En savoir plus sur ServiceM8

ServiceM8 est une application qui s'adresse à toutes les entreprises de services. Celle-ci vous guidera de la création de devis à la facturation et au paiement. Disposez d'informations en temps réel sur les tâches en cours actives, les devis émis aux clients, ainsi que les déplacements et les heures du personnel sur les sites de clients. ServiceM8 est conçu pour être utilisé par l'ensemble du personnel au sein de votre entreprise, de chaque membre d'intervention aux employés de back-office, en passant par tous les niveaux de gestion. La solution est simple et efficace ; mieux encore, elle est disponible en tous lieux et en tout temps.

Obtenez une vision claire de la situation de votre entreprise en temps réel et reprenez le contrôle des opérations. Examinez visuellement les localisations du personnel et des clients : prenez des décisions éclairées, comme l'affectation de l'employé le plus proche du site ou prenez le temps de trajet en compte pour les devis. Recevez et gérez des tâches, générez des devis professionnels de manière instantanée et communiquez avec vos clients par SMS ou e-mail en quelques clics. Retrouvez n'importe quel devis ou ordre de travail antérieur en quelques secondes. Aucun autre système ne simplifie la gestion de votre entreprise.

Le tableau de distribution agit également comme un emploi du temps en ligne pour tous les membres du personnel de l'entreprise. Affichez tous les travaux et devis non planifiés ; créez de nouveaux travaux ou devis en un clic. Attribuez facilement des tâches aux membres du personnel par glisser-déposer vers leur emploi du temps quotidien. Le personnel pourvu d'iPhone profite d'un accès instantané pour planifier les changements en déplacement. Imprimez les horaires quotidiens, les ordres de travail et les itinéraires pour chaque membre du personnel.

Éliminez le gaspillage de temps lié aux appels intempestifs au bureau pour recueillir des informations client avant de vous rendre sur le prochain site d'intervention. Accédez à toutes les informations client et à votre emploi du temps en quelques clics via votre téléphone, même si vous n'êtes pas satisfait(e). Finalisez les tâches sur site plutôt qu'en fin de journée, tenez le bureau informé instantanément : épargnez au personnel les appels disruptifs du bureau. Les bureaux sont toujours tenus informés grâce au système de suivi mobile avancé, qui affiche les localisations du personnel directement sur la carte de répartition en temps réel. Affectez des tâches urgentes au véhicule le plus proche du site pour permettre à votre entreprise de gagner du temps et de fournir ses services plus rapidement à vos clients.

Le journal des tâches vous permet de télécharger tout type de fichier, d'image ou de devis concernant une mission. Enregistrez l'historique des contacts client, puis joignez des notes et d'autres informations pertinentes au cours d'une tâche pour vous assurer que tout le personnel est tenu informé. Créez et affectez des tâches au personnel : suivi des devis clients, commande de pièces ou planification du travail de fabrication. Soyez averti lorsque les tâches sont en retard. ServiceM8 n'est pas un progiciel de comptabilité, mais vous êtes toujours assuré d'être payé pour chaque tâche et que rien ne passe à travers les failles. Cette solution est spécialisée dans la gestion des tâches afin de vous garantir que chaque mission est payée instantanément ou qu'une facture est générée dans votre progiciel de comptabilité.

Le reporting est simple, avec une bonne prise en main. Chaque rapport fournit des informations essentielles à propos de votre entreprise. Obtenez chaque semaine des rapports par e-mail affichant les mesures clés concernant le nombre de missions créées et clôturées, pour vous tenir à jour de toute modification observée en matière de productivité ou de conditions du marché.

Inscrivez-vous gratuitement et découvrez aujourd'hui ServiceM8.


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ServiceM8 ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

ServiceM8

4,6 (297)
VS.
Le plus commenté

À partir de

9,00 $ US
mois
49,00 $ US
mois

Types de licence

Version gratuite
Version d'essai gratuite
Version gratuite
Version d'essai gratuite

Fonctionnalités

110
139

Intégrations

11
11

Simplicité

4,6 (297)
4,6 (2 747)

Rapport qualité-prix

4,7 (297)
4,6 (2 747)

Service client

4,5 (297)
4,7 (2 747)

Alternatives

Housecall Pro

4,7
Alternative n° 1 à ServiceM8
Découvrez la manière dont cette solution peut vous aider à développer votre entreprise dès aujourd'hui : appelez...

Klipboard

4,6
Alternative n° 2 à ServiceM8
Ce logiciel de gestion des interventions tout-en-un permet aux entreprises de rationaliser leurs opérations mobiles....

SimplifyEm

4,1
Alternative n° 3 à ServiceM8
SimplifyEm est une plateforme de gestion immobilière pour les gestionnaires immobiliers, les propriétaires et les...

Joblogic

4,5
Alternative n° 4 à ServiceM8
Joblogic est une solution cloud de gestion des interventions qui vous permet de connecter votre back-office, votre...

Avis

Note globale

4,6 /5
(297)
Rapport qualité-prix
4,7/5
Fonctionnalités
4,4/5
Simplicité d’utilisation
4,6/5
Support client
4,5/5

Vous avez déjà ServiceM8?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 297
Klaus
Note globale
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Essential to the efficient running of our business

Publié le 2016-08-11

ServiceM8 is a wonderful product and plays an essential role in the running of our business. My...

ServiceM8 is a wonderful product and plays an essential role in the running of our business. My boss uses the app on his iPad and iPhone to undertake the work whilst I am in the office using the ServiceM8 website to control his jobs and send out invoices. There is no more duplication as everything is recorded in ServiceM8 and, once completed, jobs are automatically added to our accounting package. There have been great efficiency gains since we moved over to ServiceM8.

Avantages

Too many to mention including ease of use in all aspects from booking work to sending invoices, storage of information, communication between workers and admin staff, can work anywhere where an internet connection is available, system availability (I don't remember a single outage in the 4.5 years we've been using it) and, of equal importance , support from the ServiceM8 support team who have always been quick to respond.

Inconvénients

Not much, only that suggestions for change require votes from other users to lift the suggestion's priority before it is implemented. I have made some very useful suggestions to improve the product and frustrated as there is no support from other users but I suspect they are all too busy to look at them and therefore no change.

Nick
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Still getting started, but it seems pretty good

Publié le 2017-04-14

I started attempting to use ServiceM8 about a year ago. I also changed my books from good old...

I started attempting to use ServiceM8 about a year ago. I also changed my books from good old Cashflow Manager to Xero, which I setup to sync with ServiceM8. I am a one-man show.
I say "attempted" to use ServiceM8, because, at the time, I was many months behind on my books/invoices, and the situation really got even worse. I have now got my books up to date, and I am working through doing many months of invoices.
I had my accountant assist me setting up Xero. All was more or less working, but I had big issues with the bank feeds, especially PayPal, basically I got a huge mess, then I wiped it all out to start again, and got much the same mess again. Frustrated, I went back to my good old trusty Cashflow Manager program and did the whole set of books for the entire financial year to date (and 2 BAS statements) in an afternoon. So I have ditched the Xero-ServiceM8 sync, and am now going to use ServiceM8 with Cashflow Manager manually. None of this is in any ServiceM8's fault, Its either mine or Xero's, probably a bit of both.
Basically I will maintain my books in Cashflow Manager, do the invoices and job tracking in ServiceM8, and then manually enter the payments into Cashflow Manager, much like I used to. A nuisance, but not a big deal.
As for ServiceM8, I have only really started exploring it and using it the last few days. I have been trying to for ages, but either forget, or left my iPad at home. I have learnt a lot about it in the last few days.
I have looked at the competition, but most of them (at a similar price point at least) had apps that don't work offline. ServiceM8 will work without an internet connection (with some features not working naturally), so it was the obvious choice for me in a rural area with poor telecommunications.
So far, it seems to work well, is easy to use, the app is fast, and the website seems fast enough on the odd occasion I have used it on a decent internet connection. Just now (a public holiday) i got a response (and solution) from their support in 14mins. That is my first contact with them.
It is quite cheap and I feel that it is quite a good fit for my business. But it will only work as well as you make it, and you will have to put some time into learning it and incorporating it into your daily routine.
I highly recommend giving it a shot to all small service businesses that are struggling to manage their jobs, invoices etc. Bonus points if you can start using it before you get overwhelmed by work.

Avantages

Works offline.
Seems fairly simple.
Fast.
Plenty of features.
Should end up saving me plenty of time.

Inconvénients

Im still a bit nervous about keeping important business data "in the cloud" in someone else's hands.

Lauren
Note globale
  • Secteur d'activité : Eau/gaz/électricité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Needs More Customer Focus For Future Improvement

Publié le 2016-08-11

Overall it has great features but lacking one major feature for us which would cut down our admin...

Overall it has great features but lacking one major feature for us which would cut down our admin time for invoicing and that is batch invoicing. Customer service unable to help with timelines for this upgrade or indication if it will be implemented?

Avantages

Stability in remote areas where signal is poor, Servicem8 holds up and we've tried them all

Inconvénients

Invoicing more than one job for one client during the month, no ability to combine jobs into one invoice? Feature requested in 2012 for batch/bulk invoicing and still nothing....

Andre
Note globale
  • Secteur d'activité : Conseil en gestion
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

The Simplicity of ServiceM8

Publié le 2016-08-15

As a partner with ServiceM8 we've had exciting times with assisting businesses take advantage of...

As a partner with ServiceM8 we've had exciting times with assisting businesses take advantage of powerful features the application has to offer. From creating forms through to managing staff, assigning jobs and scheduling work.

The company has really gone to a great extend to make the application as user friendly as possible. This enables users to easily understand their new process when we introduce the application in their business.

The cost involved is also of benefit to the Company as it is based on the amount of jobs processed through ServiceM8. Thus if you're going through a quite period the application tailors your subscription cost to the amount of jobs processed. An extremely favorable option amongst Trades industries.

Avantages

- Being able to create forms directly from the mobile devices.
- New diagram feature release also available on mobile devices.
- Being able to save communication between customers and tradesman directly on a job.
- Customized document templates.
- Being able to send a quote directly via SMS
- The ability to have all your Parts & Materials and Services available in the system to add onto a job.
- The customized html code which allows Customers to make bookings directly from your website.

Inconvénients

- The application is not available on Android devices. This is often the main decider for Tradies as most often they opt for Android devices since it is more affordable.

Erik
Note globale
  • Secteur d'activité : Eau/gaz/électricité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Amazing service software

Publié le 2016-08-11

Um well I am in the pressure washing - gutter cleaning business and needed a software to keep track...

Um well I am in the pressure washing - gutter cleaning business and needed a software to keep track of customers, have 2 way sync with quick books online and easy scheduling. I tried literally probably 100 crms before I settled on service m8. It was a perfect balance of amazing features but a good cost

Avantages

iOS contact integration
Qbo 2 way sync
Stripe online payments
Google? Auto fill for address!
Schedule can export to google or Apple calendars
Automated messages sent
Ability to store files to customers
Pay per job created
Auto check into job and tells you when to leave to get there on time

Also great integrations with mail chimp and other softwares
So many good things yet not perfect

Inconvénients

I wish it had or could change the following:
Better customer organization And ability to tag customers.
Better check In check out feature because often I forget...
The job contact/ billing contact is wonky. Seems like I enter a new job and it shows up as job contact but not billing. It's just confusing
Better system to map customer routes and book jobs. You currently can see your customers in a map view but would be nice to be able to do something with it.
Automated messages should automatically be able to go out after job completion to ask for reviews ect

Be more consistent with how clients show up in list - sometimes it client will come up Last name, first name and sometimes first name last name.

No ability to add mobile number from mobile app.

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ServiceM8 - FAQs

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur ServiceM8.

Types de licences disponibles pour ServiceM8 :

  • À partir de : 9,00 $ US/mois
  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel ServiceM8 :

Travailleur autonome, 2–10, 11–50

Langues dans lesquelles ServiceM8 est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par ServiceM8 :

iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à ServiceM8 :

Deputy, Google Analytics 360, Google Calendar, MYOB Business, Mailchimp, Microsoft 365, Quickbooks Online, Stripe, Workato, Xero, Zapier

Ressources d'aide disponibles pour ServiceM8 :

Service client/courriel, FAQ/forums, Base de connaissances, Support 24/7 (réponse directe), Chat/Clavardage

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