En savoir plus sur MemberClicks

MemberClicks permet aux organisations de réaliser des économies de temps et d'argent tout en tirant le meilleur parti du web. Cette solution logicielle complète simplifie les besoins technologiques quotidiens des petites associations du personnel.

Simplifiez les processus de gestion au sein de votre association en traitant la gestion des membres, les candidatures, les renouvellements de cotisations, les inscriptions aux événements, etc., le tout au sein d'une solution intuitive. Cette solution peut s'exécuter de manière autonome en tant que site web d'adhésion et communauté sociale pour votre association ou s'intégrer de manière transparente à votre site web existant.

L'éditeur comprend les besoins des petites équipes de personnel et ses processus sont spécifiquement conçus pour y répondre. La plupart des petites équipes d'employés éprouvent souvent des difficultés à intégrer et entretenir les technologies au sein des associations en raison d'un manque de temps, de budget et de connaissances techniques. C'est la raison pour laquelle l'éditeur s'évertue à fournir un service client d'excellente qualité en plus de ses produits.

Grâce à MemberClicks, profitez d'un processus d'intégration guidé et complet en compagnie d'un responsable de compte dédié qui vous aidera dans la mise en œuvre. Si vous avez besoin d'aide, n'hésitez pas à contacter l'équipe d'assistance accessible et bien informée. Bénéficiez d'un accès à des opportunités de formation en cours, packages de maintenance, services gratuits et ressources disponibles 24 h/24, 7 j/7. L'objectif est de vous donner envie de devenir partenaire et d'être enthousiaste à cette idée.

Options de tarification dès :

238,00 $ US/mois

  • Version gratuite
  • Version d’essai gratuite
  • Abonnement

Clients typiques

  • Travailleurs autonomes
  • Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
  • Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
  • Grandes entreprises (500 employés minimum)

Déploiement

  • Basé sur le cloud
  • Sur site

Disponible dans les pays suivants

Canada, États-Unis

Langues

anglais

Options de tarification dès :

238,00 $ US/mois

  • Version gratuite
  • Version d’essai gratuite
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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour MemberClicks : 68

  • API
  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Base de données de membres
  • CRM
  • Calendrier des événements
  • Champs personnalisables
  • Communautés de membres
  • Communication avec les membres
  • Comptabilité
  • Comptes de membre
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Email Reminders
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de contenu
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion de la communication
  • Gestion de site web
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des applications
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des chapitres
  • Gestion des collectes de fonds
  • Gestion des comités
  • Gestion des contacts
  • Gestion des cotisations
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des infolettres
  • Gestion des inscriptions
  • Gestion des parrainages
  • Gestion des participants
  • Gestion des remises
  • Gestion des élections
  • Gestion des événements
  • Gestion financière
  • Importation et exportation de données
  • Inscription de groupes
  • Inscriptions et intégrations
  • Intégration comptable
  • Intégration de sites web
  • Intégrations de tiers
  • Marketing par courriel
  • Modèles de courriels
  • Modèles personnalisables
  • Paiements électroniques
  • Partage des fichiers
  • Planification des événements
  • Portail des membres
  • Portail libre-service
  • Publication d'offres d'emploi
  • Rapports ad hoc
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche/Filtre
  • Renouvellement d'abonnements
  • Répertoire de membres
  • Stockage de documents
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des activités
  • Suivi des participants
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des paiements
  • Types de membres

Alternatives

Wild Apricot

4,5
Alternative n° 1 à MemberClicks
Wild Apricot est le logiciel de gestion des abonnements en ligne n° 1 pour les associations, les organismes à but non...

YourMembership

3,8
Alternative n° 2 à MemberClicks
Cet outil s'occupe de tout afin que vous puissiez vous concentrer sur vos membres. Le logiciel de gestion des membres...

Member Solutions

4
Alternative n° 3 à MemberClicks
Member Solutions est un logiciel cloud de gestion des abonnements destiné aux clubs de fitness, aux entraîneurs...

Cvent Event Management

4,4
Alternative n° 4 à MemberClicks
Cvent fournit des logiciels de planification et de gestion d'événements en ligne, de sondage web et d'e-mail marketing...

Avis

Note globale

4,4 /5
(449)
Rapport qualité-prix
4,4/5
Fonctionnalités
4,1/5
Simplicité d’utilisation
4,1/5
Support client
4,7/5

Vous avez déjà MemberClicks?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

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5 avis affichés sur 449
Lori
Note globale
  • Secteur d'activité : Sécurité publique
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

The product is good and somewhat easy to use, but It's the service that keeps us happy.

Publié le 2018-06-13

Avantages

Easy to use website creation area. Be able to update our website easily helps us to keep the content more current. Easy to create reports for our magazine distribution and other media distribution. It is easy to create the needed forms for our special events. The dashboard is a great way for my board of directors to view current membership numbers, this saves me time and I don't have to provide a report each month. It is nice having a help desk link to get questions answered quickly. It is also helpful to have the Tuesday and Thursday training sessions show up on my google calendar so that I can learn memberclicks funtionality on a weekly basis. Our members find it easy to use as well. They can update there membership rosters with a simple click of a button. They can add just as easily by clicking a button to add a new member to there roster.

Inconvénients

I do not like the limitations of the content we want to creation, such ad emails. There seems to be a lot of limitations of size and file types. I do not like that an invoice does not automatically update after a service director updates there individual profile list of there active members. They have to call our office for us to click several buttons and create a new invoice so they can pay it. Our organization has annual renewal of over 7000 people, a simple button that the service director could puch once the roster has been updated to update the invoice automatically is something memberclicks needs to add. I know that we are not the only organization that does group membership types. Annother feature that would be nice is to be able to see more detailed demographics on our e-blast system. I know we can see who opened it but additional data would be nice.While the help desk page provides alot of information, I would like to see more video content on how to do things with memberclicks. I prefer video over reading long pages because i do not have alot of time in my day to search for the answers, which is why if it takes me more then 10 minutes to find an answer, I will stop looking and call customer service.

Carol
Note globale
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

LACPA's Review of MemberClicks

Publié le 2021-11-29

It's been very nice working with MC and they have always been there for us. However, we do see a...

It's been very nice working with MC and they have always been there for us. However, we do see a longer time in replying back to our questions lately. Also, we need to ask to have our website resynced. Why doesn't this happen automatically?

Avantages

As a non-technical person, it was pretty easy to learn. We are very thankful for your Help Team. Although, we do see a longer time in replying back to our questions lately. Also, we need to ask to have our website resynced more often. Why doesn't this happen automatically?

Inconvénients

We are unable to have fields where we want them. You have some main fields we use, but not all, so we created custom fields, but they are not where we'd like them to be. Example: Degree - It should be where the name information is listed.

Alternatives envisagées 

Wild Apricot

Pourquoi choisir MemberClicks 

We were told we could have a shopping cart for our events. This has not yet happened.

Logiciel antérieur 

YourMembership

Pourquoi passer à MemberClicks

We were told we could have a shopping cart for our events. This has not yet happened.

Réponse de Personify

Hi Carol,

Thanks for your review!

A member of our Customer Success team will be in touch with you regarding some of the points you mentioned.

- The MemberClicks Team

Joy
Note globale
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Why Memberclicks Has Worked Well for Our Nonprofit

Publié le 2022-08-04

Customer service was top-notch until the company was bought out or merged with another. Since the...

Customer service was top-notch until the company was bought out or merged with another. Since the change, response time has increased, it is more difficult to speak with a support person and the support persons are not always completely proficient.

Avantages

We like having many functions under one umbrella that are all tied to our member database – mass emails, dues payments, event management, surveys, etc. We also like having both a public facing web site and members-only area.

Inconvénients

Creating forms is a cumbersome process and not intuitive to our administrators. There is not a straightforward way to track donor histories.

Nancy
Note globale
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

Using product for two months and feeling frustrated

Publié le 2018-10-08

I did not have a positive experience with my on-boarding specialist. There was often confusion...

I did not have a positive experience with my on-boarding specialist. There was often confusion about appointment times; work that was promised was not completed timely; in fact, some of it has still not been done and we have been live for two months. When the system went live, renewal notices were sent to all my members and they were only supposed to go to the ones that had lapsed. My Board of Directors approved the rather large expenditure to purchase the system and then my credibility was impacted when I had to explain why members that had already paid for the year, were receiving a bill. Even though I had put in writing to the on-boarding specialist that the renewal notices for 2019 were to go our in November 2018, they went out September 1st. When I questioned this, I was told there was a bit of confusion. Thank goodness the help team members have been responsive and have tried to help sort out any problems.

Avantages

As the director of a member based association, I contacted my fellow directors in other states that were using MemberClicks to ask about their experience with the product. They all recommended it noting just a few problem areas. I had an amazing demo experience with a very knowledgeable and friendly staff person who sold me on the product. Having the ability to track membership, generate invoices and track payments was a key reason for choosing the product. I hope that in a year's time, my comfort level with using the system will be such that I can realize the benefits we envisioned when purchasing the product. I will say the help desk staff are very responsive and accessible.

Inconvénients

I have used other AMS products in other jobs so I have a basis for comparison in terms of what these systems can do. I would like to see MemberClicks streamline the creation of notices for members. For example, right now I have to create a notice for every single type of member (e.g. notice about payment of dues). It would be much easier if I could create a notice and then click which members it applies to rather than having to copy and paste the info into 8 different notices. Also, I know there are videos and staff available by e-mail but it would be helpful to have a guide or instruction manual that includes step by step instructions, rather than having to search through a bunch of articles. Also, I would love to be able to produce membership and revenue reports.

Mary
Note globale
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Valuable Association Asset

Publié le 2022-08-29

Avantages

This platform is easy to learn and easy use..

Inconvénients

Since we use both the Website platform and the LMS it would be nice if the upload spreadsheets matched and all of the required fields matched. I.E. in the website zipcodes can be any necessary number of characters which is great because we do have some members from other countries than the US. the LMS only accepts 5 characters, which ends up being an issue.

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MemberClicks - FAQs

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur MemberClicks.

Types de licences disponibles pour MemberClicks :

  • À partir de : 238,00 $ US/mois Voir les tarifs
  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Non disponible

Utilisateurs habituels du logiciel MemberClicks :

Travailleur autonome, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500

Langues dans lesquelles MemberClicks est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par MemberClicks :

Nous n'avons pas d'informations sur les intégrations offertes par MemberClicks.

Ressources d'aide disponibles pour MemberClicks :

Service client/courriel, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat/Clavardage

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