RazorSync
En savoir plus sur RazorSync
Le logiciel de maintenance sur site RazorSync permet aux professionnels des services de planifier et suivre des missions, de gérer le personnel, de réaliser des estimations et des devis, de traiter des paiements et de mettre à jour les dossiers clients sur le site de la mission ou en bureaux, en ligne ou hors-ligne. Avec le logiciel de gestion des interventions RazorSync, les clients gaspillent moins leur temps, réduisent leurs coûts opérationnels, génèrent plus d'affaires, raccourcissent leurs cycles de facturation et renforcent la satisfaction des clients.
Le logiciel abordable de RazoSync est un excellent moyen d'organiser votre entreprise afin de vous laisser gérer vos clients et votre personnel d'interventions, planifier et répartir les travailleurs, optimiser les itinéraires avec l'intégration de Google Maps, tout en éliminant les doublons et les tâches administratives superflues grâce à l'intégration de QuickBooks. Avec RazorSync, il est facile d'estimer, de générer des devis, de facturer et d'accepter les paiements mobiles en interventions pour un cycle de facturation plus efficace qui réduit les formalités administratives chaque semaine. RazorSync contribue à augmenter la productivité et l'efficacité de votre entreprise, tout en réduisant le taux d'erreurs pour améliorer les flux de trésorerie et éliminer les tâches administratives.
RazorSync est un logiciel de service mobile parmi les mieux classés sur l'App Store et Google Play. Le logiciel de maintenance sur site de RazorSync est lauréat du prix Silver de la 12e édition du programme Dealer Design Awards dans la catégorie Contractor Services and Software. RazorSync a également reçu la palme durant la 11e édition des American Business Awards tenus chaque année. RazorSync a été reconnu parmi 3 200 nominés pour son utilisation optimale sur le terrain, ses fonctionnalités robustes, ses améliorations continues, son support client exceptionnel et son prix abordable, adapté à toutes les tailles d'entreprise.
À propos de RazorSync, LLC.
RazorSync est l'un des principaux éditeurs de logiciels/applications dans le secteur de la maintenance sur site, dont le siège social est situé à Minneapolis, dans le Minnesota. Sa mission est de fournir des solutions abordables qui permettent aux clients d'optimiser leur productivité et leur rentabilité.
Appareils
Type d'entreprise
Disponible dans les pays suivants
Langues
Images



Fonctionnalités
Nombre total de fonctionnalités pour RazorSync : 80
- API
- Accès hors ligne
- Alertes mobiles
- Alertes par e-mail
- Allocation de ressources
- Analyse en temps réel
- Base de données de clients
- Base de données de contacts
- Cartes géographiques
- Champs personnalisables
- Comptes clients
- Connexion sécurisée
- Conversion PDF
- Coût des tâches
- Données en temps réel
- Emplacements multiples
- Entreprises multiples
- Estimation
- Facturation
- Facturation automatisée
- Facturation récurrente
- Feuilles de temps
- Formulaires personnalisables
- GPS
- Gestion des activités
- Gestion des calendriers
- Gestion des devis
- Gestion des employés
- Gestion des factures
- Gestion des flux de travail
- Gestion des formulaires
- Gestion des ordres de travail
- Gestion des retours
- Gestion des stocks
- Gestion du travail
- Historique des clients
- Historique des contacts
- Importation et exportation de données
- Interface glisser-déposer
- Intégration CRM
- Intégration Microsoft Outlook
- Intégration comptable
- Intégration de tiers
- Intégration des SMS
- Intégration des cartes bancaires
- Intégration des feuilles de paie
- Intégration mobile
- Messagerie instantanée
- Modèles d'e-mails
- Modèles personnalisables
- Monitoring
- Notes sur les projets
- Notifications automatiques
- Notifications en temps réel
- Paiements partiels
- Paiements électroniques
- Piste d'audit
- Portail client
- Programmation des tâches
- Rappels
- Rapports administratifs
- Rapports en temps réel
- Rapports et statistiques
- Rapports personnalisables
- Rapports sur les ventes
- Saisie de signature mobile
- Saisie de signature électronique
- Sauvegarde automatique
- Stockage de documents
- Stockage sécurisé des données
- Stratégie de marque personnalisable
- Suivi de l'inventaire
- Suivi des activités
- Suivi des tâches
- Synchronisation du calendrier avec Google
- Tableau de bord d'activités
- Traitement des cartes de crédit
- Traitement des factures
- Tâches récurrentes
- Workflow basé sur les règles
Alternatives
ServiceTitan
Service Fusion
Loc8
ServiceWorks
Avis
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Donnez votre avis !- Secteur d'activité: Services aux consommateurs
- Taille de l'entreprise: 11-50 employés
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
Best Bang for Buck!
Publié le 2016-06-11
I run an energy auditing / inspection firm and I have tried dozens of other apps to help automate...
I run an energy auditing / inspection firm and I have tried dozens of other apps to help automate and track our workflow. We don't fit the standard mold of service companies since a majority of our business is new construction. We don't fit the mold of production companies since we are service based.
RazorSync is the only "of the shelf" solution that we could customize to fit our workflow. I have greater control and vision throughout our company now that everything is being tracked and measured through RazorSync.
Avantages
Customized statuses... Hands down our most important feature. We have several different types of inspections that have stages and steps that require both field users and office users to complete. Since we were able to customize the statuses to fit the stages of the project, I can see where everything is at a glance. I can color code the statuses by the responsible employee so that when glancing at the calendar, I know that I shouldn't see any bright yellow statuses that are over a week old... That tells me to go check on Kevin and see if he has a pulse. That type of tracking is INVALUABLE!!! I'm not waiting on reports or taking an employee's word that their tasks are completed.
All the other features are great but you can find the same features elsewhere (and pay a lot more).
Inconvénients
Most of my cons are specific to the odd nature of our work. We routinely have different inspectors team up for a day and separate the next day and there is no way of assigning more than one employee to a task/work order. This leads to creating place holder events to indicate that the employee should look to another employee's schedule. It works... it's just a bit clunky.
UI- RazorSync does not appear nearly as polished as it's competitors. Because of the functionality, I feel that it's an acceptable trade off. The web browser view is the largest problem design wise. Again, we have as many users in the field as we do in the office so half of our company uses the web browser view. If you just run through the mobile app, you probably won't notice the awkwardness.
- Secteur d'activité: Services et installations de loisirs
- Taille de l'entreprise: 2-10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
What I would like have added or changed
Publié le 2019-11-01
I like it very much it suits our needs very well and I notice a steady improvement. So far the...
I like it very much it suits our needs very well and I notice a steady improvement. So far the customer service has been great every time a call. I believe over the last 3-4 years we had a technical issue only once when Amazon servers were down or something. Will keep on using it and recommending it to my peers.
Avantages
Custom service forms. I can create a standard form for pretty much any need. I like the automatic invoicing and Quickbooks integration, gps locator for field workers and time keeping is also great
Inconvénients
I am not sure if it is a "con" but I wish after I import all invoices from Razorsync to Quickbooks, that the invoices already have the checkmarks for the allowed payment options, as now after I generate 50 invoices I need to open each one and checkmark the 2 payment options (bank transfer and CC). On the other hand that way I may catch a wrongly generated invoice.
Another thing I don't like is when I set the recurring services/ work orders and I add a service item when I set up the recurring service (i.e. the cost of the service and a service form to be filled by our employee), the next time I set any service for this client it will include the same forma nd the same service item - so I need to go in and delete those --- is there a way to add service forms and items in a recurring service without having those aper in every later job for the same client?
Réponse de RazorSync
Thank you for the great review Pavel! We are grateful to be able to help your business. If you ever need anything, please feel free to reach out to us.
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 2.0 /10
A lot of potential, but falls short on some very basic requirements
Publié le 2017-02-18
In many respects we are like most service companies. We receive a request from a customer,...
In many respects we are like most service companies. We receive a request from a customer, allocate the time, material and resources required and do the job. Typically the customer sends us a purchase order via text, email, fax, or the phone call. We have tried various to do programs, spreadsheets, google calendars, geo fencing. RazorSync was a life saver. A solution that eliminated our reliance on many of the tools we were using before. The support was great, and the limitations were minor compared to the benefits. The ability to add default items to each invoice such as driving to site are amazing. The automatic billing from the time the tech clocks on site to complete another amazing feature. The technical support amazing again. Unfortunately that is the wow factor stops.
Avantages
Easy to use for the most part, but the training is definitely beneficial.
Technical support is second to none.
Inconvénients
There is no field for a purchase order, in our days 99% of our customers use a purchase order.
Integration with quickbooks desktop is at best quirky, customers created in razorsync sync to quickbooks but not the other way around. That being said, quickbooks is definitely not the easiest product to integrate with, and their tech support is often sub-par. When a tech marks a job as completed an invoice is automatically generated, which is ok for a project only requiring one visit, but not for one where multiple techs or visits are required. There are some work arounds for that, but not easy to find.
When we used the sms to notify the customers that a work order was created and scheduled, most of the customers had no idea who it was coming from. The email send out looks more like an infomercial for razorsync with only a small portion of it displaying our company name and the pertinent information.
Attachments can be added to work orders, but not service requests. While this might not be a big deal, at times, it would make a lot more sense to add reference documents, copies of the customer's request or notes to the service request that are visible from every work order, instead of having to attach them to each work order thereafter.
The address field can not handle unit numbers at this time, and there were some issues with google verifying the address in some newer neighborhoods, and in order to fix them we have had to re-install the app.
At times we have some customers providing us with an address for the work to be done, their phone number and description of the work. The system forces you to enter a name in order to create a customer. More often than not, we just use an underscore. Perhaps there could be some default values in order to speed up the process. I do not need to know more than the customers first name and phone number.
The mobile apps are battery hogs on phones, so please make sure to have chargers on hand.
- Secteur d'activité: Services aux consommateurs
- Taille de l'entreprise: 2-10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
RazorSync is great for any sized business
Publié le 2019-11-06
Avantages
I like the flexibility that comes with Razorsync. I can make adjustments on the fly
Inconvénients
Inventory management portion leaves a lot to be desired
Réponse de RazorSync
Thank you Duane for this review! I am glad this has allowed you more flexibility. Please reach out if you ever have any questions!
- Secteur d'activité: Construction
- Taille de l'entreprise: 2-10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
very good program, with a few minor changes can be great!
Publié le 2019-11-01
Time-efficient , least paperwork more profit!
Time-efficient , least paperwork more profit!
Avantages
price, support, offline capabilities, relatively easy to use.
Inconvénients
QB integration, communication with customers(ex. mail to only one person at a time), miss some intuitive options, no statement or finance charging option
Réponse de RazorSync
Thank you Marc for this review! I'm so glad we've been able to assist!! Please reach out if you have any questions, our team is always happy to help!!!
RazorSync - FAQs
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur RazorSync.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour RazorSync ?
Types de licences disponibles pour RazorSync :
- À partir de: 40,00 $ US/mois
- Type de licence: Abonnement
- Version d’essai gratuite: Disponible
Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du produit RazorSync ?
Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de RazorSync.
Q. Qui utilise habituellement RazorSync ?
Utilisateurs habituels du produit RazorSync :
PME, Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne
Q. Dans quelles langues RazorSync est-il disponible ?
Langues dans lesquelles RazorSync est disponible :
anglais
Q. RazorSync prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par RazorSync :
Android, iPhone, iPad
Q. Avec quelles applications RazorSync peut-il s'intégrer ?
Applications s'intégrant au produit RazorSync :
Google Calendar, Google Maps, Microsoft Outlook, PayPal, QuickBooks Online, QuickBooks Online, QuickBooks Online Advanced
Q. Quelles sont les ressources disponibles en matière d'aide pour RazorSync ?
Ressources d'aide disponibles pour RazorSync :
FAQ, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo, Base de connaissances
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