En savoir plus sur MyCase

MyCase est un logiciel de gestion de la pratique juridique qui aide les petits cabinets d'avocats à résoudre leurs problèmes les plus critiques. Passez moins de temps sur la facturation mensuelle, recevez vos paiements plus rapidement et ne perdez plus des heures chaque semaine en tâches administratives fastidieuses grâce à la solution cloud la plus intuitive pour les avocats. Que vous soyez au bureau, au tribunal ou en déplacement, les fonctionnalités robustes de MyCase vous permettent de facilement gérer tous les cas, superviser les opérations quotidiennes et satisfaire vos clients. Essayez gratuitement MyCase sur mycase.com : aucune carte de crédit n'est nécessaire.

Options de tarification dès :

49,00 $ US/mois

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Les 5 meilleurs logiciels similaires à MyCase

Appareils

Type d'entreprise

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

États-Unis

Langues

anglais

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Les 5 meilleurs logiciels similaires à MyCase

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour MyCase : 95

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Application mobile
  • Archivage et rétention
  • Authentification à 2 facteurs
  • Automatisation de documents
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • CRM
  • Calcul et validation des frais
  • Calendrier du personnel
  • Champs personnalisables
  • Chronométreurs définis en fonction des cas
  • Classification des documents
  • Comptabilité
  • Comptabilité de fiducie
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Facturation automatique
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de cas juridiques
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de versions
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des cas
  • Gestion des clients
  • Gestion des conflits
  • Gestion des contacts
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des documents
  • Gestion des délais
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des factures
  • Gestion des feuilles de temps
  • Gestion des fichiers
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des tâches
  • Génération de documents
  • Heures facturables et non facturables
  • Importation et exportation de données
  • Intégration Microsoft Outlook
  • Intégration QuickBooks
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Minuteur
  • Modèles de documents
  • Modèles personnalisables
  • Notes de cas
  • Outils de collaboration
  • Paiements électroniques
  • Partage des fichiers
  • Planification basée sur les règles
  • Portail client
  • Pour le droit de la famille
  • Pour les professionnels du secteur juridique
  • Programmation des tâches
  • Rappels
  • Rapports de synthèse
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche de dossiers judiciaires
  • Recherche en texte intégral
  • Recherche/Filtre
  • Relevés clients
  • Saisie automatique du temps
  • Saisie de documents
  • Sauvegarde automatique
  • Signature électronique
  • Stockage de documents
  • Stockage sécurisé des données
  • Suivi de la progression
  • Suivi de la progression des tâches
  • Suivi des activités
  • Suivi des frais
  • Suivi des projets
  • Suivi des statuts
  • Suivi des éléments facturables
  • Suivi du temps
  • Suivi du temps des employés
  • Suivi du temps en ligne
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Suivi du temps mobile
  • Suivi du temps par client
  • Suivi du temps par projet
  • Synchronisation du calendrier
  • Système de calendrier et de rappel
  • Sécurité SSL
  • Tableau de bord d'activités
  • Taux de facturation multiples
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des factures
  • Visualisation de données
  • Workflow configurable

Alternatives

Rocket Matter

4,4
Alternative n° 1 à MyCase
Rocket Matter est un des principaux logiciels de gestion de cabinet juridique basé sur le cloud qui vous aide à gérer...

CaseLoad

0
Alternative n° 2 à MyCase
CaseLoad is a fully integrated legal case management and legal accounting system built for modern law firms operating...

Clio

4,7
Alternative n° 3 à MyCase
Clio est une solution de gestion des cabinets juridiques dans le cloud qui vous permet de gérer votre cabinet d'avocats...

Filevine

4,6
Alternative n° 4 à MyCase
Filevine est une solution cloud de gestion des cas juridiques conçue pour les cabinets d'avocats visant à organiser et...

Avis

Note globale

4,7 /5
(372)
Rapport qualité-prix
4,7/5
Fonctionnalités
4,5/5
Simplicité d’utilisation
4,7/5
Support client
4,7/5

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M. wayne T.
Note globale
  • Secteur d'activité: Cabinet d'avocats
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Easy and Efficient Case Management

Publié le 2018-11-06

I began using MyCase when it was relatively young. As a result it has been easy to master each new...

I began using MyCase when it was relatively young. As a result it has been easy to master each new feature as it has been introduced. Tech support is responsive and helpful when needed. MyCase continues to add features based on input and suggestions from users and there seems to be a focus on staying current and relevant to demands of law office management.

Avantages

From the beginning, it was easy to use, and as it has evolved, it remains user friendly. It eliminates the need for a paper file. One of the best features is that clients have access to their case, documents, calendar, billing and to their attorney. The messaging function eliminates voice messages and most phone calls. Clients can leave questions at any time of day or night and will have a documented answer without telephone tag. Overall case management is significantly more efficient than paper files.

Inconvénients

The creation of Automated documents has been disappointing. The feature exists but is not as user friendly as the rest of the software. The recent integration with Dropbox is confusing as well but I suppose that may be my lack of familiarity with how it functions.

Réponse de MyCase

Thank you for your review. We are always grateful for customers like you that have been with us since the beginning, and who help us continue to improve and grow. We are sorry to hear that you have been having difficulties with the recent document and Dropbox updates, and a member of our product team has reached out to hear your feedback in more detail. We look forward to many more years of partnership and continuing to improve your experience!

Brent H.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services juridiques
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

A Great Product That Continues to Grow and Bring Value

Publié le 2021-08-24

MyCase has provided the opportunity for my firm to coordinate activity between staff, set and track...

MyCase has provided the opportunity for my firm to coordinate activity between staff, set and track critical date, as well as maintain an overall awareness of the business from a financial standpoint.

Avantages

Ease of use. Receptiveness to adding services and options. The ability to track leads. Dropbox integration. Billing is institutive.

Inconvénients

Would like top see the options in the mobile app catchup with the online capabilities, especially accepting payments.

Alternatives envisagées 

Clio

Pourquoi choisir MyCase 

I moved from Clio to CosmosLex with the idea of having more reporting options. It ended up not being a good fit. When determining to leave ComoLex I had to determine if I was going back to Clio or to do something else. I had previously looked at MyCase prior to going to :CosmoLex and decided to look at it again then made the switch..

Logiciel antérieur 

CosmoLex, Actionstep, Rocket Matter et Clio

Pourquoi passer à MyCase

Cost point. At the time I signed up, the features offered by MyCase were al la cart options that drove the cost up had I subscribed to Clio.
Jeffrey J.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services juridiques
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Maybe the best bang for your buck. Which is ok for a hamburger

Publié le 2021-03-01

It is a great software for the price. However, when it comes to software, it should either be right...

It is a great software for the price. However, when it comes to software, it should either be right or it is wrong. This is not like a hamburger where a McDonald's hamburger is great for the price. For law, you need a steak burger.

Avantages

The software does the billing and case management ok. The price point is very good for this product. The customer support is one of the best I have experienced. They are constantly making improvements to the software. Calendaring software works well.
The payment of invoices is seamless. This works perfectly.

Inconvénients

The software lacks a few features. For example, you have to manually bill each and every client. Also, if you have over 100 clients, then I am not sure how you keep track of invoicing them. Here are a few basic items that I think are important but are lacking: You can not set a minimum balance for a client that automatically goes on the bill. You cannot apply payments to one particular case. It gets applied to the client, not the case. Money is paid or requested by client. So, a client with multiple cases, is an issue.

Drafting of documents is horrible. It controls fonts and layouts and is just bad. I use it to merge and then use Word to fix it up.

Alternatives envisagées 

Clio et PracticePanther Legal Software

Pourquoi choisir MyCase 

It allowed using the phone for entering time slips, calendaring... And for the price it made sense. I did not realize that the basic items I needed were not available.

Logiciel antérieur 

Sage Timeslips, Tabs3, Amicus Attorney et Clio

Pourquoi passer à MyCase

What the products offered, the recommendations online and the price.
Margaret M.
Note globale
  • Secteur d'activité: Cabinet d'avocats
  • Taille de l'entreprise: Travailleur autonome
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Mycase has made billing so much easier

Publié le 2021-05-20

The biggest problem it solved for me was prompt invoicing and trust account management.

The biggest problem it solved for me was prompt invoicing and trust account management.

Avantages

Very intuitive and easy to use. Excellent online tutorials and telephone support. I can put invoices together so quickly and I have all of my contacts and important info at my fingertips. Also, available for use on my iPad. I've recommended mycase to other attorneys.

Inconvénients

I wish it integrated with my automated forms. Unfortunately I'm wrapping up my use of mycase because I found another practice management software which works with my automated forms which means that I only have to enter certain information once. It is unfortunate because I don't like the new practice management software as much.

Alternatives envisagées 

Rocket Matter et Clio

Pourquoi choisir MyCase 

Because I could access it online and from a mac. Amicus didn't have that capability at at the time.

Logiciel antérieur 

Amicus Attorney
Mark N.
Note globale
  • Secteur d'activité: Cabinet d'avocats
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Ease of Use and Best in Class

Publié le 2021-02-28

Without Mycase I don't believe I would have been able to start and build my practice as I have.

Without Mycase I don't believe I would have been able to start and build my practice as I have.

Avantages

I love the ability to have all my cases available via digital. I can share the documents with my clients and communicate with them via the client portal. All in one solution.

Inconvénients

I would like them to have more integration, like with Onedrive, Google Drive.

Alternatives envisagées 

CosmoLex et Clio

Pourquoi choisir MyCase 

Price, ease of use and all the features included in Mycase made me switch. Also, Mcase built my website.

Logiciel antérieur 

CosmoLex

Pourquoi passer à MyCase

Same as above. Price, ease of use and all the features included in Mycase made me switch. Also, Mcase built my website.
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MyCase - FAQs

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur MyCase.

Types de licences disponibles pour MyCase :

  • À partir de: 49,00 $ US/mois
  • Type de licence: Abonnement
  • Version d’essai gratuite: Disponible

Utilisateurs habituels du produit MyCase :

2-10, 11-50, 51-200, 201-500

Langues dans lesquelles MyCase est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par MyCase :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant au produit MyCase :

Dropbox Business, Google Calendar, Google Workspace, Mailchimp, Microsoft Outlook, Quickbooks Online, Smith.ai

Ressources d'aide disponibles pour MyCase :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

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