En savoir plus sur Spiceworks

Gardez une trace de tout ce qui se passe sur votre réseau : du moment où un utilisateur installe un logiciel qu'il ne devrait pas posséder, au moment où le niveau d'encre de votre imprimante devient faible. Spiceworks vous permet de surveiller et de recevoir des alertes sur tous les événements de réseau qui vous intéressent le plus.

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Les 5 meilleurs logiciels similaires à Spiceworks

Appareils

Type d'entreprise

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Canada, Chine, Allemagne, Royaume-Uni et 3 autres, Inde, Japon, États-Unis

Langues

allemand, anglais

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Les 5 meilleurs logiciels similaires à Spiceworks

Images

Spiceworks Logiciel - 1
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Vidéo de Spiceworks
Spiceworks Logiciel - 1

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Spiceworks : 49

  • Accès et contrôle à distance
  • Accès mobile
  • Achats et réceptions
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Analyse de réseau
  • Analyse des causes profondes
  • Analyse des performances
  • Audit des problèmes
  • Chat en temps réel
  • Configuration des workflows
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion de la configuration
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la connectivité
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion de projets
  • Gestion des accords de service
  • Gestion des achats
  • Gestion des affectations
  • Gestion des billets
  • Gestion des capacités
  • Gestion des changements
  • Gestion des connaissances
  • Gestion des correctifs
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des incidents
  • Gestion des licences
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des ressources
  • Gestion des ressources informatiques
  • Gestion des stocks
  • Gestion des tâches
  • Gestionnaire de base
  • Monitoring
  • Monitoring réseau
  • Outils de diagnostic
  • Planification de la maintenance
  • Portail libre-service
  • Programmation des problèmes
  • Rapports de disponibilité
  • Rapports de trafic web
  • Rapports et analyses
  • Routage automatisé
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de la bande passante
  • Suivi des activités
  • Suivi des ressources
  • Tableau de bord

Alternatives

Atera

4,6
Alternative n° 1 à Spiceworks
Atera est une excellente suite d'outils RMN tout-en-un conçue pour les MSP et les professionnels de l'informatique....

Pulseway

4,7
Alternative n° 2 à Spiceworks
Conçu directement pour les MSP et les équipes informatiques internes, Pulseway fournit un outil de gestion et de...

EcholoN

4,7
Alternative n° 3 à Spiceworks
EcholoN est un logiciel de gestion du service client conçu pour aider les entreprises à gérer les processus de contrôle...

HarmonyPSA

4,5
Alternative n° 4 à Spiceworks
HarmonyPSA prend en charge l'ensemble du cycle de vie de l'entreprise, de la génération de leads au renouvellement du...

Avis

Note globale

4,4 /5
(499)
Rapport qualité-prix
4,6/5
Fonctionnalités
4,2/5
Simplicité d’utilisation
4,3/5
Support client
4,2/5

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Afficher 5 avis sur 499
Robert R.
Note globale
  • Secteur d'activité: Produits alimentaires
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Ideal free helpdesk for small to medium businesses

Publié le 2021-09-10

Overall I have been very happy with Spiceworks, especially the community of users.

Overall I have been very happy with Spiceworks, especially the community of users.

Avantages

It's impossible to beat the cost of free. The product is well designed and functions extremely well for the job it is designed for.

Inconvénients

Larger IT departments won't be able to route tickets to specific teams. It would be very nice if spiceworks could expand its offering to include sub service desks etc.

Matthew B.
Note globale
  • Secteur d'activité: Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Help Desk Where You Want It

Publié le 2021-06-06

Starting a new role in the organization that had no Help Desk and no history or structure;...

Starting a new role in the organization that had no Help Desk and no history or structure; Spiceworks proved to be the single biggest one thing that could be done right that would yeild improved IT services to the organization. User responsibility shifted to reporting IT issues using email and overall satisfaction improved and service impacting issues due to weaknesses in infrastructure, bad procedures or mislaid processes were identified by the ticketing system and corrected.

Avantages

I started using Spiceworks in the cloud and then copied the database and importing it to our VM and lost nothing. It is an efficient and easy to use platform. Adding techs and break-fix categories to track what needs to be improved proved to be successful. This allows IT to focus on root cause and then to deploy solutions to prevent the same.

Inconvénients

The reports need to be streamlined to remove redundancy. Quantity is not always a good thing and by compressing and focusing on key areas the reporting could be a lot better and less fractured.

Alternatives envisagées 

ServiceNow, Zoho Desk et Zendesk

Pourquoi passer à Spiceworks

First it was/is free. This proved great for our tight budget. We added Manage Engine and the integration proved invaluable. With the two combined, we now have analytics and desktop management and patching.
Josh B.
Note globale
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client

Awesome IT Help Desk software, horrible inventory system.

Publié le 2017-11-10

Avantages

Spiceworks is great for managing help desk tickets. Using HTML we've been able to customize our end-user portal. Create multiple ticket templates to capture the details we truly need from end-users. We have found that the mobile application for iOS and Android to be the best on the market. It has a great GUI, very user friendly, informative, and easy to set up.

Inconvénients

The inventory system is lacking when it comes to producing accurate information. At one point this year we were upgrading our end users to dual monitors. We attempted to use Spiceworks to produce the make and model of the current monitor the end users were using. It came back telling us a generic description. I ended up writing a batch file that would obtain them remotely and that was accurate. We've also had issues where it would scan a computer that had 2 monitors but would only show one. We also went through a license key audit and thought we could rely on Spiceworks to produce accurate results. It ended up showing us that several computers had 3 iterations of office installed. I understand that these keys are in the registry but other similar scanners would only produce keys for whats actually installed on the workstation by cross-referencing installed applications and registry keys.

We recently have been experiencing issues where Spiceworks would attempt to scan 180 assets and it would fail to complete the scan without errors. We found this out by using WSUS to determine how many computers we had and Spiceworks was off by 30 assets of the 180. At least twice a week it also locks up and our end users can't access the help desk portal to submit tickets.

We've chosen to use LanSweeper to track assets. LanSweeper produced accurate results in a fraction of the time Spiceworks produced incomplete results. Spiceworks took 8+ hours, LanSweeper <30 minutes.

Armando I.
Note globale
  • Secteur d'activité: Réseaux informatiques
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Complete suite of administrative tools for your Network

Publié le 2021-09-29

Thanks to Spiceworks I was able to control each asset and foresee any problem, be it licensing or...

Thanks to Spiceworks I was able to control each asset and foresee any problem, be it licensing or errors. The continuous monitoring of my services gives you peace of mind

Avantages

With spiceworks CM version I was able to register all the devices on my network, monitor their performance and record all my assets. My users can open tickets oriented to our services.

Inconvénients

It can be a bit lengthy to configure all the tools since it has a high number of variables. Ads hide good design. The translation is not entirely good.

John K.
Note globale
  • Secteur d'activité: Réseaux informatiques
  • Taille de l'entreprise: Travailleur autonome
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

SpiceWorks Cloud IT helpdesk for free!

Publié le 2019-10-21

Spiceworks IT Helpdesk Cloud version does everything I want from a cloud based Ticketing system so...

Spiceworks IT Helpdesk Cloud version does everything I want from a cloud based Ticketing system so even though its lacking some features which I hope will get added soon as ive mentioned earlier it does do everything you would expect from a basic IT Support helpdesk ticketing system. So if your looking for a free IT helpdesk solution I would really try out Spiceworks offering and also take a look at there cloud hosted version which I use myself.

Avantages

Spiceworks ive used the community for years now so when I found there IT Helpdesk I started to use it but I then stopped for a while until there cloud IT Helpdesk came out which for me works best as I dont need to worry about hosting anywhere. So now I have a great IT helpdesk for my clients to log tickets with all for free!

Inconvénients

The only Con to Spiceworks IT Helpdesk was that I was initially released as a windows installer which didnt really work for my business as I dont have my own servers, it wasnt until the Cloud IT helpdesk version came out that I then started to use Spiceworks IT helpdesk again as my client IT helpdesk solution. Its also lacking some features you would see in premium solutions but it does the basics and works for my IT Consultancy business.

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Spiceworks - FAQs

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Spiceworks.

Types de licences disponibles pour Spiceworks :

  • Type de licence: Version gratuite
  • Version d’essai gratuite: Disponible

Utilisateurs habituels du produit Spiceworks :

Travailleur autonome, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles Spiceworks est disponible :

allemand, anglais

Appareils pris en charge par Spiceworks :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Nous n'avons pas d'informations sur les intégrations offertes par Spiceworks.

Ressources d'aide disponibles pour Spiceworks :

FAQ/forums, Base de connaissances, Chat

Catégories connexes

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