
En savoir plus sur SysAid
SysAid est un logiciel de gestion de service client et support IT orienté ITIL. L'application se décline en deux versions : SysAid Help Desk, SysAid ITSM
La version SysAid Help Desk permet une gestion facile et efficace du support IT grâce à un outils performant de gestion des tickets. Le logiciel inclut également des fonctions telles que : la gestion des actifs IT, un libre-service, gestion des appareils mobiles, un chat, une application mobile, un outil benchmark...
La version SysAid ITSM inclut toutes les fonctionnalités de la version helpdesk plus des outils IT clés tels que l'aide à la gestion des problèmes, du changement des incidents et des requêtes.
Entièrement personnalisable selon les besoins de l'utilisateur, SysAid permet également l'intégration d'applications tierces et l'automatisation de nombreuses fonctions.
Options de tarification dès :
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- Version d’essai gratuite
- Abonnement
SysAid - Principaux avantages
Type d'entreprise
Déploiement
- Basé sur le cloud
- Sur site
Disponible dans les pays suivants
Andorre, Antigua-et-Barbuda, Anguilla, Albanie, Arménie, Curaçao, Angola, Argentine, Samoa américaines, Autriche, Australie, Aruba, îles d’Åland, Azerbaïdjan, Bosnie-Herzégovine, Barbade, Belgique, Burkina Faso, Bulgarie, Bahreïn, Burundi, Bénin, Bermudes, Brunei, Bolivie, Brésil, Bahamas, Bhoutan, Botswana, Bélarus, Belize, Canada, Congo-Kinshasa, République centrafricaine, Congo-Brazzaville, Suisse, îles Cook, Chili, Cameroun, Chine, Colombie, Costa Rica, Cuba, Cap-Vert, Chypre, Tchéquie, Allemagne, Djibouti, Danemark, Dominique, République dominicaine, Algérie, Équateur, Estonie, Égypte, Érythrée, Espagne, Éthiopie, Finlande, Fidji, îles Malouines, Micronésie, îles Féroé, France, Gabon, Royaume-Uni, Grenade, Géorgie, Guyane française, Guernesey, Ghana, Gibraltar, Groenland, Gambie, Guinée, Guadeloupe, Guinée équatoriale, Grèce, Guatemala, Guam, Guinée-Bissau, Guyana, R.A.S. chinoise de Hong Kong, Honduras, Croatie, Haïti, Hongrie, Irlande, Israël, île de Man, Inde, Islande, Jersey, Jamaïque, Jordanie, Japon, Kenya, Kirghizistan, Cambodge, Kiribati, Comores, Saint-Christophe-et-Niévès, Corée du Sud, Koweït, Îles Caïmans, Kazakhstan, Laos, Sainte-Lucie, Liechtenstein, Libéria, Lesotho, Lituanie, Luxembourg, Lettonie, Maroc, Monaco, Moldavie, Monténégro, Saint-Martin (France), Madagascar, Îles Marshall, Macédoine du Nord, Mali, Myanmar, Mongolie, R.A.S. chinoise de Macao, Mariannes du Nord, Martinique, Mauritanie, Montserrat, Malte, Maurice, Maldives, Malawi, Mexique, Mozambique, Namibie, Nouvelle-Calédonie, Niger, île Norfolk, Nigéria, Nicaragua, Pays-Bas, Norvège, Népal, Nauru, Nouvelle-Zélande, Oman, Panama, Pérou, Polynésie française, Papouasie-Nouvelle-Guinée, Pologne, Saint-Pierre-et-Miquelon, Porto Rico, Portugal, Palaos, Paraguay, Qatar, la Réunion, Roumanie, Serbie, Russie, Rwanda, Îles Salomon, Seychelles, Suède, Sainte-Hélène, Slovénie, Svalbard et Jan Mayen, Slovaquie, Sierra Leone, Saint-Marin, Sénégal, Somalie, Suriname, Sao Tomé-et-Principe, Salvador, Eswatini, Îles Turques-et-Caïques, Tchad, Togo, Thaïlande, Tadjikistan, Timor-Leste, Turkménistan, Tunisie, Tonga, Turquie, Trinité-et-Tobago, Tuvalu, Taïwan, Tanzanie, Ukraine, Ouganda, États-Unis, Uruguay, Ouzbékistan, Cité du Vatican, Saint-Vincent-et-les Grenadines, Venezuela, îles Vierges britanniques, îles Vierges américaines, Vietnam, Vanuatu, Wallis-et-Futuna, Samoa, Mayotte, Afrique du Sud, Zambie, Zimbabwe et 206 autres
Langues
allemand, anglais, chinois, espagnol, français, hébreu, italien, japonais, portugais, russe et 5 autres
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Fonctionnalités
Nombre total de fonctionnalités pour SysAid : 108
Alternatives
Zendesk

SolarWinds Service Desk

ServiceNow

ManageEngine ServiceDesk Plus

Avis
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- Secteur d'activité : Cabinet d'avocats
- Taille de l'entreprise : 51-200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
SysAid - Simple Solution, Big Outcome
Publié le 2019-06-19
The Team are friendly and understood our needs (Once we had defined these). Overall the process has...
The Team are friendly and understood our needs (Once we had defined these). Overall the process has been quite simple, it's simply getting your head around using new software/solutions.
Avantages
I love the fact that SysAid is not a boring 'Out of the Box' 'This is what you get' experience.
SysAid is tailored to your needs during the implementation process, from colour schemes, to custom data fields, to process automation.
Inconvénients
I dislike the fact that I had to learn 'very basic' HTML to implement notifications. This wasn't a great hinderance, but definitely something I disliked.
Pourquoi choisir SysAid
No longer fulfilled our growing list of requirements.Pourquoi passer à SysAid
Cost and Versatility- Secteur d'activité : Administration publique
- Taille de l'entreprise : 201-500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
ITIL Compliant ServiceDesk System with user-friendly self-service portal
Publié le 2021-11-15
SysAid is our ITSM Tool. Aides us in implementing and monitoring ITIL procedures and standards. We...
SysAid is our ITSM Tool. Aides us in implementing and monitoring ITIL procedures and standards. We register all of our incidents and requests thru the SysAid Admin (IT Technicians) or Self-Service Portal (other users in all departments of the organization). It has enabled our clients/users to monitor the status of their requests and reported incidents without the need to have emails sent back and forth or asking who was working on their issue. The self-service portal is customizable and can easily be branded to be uniform to the organizations needs. We are currently automating a number of forms and processes (like move requests, equipment requests, on- and off-boarding) thru the WorkFlow manager. Next steps will be the integration with JIRA (since the application has a number of integration options with Office Automation, Collaboration Tools, Monitoring Tools and Project Management Tools) and a more intensive use of automation tools (like self-service password unlock and reset).
Avantages
-Ticket registration and tracking
-Workflow management
-Self-Service portal
-Reporting and Feed-back/Notification
-ITIL-Compliant
-Flexible and Customizable
Inconvénients
-Workflow Design is powerful but has a learning curve
Pourquoi passer à SysAid
We had ample experience previously with SysAid and when we evaluated the alternatives. We went for the "old trustworthy" but were also surprised that everything we were looking for in the alternatives was in the latest version of the tools we already had so we upgraded to that latest version.- Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
- Taille de l'entreprise : 1 001-5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Reasonably priced and fully featured
Publié le 2022-06-30
Avantages
SysAid offers excellent customer service and support, my tickets are responded to within an hour and all issues that have arisen during our usage have been resolved to a satisfactory level. The product is highly customizable, but many features are too complicated to be done by the end user, and a professional services package will need to be purchased.
Inconvénients
Our organization has a PC and Android environment, SysAid offers an agent to install on the PC's to collect information for asset management and support, but it does not offer an app to install on Android devices.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 51-200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 0.0 /10
Not so great customer service.
Publié le 2017-07-12
A help desk solution in which none was being used by the companies I worked in.
A help desk solution in which none was being used by the companies I worked in.
Avantages
The program is cheap. Somewhat easy to setup. Not cluttered like other software I've used in the past.
Inconvénients
I've used this software for over 7 years. Almost every complaint that everyone else has about this software, I've made myself and the #1 complaint is that the company is based in Israel and they are hard to understand / get a hold of / and don't fully understand the real problems until the issue is explained a few times.
I've installed purchased and installed this software in 3 different companies, and the experience was always the same. I then did work for them for a short amount of time. I wanted to bring to them the outside experience being a customer, and all the complaints I kept getting from U.S. customers, and even from other countries. I truly wanted to make this company better. But instead, they started to hire even further away, Romania, will the same comprehension issues. Now that they only 1 rep left for the U.S. and after that, I doubt they will ever hire again in the U.S. because of how different we think about customer service and how expensive we are. So they took one step forward by hiring the first U.S. rep and then myself, to them go two steps backwards by letting me go and hiring in another country for support.
Yes, I did work there and am a former employee, now a customer again. But I was a customer before that, and nothing has changed before I started working there, and nothing will after I am gone. So please do not delete this review and publish for all to see as I wanted nothing for this company to succeed and instead I was shown the door.
- Secteur d'activité : Biens de consommation
- Taille de l'entreprise : 51-200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
sysaid is een goede helpdesk programma
Publié le 2022-06-21
good program
good program
Avantages
ticket mangement when there is a new ticket its by not assigend and thats the first thing you see when you start up sysaid. asset list is very easy to use.
Inconvénients
its hard to find old tickets back cuase when i need to search what has done to that one thing the ticket has already been closed and i don't know the number of the ticket
Alternatives envisagées
TOPdeskPourquoi passer à SysAid
teh interface looks better to meSysAid - FAQs
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur SysAid.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour SysAid?
Types de licences disponibles pour SysAid :
- Type de licence : Version gratuite, Abonnement
- Version d’essai gratuite : Disponible
Contactez SysAid pour plus de renseignement concernant les tarifs.
Q. Qui utilise SysAid?
Utilisateurs habituels du logiciel SysAid :
51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000
Q. Dans quelles langues SysAid est-il disponible?
Langues dans lesquelles SysAid est disponible :
allemand, anglais, chinois, espagnol, français, hébreu, italien, japonais, portugais, russe
Q. SysAid prend-il en charge les appareils mobiles?
Appareils pris en charge par SysAid :
Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)
Q. Avec quelles applications SysAid peut-il s'intégrer?
Applications s'intégrant à SysAid :
DocuSign, Engage ESM - Bomgar, Google Apps for Work, Google Workspace, Jira, Microsoft 365, Microsoft Power BI, Microsoft Teams, Nagios XI, Office 365 Document Management, Office 365 License Management, Okta, OneLogin, Qlik Sense, Slack, SolarWinds Threat Monitor, TeamViewer, Trello, Zapier
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour SysAid?
Ressources d'aide disponibles pour SysAid :
Service client/courriel, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat/Clavardage
Catégories connexes
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- Logiciels helpdesk
- Outils ITSM (Information Technology Service Management)
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- Outils de gestion réseau
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- Logiciels de gestion des services d'assistance
- Outils de gestion des connaissances
- Logiciels de gestion informatique
- Logiciels de bases de connaissances
- Solutions de gestion des services informatiques