En savoir plus sur iContact

iContact s'adresse aux entreprises de toutes tailles et permet de créer des newsletters envoyées par e-mail, des flux RSS, des enquêtes, des réponses automatiques et des publications sur les réseaux sociaux. L'application comprend diverses fonctionnalités nécessaires à une entreprise qui souhaite agrandir sa liste de clients et atteindre les boîtes de réception.

Lorsqu'ils créent un message, les utilisateurs peuvent choisir parmi les modèles prédéfinis intégrés ou créer un message unique en HTML. iContact propose des outils pour gérer une liste d'e-mails croissante qui incluent la gestion des abonnements, le chargement en masse des abonnés et un générateur de formulaires d'inscription par glisser-déposer.

Les autres fonctionnalités comprennent SpamcheckTM, un système de vérification qui garantit que chaque e-mail atteint les boîtes de réception. La fonctionnalité de rapports suit les messages en temps réel et permet aux utilisateurs d'afficher rapidement les résultats marketing en cours, depuis la vue générale jusqu'au clic individuel.

La fonctionnalité pour les réseaux sociaux aide quant à elle à programmer des messages sur Facebook, Twitter et LinkedIn. Les utilisateurs peuvent ajouter des boutons de partage sur les réseaux sociaux aux e-mails et augmenter leur portée, ainsi qu'inclure un formulaire d'inscription sur des pages Facebook pour transformer les abonnés existants en contacts e-mail.

Appareils

Type d'entreprise

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Brésil, Canada, Chine, Allemagne et 5 autres, Royaume-Uni, Inde, Japon, Mexique, États-Unis

Langues

anglais

Images

Build a custom layout or choose a design from the customizable template library
A/B split content testing allows users to conduct tests with a small percentage of subscribers to determine which content will resonate best with the audience
Automation gives users complete control over campaign send times
Learn what works best and what doesn’t with performance reporting
Merge fields
Easily design and embed custom sign-up forms on the site and manage subscribers
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Vidéo de iContact
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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour iContact : 67

  • API
  • Accès mobile
  • Actions découlant d'un événement
  • Analyse des campagnes
  • Analyse en temps réel
  • Analyse visuelle
  • Analytique de l'engagement
  • Automatisation du marketing
  • Bibliothèque d'images
  • Bibliothèque de contenu
  • Bloqueur de spam
  • CRM
  • Campagnes de drip marketing
  • Champs personnalisables
  • Comptes d'utilisateur multiples
  • Conformité CAN SPAM
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Distribution d'e-mails
  • Données démographiques
  • Données en temps réel
  • Enquêtes clients
  • Envoi par lot
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de contenu
  • Gestion de la conception
  • Gestion de la liste de diffusion
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des abonnés
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des contacts
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des leads
  • Gestion des listes
  • Gestion des modèles
  • Gestion des performances
  • Gestion des utilisateurs
  • Gestion des évaluations
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Marketing social
  • Mesure des performances
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Outils de collaboration
  • Pages de renvoi et formulaires web
  • Personnalisation
  • Planification des campagnes
  • Promotion sociale
  • Qualification de leads
  • Rapports et analyses
  • Répondeurs automatiques
  • Segmentation
  • Segmentation de la clientèle
  • Segmentation des campagnes
  • Suivi comportemental
  • Suivi des activités
  • Suivi des clics
  • Suivi des e-mails
  • Suivi du ROI et de l'analytique
  • Tests A/B
  • Tests multivariés
  • Workflow basé sur les règles
  • Workflow configurable
  • e-mail marketing
  • Éditeur WYSIWYG
  • Éditeur graphique de workflow

Alternatives

Zoho CRM

4,2
Alternative n° 1 à iContact
Zoho CRM est une application en mode SaaS de gestion de la relation client. Organisez, automatisez et analysez vos...

Mailchimp

4,5
Alternative n° 2 à iContact
MailChimp est une solution web de gestion de campagnes d'e-mail marketing. Créez, envoyez, automatisez et analysez vos...

emfluence Marketing Platform

4,7
Alternative n° 3 à iContact
Emfluence Marketing Platform est une plateforme d'e-mail marketing, de suivi de site web et de marketing automation...

User.com

4,6
Alternative n° 4 à iContact
User.com est une plateforme de marketing automation visant à stimuler l'engagement et à augmenter le taux de conversion...

Avis

Note globale

4,5 /5
(530)
Rapport qualité-prix
4,4/5
Fonctionnalités
4,2/5
Simplicité d’utilisation
4,3/5
Support client
4,6/5

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Trevor K.
Note globale
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

A Solid Email Platform

Publié le 2017-12-20

I get the ability to reach my customers and turn them into return customers week after week and...

I get the ability to reach my customers and turn them into return customers week after week and year after year.

Avantages

iContact is easy to use in most cases. There are tons of different templates and creating your own email template is a breeze. If you get one of the Pro plans they'll even help you make templates for future use, so that's great, too.

There are plenty of ways to upload data and keep track of that data. In fact I tend to use iContact to export my data for use on other platforms because it keeps everything so nicely. My point of sale doesn't even allow the breadth of exports and options that iContact does, so it's more than just an email platform to me.

Automation is visually very simple and means that I know I'm reaching my audience at the correct times. I no longer have to manually send each email, and with the automation there are tons of options to segment in addition. This means I'm not sending frivolous emails, so that keeps our open rate high.

Inconvénients

I have three businesses that have to be kept separate and my only big complaint is that I can't copy automation plans or other things back and forth between them. So a lot of time is wasted redoing certain campaigns between the locations.

I also think the social connectivity needs to be updated. Twitter for one is outdated and the actual website allows much more text to be posted than in-app. They're several updates behind on Twitter.

Réponse de iContact

Hi Trevor! We are thrilled to hear that iContact¿s design services and automation tools make your job easier and your emails more impactful with your customers. At iContact we value being your one stop shop for your email marketing needs. We also appreciate your feedback about copying your automation plans from one platform to another. We¿ve noted this feature and completely understand how it would be helpful. Thank you and have a wonderful day!

Karen C.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Works great for us

Publié le 2020-02-12

We've had to contact support a couple of times and they have been helpful. The level we purchased...

We've had to contact support a couple of times and they have been helpful. The level we purchased isn't a comprehensive marketing solution. But we came back to it after having trouble with ClickDimensions, it actually works better.

Avantages

When I want to send out an email, I go into my list of prior emails, make changes, and send. It's very easy. It has all of the functionality we need for sending out bulk emails.

Inconvénients

The editor is a bit clunky. It does take a bit of time to create a new email format. Sometimes it doesn't behave like it is supposed to. But once you save that new format you can use it over and over.

Réponse de iContact

Hello Karen,

Thank you for taking the time to leave this detailed feedback for us, we greatly appreciate it!

All the best,

Carlos, Customer Marketing Manager

Daniel A.
Note globale
  • Secteur d'activité: Assurance
  • Taille de l'entreprise: 201-500 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Great reporting and great features

Publié le 2021-04-06

Love it. It's easy to use and the reporting options make my post-campaign job easy. In past jobs...

Love it. It's easy to use and the reporting options make my post-campaign job easy. In past jobs I've used Mailchimp and Constant Contact, however iContact is much better in my opinion. There are less restrictions on designing the email while still having an easy to use WYSIWYG with drag and drop functionality.

Avantages

The reporting. When I need to throw stats on Power Point I just take a screen shot of the results page. It also has the ability to compare the results of multiple messages with just a couple clicks. Everything is well formatted, graphical and very informative.

Inconvénients

Can get cluttered if you are sending a bunch of emails. We send emails on behalf of dozens of clients, often the same subject line. I'd love a way to better organize our drafts and our sent messages.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client

I've used iContact for the last five years.

Publié le 2018-04-05

Avantages

iContact is a low cost solution for basic email marketing. You have access to a strategic advisor. My strategic advisor always provides thorough answers and/or solutions when requested. iContact offers automation with workflows that are easy and quick to build. The user interface is easy to understand.

Inconvénients

The response time to fix API issues can be slow. iContact does not offer a post unsubscribe survey. I'm not able to download user profile information when exporting email send statistics - this is important for me when I want to do a quick analysis on my data.

Réponse de iContact

Thank you very much for being a long time iContact customer! We are happy to hear that you have been able to quickly and easily design automations with workflows using your iContact Pro account. We like this feature so much we plan to make it available to all iContact accounts. Thank you as well for your feedback, particularly about adding a post unsubscribe survey. This is being shared with our Product Management team so that it can be reviewed for possible updates in a future release.

Robert M.
Note globale
  • Secteur d'activité: Mode et vêtements
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

richlee-icontact

Publié le 2021-01-18

Overall great experience. Customer support is incredible. You can speak to a rep almost immediately...

Overall great experience. Customer support is incredible. You can speak to a rep almost immediately and they are extremely knowledgeable and more importantly very patient!!

Avantages

The ease of creating email promotions. Very professional looking.

Inconvénients

More email templates for creating promotions.

Réponse de iContact

Hi Robert and thanks for leaving this really great feedback for us. I am glad to hear that you are having a great experience overall. ^CP

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iContact - FAQs

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur iContact.

Types de licences disponibles pour iContact :

  • Type de licence: Gratuit, Abonnement
  • Version d’essai gratuite: Non disponible

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de iContact.

Utilisateurs habituels du produit iContact :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000

Langues dans lesquelles iContact est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par iContact :

Android (mobile)

Applications s'intégrant au produit iContact :

123FormBuilder, AppointmentPlus, Bigcommerce, Cyfe, Drupal, Eventbrite, Facebook, Formstack Forms, HubSpot CRM, Justuno, Keap, LiveChat, Magento Commerce, PayPal, Privy, Salesforce Sales Cloud, Shopify, SurveyMonkey, Twitter, X-Cart, Zapier, digioh

Ressources d'aide disponibles pour iContact :

FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

Catégories connexes

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