En savoir plus sur ShapeNet

ShapeNet est un logiciel cloud de gestion de club, conçu pour les centres de santé et de fitness de toutes tailles, y compris les centres de bien-être multisites et complexes. Le logiciel offre des outils d'engagement des membres, la facturation automatique, une bibliothèque de vidéos d'entraînement, un générateur de programme virtuel, une application mobile, l'inscription en ligne, etc. Les utilisateurs peuvent ainsi ajouter du contenu vidéo personnalisé, vendre différents ensembles de vidéos et étendre les services aux membres qui ne peuvent pas se rendre physiquement dans un club. ShapeNet fournit également des rapports pour suivre les niveaux d'engagement des vidéos.

Options de tarification dès :

99,00 $ US/mois

  • Version gratuite
  • Version d’essai gratuite
  • Abonnement

Clients typiques

  • Travailleurs autonomes
  • Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
  • Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
  • Grandes entreprises (500 employés minimum)

Déploiement

  • Basé sur le cloud
  • Sur site

Disponible dans les pays suivants

Canada, États-Unis

Langues

anglais

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Images

ShapeNet Logiciel - 1
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Vidéo de ShapeNet
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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour ShapeNet : 107

  • API
  • Accès mobile
  • Adhésions familiales
  • Alertes/Notifications
  • Application mobile
  • Automatisation du marketing
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Base de données de membres
  • Bibliothèque d'exercices
  • Billetterie des événements
  • CRM
  • Calendrier des événements
  • Champs personnalisables
  • Communication avec les membres
  • Comptes clients
  • Comptes de membre
  • Connexion sécurisée
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Email Reminders
  • Emplacements multiples
  • Emprunt et restitution en libre-service
  • Entraîneur en ligne
  • Entraîneur en personne
  • Entrée et sortie
  • Facturation
  • Facturation récurrente et des abonnements
  • Formateur hybride
  • Formulaires personnalisables
  • Garde d'enfants
  • Gestion d'équipe
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion de la communication
  • Gestion de site web
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des activités
  • Gestion des applications
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des clients
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des cotisations
  • Gestion des courriels
  • Gestion des cours
  • Gestion des documents
  • Gestion des employés
  • Gestion des factures
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des inscriptions
  • Gestion des installations
  • Gestion des instructeurs
  • Gestion des listes d'attente
  • Gestion des locations
  • Gestion des prix et des marges
  • Gestion des présences
  • Gestion des remises
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des réservations
  • Gestion des stocks
  • Gestion des visiteurs
  • Gestion des évaluations
  • Gestion des événements
  • Historique des transactions
  • Importation et exportation de données
  • Inscription des visiteurs
  • Inscriptions et intégrations
  • Intégration de sites web
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Marketing par courriel
  • Messagerie SMS
  • Modèles de courriels
  • Modèles personnalisables
  • Paiements électroniques
  • Plan de remise en forme
  • Planification automatisée
  • Planification des cours
  • Planification des installations
  • Planification des rendez-vous
  • Planification des événements
  • Point de vente (PDV)
  • Portail client
  • Portail des membres
  • Portail libre-service
  • Profils client
  • Programme de nutrition
  • Rappels
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Renouvellement d'abonnements
  • Répertoire de membres
  • Réservation en ligne
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi de la progression
  • Suivi des activités
  • Suivi des certifications
  • Suivi des présences
  • Suivi des équipements
  • Synchronisation du calendrier
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des paiements
  • Traitement des paiements ACH
  • Types de membres
  • Évaluations de la condition physique

Alternatives

Mindbody

4,0
Alternative n° 1 à ShapeNet
Mindbody propose des logiciels de gestion d'affaire pour les spas, les salons, les gymnases, les professionnels du...

ABC Fitness Solutions

3,9
Alternative n° 2 à ShapeNet
DataTrak est un logiciel web de gestion de club conçu pour aider le secteur de la santé et du fitness à centraliser et...

WellnessLiving

4,4
Alternative n° 3 à ShapeNet
WellnessLiving est une solution de réservation, de planification des ressources, de génération de leads et de reporting...

ProClass

4,3
Alternative n° 4 à ShapeNet
ProClass est une solution en ligne basée sur un tableau de bord pour les organisateurs de cours et d'événements, avec...

Avis

Note globale

4,3 /5
(50)
Rapport qualité-prix
4,3/5
Fonctionnalités
4,2/5
Simplicité d’utilisation
4/5
Support client
4,4/5

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5 avis affichés sur 50
Crystal
Note globale
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

ShapeNet Review

Publié le 2019-02-15

I run my entire business through shape. I absolutely love it!

I run my entire business through shape. I absolutely love it!

Avantages

From the very beginning I was incredibly impressed with all the functionality. It does everything! It's easy to use, and the customer service is the very best across the board. They respond immediately and are so incredibly smart and know how to fix anything I mess up.

Inconvénients

There is nothing I don't like. Everything is always taken care of.

John
Note globale
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Best I've found

Publié le 2022-08-24

Avantages

The [SENSITIVE CONTENT] is one phone call away. I've worked with a lot of companies for various services and the defining factor in quality and performance across the board is: How involved is the [SENSITIVE CONTENT]. [SENSITIVE CONTENT] Is very involved in the daily decision making and development of Shapenet and it shows. The customer service is great! the staff knows my name and is happy to interact with me about any issue. They are always improving, developing new ways to engage customers. I'm very impressed

Inconvénients

There are a few (very few) functions that aren't ironed out completely. I have a unique business model where all staff acts as managers (sale, PT, group X, customer management, etc.) in different ways depending on projects they are working on. So building that functionality in the system takes a few extra steps. I also have a large service menu associated with membership and sometimes adding those services onto each membership is labor intensive.

However all of these things are totally manageable and I would recommend this service to anyone.

Jennifer
Note globale
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Horrible Experience and BIG mistake (Owner, couldn't care less)

Publié le 2017-03-03

Horrible Experience with this company. I'm shocked that they have any clients with an experience...

Horrible Experience with this company. I'm shocked that they have any clients with an experience like this. I had elected to use this company for all of our . After not meeting the conversion deadlines, as promised ,we decided to not use their services and gave notice. It should be noted that they promised many features on the software that we required but found at the time of conversion that they were available but in the future. To make a long story short, they continued to bill our companies credit card even after notice was given not to. When we emailed the company's Owner regarding our dissatisfaction regarding the service from Shapenet and the unauthorized payments, he basically replied too bad but we never promised. So we were basically was charged for software which was never converted or even used. I would definitely do my research with software companies before you buy because this was a big mistake. The last software we had was great (Aphellion) and used for almost 20 years. Very disappointed.

Inconvénients

Promises of features that were never installed.

Réponse de ShapeNet

As the owner of ShapeNet, let me take the time to respond and clarify some points. I'm disappointed you had a bad experience with us, but you did demo the product several times and liked it. for the conversion, we clearly stated that we needed info from your team AND your team needed to verify data before you went live. your team refused to do that. after spending over 2 months on the conversion with minimal help from your team, you wanted your money back. I explained what we all agreed to. We all tried to work with you to provide what you needed. I even suggested a compromise where we would split the money you owed us. Based on your specific needs, we had good solutions for you. we wish you the best moving forward. as a reminder, I kept myself available to work thru any issues you wanted to discuss with me. Larry King - CEO

Maegan
Note globale
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Great Software

Publié le 2022-06-29

Our over all experience with ShapeNet has been great. They promoted customer service and they have...

Our over all experience with ShapeNet has been great. They promoted customer service and they have delivered on that whenever we have a question or need assistance.

Avantages

I love the fact that the software is married to our door system. Being able to see who is actually utilizing the gym has helped us with our member engagement. We also love the texting system.

Inconvénients

I do wish the software would create a report a list of memberships who are not utilizing the gym ( or using the door code system). I would also like the declined payments to auto process the next day.

Réponse de ShapeNet

Hi Maegan, We're extremely happy you are enjoying our software system and client service team. we do have a report for you to see the members that have not been checking in. our support team can help you with that. And by 4th quarter this year our system will be able to AUTO RUN declines several days after the Decline Date. Our team is looking forward to helping your business grow. Larry -- Founder and CEO

Bob
Note globale
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Great experience using the system and customer support. Some issues with reports and functions.

Publié le 2017-05-09

Financial data capture, integration of schedule and facility use,trainer and customer data detail...

Financial data capture, integration of schedule and facility use,trainer and customer data detail for measuring efficiency and productivity.

Avantages

System features, data capture and reporting functions are excellent. System downtime is minimal. The financial data and downloads are a great feature excellent.

Inconvénients

Needs better integration of features to allow easier and quicker data input during busy hours.
Too many features require replicating data entry such as; adding subsequent members of the same family requires , setting up rentals and closing multiple stations,closing adding members and closing out classes and members in them requires screen refresh on every attendee,payroll download is confusing. Field names and services do not match between system and system fields, Would like to set our own thank you letter.
Frequently new updates cause problems with current functions. Needs better Beta testing.
Downloading data supposed to go to Excel but instead always defaults to Unicode drives me nuts because I download a lot of reports and have to convert everyone.
Payroll summary picks up field that I don't want and have to reconfigure for every employee. Example the date field is always off by one cell. There is another field that has no purpose at all plus the classes pick up the class itself as if it were a person in attendance.
In the financial data the income categories should show number counts when applied to multiple categories. You can only get number # count data by looking at one category at a time.
When closing stations we should be able to close multiple stations on the matrix versus having to close each one then wait for the screen to update close the next one etc etc ad nausea.
The process of submitting a support ticket could be streamed lined.

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ShapeNet - FAQs

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur ShapeNet.

Types de licences disponibles pour ShapeNet :

Utilisateurs habituels du logiciel ShapeNet :

Travailleur autonome, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

Langues dans lesquelles ShapeNet est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par ShapeNet :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Nous n'avons pas d'informations sur les intégrations offertes par ShapeNet.

Ressources d'aide disponibles pour ShapeNet :

Service client/courriel, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat/Clavardage

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