En savoir plus sur Synchroteam

Maîtrisez l'activité de vos techniciens de maintenance avec Synchroteam. La solution de gestion qui vous permettra de répartir et de planifier vos interventions rapidement et efficacement.

L'interface intuitive vous permet de visualiser le temps passé sur chaque intervention, planifier et optimiser vos plannings. Vous pouvez même ré-attribuer une intervention en les glissant sur un autre technicien ou modifier sa durée en l'étirant pour la faire correspondre à la durée appropriée.

Synchroteam inclut aussi une fonctionnalité de géolocalisation afin de réduire le temps de parcours de vos collaborateurs. Ils pourront éditer leur rapport d'intervention sur leur terminal mobile et facturer votre client à partir des données récoltées sur le terrain.

Synchroteam est un logiciel flexible et intégrable avec la plupart des applications stars du Cloud.

Options de tarification dès :

36,00 $ US/mois

  • Version gratuite
  • Version d’essai gratuite
  • Abonnement

Synchroteam - Principaux avantages

- Aucun frais d'hébergement, pas de frais d'installation ou de mise à jour
- Sans engagement de durée
- Import/export de données en un clic
- Support client
- Design intuitif
- Disponible en français

Clients typiques

  • Travailleurs autonomes
  • Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
  • Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
  • Grandes entreprises (500 employés minimum)

Déploiement

  • Basé sur le nuage
  • Sur site

Disponible dans les pays suivants

Afrique du Sud, Allemagne, Andorre, Arabie saoudite, Argentine et 85 autres

Langues

allemand, anglais, chinois traditionnel, espagnol, français et 8 autres

Options de tarification dès :

36,00 $ US/mois

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Images

Synchroteam Logiciel - 1
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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Synchroteam : 154

  • API
  • Accès hors ligne
  • Accès mobile
  • Alertes mobiles
  • Alertes/Notifications
  • Antécédents professionnels
  • Application mobile
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Base de données des employés
  • Calcul des heures supplémentaires
  • Calendriers d'équipe
  • Cartes géographiques
  • Champs personnalisables
  • Codes-barres et RFID
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Création de bons de travail
  • Demande de congés
  • Devis
  • Données en temps réel
  • Emplacements multiples
  • Entretien des équipements
  • Estimation
  • Facturation
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formulaires personnalisables
  • GPS
  • Gestion client
  • Gestion de l'entretien des terrains
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion de la flotte
  • Gestion de la paie
  • Gestion de projets
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des clés et des serrures
  • Gestion des congés
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des courriels
  • Gestion des documents
  • Gestion des employés
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des factures
  • Gestion des feuilles de temps
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des immobilisations
  • Gestion des incidents
  • Gestion des inspections
  • Gestion des modèles
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des performances
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des réservations
  • Gestion des sous-traitants
  • Gestion des sous-traitants
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des techniciens
  • Gestion des tâches
  • Gestion des étalonnages
  • Géolocalisation
  • Heures facturables et non facturables
  • Historique des clients
  • Historique des services
  • Imagerie de documents
  • Importation et exportation de données
  • Intégration QuickBooks
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Lecture de codes-barres/tickets
  • Logiciels CRM (gestion de la relation client)
  • Logiciels d'actions préventives et correctives
  • Maintenance prédictive
  • Maintenance préventive
  • Messagerie SMS
  • Mesure des performances
  • Mises à jour en temps réel
  • Modèles de rapport
  • Modèles personnalisables
  • Monitoring
  • Notifications en temps réel
  • Optimisation des itinéraires
  • Paiements mobiles
  • Paiements électroniques
  • Planification
  • Planification automatisée
  • Planification de la maintenance
  • Planification des groupes
  • Planification des installations
  • Planification des rendez-vous
  • Planification des ressources
  • Planification des tâches
  • Planification des événements
  • Planification du personnel
  • Planification en temps réel
  • Pointage
  • Pointage à l'arrivée/au départ
  • Portail client
  • Portail client
  • Portail libre-service
  • Pour entreprises de CVC
  • Pour entreprises de dératisation
  • Pour sous-traitants en commerce/électr. industrielle
  • Programmation des tâches
  • Projets multiples
  • Rappels
  • Rapports d'historique
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche/Filtre
  • Recouvrement des paiements sur le terrain
  • Rendez-vous récurrents
  • Routage
  • Réservation en ligne
  • Saisie automatique du temps
  • Saisie de signature mobile
  • Sauvegarde automatique
  • Scan et analyse d'image
  • Signature numérique
  • Signature électronique
  • Stockage de documents
  • Stockage de fichiers
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'infestation
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi de l'usage des pesticides
  • Suivi de la conformité
  • Suivi de la progression des tâches
  • Suivi des activités
  • Suivi des compétences
  • Suivi des congés
  • Suivi des congés maladie
  • Suivi des projets
  • Suivi des ressources
  • Suivi des statuts
  • Suivi des tâches
  • Suivi des vacances/congés
  • Suivi des échecs d'inspection
  • Suivi des équipements
  • Suivi du temps
  • Suivi du temps des employés
  • Suivi du temps en ligne
  • Suivi du temps en ligne
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Suivi du temps hors ligne
  • Suivi du temps mobile
  • Synchronisation du calendrier
  • Tableau de bord d'activités
  • Taux de facturation multiples
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des paiements

Alternatives

AI Field Management

4,9
Alternative n° 1 à Synchroteam
Qu'est-ce qui différencie AI-FM ? Simple comme bonjour. AI-FM = 1) Technologie primée + 2) Prix équitable + 3) Avis...

ManWinWin

4,6
Alternative n° 2 à Synchroteam
ManWinWin est un logiciel de gestion de la maintenance conçu pour aider les entreprises à organiser, suivre, réparer et...

Dynamics 365

4,4
Alternative n° 3 à Synchroteam
Microsoft Dynamics AX est un logiciel de planification des ressources d'entreprise (ERP) multilingue et multidevises....

Service Fusion

4,3
Alternative n° 4 à Synchroteam
Service Fusion est un logiciel de gestion des interventions basé sur le cloud qui permet de connecter le personnel du...

Avis

Note globale

4,4 /5
(66)
Rapport qualité-prix
4,3/5
Fonctionnalités
4,1/5
Simplicité d’utilisation
4,3/5
Support client
4,2/5

Vous avez déjà Synchroteam?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 66
Robert
Robert
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Efficient. Informative. Useful

Publié le 2017-02-22

I'd been running as an independent IT consultant for a few years. All of a sudden I won two big...

I'd been running as an independent IT consultant for a few years. All of a sudden I won two big contracts that made hiring an employee and getting some sort of job scheduling/tracking system a priority.

I demoed pretty well every offering. Synchroteam stood out for a couple of key reasons. The biggest for me was their inventory system. Although it is still in its early days and lacking a few features that I hope are on the way, it's a good inventory system that gives me the ability to transfer stock from the 'warehouse' to our cars and know who has what.

There were other systems out there with inventory but a lot of them were overkill for me and most of them were overly expensive. Synchroteam's price is very reasonable and priced by the tech (free admin account) so it was affordable for starting up.

The way it is setup is logical and once you get used to it (It does look different than most of the other offerings, kind of old school) it is pretty intuitive. Creating clients, jobs and sites is straightforward and the details page of each is well laid out for easy digestion of the information.

The mobile app is good, better than most of the others. It has that same old school look as the website (which isn't a bad thing). The display of information and the interaction with that info is well presented. Tapping phone numbers calls the client, tapping the address give you directions, tapping the client gives your more details via the website, etc. When you create custom fields on your jobs (you should) they get their own screen in the mobile app which is a great way to present key information (Serial #s, Model #'s, etc). You can also create jobs in the mobile app which is handy for me as I dispatch on the go.

The biggest shortcoming I can see, although I don't really use it, is the reporting. I'm not really sure what it reports. I've mucked around with it but haven't gotten any valuable information out.

There are some things I would like to do that I can't and some other things that I hope will evolve into something better but I think these guys know what they are doing. I see the product has had updates since I joined a little over a month ago and looking at past changes I can see that they have been continually improving and adding to the system. I've had good interactions with the help desk (although not always getting the answers I would like) and my rep has been attentive but not too attentive.

Demo the software, you'll like it.

Avantages

Good Inventory
Good presentation of information
Good mobile app
Easy to use
Customization

Inconvénients

missing some features, for example can't search by serial number

Réponse de Synchroteam

Thank you Robert for your positive feedback on Synchroteam¿s inventory functionality, ease of use, and mobile application. We are pleased to hear everythingIT has benefitted from our customizable user interface and job scheduling/tracking tools. We appreciate your observation of our reporting functionalities, and continue to release updates that enhance operational efficiency. Within our inventory module you now have the capability to search by serial number manually in the search bar, or scan the barcode of the item. Stay tuned to our blog (https://www.synchroteam.com/blog/) for information on new releases!

David James
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

I have brought it into my last 3 companies

Publié le 2023-05-24

I have used Synchroteam in 3 different companies and absolutely love how easily it can be configured...

I have used Synchroteam in 3 different companies and absolutely love how easily it can be configured, it solves a problem straight out of the box and can be instantly operational.

Avantages

Synchroteam is so easy to use and can be adopted within minutes. You can create everything from the most simple sign off reports to complex reports that need warrant dependable answers. The system is intuitive and can be used by the field engineers with the minimum of training.

Inconvénients

The only issue I have is the management of stock and warehousing could be improved. The system need to allow for tiered locations and the consumption of parts on a specific job report. The online customer portal needs to be updated so a customer can only choose from their own activity without seeing all other clients.

Réponse de Synchroteam

David, thank you! We appreciate you taking the time to review Synchroteam's field service management solution. Our team is pleased to hear that you find our platform easy to use. We appreciate your business.

We recommend checking out our blog (https://www.synchroteam.com/blog/) as we frequently release details on new features, best practice recommendations, and other helpful tips.

Ryan
Ryan
Note globale
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Not great, not terrible

Publié le 2017-12-27

Price was the winning factor to why I started using this product. The sales team did a good job of...

Price was the winning factor to why I started using this product. The sales team did a good job of presenting the potential of the product but a poor job of explaining the shortcomings that would become discovered in my first month of using it. Overall I'm not terribly happy with the investment and I won't be using it long-term. Unsure what I will move to going forward.

Avantages

The cost isn't terrible for what you can do. There are some interesting features that some might find really useful. It's quite customizable, so if the features are useful the level to which you can get with the tools such as reports can be quite the positive experience.

Inconvénients

Pricing is in euro which makes the fluctuation of costs due to rising/falling dollar rates difficult to anticipate how much is withdrawn each month. I've run into some glitches/issues when setting up reports that don't function as intended. The workflow for setting up very dynamic reports is terrible. The UI feels clunky. Pages don't load live changes made to progression of jobs and there is a lot of work that could have been done better. I feel like I've paid for a platform that was developed in the 1980's and hasn't been updated since. Like it was the beta of someone's project that was never finished, but now is being marketed as a completed product. It feels old, poorly managed, poorly supported, and like there is a general lack of care around what the end product looks like, does, and how it functions.

Réponse de Synchroteam

Thank you for your review Ryan, we appreciate your honest feedback. We apologize for the issues you are facing with reporting and the UI, and would love to get more information on the glitches you are experiencing so that we can resolve them promptly. Please contact our support team (https://www.synchroteam.com/contact.php) so that we can assist in improving the dynamic reporting workflows for Victoria Moss & Gutter. Also check out our latest update, which includes a time tracking module that syncs tasks seamlessly between the mobile application and Synchroteam¿s platform. For more information on the update visit https://www.synchroteam.com/blog/2018/03/08/time-tracking-new-module-synchroteam/

Joe
Note globale
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Initial review

Publié le 2019-06-20

Scheduling, dispatching, time tracking. Would like to see the GPS and invoicing modules improved. ...

Scheduling, dispatching, time tracking. Would like to see the GPS and invoicing modules improved. See cons

Avantages

Streamlining of my team's dispatching process

Inconvénients

Lead tech controls time on jobs. Need aux techs to control their own time. i.e. Lead tech gets to job and determines that he needs help, or techs arriving and leaving at different times. Also would like to see better flow between labor hours and invoicing. Labor hours should automatically transferred to the invoice. Also would like to see the GPS module improved to track actual location of techs and "geofencing" where techs would not be able to sign into a job until they are close to the job site

Réponse de Synchroteam

Thank you Joe for your review of Synchroteam's field service management software. We are pleased to know the Urban City Telecom team has been able to streamline their dispatching process, and have benefited from Synchroteam's scheduling and time tracking features. We appreciate your suggestions regarding labor hours transferred to the invoice, as well as geofencing technicians for clock in purposes, and will forward this along to our support team. We encourage you to reach out to our support team to discuss the best way to optimize each technician controlling their own time on the job. We also recommend checking out our blog (https://www.synchroteam.com/blog/) as we frequently release details on new features, best practice recommendations, and other helpful tips for your industry.

Ben
Note globale
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Excellent Software with excellent service

Publié le 2019-08-18

Avantages

The scheduling, the custom job reports, and the automatic sycn with Zoho.
And - SUPPORT. Any new integration needs support and the Synchroteam support are available immediately.

Inconvénients

It is a bit hard to understand some of the documentation. Took some time to set up a custom job report

Alternatives envisagées 

AI Field Management

Pourquoi passer à Synchroteam

Much more robust. Customizable for our needs.

Réponse de Synchroteam

Thank you Ben for your excellent review of Synchroteam's field service management solution. We are pleased to hear that you have found our support team useful and take advantage of our around the clock assistance. We are also glad to hear you are taking advantage of the sync with Zoho as well as scheduling and custom job reporting. Thank you for your feedback regarding our documentation, we will forward it to our support team for potential enhancements. Also, be sure to check out our blog (https://www.synchroteam.com/blog/) as we frequently release details on new features, best practice recommendations, and other helpful tips for your industry or future client implementations.

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Synchroteam - FAQs

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Synchroteam.

Types de licences disponibles pour Synchroteam :

  • À partir de : 36,00 $ US/mois
  • Type de licence : Version gratuite, Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Disponible

28 € par mois / utilisateur sans engagement 22 € par mois / utilisateur avec pré-paiement 1 an Première licence Administrateur GRATUITE (à partir d'une licence payante).

Utilisateurs habituels du logiciel Synchroteam :

Travailleur autonome, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

Langues dans lesquelles Synchroteam est disponible :

allemand, anglais, chinois traditionnel, espagnol, français, italien, néerlandais, polonais, portugais, russe, suédois, tchèque, turc

Appareils pris en charge par Synchroteam :

Android (mobile), iPhone (mobile)

Applications s'intégrant à Synchroteam :

Google Calendar, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, QuickBooks Online, Sage Accounting, Stripe, Xero, Zoho CRM

Ressources d'aide disponibles pour Synchroteam :

Service client/courriel, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat/Clavardage

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