En savoir plus sur Rome Management Software

Rome Management Software is a cloud-based collision management solution for dealers and independents. Each new feature was specifically developed from customer feedback. The software integrates with every major provider of collision management systems. Rome Management Software also offers consulting and ongoing education, offering users an all-in-one solution for auto body shops. Users are provided with features such as a real-time view of the shop floor, a single point of entry, electronic parts ordering, mobile apps, tech stations, scheduling tools, automated texts and emails and many more.

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Les 5 meilleurs logiciels similaires à Rome Management Software

Clients typiques

  • Travailleurs autonomes
  • Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
  • Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
  • Grandes entreprises (500 employés minimum)

Déploiement

  • Basé sur le cloud
  • Sur site

Disponible dans les pays suivants

États-Unis

Langues

anglais

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Les 5 meilleurs logiciels similaires à Rome Management Software

Images

Rome Management Software Logiciel - 1
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Rome Management Software Logiciel - 1

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Rome Management Software : 19

  • Base de données de clients
  • Comptabilité
  • Concessionnaire voitures neuves
  • Devis
  • Décodeur VIN
  • Facturation
  • Gestion de la paie
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des pièces
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Historique des services
  • Planification
  • Planification de la maintenance
  • Pour les concessionnaires automobiles
  • Rapports et analyses
  • Service clientèle
  • Suivi des véhicules
  • Taux de travail

Alternatives

CCC ONE Total Repair Platform

3,6
Alternative n° 1 à Rome Management Software
CCC ONE aide les entreprises du domaine automobile et les compagnies d'assurance à gérer les opérations face aux...

CAMS DMS

4,9
Alternative n° 2 à Rome Management Software
CAMS est un logiciel de gestion pour concessionnaires basé sur le cloud qui aide à décoder le NIV (numéro d'identificati...

Fullbay

4,7
Alternative n° 3 à Rome Management Software
Fullbay est une solution web de gestion d'atelier de réparation pour les poids lourds. Elle comprend des fonctionnalités...

Orderry

4,9
Alternative n° 4 à Rome Management Software
Orderry est une solution cloud de gestion de services pour les entreprises de réparation, dotée d'une multitude...

Avis

Note globale

5 /5
(5)
Rapport qualité-prix
5/5
Fonctionnalités
4,8/5
Simplicité d’utilisation
4,2/5
Support client
5/5

Vous avez déjà Rome Management Software?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 5
Alex
Note globale
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

There is no other option for collision center management or production.

Publié le 2021-11-30

Avantages

From a production standpoint, this software addresses any internal roadblocks that a typical facility would run into. The ease of use and constant availability to training and education is unheard of in the industry. What would typically take an hour (or more) to run through shop capacity, availability, production and more can be reviewed and understood in less than 10 minutes, for a typical shop. The customer service and technical support is always supportive and willing to listen to suggestions and implement them into the software.

Inconvénients

There is a large learning curve, because the software does do and address so many things. Not necessarily a negative, but it does take a new user quite a while to get a solid grasp on ALL that the ROME software has to offer. I want to comment that this would never deter me from suggesting the software of implementing it into another shop.

Réponse de Rome Technologies

Thank you for your detailed review, Alex! We are very happy that our system is saving your shop so much time. It is also great to hear that you feel that the learning curve is well worth our all-in-one software management solution. Also, thank you for mentioning our tech support team! We pride ourselves on offering top-notch support and customer service.

Greg
Note globale
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Rome Is the Best software for DMS integration

Publié le 2021-11-30

Although setup is timely and the learning curve is tough, once you learn how to properly use the...

Although setup is timely and the learning curve is tough, once you learn how to properly use the software, you will not want to run your shop without it.

Avantages

Full integration with Dealership Management software. It provides everything you need to properly manage and oversee the entire shop. Rome provides a level a accountability for our shop that we could not have without it.

Inconvénients

Rome has so much built in to it, that it takes about 90 days before you get completely comfortable with it.

Alternatives envisagées 

CCC ONE Total Repair Platform

Pourquoi choisir Rome Management Software 

I need a software to integrate with my DMS, hold employees accountable and be able to manage production. Rome was the best option for me.

Logiciel antérieur 

CCC ONE Total Repair Platform

Pourquoi passer à Rome Management Software

Rome provided everything I was needing from a management system and then some.

Réponse de Rome Technologies

Greg, thank you so much for your insightful review. It is great to hear that our software gives your shop more transparency and accountability and that it fully integrates with your DMS. We are happy to hear about your great results. Our training team is always striving for better ways to help you get through the learning curve.

Doc
Note globale
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 1 001-5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Ciocca Collision Center

Publié le 2022-02-28

The team is extremely responsive to new ideas, requests and very friendly. Always a pleasure...

The team is extremely responsive to new ideas, requests and very friendly. Always a pleasure speaking to anyone from the ROME tech team.

Avantages

Everything is great. Every new opportunity to expand our use of other programs the Rome teams is

Inconvénients

Nothing. nothing, nothing. nothing. nothing!

Réponse de Rome Technologies

Thanks for your review, Doc! We love hearing ideas and suggestions from our customers and we often incorporate them into our new features. Thanks for being a valued customer.

Bob
Note globale
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Collision Management System

Publié le 2021-11-30

I feel the system has helped us with organization and record keeping of files as well as production...

I feel the system has helped us with organization and record keeping of files as well as production.

Avantages

transfers all tickets to our CDK system seamlessly and stores all Ro's electronically

Inconvénients

some areas could be improved, for sorting the information and separation of certain tickets in the system, but overall a great system.

Réponse de Rome Technologies

We truly appreciate your excellent review, Bob. We are excited to hear that our integration with CDK is seamless and that our system is helping you with organization and record keeping. We are continually improving our software and our programming team will take your thoughts on sorting and separation into consideration for future upgrades.

Sue
Note globale
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

100 % Satisfied

Publié le 2021-12-01

Rome helps with production,CSI, billing great for noted files for future reference. Their tech team...

Rome helps with production,CSI, billing great for noted files for future reference. Their tech team is unbelievable !!!!!!!

Avantages

I love everything about Rome the ease of the system is awesome I really can't say enough about it.

Inconvénients

There are no cons that I have with it. It works so well there are no issue.

Réponse de Rome Technologies

Sue, thank you for taking the time to leave a review for our collision management software. It is good to hear that Rome is helping you with production, CSI, and billing. It's also great to know that our tech support is so valuable to you and your operation.

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Rome Management Software - FAQs

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Rome Management Software.

Types de licences disponibles pour Rome Management Software :

  • À partir de :
  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Non disponible

Pending shop size, please contact Rome Management Software directly for more pricing information.

Utilisateurs habituels du logiciel Rome Management Software :

Travailleur autonome, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

Langues dans lesquelles Rome Management Software est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Rome Management Software :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Nous n'avons pas d'informations sur les intégrations offertes par Rome Management Software.

Ressources d'aide disponibles pour Rome Management Software :

Service client/courriel, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat/Clavardage

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