Innago

Innago

Gérez plus efficacement vos locations. Gratuitement. Commencez à économiser du temps et de l'argent.

En savoir plus sur Innago

Innago est une solution logicielle de gestion immobilière gratuite et facile à utiliser, conçue pour vous faire gagner du temps et de l'argent. Elle vise à rendre la mise en location simple, accessible et abordable pour les propriétaires de tous types. Lorsque les alternatives sont trop nombreuses, cela finit par coûter cher et la "solution" se transforme en problème. C'est pourquoi, Innago simplifie la gestion de votre location. Avec Innago, vous pouvez facilement collecter les loyers, sélectionner les locataires, répertorier les propriétés, gérer les ordres de travail, créer des applications, signer des baux, organiser vos finances, communiquer avec les locataires et bien d'autres choses encore.


Images

Innago Logiciel - 1
Innago Logiciel - 2
Innago Logiciel - 3
Innago Logiciel - 4
Innago Logiciel - 5
En voir 6 de plus
Vidéo de Innago
Innago Logiciel - 1
Innago Logiciel - 2
Innago Logiciel - 3
Innago Logiciel - 4
Innago Logiciel - 5

Innago ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Innago

4,9 (296)
Indisponible dans votre pays
VS.
Le plus commenté

À partir de

Tarification introuvable
35,00 $
mois

Types de licence

Version gratuite
Version d'essai gratuite
Version gratuite
Version d'essai gratuite

Fonctionnalités

90
217

Intégrations

1
10

Simplicité

4,8 (296)
4,6 (3 293)

Rapport qualité-prix

5,0 (296)
4,7 (3 293)

Service client

4,9 (296)
4,7 (3 293)

Alternatives

Vagaro

4,7
Alternative n° 1 à Innago
Vagaro est une solution web conçue pour les propriétaires d'instituts de beauté, de centres de bien-être et de centres...

DoorLoop

4,9
Alternative n° 2 à Innago
DoorLoop offre 50 % de réduction jusqu'en 2022. Bénéficiez d'un logiciel de gestion de biens entièrement personnalisable...

SimplifyEm

4,1
Alternative n° 3 à Innago
SimplifyEm est une plateforme de gestion immobilière pour les gestionnaires immobiliers, les propriétaires et les...

Microsoft Excel

4,8
Alternative n° 4 à Innago
Explorez Excel. De nouveaux outils d'analyse de données vous aident à suivre et à visualiser vos données pour une...

Avis

Note globale

4,9 /5
(296)
Rapport qualité-prix
5,0/5
Fonctionnalités
4,8/5
Simplicité d’utilisation
4,8/5
Support client
4,9/5

Vous avez déjà Innago?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 296
Melissa
Note globale
  • Secteur d'activité : Immobilier commercial
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Dependable and streamlined property management platform

Publié le 2023-04-04

I love that Innago sends automated emails to my tenants when rent is due. If rent is overdue and a...

I love that Innago sends automated emails to my tenants when rent is due. If rent is overdue and a late payment fee is added per the lease agreement, having Innago send it rather than me contacting the tenant makes it much more professional and impartial. My tenants are paying on average 5 days earlier than before I implemented Innago. This is all at no cost to me! This is a piece of software that makes sense for any commercial or residential landlord that would appreciate a more professional and transparent interaction with their clients.

Avantages

The most impactful features that Innago gave me include:- Easy to maintain and view rent payment status from all tenants- Optional online rent payment from tenants at no cost to me- Automatic email reminders for rent / other charges due- Storage of lease files- Ability to pre-schedule rent increases per the lease in place.- Platform for tenant and landlord to communicate including online lease signing/lease storage, maintenance requests and repair resolution.

Inconvénients

I would like the ability to preview communications /invitation with the prospective tenant prior to sending it so that I can make sure it is correct. I would like a feature for the tenant name field to have an alternative field for 'business name' rather than First Name and Last Name.

Miller
Note globale
  • Secteur d'activité : Immobilier
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Innago is exactly what we were looking for

Publié le 2022-10-26

I cannot imagine managing my 3 units without it.

I cannot imagine managing my 3 units without it.

Avantages

My favorite features are:1. Online payments from tenants2. Automatic late fees3. Maintenance request portal4. Free for the landlord5. Online applications6. Tenant screening (background checks, etc)7. Lease signing8. Ability to post vacancies in the software

Inconvénients

The only con I've found is that you cannot send messages to Tenants through the app. I have to hop on the web version to do that.I'm sure that will come soon (assuming I'm not just missing it somewhere in the app)

Alternatives envisagées 

RentRedi, Avail et TenantCloud

Pourquoi passer à Innago

There are lots of property management softwares. I'm a single-family investor, and I recently looked through the most popular softwares and selected one. The products I investigated were:1. Tenant Cloud2. Apartments.com3. Innago4. Avail5. RentRediI found that Innago was the only one to meet all these requirements. It does charge a $2 fee for each rent payment, but that is charged to the tenant by default. I haven't had any complaints from tenants about this charge.The other softwares were pretty good, but here are the deal breakers for each.Tenant Cloud: Tenants cannot setup autopay unless we have the paid versionApartments.com: You cannot upload your own lease, you can only make modifications to their leaseAvail: You cannot upload your own lease, you can only make modifications to their leaseRentRedi: No free version
zach
Note globale
  • Secteur d'activité : Immobilier
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé Autre pendant Version d’essai gratuite
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Value driven for small business or personal rentals

Publié le 2018-05-01

Can they make you a website? Yes, they can.
Can you Ensign contracts etc? Yes, can sign leases...

Can they make you a website? Yes, they can.
Can you Ensign contracts etc? Yes, can sign leases online. Free
Online applications. Rolled out in next 30 days.
Tenant screening? Yes. Partnered with Transunion.
Does it publish vacancies? No marketing of units. Doesn’t post to any renting website.
App? No app for the phone yet.
Tenant communication - only through the portal and/or email them
No Owner portal.
Only one signal sign on.(can’t have multiple sign ons), but you can set up accounts by owner.
Does accounting sync to a bank account? To QBO, and multiple accounts can sync to one QBO, maybe?
Renter insurance accountability? Nothing yet. Looking into
it.

Avantages

I love how their pricing works. It's a free product to use, it only costs you when a client pays through their system. They are definitely for the value driven.

Inconvénients

Only one signal sign on.(can’t have multiple sign ons), but you can set up accounts by owner. If you have multiple owners of different properties in your portfolio, you will need to set up an individual account for each. Hence why it is only good for small business or personal rentals. They don't have a lot of the features other software's like it has, but it has the core main few.

Réponse de Innago

Thanks for the feedback, Zach! As you pointed out, we take pride in being value-driven. So much so that all our features are now 100% free to use for landlords/property managers.

We're also happy to say that we now offer multi-user login for our accounts, so different owners can be accommodated. Renters insurance is coming soon as well, so keep an eye out!

Landon
Note globale
  • Secteur d'activité : Immobilier
  • Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

User friendly service that doesn’t break your budget

Publié le 2023-08-02

I’ve had a great overall experience so far. Signing leases has never been easier, and rent...

I’ve had a great overall experience so far. Signing leases has never been easier, and rent collections have been on time. The system seems easy for my tenants to use and I’ve heard no complaints from them.

Avantages

I’ve just started using Innago to help me manage my rental property. I’ve loved all of the services they offer on one platform: listings, lease management, payment collection, expense tracking, maintenance requests, and financial reporting. Every other service I looked at either was missing some of these or charged extra for each thing. Innago has been easy to implement and has elevated the service provided to tenants.

Inconvénients

I’ve been a bit disappointed in the expense tracking and financial reporting to this point. I chose the system specifically because it offered these. My experience so far is that entering expenses takes longer than anticipated and the financial reporting is limited. All things I am sure will improve over time.

PAUL
Note globale
  • Secteur d'activité : Immobilier
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Great for small ( 25 units ) users

Publié le 2021-01-06

Excellent

Excellent

Avantages

I am in my late 60's so I am not acclimated to changing things that I have done from a long time. I switched over to Innago about two years ago mostly to consolidate my tenant payments in one place. I have since added tenant screening and will be adding the background check as well.

What I most appreciate is the excellent customer service !!! When you call unlike most places you speak to a live person. They are knowledgeable on how to use the software and walk you through step by step. I highly recommend this company.

Inconvénients

Having used this software for two yearsI have not found any as of now.

Alternatives envisagées 

Buildium

Pourquoi passer à Innago

Cost and seem to fit better with the size of my company
Afficher 5 avis sur 296 Lire tous les avis

Innago - FAQs

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Innago.

Types de licences disponibles pour Innago :

  • Type de licence : Version gratuite
  • Version d’essai gratuite : Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Innago :

Travailleur autonome, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

Langues dans lesquelles Innago est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Innago :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Innago :

Quickbooks Online

Ressources d'aide disponibles pour Innago :

Service client/courriel, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat/Clavardage

Catégories connexes

Consultez toutes les catégories de logiciels trouvées pour Innago.