En savoir plus sur eLogii

eLogii est une plateforme logistique numérique conçue pour optimiser les opérations de maintenance sur site et de livraison au moyen d'outils de planification, de routage et de distribution. Le logiciel comprend des notifications et un système de suivi en temps réel, qui permettent aux utilisateurs de réagir instantanément aux modifications et de réoptimiser les processus en fonction de nouvelles informations. Cet outil vient en aide à des entreprises de nombreux secteurs, notamment : 3PL, transport, maintenance sur site, restauration, commerce de détail non alimentaire, soins de santé/pharmacie, bâtiment, etc.

La solution modulaire d'eLogii comprend des fonctionnalités pour le routage et la planification, la gestion des opérations, la gestion de flotte, l'expérience client et l'analytique. Les données transitent par plusieurs modules reliant les commandes, les clients et les flottes d'interventions pour améliorer la communication entre toutes les parties prenantes. Un nombre illimité d'itinéraires peut être planifié automatiquement pour les flottes internes, les flottes externes/3PL ou le crowdsourcing pour les opérations comportant un ou plusieurs dépôts. Les utilisateurs peuvent configurer divers paramètres opérationnels et contraintes, notamment concernant les dimensions d'unités, les capacités de véhicules, les compétences des conducteurs, etc.

Les applications de conducteur natives pour iOS et Android d'eLogii fournissent des instructions claires et des itinéraires pour chaque tâche, tout en permettant l'enregistrement de l'attestation de réception/collecte à destination. Les alertes client communiquent des mises à jour en temps réel, les emplacements des conducteurs et les heures d'arrivée estimées, tandis que les utilisateurs peuvent définir des zones géographiques délimitées et des déclencheurs d'alerte adaptés à leurs opérations. Les fonctionnalités logistiques inversées permettent aux utilisateurs de contrôler les situations de livraison échouées, avec une piste d'audit complète terminée une fois les livraisons échouées renvoyées à leurs emplacements secondaires prévus.

Options de tarification dès :

359,00 $ US/mois

  • Version gratuite
  • Version d’essai gratuite
  • Abonnement

Clients typiques

  • Travailleurs autonomes
  • Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
  • Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
  • Grandes entreprises (500 employés minimum)

Déploiement

  • Basé sur le cloud
  • Sur site

Disponible dans les pays suivants

Émirats arabes unis, Australie, Belgique, Brésil, Canada , Suisse, Allemagne, Danemark, Espagne, France, Royaume-Uni, Irlande, Israël, Italie, Kenya, Mexique, Pays-Bas, Norvège, Nouvelle-Zélande, Pologne, Portugal, Qatar, Serbie, Suède, Singapour, Slovénie, Turquie, États-Unis, Afrique du Sud

Langues

anglais, bulgare, espagnol, français, grec , italien, néerlandais, serbe, turc

Options de tarification dès :

359,00 $ US/mois

  • Version gratuite
  • Version d’essai gratuite
  • Abonnement

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eLogii Logiciel - 1
eLogii Logiciel - 2
eLogii Logiciel - 3
eLogii Logiciel - 4
eLogii Logiciel - 5
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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour eLogii : 90

  • API
  • Accès mobile
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Alertes mobiles
  • Alertes/Notifications
  • Analyse en temps réel
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • CRM
  • Cartes géographiques
  • Champs personnalisables
  • Communication bidirectionnelle
  • Données en temps réel
  • Emplacements multiples
  • Enquêtes et feedback
  • Expédition d'urgence
  • Fonction de glisser-déposer
  • Fonctions pour restaurants
  • Fonctions pour services de messagerie
  • Formulaires personnalisables
  • GPS
  • Gestion client
  • Gestion de la communication
  • Gestion de la flotte
  • Gestion des commandes
  • Gestion des conducteurs
  • Gestion des employés
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des itinéraires
  • Gestion des transports
  • Gestion des véhicules
  • Gestion du territoire
  • Géolocalisation
  • Géolocalisation
  • Géorepérage
  • Heure d'arrivée estimée du chauffeur
  • Historique des clients
  • Historique des itinéraires
  • Historique des services
  • Importation et exportation de données
  • Impression d'étiquettes
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Messagerie SMS
  • Mesure des performances
  • Mises à jour en temps réel
  • Monitoring
  • Notifications en temps réel
  • Optimisation des itinéraires
  • Paiement en espèces à la livraison
  • Planification
  • Planification automatisée
  • Planification des tâches
  • Portail client
  • Portail libre-service
  • Pour les opérations de fret
  • Preuve de livraison
  • Programmation des tâches
  • Rapports d'historique
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche/Filtre
  • Reconnaissance de code-barres
  • Reconnaissance vocale
  • Recouvrement des paiements sur le terrain
  • Routage
  • Répartition des livraisons de nourriture
  • Saisie de commande
  • Saisie de signature mobile
  • Signature numérique
  • Signature électronique
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de la progression
  • Suivi des activités
  • Suivi des commandes
  • Suivi des expéditions
  • Suivi des livraisons
  • Suivi des statuts
  • Suivi des tâches
  • Suivi du conducteur en direct
  • Suivi du kilométrage
  • Suivi en direct
  • Surveillance en temps réel
  • Tableau de bord d'activités
  • Tâches récurrentes
  • Étiquetage
  • Étiquettes d'expédition

Alternatives

Track-POD

4,6
Alternative n° 1 à eLogii
Track-POD est une solution cloud de gestion de parcs de véhicules et d'optimisation des itinéraires qui utilise une...

Tookan

4,3
Alternative n° 2 à eLogii
Tookan est une plateforme de gestion des livraisons qui aide les entreprises à rationaliser les opérations de distributi...

Elite EXTRA

4,8
Alternative n° 3 à eLogii
Elite EXTRA est une solution de gestion des opérations conçue pour aider les entreprises de toutes tailles à planifier...

Onfleet

4,7
Alternative n° 4 à eLogii
Onfleet est une plateforme SaaS qui aide les entreprises à gérer les livraisons locales. Optimisez en toute transparence...

Avis

Note globale

4,8 /5
(25)
Rapport qualité-prix
4,8/5
Fonctionnalités
4,6/5
Simplicité d’utilisation
4,7/5
Support client
4,9/5

Vous avez déjà eLogii?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 25
Alina
Note globale
  • Secteur d'activité : Production alimentaire
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Angelic Organics

Publié le 2020-07-04

This was our first time creating and implementing a home delivery system for our CSA farm. We did a...

This was our first time creating and implementing a home delivery system for our CSA farm. We did a lot of research to find the appropriate software that included everything we thought we needed and Elogii Not only provided that but also included other features we didn’t even know we needed. We have had many learning curves and growth in our business through the process of fitting this software into our operation. Every question we’ve had, got an immediate and comprehensive response and we could not be more grateful for the support we’ve had and how this software has allowed us to succeed in providing in house, home delivery this year.

Avantages

The dashboard is really easy to navigate once you get the hang of it. Every feature is easy to understand and makes sense for the purpose of the APP which is very beginner friendly given that we hadn’t had any experience with distribution before this. Elogii has very thorough training and support for the software. Anything that we came across that we needed help adapting to our needs was possible with the understanding and help of the Tech team.

Inconvénients

The integration process was a bit complicated for us but it was probably more because of our lack of experience and Understanding when it came to handling the data. Other than that I would like to see the driver app be a little bit more developed to have an option to go back on a task or select a date to have an overview of the week perhaps. As we continue to grow and take note we will also love to share our thoughts and work to collaborate on a more efficient solution. But elogii and their team definitely Have thought things through and are very Mindful of foreseeing what one may need for a more satisfying and effective experience with the software

Réponse de eLogii

Hi Alina,

Thank you very much for your review, your feedback and support is very much appreciated.

We have some exciting developments on our product roadmap, including further enhancements to the Driver App, which will streamline the solution further.

Kind Regards,
eLogii Team

Manuel
Note globale
  • Secteur d'activité : Logistique et chaîne d'approvisionnement
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

We couldn't have done it without Elogii

Publié le 2022-03-16

Onboarding was very easy, with ongoing support.
Bugs are very rare, and get reported, flagged and...

Onboarding was very easy, with ongoing support.
Bugs are very rare, and get reported, flagged and fixed in reasonable time.
New features are being added every month, some we didn't even knew we needed.
The customer support goes above and beyond to make sure our needs get catered.

Avantages

A solid all-round DMS. You get a nice package of all the features you need to set up your day to day operations.
Best features:
- several different ways to input tasks (different customers have different needs): API, csv import and Customer Dashboard all in one place is very valuable for a business like ours.
- solid routing and re-optimization
- very fast, no loading times and no lag between dispatcher and driver apps.
- excellent customer support on demand

Inconvénients

The driver app needs some polish, but it's functional. Apparently it will be revamped soon.

Alternatives envisagées 

Onfleet et Track-POD

Pourquoi passer à eLogii

Because of all the features already implemented and a streamlined experience. It just solved our needs and we made a bet that Elogii would support also future needs. So far, beyond expectations.

Réponse de eLogii

Manuel - thank you for this amazingly positive review. We are so glad to see your business benefitting from eLogii.
You are quite right - the driver app is going to be completely overhauled with a new version being targeted later this year. Watch this space!

Batuhan
Note globale
  • Secteur d'activité : Produits alimentaires
  • Taille de l'entreprise : 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

batureview

Publié le 2022-03-14

Avantages

Its fresh. Warehouse and map are looking good.

Inconvénients

UI is complicated. Date chosing can be rearrange at the page.

Réponse de eLogii

Batuhan - we are surprised to see 3* and somebody from our support team is getting in touch as we speak.
Strangely enough our UI being simple and intuitive is something we receive a lot of positive feedback on from customers so we are sorry you don't seem to have had quite the same experience.
Changing the date should not re-arrange the page apart from showing tasks for the particular new date in question.
Our support and customer happiness teams will be on hand to make sure you are fully satisfied with eLogii!

Zelimir
Note globale
  • Secteur d'activité : Production alimentaire
  • Taille de l'entreprise : 201-500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Paperless proof of delivery and Route Optimizer

Publié le 2021-02-04

We are going paperless, easy to track bill of ladings, eliminates need to have someone do the...

We are going paperless, easy to track bill of ladings, eliminates need to have someone do the filing, saves time when it comes to making the route for the fleet.

Avantages

For our organization two of the best features Elogii provides are traceability of bill of ladings, Elogii stores it on their website, one click away, no need to have someone filing all the paperwork, no need for filing cabinets and most importantly, in case of dispute no need for anyone to look thorough files, we are able to pull POD with one click of the mouse. Elogii has ability to take pictures, enter notes, which again is great help when talking about damage claims. Electronic copy of the bill could be Emailed to a customer, with all notes, pictures, signatures and electronic step by step time stamps. We use Elogii to check trucks when they come in and when they leave, it helps us track any waiting charges too.
Other important part of Elogii is Route Optimization, anyone that has a fleet this is very handy tool. We have 8 trucks for local deliveries and Elogii sets up the run (route) for 8 trucks under 30 seconds. Route for every driver is visible on the map and this portion we use to track daily progress. This part is very much customizable: We set up our trucks based on weight limit, hours of driving for every driver and area they are servicing.

Inconvénients

Some of the filters and wording were confusing at the begging for end users, it took few weeks for people to get used to it, nothing out of ordinary.

Réponse de eLogii

Dear Zelimir,

We'd like to thank you for taking the time to share your detailed feedback, and we are very pleased that you've managed to significantly streamline and digitise key parts of your operations.

We have a number of new features and updates now available, which definitely includes improved search, filtering and export options - so we look forward to providing you access with these soon!

Thanks again for the review and for being such a great customer.

Kind Regards,
eLogii Team

Richard
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente en gros
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Completely professional and also adaptable

Publié le 2020-10-07

Avantages

At the start of lockdown, all of the logistics companies that we normally dealt with ceased to trade almost overnight. This meant that we had to find a quick and efficient solution to getting our 100+ orders out daily.

We stumbled upon eLogii after reading many positive reviews about the platform, and in particular, how user friendly their API was to integrate with.

The team at eLogii welcomed us with open arms right at the start, and helped our in-house development team get to grips with the implementation of the platform.

Fast forward 6 months later, eLogii is now an integral part of our daily delivery routing and planning workflow, helping our drivers deliver right across the UK.

Inconvénients

Honestly - none, right now. At the start there were a few teething problems as I think eLogii was still fairly new to the market, however, after a few bug resolves later, the platform is great. Compared to the competition... there is almost no competition.

Réponse de eLogii

Dear Richard,

Thank you for your review, your support is very much appreciated!

We value your feedback, and as always, are committed to continually developing our platform further and providing our customers with the best possible solution in the market.

Kind Regards,
eLogii Team

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eLogii - FAQs

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur eLogii.

Types de licences disponibles pour eLogii :

  • À partir de : 359,00 $ US/mois Voir les tarifs
  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Non disponible

Utilisateurs habituels du logiciel eLogii :

51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

Langues dans lesquelles eLogii est disponible :

anglais, bulgare, espagnol, français, grec, italien, néerlandais, serbe, turc

Appareils pris en charge par eLogii :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Nous n'avons pas d'informations sur les intégrations offertes par eLogii.

Ressources d'aide disponibles pour eLogii :

Service client/courriel, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat/Clavardage

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