En savoir plus sur AutoShop

AutoShop est une solution de gestion de magasin automobile conçue pour aider les entreprises à rationaliser les processus de suivi des véhicules, de gestion des réparations, de facturation, de paiement, etc. La plateforme permet aux entreprises de créer des ordres de travail avec plaques d'immatriculation ou numéros de téléphone, de mettre à jour les informations relatives aux clients et aux missions, ainsi que de calculer automatiquement les heures de travail ou les frais.

AutoShop est fourni avec un système de gestion des stocks, qui permet aux professionnels de suivre les niveaux de stock, les pièces alternatives, les ventes et les achats, ainsi que d'automatiser le réapprovisionnement en pièces. La solution offre une multitude de fonctionnalités : catégories personnalisables, référencement croisé, évaluation des coûts en temps réel, notifications, fonctionnalités de type glisser-déposer, exportation de données, numérisation de codes-barres, etc. L'historique des services de maintenance permet aux utilisateurs d'afficher les enregistrements de service, les lectures de compteur kilométrique, le kilométrage et les rendez-vous à venir.

Le module de gestion marketing d'AutoShop aide les responsables à envoyer des SMS personnalisés en fonction des informations client, des visites, de l'emplacement et de l'historique des services. La plateforme permet également aux utilisateurs d'archiver et de stocker des fichiers sur Google Drive et prend en charge l'intégration à diverses applications tierces, notamment Peachtree, X-Charge, QuickBooks et Quicken.


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AutoShop

4,7 (103)
Indisponible dans votre pays
VS.
Le plus commenté

À partir de

Tarification introuvable
Tarification introuvable

Types de licence

Version gratuite
Version d'essai gratuite
Version gratuite
Version d'essai gratuite

Fonctionnalités

22
49

Intégrations

3
6

Simplicité

4,6 (103)
4,8 (291)

Rapport qualité-prix

4,6 (103)
4,8 (291)

Service client

4,7 (103)
4,9 (291)

Alternatives

AutoLeap

4,9
Alternative n° 1 à AutoShop
AutoLeap est un logiciel pour les ateliers qui souhaitent augmenter le nombre de voitures prises en charge, améliorer...

AutoFluent

4,7
Alternative n° 2 à AutoShop
AutoFluent est un logiciel de gestion d'affaire automobile qui aide les entreprises à suivre et à gérer les clients,...

mHelpDesk

4,3
Alternative n° 3 à AutoShop
Bénéficiez d'une fonctionnalité de facturation et de suivi des missions sur votre appareil mobile, ainsi que d'un accès...

EZ Auto Scheduler

4,9
Alternative n° 4 à AutoShop
EZ Auto Scheduler est une solution de prise de rendez-vous basée sur le web pour les mécaniciens et le secteur...

Avis

Note globale

4,7 /5
(103)
Rapport qualité-prix
4,6/5
Fonctionnalités
4,6/5
Simplicité d’utilisation
4,6/5
Support client
4,7/5

Vous avez déjà AutoShop?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 103
DJ
Note globale
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Terrific

Publié le 2017-09-18

Avantages

You can have the best SMS but if there is no support what good is it? I like the fact they do there best to help you. You always get a call the same day and it's fast. All of there support staff is friendly super helpful. They update system regularly to keep up with industry trends and needs.

Inconvénients

I would like to see some different / more reports . There is not a lot of things I don't like. There is no perfect SMS out there

Réponse de Winworks Software

Thanks DJ! We value your input on Winworks!

Sean
Note globale
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Technical Difficulties

Publié le 2017-03-20

So long story short, my all in one office computer decided last week it was time to quit. after...

So long story short, my all in one office computer decided last week it was time to quit. after being in a panic I removed the hard drive from that unit and called WinWorks tech support. within a matter of minutes, the tech support help desk got me up and running again on my laptop which was a great temporary workaround. Today the representative from tech support helped me get WinWorks software up and running on my new office computer, Best tech service around as far as I'm concerned.

Avantages

Everything !!!

Inconvénients

Nothing, Great Product

Réponse de Winworks Software

Thank you Sean for the kind words! We love having you apart of the Winworks family!

Amy
Note globale
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Believe it or not, requesting a REFUND on this.

Publié le 2016-07-29

This will be the last time Autoshop harms my business by putting a sudden mid-job stop to customer...

This will be the last time Autoshop harms my business by putting a sudden mid-job stop to customer service. Customers that expect a professional and itemized layout of the work done at this shop are instead leaving with nothing but handwritten paper receipts, due to the disastrously whimsical nature of the Winworks software, which I can only imagine was written by incompetent programmers who do not even bother to release updates to fix their glaring mistakes.

The response I keep getting from customer service, who I now have to call at least twice a month, and more frequently now than ever, is that "no software is perfect." Well, for a program that costs , earned by sweating under rusted cars day after day, a program damn well better be perfect.

1. Connection to Carfax, so that a simple VIN will pull up car info
2. Work order formatting smart enough to not allow greeting messages or disclaimers to overlap with other writing
3. Estimates that will not cut off the business name at the top when printed, unless explicitly saved as a pdf and then printed
4. Not having sudden fits of "YOUR LICENSE NOT DETECTED" that will not allow any user to even open the program on another computer
5. Not having technical support that contacts Alldata to create an administrative Alldata username and password under a customer's Alldata account without customer consent or even knowledge, then fails to even try to use that account to serve its actual purpose, which was to link Alldata estimates to Winworks Autoshop to make customer's life that much easier
6. Connection to other commonly used parts shops that allow user to add/order a part through Winworks Autoshop, without having to painstakingly input every part detail every time a work order comes in.

These very basic software requirements, which any other program ACTUALLY has, and does not just advertise, which were promised to my shop when we used the demo, have never been met. This is wreaking havoc in my shop, and have led me to come to the conclusion that I do not need, much less want, Winworks Autoshop in my business. I would frankly like nothing more to do with it.

Thus, I am requesting a full refund of $$$$ for the software. I believe I am more than entitled to a full refund, after all my customers and I have been through thanks to Winworks.

Avantages

Not cloud based

Inconvénients

Everything above

Réponse de Winworks Software

Hello Amy, we are sorry for the experience you had with Winworks AutoShop. Your feedback helps us improve, thank you. Most of our customers participate in 3 one hour training calls with our experienced training staff to help customers get up to speed and using Winworks in the most effective way in their shop, but looking at your record you opted out of the training that we offered. We would still be happy to provide you with training so you can better understand Winworks AutoShop.

If there is anything else that we can be of assistance, please let us know. 1-800-946-9675 or [email protected]

Our goal has and will always be to do everything we can so that our customers have a great experience with our software and our service.

Keith
Note globale
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

REVIEW

Publié le 2019-05-10

EASE OF USE- TECH SUPPORT IS GREAT AS WELL. TEAM MEMBERS IN TECH SUPPORT IS VERY KNOWLEDGEABLE AND...

EASE OF USE- TECH SUPPORT IS GREAT AS WELL. TEAM MEMBERS IN TECH SUPPORT IS VERY KNOWLEDGEABLE AND ADDRESSES MY COMPLAINTS IMMEDIATELY. HE IS VERY PROFESSIONAL, FAST, AND GREAT AT COMMUNICATING.

Avantages

EASE OF USE- THIS SOFTWARE DOES EVERYTHING NEEDED FOR MY SHOP

Inconvénients

ADDTL COST FOR ADD-ONS, ADMIN ENTRY CAN BE VERY TIME CONSUMING ON THE BACK END

Réponse de Winworks Software

Thank you Keith for your great review. It is our pleasure to serve you and to continue to make the Winworks AutoShop program part of your shop's success!

Beth
Note globale
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client

Winworks Works Great!!

Publié le 2017-09-20

Avantages

Winworks has proven to be exactly the shop management software that our business needed. It is simple to use, and keeps our shop running efficiently. Any questions are quickly answered by Winworks staff. Highly recommend!

Inconvénients

There needs to be a short list of frequently used vendors, needs to be a way to keep the same vendor for entering multiple parts without having to go into settings and change your default vendor.

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AutoShop - FAQs

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur AutoShop.

Types de licences disponibles pour AutoShop :

  • À partir de :
  • Type de licence : Version gratuite
  • Version d’essai gratuite : Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel AutoShop :

Travailleur autonome, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

Langues dans lesquelles AutoShop est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par AutoShop :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à AutoShop :

Google Drive, QuickBooks Online Advanced, Quicken

Ressources d'aide disponibles pour AutoShop :

Service client/courriel, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat/Clavardage

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