En savoir plus sur RetailEdge

RetailEdge est une solution de point de vente qui aide les commerces de détail à gérer les stocks et les commandes. Les fonctionnalités clés de la plateforme comprennent la lecture de code-barres, la liste des articles, le suivi de l'historique des clients, le traitement des cartes de crédit, la gestion des prix, la facturation, le stockage sécurisé des données et la distribution de cartes-cadeaux.

L'application RetailEdge permet aux responsables de suivre la vente de marchandises, calculer les marges de ventes, estimer les profits et surveiller les performances d'articles, fournisseurs ou départements spécifiques. Les employés peuvent utiliser RetailEdge pour suivre les intérêts des clients, ainsi que stocker des crédits et des remises/codes promotionnels appropriés, afin d'accroître l'engagement des acheteurs. La solution permet aux superviseurs d'afficher les niveaux de stocks et de générer de nouvelles commandes pour maintenir l'inventaire sur plusieurs sites.

RetailEdge propose des intégrations tierces et basées sur des API à Shopify, ShipStation, Locally et Brandify, permettant aux propriétaires de créer une boutique en ligne, de traiter les commandes et de gérer les modifications de quantités ou de coûts. Les magasins peuvent utiliser la fonctionnalité de programme de fidélité pour émettre des crédits aux clients et des points de récompense à chaque achat. De plus, la solution aide les employés à créer des reçus personnalisés, à imprimer des identifiants pour les acheteurs et à exporter des informations de ventes vers des fichiers externes.

Options de tarification dès :

495,00 $ US/unique

  • Version gratuite
  • Version d’essai gratuite
  • Abonnement

Appareils

Type d'entreprise

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Antigua-et-Barbuda, Australie, Aruba, Barbade, Pays-Bas caribéens, Bahamas, Canada, Curaçao, République dominicaine, Royaume-Uni, Saint-Christophe-et-Niévès, Sainte-Lucie, Maldives, Trinité-et-Tobago, États-Unis, Saint-Vincent-et-les Grenadines, îles Vierges britanniques, îles Vierges américaines

Langues

anglais

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Images

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Vidéo de RetailEdge
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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour RetailEdge : 61

  • API
  • Accès hors ligne
  • Alertes/Notifications
  • Analyse de l'évolution des ventes
  • Analyse en temps réel
  • Automatisation des commandes
  • Base de données de clients
  • Bons de commande
  • CRM
  • Caisse pour détaillant
  • Carte de fidélité
  • Comptes clients
  • Données en temps réel
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Fonctions pour vente au détail
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion de la trésorerie
  • Gestion de la vente au détail
  • Gestion des articles mis de côté
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des commandes
  • Gestion des commissions
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des factures
  • Gestion des prix
  • Gestion des prix et des marges
  • Gestion des promotions
  • Gestion des remises
  • Gestion des retours
  • Gestion des reçus
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks de la vente au détail
  • Gestion des taxes de vente
  • Historique des clients
  • Historique des transactions
  • Importation et exportation de données
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Mises à jour en temps réel
  • Optimisation des stocks
  • Paiements électroniques
  • Point de vente (PDV)
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Rapports de ventes
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Reconnaissance de code-barres
  • Réapprovisionnement
  • Signature électronique
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des retours
  • Synchronisation de données
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des paiements
  • Écran tactile

Alternatives

Quickbooks Point of Sale

3,9
Alternative n° 1 à RetailEdge
QuickBooks Point of Sale est un logiciel de PDV sous Windows qui aide les entreprises dans le secteur du commerce de...

Microsoft Excel

4,8
Alternative n° 2 à RetailEdge
Explorez Excel. De nouveaux outils d'analyse de données vous aident à suivre et à visualiser vos données pour une...

Shopify

4,5
Alternative n° 3 à RetailEdge
Shopify vous apporte tout ce dont vous avez besoin pour créer un magasin en ligne. Les sites marchands ont une bande...

Lightspeed Retail

4,2
Alternative n° 4 à RetailEdge
Lightspeed Retail est un outil complet de gestion des stocks au PDV (point de vente) qui simplifie les tâches fastidieus...

Avis

Note globale

4,7 /5
(133)
Rapport qualité-prix
4,8/5
Fonctionnalités
4,5/5
Simplicité d’utilisation
4,6/5
Support client
4,8/5

Vous avez déjà RetailEdge?

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5 avis affichés sur 133
Eric M.
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

We have been using RE since 2007 and have been very happy overall.

Publié le 2017-11-02

It's an effective way for us to manage our inventory and reports with out a high cost. I do wish...

It's an effective way for us to manage our inventory and reports with out a high cost. I do wish there were a userface update to be more "modern" and the ability to look up customers who haven't been here since, say, 2015.

More in depth reporting can be beneficial as well.

Avantages

The affordability is nice, compared to others that I've shopped around for. We purchased our setup in 2007 and we have since added to it, and have a total of three key FOB's (2 machines, 1 backup) for our business.

I can operate the system in my sleep because I'm familiar w/ it, which makes it very hard to consider changing to another system. After digging into the features I was looking for, I found that with a modest purchase, RE can do everything that I want and need it to do.

Inconvénients

I have asked for some features over the years that seem simple and would be useful for the wide variety of customers as well. However, I think my biggest dislike is the inability to get a beep when a negative item is scanned and we're not looking at the screen.

Example: We sell canned cat foods, and often times, we sell 24-72 of them at a time. Most of these cans have to be scanned at least once. Errors happen, and if our inventory is off or the items have arrived before being put in, there will be a negative. If you aren't looking at the screen, you'll simply not see the "are you sure" notification, which another scan of a can hits "ok"

We have trained ourself for the most part, but it would still be nice to have an alert.

Kaitlyn H.
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Retail Edge is great for my business!

Publié le 2021-05-18

[SENSITIVE CONTENT HIDDEN] was great helping set up the software, training me on how to enter...

[SENSITIVE CONTENT HIDDEN] was great helping set up the software, training me on how to enter inventory and use it for everyday use. [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] was also great along the way answering all my questions and helped us order our gift cards, which we love! The technical support team has been amazing and is always eager to help! They even find problems before you do. Everyone I have come in contact with has been friendly and helpful. I can't say enough great things about this software and how amazing it has been for my retail store. I implemented Retail Edge from day 1 and I am so happy I did! Especially with the pandemic. If I did not have the seamless integrated with Shopify, I can't say I would still be open today. That really saved me and kept customers thinking about my store! I can't say enough good things about Retail Edge!!

Avantages

Retail Edge is so easy to use! The checkout process is straightforward and hard to make a mistake. The integration with Shopify is great for my business because I have the same inventory instore and online. The reporting is amazing to help analyze my business. The gift cards Retail Edge offers are nice to offer to customers and easy to use when checking out. The purchase order section is great for retail because you can easily see what hasn't come in and what you should cancel. I also like that the Retail Edge team is constantly updating the software and staying up to date so you don't have to. I have used most features that Retail Edge offers and I love most of them!

Inconvénients

I love so much about this software but if I had to change anything it would be to make the security feature easier to use. I want to be able to lock the sales manager so employees can not see how much money is made, which you can do, but every time I lock it, I mess something else up. Also, one thing I have run into with the online integration is when people buy gift cards in store and want to use them online and vice versa. If there was some way to make gift cards able to use both instore and online, that would be awesome! So, just making those things easier would be so helpful and make this software perfect for my business!

Alternatives envisagées 

Clover, Lightspeed Retail et Shopify

Pourquoi passer à RetailEdge

Retail Edge had the best options for my business, at the best prices. When shopping around, I constantly came back to Retail Edge and ultimately realized it was the best. The integrated with Shopify was a huge draw for me because I need both instore and online, and I did not want to have two separate inventories. I talked to other retail store owners that had Retail Edge and heard great things from them so that drew me in as well. Ultimately, Retail Edge had a great software, at a great price, with the features I needed most for my business. It was an easy choice!!
David S.
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

You need this for small business.

Publié le 2022-05-13

Great support services. Always eager to help and knowledge staff.

Great support services. Always eager to help and knowledge staff.

Avantages

Was able to import 120000 items from my old inventory to the new Retail Edge system. Daily sale quick and easy.

Inconvénients

Would like to have 2 open sales screens at one time while customers make up their minds on what they want.

Jonathon S.
Note globale
  • Secteur d'activité : Tabac
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

retail edge!

Publié le 2022-01-05

using it for over two years and I regret buying 52 times a year. gold member , waist of money, I...

using it for over two years and I regret buying 52 times a year. gold member , waist of money, I wish they would listen to their costumers business needs when they do an update.

Avantages

nothing at all , this is a waist of TIME and money.

Inconvénients

I just have cons
time consuming , even when utilize excel to reduce time editing, adding and editing inventory, this is not for a small business ,on the other hand absolutely horrible for large business with large inventory
if you have a small inventory business i.e. less than 500 items, this software is okay !!!

Réponse de High Meadow Business Solutions

Jonathon,

Thank you for letting us know about this. Your feedback helps us do better. We are sorry you had a frustrating experience. We understand the Gold Support plan may not be the right fit for everyone, so we removed you from the it and refunded you for the month of January.

We have reached out to you several times to set up a one-on-one remote training session with one of our sales staff. Please email us at [email protected] or give us a call. We hope to resolve these issues with you and meet your expectations.

-RetailEdge

Marilyn H.
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

The great service I received from [SENSITIVE CONTENT]

Publié le 2022-03-15

Avantages

keeping track of inventory, faster sales

Inconvénients

Hard to figure out making reports, easy to change prices

Réponse de High Meadow Business Solutions

Marilyn,
Thank you for your review! If you don't like that it is easy to change prices, you can set up security in RetailEdge that only allows clerks with certain security levels access to actions like changing prices. Check out our video tutorials on that here: https://bit.ly/364WZum
And if you ever need help with reports, don't hesitate to call or email us!

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RetailEdge - FAQs

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur RetailEdge.

Types de licences disponibles pour RetailEdge :

  • À partir de : 495,00 $ US/unique Voir les tarifs
  • Type de licence : Version gratuite
  • Version d’essai gratuite : Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel RetailEdge :

Travailleur autonome, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles RetailEdge est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par RetailEdge :

Applications s'intégrant à RetailEdge :

QuickBooks, QuickBooks Online Advanced, ShipStation, Shopify

Ressources d'aide disponibles pour RetailEdge :

Service client/courriel, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat/Clavardage

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