InsightPro

En savoir plus sur InsightPro

InsightPro est un logiciel de gestion des ventes, des installations et des garanties conçu pour aider les fabricants à rationaliser et à gérer l'ensemble du processus de réclamation au titre de la garantie, du début à la fin, grâce à des outils de devis, de factures, de gestion client, de gestion des réclamations, de bons de commande, de reporting en temps réel, etc.

Pour aider les utilisateurs dans la gestion des interventions et des garanties, InsightPro prend en charge des tableaux de bord basés sur les rôles, des formulaires de réclamation en ligne, un planificateur de services et un portail pour les concessionnaires. Grâce au tableau de bord basé sur les rôles, les utilisateurs ont un accès rapide et central aux informations commerciales, ainsi qu'aux données sur les performances des membres de l'équipe. InsightPro guide les utilisateurs tout au long du processus de réclamation, étape par étape et permet aux équipes de programmer les techniciens de service en ligne de manière pratique via le planificateur de service.

InsightPro facilite la gestion des ventes et des installations grâce à des fonctionnalités telles que les devis, les factures, les bons de commande et le suivi des projets. Les utilisateurs peuvent générer des devis et des factures précis pour les clients, ainsi que créer des achats et recevoir des articles en ligne. InsightPro permet aux utilisateurs d'accéder à toutes les informations sur les clients en un seul endroit et permet aux utilisateurs de mettre en place et de suivre plusieurs projets pour les clients. Les outils de reporting en temps réel donnent aux utilisateurs un aperçu concret des performances des entreprises. InsightPro permet aux utilisateurs de gérer les bons de commande et plus encore en déplacement, via leur appareil mobile.

Options de tarification dès :

Non fourni par l'éditeur

  • Version gratuite
  • Version d’essai gratuite
  • Abonnement

Clients typiques

  • Travailleurs autonomes
  • Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
  • Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
  • Grandes entreprises (500 employés minimum)

Déploiement

  • Basé sur le nuage
  • Sur site

Disponible dans les pays suivants

Canada, États-Unis

Langues

anglais, français

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour InsightPro : 64

  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Analyse des tendances
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Champs personnalisables
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Devis
  • Données en temps réel
  • Enregistrement de produits
  • Facturation
  • Fonction de glisser-déposer
  • Fonctions pour entrepreneurs
  • Fonctions pour fabricants
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de réparation
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des cas
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des demandes sous garantie
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des factures
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des pièces
  • Gestion des retours
  • Gestion des réclamations
  • Gestion des services
  • Gestion des stratégies
  • Gestion des tickets de support
  • Gestion des tâches
  • Historique des clients
  • Historique des services
  • Importation et exportation de données
  • Intervention
  • Mises à jour en temps réel
  • Modèles personnalisables
  • Notifications en temps réel
  • Paiements électroniques
  • Planification
  • Planification de la maintenance
  • Planification des tâches
  • Portail client
  • Portail libre-service
  • Rappels
  • Rapports d'historique
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recouvrement des paiements sur le terrain
  • Routage
  • Signature électronique
  • Stockage de documents
  • Stockage de fichiers
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des activités
  • Suivi des garanties
  • Suivi des statuts
  • Suivi des tâches
  • Tableau de bord d'activités
  • Vérification de l'admissibilité

Alternatives

Salesforce Sales Cloud

4,4
Alternative n° 1 à InsightPro
Salesforce Sales Cloud est l'application cloud de CRM (Customer Relationship Management) de Salesforce. Sales Cloud...

Service Fusion

4,3
Alternative n° 2 à InsightPro
Service Fusion est un logiciel de gestion des interventions basé sur le cloud qui permet de connecter le personnel du...

A1 Tracker

4,9
Alternative n° 3 à InsightPro
A1 Tracker est une plateforme de gestion des risques conçue pour aider les entreprises de toutes tailles à gérer et...

ServiceWorks

3,8
Alternative n° 4 à InsightPro
ServiceWorks est une solution cloud de gestion des opérations d'intervention qui fournit des outils de planification,...

Avis

Note globale

4,8 /5
(18)
Rapport qualité-prix
4,5/5
Fonctionnalités
4,4/5
Simplicité d’utilisation
4,8/5
Support client
4,9/5

Vous avez déjà InsightPro?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 18
Jason
Note globale
  • Secteur d'activité : Matériaux de construction
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Extremely user friendly and easy to figure out

Publié le 2019-08-27

Avantages

Our customer service team loves this tool because we spend a hell of a lot less time on the phones. We take far less calls now than we ever have in the time I've been here. Our department uses the automated customer surveys and my team won the competition last month for the highest satisfaction score. We incentivized high satisfaction scores and it has really improved the customer experience. And we know because it's tracked on the home page of our dashboard when we log in. There's a lot of features to this product and I was honestly surprised how quickly and easily our team was able to use it without asking questions.

Inconvénients

I wish we had the ability to build custom reports. It's not something we need that often but when we do we export the data and run it through a spreadsheet.

Réponse de InsightPro

Thank you so much for taking the time to review InsightPro. We always appreciate the positive feedback from our customers! If you have suggestions on the types of new reports and data you'd like to see, please let us know by sending an email to [email protected]. We're thankful for your support and would be happy to discuss providing more data and analytics that are relevant to all of our customers.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Matériaux de construction
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Great tool for manufacturing companies!

Publié le 2019-06-28

Our experience was extremely positive with InsightPro from the start. Their team is so awesome....

Our experience was extremely positive with InsightPro from the start. Their team is so awesome. They even came out to our office to show us the product and help get us started. One of the biggest reasons we wanted to start using this platform was to improve our team's communication. This has helped all of our customer service representatives have more information when talking to customers and providing updates.

Avantages

InsightPro is a tool truly built for window and door manufacturers. We absolutely love the online claim forms that were built on our website. They allowed customers to start a new warranty claim and our team got notified when a new online form came in. It kept us from having to retype the customer's information multiple times and made things so much easier. I really liked how we were able to receive photos directly from the customer and that they were automatically stored under the customer history section so that we could always go back and reference them if needed. There's so much more I could go on about that made my job easier.

Inconvénients

The only thing I can think of that I wish the software had is more dashboards. There's a ton of reports that are really helpful but I like being able to see charts and graphs. Would be cool if this was incorporated.

Alternatives envisagées 

Salesforce Sales Cloud

Réponse de InsightPro

Thank you so much for taking the time to review InsightPro. We love hearing positive feedback from our customers! If you have suggestions on the types of dashboards you'd like to see, please let us know by sending an email to [email protected]. We appreciate your support and would be happy to discuss providing more data and analytics that are relevant to all of our customers.

Antoine
Note globale
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

KP Windows

Publié le 2020-11-20

great service and very useful tool

great service and very useful tool

Avantages

The ease of communication it provides our business.
We use this software to coordinate our after sales services for windows. It allows our multiple clients to easily create after sales services we can then process and assign to out repair techs.

Inconvénients

It would be great if we could process more than one issue per case file to accurately get metrics back from the software to give feedback to our production team. currently if a customer has multiple issues with a product we can only report one issue. We would have to create multiple cases per client if we wanted to record all issues on a window unit.

Réponse de InsightPro

We appreciate your feedback! It's rewarding to know that InsightPro has made communication and the overall process easier for your customers, field service techs and office staff.

We continuously enhance our software based on suggestions like yours! A key goal when creating this software was to ensure Visibility with meaningful reporting, driven by built-in analytics (not canned reports). We are excited to hear that your teams find value in using these to monitor & improve business performance! We recently released 2 new report features and have the multi-issue metrics on the upcoming development list. Feel free to reach out to us with suggestions.

Marie
Note globale
  • Secteur d'activité : Matériaux de construction
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

InsightPro to make your day easier

Publié le 2020-12-03

Overall, the experience has been very positive with InsightPro for tracking our claims thru a...

Overall, the experience has been very positive with InsightPro for tracking our claims thru a specific process and for gathering feedback; I would only suggest a few tweaks to make it even better.

Avantages

I like the fact that InsightPro is customizable to what our organization needs. As we have continued to use it, we have found more applications and have continued to be able to customize it it specific to our programs.

Inconvénients

The communication with customers thru "sharing" in e-mail could use a little improvement. We have found a number of instances where documents, etc. were sent, but the customer did not receive the e-mail and we did not have a way to verify receipt so we were not aware. It left an issue to extend beyond normal time while we were waiting for a response from a customer who never received the request.
Additionally, customers are able to provide a review after their claim is complete, but we only receive notice of the review if it falls below a certain threshold/ rating. We would like to have visibility of all reviews so we can view the positive as well as the negative to learn how to improve our customer experience.

Réponse de InsightPro

Thank you for your honest feedback. It's fantastic to hear that InsightPro helps your team track claims and provides an organized process.

We appreciate your reaching out so we could resolve the email issue and help with navigating to where the customer reviews are stored. We'll make some enhancements to make navigation & tracking even better. Thank you for being a valued customer!

Kenny
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente en gros
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Hassle Free

Publié le 2020-09-18

Overall it is worth it and it deliveries results that allow less hassle on gathering information....

Overall it is worth it and it deliveries results that allow less hassle on gathering information. Great product

Avantages

This product lets you build cases for your technicians exactly how you would like them to see it. I like the feature of attaching important document for specific jobs so your technicians can view them on their mobile device to better help understand details on the jobs. I also like that you can assign more than one technician to an individual job so each of those techs get notifications allowing them to see customer information and job details. This is a great platform for small to large industries looking to keep track of Service or work orders and get the information back as they are at the job.

Inconvénients

If there was anything that I would dislike, it would be that sometimes it does not allow all the photos the technicians attach to properly upload.

Réponse de InsightPro

Thank you for sharing your experience with our warranty & field service management software. It's great to hear that the work order & scheduling features have streamlined communication between your field service techs & office staff.

Thank you for contacting us when the tech had an issue with their mobile device not uploading photos, we are glad their issue was resolved. Contact us anytime, our support team is always happy to answer questions and provide technical assistance.

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InsightPro - FAQs

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur InsightPro.

Types de licences disponibles pour InsightPro :

  • À partir de :
  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Non disponible

Utilisateurs habituels du logiciel InsightPro :

Travailleur autonome, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

Langues dans lesquelles InsightPro est disponible :

anglais, français

Appareils pris en charge par InsightPro :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Nous n'avons pas d'informations sur les intégrations offertes par InsightPro.

Ressources d'aide disponibles pour InsightPro :

Service client/courriel, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat/Clavardage

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