En savoir plus sur iM3 SCM Suite

iM3 SCM Suite est une solution de gestion de la chaîne logistique basée sur le cloud conçue pour aider les petites et moyennes entreprises à organiser et à automatiser la distribution, l'entreposage, la fabrication, l'inventaire, l'e-commerce, etc. La fonctionnalité de gestion des exigences relatives aux produits rationalise le processus d'achat en affichant les suggestions de renouvellement des commandes en même temps que les niveaux d'inventaire.

iM3 SCM Suite permet aux entreprises de gérer l'ensemble du processus d'ordres de vente, des devis initiaux au prélèvement des articles en passant par l'emballage et la livraison. Les utilisateurs peuvent gérer les clients, les contacts, les limites de crédit, les détails d'expédition/facturation, entre autres. Les fonctionnalités principales comprennent la numérisation des codes-barres, l'enregistrement de la gestion du temps, l'étiquetage et les tableaux de bord. Le module de gestion des fournisseurs de iM3 SCM Suite permet aux équipes de rationaliser la communication avec les fournisseurs et de gérer les contrats, la conformité et les ASN (préavis d'expédition).

La fonctionnalité de gestion d'entrepôt du logiciel aide les organisations avec la gestion des reçus, l'affectation des marchandises, les transbordements et les retours. La plateforme s'intègre à diverses applications tierces, notamment QuickBooks, Sage, Magento, BigCommerce et iBeacons.

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Clients typiques

  • Travailleurs autonomes
  • Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
  • Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
  • Grandes entreprises (500 employés minimum)

Déploiement

  • Basé sur le cloud
  • Sur site

Disponible dans les pays suivants

Canada, Mexique, États-Unis

Langues

anglais

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iM3 SCM Suite Logiciel - 1
iM3 SCM Suite Logiciel - 2
iM3 SCM Suite Logiciel - 3
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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour iM3 SCM Suite : 59

  • API
  • Accès mobile
  • Achats et réceptions
  • Alertes/Notifications
  • Asset Lifecycle Management
  • Bons de commande
  • Codes-barres et RFID
  • Cross-docking
  • Devis
  • EDI
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • GPS
  • Gestion 3PL
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion de la flotte
  • Gestion de la qualité
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des commandes
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des factures
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des pièces
  • Gestion des pneus
  • Gestion des retours
  • Gestion des réceptions et entrées
  • Gestion des stocks
  • Gestion des techniciens
  • Gestion des transports
  • Gestion des tâches
  • Historique des services
  • Informations sur les véhicules
  • Intégration comptable
  • Kitting
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Maintenance prédictive
  • Maintenance préventive
  • Planification
  • Planification de la maintenance
  • Planification des ventes et des opérations
  • Prévision
  • Prévision de la demande
  • Recouvrement des paiements sur le terrain
  • Signature électronique
  • Suivi des coûts
  • Suivi des garanties
  • Suivi des livraisons
  • Suivi des ressources
  • Suivi des réparations
  • Suivi du carburant
  • Suivi du temps en ligne
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des commandes
  • Étiquetage
  • Étiquettes d'expédition

Alternatives

karmaCRM

4,5
Alternative n° 1 à iM3 SCM Suite
karmaCRM est un outil de gestion de la relation client (CRM) personnalisable permettant aux petites entreprises de...

Oracle PeopleSoft

4,1
Alternative n° 2 à iM3 SCM Suite
Oracle PeopleSoft est une solution de gestion des actifs informatiques qui permet un contrôle complet de vos ressources...

TradieConnect

0
Alternative n° 3 à iM3 SCM Suite
Tradie Connect is a CRM with field service allocation and management for use in the warranty, service, facility...

Cristal

4,5
Alternative n° 4 à iM3 SCM Suite
Cristal is a supply chain management software designed to help businesses in the transportation and logistics sector...

Avis

Note globale

4,4 /5
(24)
Rapport qualité-prix
4,1/5
Fonctionnalités
4,3/5
Simplicité d’utilisation
4,3/5
Support client
4,6/5

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5 avis affichés sur 24
Ezra
Note globale
  • Secteur d'activité : Administration publique
  • Taille de l'entreprise : 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

5 out of 5 rating hands down!

Publié le 2022-08-18

5 out of 5 rating hands down - it's not even close when we compare functionality with other...

5 out of 5 rating hands down - it's not even close when we compare functionality with other solutions we have researched and watched demos with!! The IM3 team has been personal and patient with the understanding of our needs. The features and functionality of the software are excellent for all users regardless of skill base. All goals have been met through IM3 SCM implementation. My team is thrilled to be utilizing the system for managing our day-to-day inventory and order fulfillment

Avantages

Integration with our IT department has been easy and the features are user-friendly, but at the same time advanced for record keeping and spending tracking. I like the software because day-to-day interaction becomes a one-stop shop through the program. Effective. Clean. Great UI. Easy to use.

Inconvénients

I can not find any features that were not met through the software.

Robert
Note globale
  • Secteur d'activité : Transport routier/ferroviaire
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Robust product, great people who work as family!

Publié le 2021-07-12

We now have the ability to have visibility into our service shop in terms of workload, schedule,...

We now have the ability to have visibility into our service shop in terms of workload, schedule, see what's coming in, what's being worked on, what's completed, we can invoice our customers faster, the integration to accounting is seamless between iM3 and Quickbooks Online, and I'm confident about my Inventory Valuation for the first time in years.

Avantages

Work Order Management, Mobile App - being able to scan QR codes and view Asset History. Scan materials and parts right to the work order, creating customer invoices, quotes, there's so much you can do, if you take the time to learn.

Inconvénients

Just like with anything, you must be willing and open to change. There is a learning curve, which can be labor-intensive at first. There are a lot of steps you have to remember, but then once you figure it out, the team has done a great job to speed up certain processes with the help of copy transaction features, templates, quick transaction creation, and other shortcuts.

Charron
Note globale
  • Secteur d'activité : Transport routier/ferroviaire
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

FEEDBACK

Publié le 2020-10-20

Overall experience is okay, again it could be better. SRTs need to be updated, tasks need to stop...

Overall experience is okay, again it could be better. SRTs need to be updated, tasks need to stop duplicating. Clock in system needs to change.

Avantages

I like being able to add employees to different jobs, as well as add tasks to different jobs. Also there is the ability to delete invoices fast if there is an error.

Inconvénients

the SRTs needs to be updated. The inconsistency of being able to use all of the features hurts the software. There are times where tasks are duplicated automatically, there are times were glitches occur in the system when back order parts that are not back ordered can keep you from closing out an invoice. There is also the issue if a model year is added than the equipment code is not added. The overall speed of the application can be delayed at times.

Matthew
Note globale
  • Secteur d'activité : Transport routier/ferroviaire
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Very easy to use system with rich functionality and outstanding customer support

Publié le 2022-06-30

Avantages

The organization of the software is exceptional, the system is very easy to use and learn most importantly, all of the modules connect with one another. The mobile apps on both the warehouse management side as well as the asset management side seamlessly connect to the web interface in real-time. I also love the transaction log and flexibility of the system. A lot of ERPs have 10-12 steps to accomplish one simple transaction such as a reverse receive, which iM3 can do in one click.

Inconvénients

Currently, the system is lacking the ability to create custom fields, but the support team is actually going to be launching that feature and it is present in the sandbox environment.

Bill
Note globale
  • Secteur d'activité : Transport routier/ferroviaire
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 3.0 /10

Capable of greatness but falls short.

Publié le 2020-10-29

If feels like you are always "Putting up with" the program. For the large and ongoing financial...

If feels like you are always "Putting up with" the program. For the large and ongoing financial investment we have with this program vs. our last program, we feel like there is definitely diminishing return on our investment. We aren't getting the improvement we paid for.

Avantages

Cloud based and mobile integration. We are able to access this program from anywhere which affords us a lot of flexibility.

Inconvénients

There are too many steps to all processes. Both work order and sales orders require many steps to generate and close out. We have had customers often ask if we were still working on their bill. The interface is too cluttered. There is certain information and input fields that are needed on every action used in the program yet the interface is cluttered with input fields and information that should be buried and an additional info tab. For example, the work order screen should look like the WO completion screen. It only has the info we need and everything can be viewed in one spot. There are some functions that we really enjoy but could use some simple tweaks to make them great. For example, the parts request dashboard is really nice, but we can't edit it and we can't leave notes on the desktop side. This would make this an extremely useful utility. Additionally, there isn't a very good work scheduler built in. We are paying good money for this program yet we use Google calendar to do our shop scheduling. One very big downfall with the program is that a lot of the information about a customer or part doesn't have a quick view function. For example, there is no core bank where we can simply search a customer and see if there are any cores that are owed to us. We have to manually search the part and see if they still owe us some cores. There is also a steep learning curve and the program doesn't feel natural to use.

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iM3 SCM Suite - FAQs

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur iM3 SCM Suite.

Utilisateurs habituels du logiciel iM3 SCM Suite :

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000

Langues dans lesquelles iM3 SCM Suite est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par iM3 SCM Suite :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à iM3 SCM Suite :

Adobe Commerce, BigCommerce, FedEx Ship Manager, QuickBooks Online Advanced, Salesforce Essentials, ShipRush, ShipStation, UPS Ready

Ressources d'aide disponibles pour iM3 SCM Suite :

Service client/courriel, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat/Clavardage

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