
En savoir plus sur Avail
Avail est un système de gestion de locations pour les propriétaires, qui propose des outils afin de trouver des locataires, publier des annonces de locations vacantes, présélectionner des candidats, effectuer des vérifications d'antécédents de crédit, traiter les paiements, signer des contrats de location, etc. La plateforme basée sur le cloud est conçue pour les propriétaires possédant moins de 10 unités, mais les utilisateurs peuvent ajouter d'autres propriétés moyennant des frais supplémentaires. Avail aide les propriétaires à publier des annonces concernant leurs unités vacantes, à demander des candidatures de location et des rapports de crédit, à signer des baux et à collecter des loyers, le tout en ligne à partir d'une seule plateforme.
Lors de la recherche de locataires pour des propriétés vacantes, les utilisateurs peuvent utiliser l'outil de création de listes de location d'Avail et les connexions avec des sites web de location de propriétés tiers tels que Zillow et Trulia afin de regrouper des leads. Avail publie automatiquement des listes sur toutes les plateformes et tous les locataires potentiels peuvent postuler en ligne via une application personnalisée. Depuis le portail du propriétaire, les utilisateurs peuvent planifier des visites de propriétés avec les locataires potentiels, poser des questions de présélection et demander des vérifications des profils, antécédents ou crédits des locataires. Avail s'intègre à TransUnion pour recueillir des rapports sur les antécédents de crédit, criminels ou d'expulsion des locataires.
Les propriétaires peuvent également utiliser la plateforme d'Avail pour générer des baux et des contrats en personnalisant les modèles prédéfinis et spécifiques aux États et ajouter des clauses, pièces jointes ou règles personnalisées. La fonctionnalité de capture des signatures électroniques permet aux locataires de signer des contrats en ligne et les paiements peuvent également être traités en ligne dans Avail, pour des paiements de loyer rapides et sécurisés. Les opérations quotidiennes, telles que les communications de maintenance et avec les locataires, peuvent être gérées dans Avail, avec des outils permettant aux locataires de signaler des problèmes, de demander une maintenance et de suivre l'avancée des réparations.
Options de tarification dès :
5,00 $ US/mois
- Version gratuite
- Version d’essai gratuite
- Abonnement
Les 5 meilleurs logiciels similaires à Avail
Clients typiques
- Travailleurs autonomes
- Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
- Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
- Grandes entreprises (500 employés minimum)
Déploiement
- Basé sur le nuage
- Sur site
Disponible dans les pays suivants
États-Unis
Langues
anglais
Options de tarification dès :
5,00 $ US/mois
- Version gratuite
- Version d’essai gratuite
- Abonnement
Les 5 meilleurs logiciels similaires à Avail
Images





Fonctionnalités
Nombre total de fonctionnalités pour Avail : 34
Alternatives
Showdigs

Microsoft Excel

Salesforce Service Cloud

TenantCloud

Avis
Vous avez déjà Avail?
Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

- Secteur d'activité : Rédaction et correction
- Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
- Logiciel utilisé tous les mois pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Great software for small scale landlords
Publié le 2019-12-07
Overall, I love Avail and don't see any reason to use another software.
Overall, I love Avail and don't see any reason to use another software.
Avantages
I use this software to keep track of just two properties, and I like it because it's very affordable for small landlords like me and still provides all of the features I want from a professional property management software.
Inconvénients
I wish the billing system could be more flexible. For instance, there doesn't seem to be an easy (from-the-dashboard) way to mark an invoice as paid from my end if a tenant gave me a check instead of using the system.
Réponse de Avail
Hi Julia!
Robert here. I'm one of Avail's Community Managers, and I wanted to follow-up to say thank you for being a valued Avail user. Furthermore, thank you for leaving such a thorough review of Avail!
We are making a lot of changes to the platform (all exciting updates that members have asked for), and a review like yours really helps our team to move the product in the right direction.
I've personally made note of the invoice issue, and while you can achieve this from directly on the payments page, I still understand that it could be a little bit more straightforward. If you'd like, please feel free to send this along with any other constructive feedback over to me ([email protected]). I'll definitely get this over to my Product team!
Thank you so much for the honest review and keep in mind that we're always here as a resource for you! :)
Kindly,
Robert B.
Community Manager
@ Avail.co
- Secteur d'activité : Immobilier
- Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Amazing site for landlords
Publié le 2022-06-27
Love it.it is free and gives my listing more exposure
Love it.it is free and gives my listing more exposure
Avantages
Free to use.auto populates 12 other sites, so get more leads as landlord. One stop shop does credit and eviction report.
Inconvénients
Hiding the apt number, so people don't knock on an occupied property
Réponse de Avail
Hi Tamara, thank you so much for putting time into this honest review. We genuinely appreciate your feedback and are happy that Avail has been able to help with making your rental property management process easier. We've also gotten this point of feedback before about being able to hide the apartment number, though listing syndication to partner sites makes it so that the exact address has to be provided. That said, it is a fair point to make and I will be sure to provide this point of feedback to the team to keep it in mind for future considerations. Thank you so much and please let me know if there's anything else we can assist with. Kind regards, Robert B. - Community Manager @ Avail.co
- Secteur d'activité : Internet
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Probabilité de recommander le produit 0.0 /10
Too many basic tech 101 errors not caught and explained to users. just generic error messages.
Publié le 2021-07-26
See Cons.
Stress imposed and the need to share extremely sensitive documents by email to get...
See Cons.
Stress imposed and the need to share extremely sensitive documents by email to get around the system and multiple phone calls for each application and to each party is an extremely poor experience, Lost opportunities, and put our personal information at risk, all with zero outcome and benefit.
Avantages
ez to launch. that is it.
wish I could say more the review requires more letters so am just typing more.
Inconvénients
1) poor attention to catching user errors and explaining the problem to fix so user can proceed.
2) lack of awareness of use cases that real life users experience. Seems you cant live at same address 2x in past, cant own an address other than your current address. cant have prior rent be 0 (at least give a warning for that, (ie if you owned it).. and anyone without a credit rating will get stuck with a mysterious error and no explanation (which mean no foreign people can apply, which is some regions is an illegal restriction to impose.. but this software is by lack of function imposing it)
3) API (Application connection) hand of from Avail to Transunion is horrible.. sometimes TU get some info, no info, all info.. whatever the case.. the user gets no feedback.. Software that guarantees phones 4+ phone calls to 3 different parties Landloard, Software, Credit Check Company... is NOT a software Solution,, it is a Problem.
4) UI/UX lacking basic feedback.. can I save. can I come back. how do I go forward, did that work... Im stuck, now what...
- Secteur d'activité : Immobilier
- Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Avail review from Landlord
Publié le 2022-07-06
From the beginning, Avail has been a true partner with me.
From the beginning, Avail has been a true partner with me.
Avantages
The ability to receive rental payments and the ability to go through the process from application to finalized lease makes my job so much easier.
Inconvénients
Some of the graphics and icons can be confusing.
Réponse de Avail
Hi Bobby, thank you so much for the honest review of Avail. We love to hear that you're enjoying using our payments features for your rent collection needs, as well as our lease creation tool.
I also want to be sure to acknowledge the areas where the experience could potentially be improved. We should always aim to make this a better experience from our customers. Our design and product teams have put a lot of time into creating the suite of tools we currently offer, but I want to offer my sincerest apologies for any areas where it can be confusing. We always want to be transparent in that we aim to provide the best experience possible. This just makes for a better opportunity to listen to what our customers tell us so we can continue to provide value. Please, if there's anything else that we can help out with feel free to reach out. We are more than happy to be a resource for you. Kindest regards, Robert B. - Community Manager @ Avail.co
- Secteur d'activité : Immobilier
- Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
My landlord experience using Avail
Publié le 2022-06-01
I had a small problem when I accepted an application from a tenant. Somehow they made a duplicate...
I had a small problem when I accepted an application from a tenant. Somehow they made a duplicate application. But avail customer service jumped right in and helped the tenant and myself to resolve it quickly. I've asked for technical help a couple of times and they always get back to me shortly.
Avantages
I can easily see maintenance request previous leases and a payment history then I'm able to print off for taxes. The software is just easy to navigate.
Inconvénients
Nothing. Everything has gone well. I can't say I've had any issues that would be negative in over a year.
Réponse de Avail
Hi Allyson, thanks for the kind review of Avail. We love to hear that you've had a smooth experience. We've put a lot of thought and time into developing resources for landlords and renters nationwide, and are super thrilled to hear that not only have our maintenance tool and lease templates been helpful, but also that you're finding value in our payments tool and accounting features. (We really want to make things easier for when tax season comes around!) Please let us know if there's anything else that we can help out with. Always happy to be a resource for you! Kind regards, Robert B. - Community Manager @ Avail.co
Avail - FAQs
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Avail.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Avail?
Types de licences disponibles pour Avail :
- À partir de : 5,00 $ US/mois
- Type de licence : Version gratuite, Abonnement
- Version d’essai gratuite : Non disponible
Q. Qui utilise Avail?
Utilisateurs habituels du logiciel Avail :
Travailleur autonome, 2–10, 11–50, 51–200
Q. Dans quelles langues Avail est-il disponible?
Langues dans lesquelles Avail est disponible :
anglais
Q. Avail prend-il en charge les appareils mobiles?
Appareils pris en charge par Avail :
Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)
Q. Avec quelles applications Avail peut-il s'intégrer?
Nous n'avons pas d'informations sur les intégrations offertes par Avail.
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Avail?
Ressources d'aide disponibles pour Avail :
Service client/courriel, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat/Clavardage
Catégories connexes
Consultez toutes les catégories de logiciels trouvées pour Avail.