BigChange

BigChange

Solution mobile de gestion des effectifs et de suivi des véhicules dans le cloud

En savoir plus sur BigChange

BigChange est un fournisseur de deux produits de base, offrant aux entreprises de services de toutes tailles une plateforme cloud prise en charge par des applications mobiles. Intégré et personnalisable, BigChange JobWatch propose une solution sans papier de gestion des effectifs et des tâches comprenant un CRM centralisé intégré. Le logiciel inclut des fonctionnalités de gestion des appels, d'archivage des contrats et des factures, ainsi que de gestion des données de compte client avec historique des services et fonctions de gestion des cas. La planification des tâches et des ressources par glisser-déposer facilite la distribution grâce à un diagramme de Gantt par code couleur et à une correspondance intelligente des compétences. Un site de réservation client dédié, personnalisable et repensé offre également un accès au portail en libre-service pour la réservation des tâches. Les factures et les finances avec contrôle de la trésorerie sont complétées par la santé et la sécurité avec des flux de travail d'inspection, le suivi des stocks et des équipements, en plus de la gestion de parc pour la surveillance des performances des véhicules.

BigChange JourneyWatch pour le suivi des véhicules comprend des fonctionnalités de back-office, notamment l'intégration à Google Maps, pour des visualisations en direct sur quatre vues différentes. La géorepérage permet de définir les zones géographiques et les limites des juridictions commerciales, tandis que l'historique des parcours enregistre les données de parcours du parc toutes les 60 secondes. BigChange fournit des outils de gestion du parc/des ressources, de sécurité, de santé et de reporting, et s'intègre également à un logiciel de CRM tiers. Le système d'alerte envoie des notifications instantanées sur les mises à jour des plannings ou des tâches compromises, avec des communications par messages incluses dans l'application mobile associée. BigChange JobWatch pour iOS et Android est un outil associé basé sur les interventions qui offre un moyen sûr de connecter les conducteurs lors des opérations à distance.


Images

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BigChange ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

BigChange

4,5 (266)
VS.
Le plus commenté

À partir de

64,95 €
mois
79,00 €
mois

Types de licence

Version gratuite
Version d'essai gratuite
Version gratuite
Version d'essai gratuite

Fonctionnalités

229
112

Intégrations

8
32

Simplicité

4,3 (266)
4,7 (326)

Rapport qualité-prix

4,3 (266)
4,6 (326)

Service client

4,6 (266)
4,8 (326)

Alternatives

TeamUp

4,8
Alternative n° 1 à BigChange
TeamUp est un logiciel de gestion d'affaire conçu pour automatiser l'administration, la planification, la facturation...

Jobber

4,5
Alternative n° 2 à BigChange
Le logiciel primé de Jobber est idéal pour les entreprises de services à domicile qui souhaitent assurer le suivi des...

Salesforce Platform

4,3
Alternative n° 3 à BigChange
La Salesforce1 Platform, la plateforme de développement d'applications de Salesforce, vous permet de créer et de...

Verizon Connect

3,2
Alternative n° 4 à BigChange
Mesurez avec précision les performances de votre flotte, découvrez les frais cachés et identifiez les opérations...

Avis

Note globale

4,5 /5
(266)
Rapport qualité-prix
4,3/5
Fonctionnalités
4,3/5
Simplicité d’utilisation
4,3/5
Support client
4,6/5

Vous avez déjà BigChange?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 266
Colin
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Working with Big Change

Publié le 2020-07-27

See less, it’s like the solution has integrated well and forms part of our day to day operating...

See less, it’s like the solution has integrated well and forms part of our day to day operating model.

Avantages

I think the best element of this product is that’s it very versatile as it allows you to design it around your current operation. Also the team are constantly releasing useful updates, some of which make life a little easier and some offer productivity gains.

Inconvénients

There nothing really that’s bad here, any elements that were hare to navigate are constantly being updated to make them as user friendly as possible.

Réponse de BigChange

What a great review - we are thrilled to hear how pleased you are with your system and benefit from our regular new system updates. BigChange is indeed a very versatile system and we are happy to be part of your operating model.
Thank you for choosing BigChange.

Matthew
Note globale
  • Secteur d'activité : Eau/gaz/électricité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

Big change for a commercial gas company

Publié le 2023-05-31

Overall I am happy with BigChange but would like to see some more quality of life updates such as...

Overall I am happy with BigChange but would like to see some more quality of life updates such as better sorting and filters or the ability to put additional group jobs inside group jobs so that multiple return visits in one group can be logged together which still keeping it within the initial jobs group

Avantages

Big Change enables us to mange 80% of our day to day work in one place, from quoting, running jobs and chasing parts with suppliers as well as integrating slightly with Xero. They are constantly doing updates, some of which have been instrumental to our use of it.

Inconvénients

It is not tailored for our particular companies needs. Multiple day jobs have to be logged as seperate events which can add a lot of extra reports being filled in by engineers or a lo of extra admin in the back office.Also the asset management for sites is very clunky and requires every asset to be added including serial number, make and model etc, which is great for small sites but where we have over 600 sites, with some sites having very old equipment which does not have clear details, or might have 30+ assets with different serial numbers it makes it incredibly impractical to use.

Ricky
Note globale
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Big Change but NOT a BIG IMPROVEMENT

Publié le 2022-06-14

Heavy sales pitch full of promises that failed to deliver as soon as we signed on the dotted line,...

Heavy sales pitch full of promises that failed to deliver as soon as we signed on the dotted line, you cannot believe the pressure that they put on you to get you locked in to a very long and expensive contract , I feel conned

Avantages

nothing that most other software can deliver

Inconvénients

Big Change, BIG promises that they fail to deliver, no help with transition from an existing system and no help at all (unless you pay extra of course) with the bespoke elements of the system that they claim during the sales and onboarding process will be no problem to integrate. As soon as you sign up and the pro-forma and direct debits have been arranged you struggle to hear from anyone. This system has cost my company a fortune and we are going back to our original system as its was far more user friendly and efficient, I will ask all of my staff members to provide an honest non -biased review of Big Change where it relates to their particular user experiences in their various roles, this has been a Big Mistake

Alternatives envisagées 

GorillaDesk

Pourquoi choisir BigChange 

We believed the salesman's pitch

Logiciel antérieur 

Podio

Pourquoi passer à BigChange

Promised that it could deliver efficiency and integration (failed on both accounts)

Réponse de BigChange

Hi Ricky,
Thanks for taking the time to leave your review. Sorry that you felt that it was difficult to get set up and integrated smoothly into BigChange. I would be interested to hear more about your feedback and would be happy to discuss this further if you wish.
Kind regards
Ian Burgess
Chief Customer Officer
07879 698697

Melissa
Note globale
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Big Change Review

Publié le 2023-08-31

Avantages

The system is easy to get used to and has plenty of help available if needed. The ability to group jobs and share among resources allows everyone to be on the same page and gives easy control to the administration team.

Inconvénients

It would be helpful to be able to amend worksheets/templates within the job admin as can be confusing to find in the administration settings. The ability to see the details of the alerts sent would be beneficial.

Réponse de BigChange

Hi Melissa

Thank you so much for your positive feedback! We're glad to have you as our customer and to see that you're enjoying the system.

It makes us incredibly happy to know that we were able to help you achieve your goals. However if you are having any issues with templates/worksheets, please do reach out to Roadcrew or your Customer Success Manager who will be able to support you with this. We really do appreciate your feedback and I will pass this on.

We'll continue working hard to provide you with an excellent experience.

Thanks for taking the time to write this review; it means a lot to us. Cheers!
Best Wishes
Louise

Jordan
Note globale
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Big Change Revolutionised My Business

Publié le 2019-10-23

I have dealt with all levels withing the business and found 99% of the people amazing to deal with!...

I have dealt with all levels withing the business and found 99% of the people amazing to deal with! They have guided, trained and been far more accommodating then any other mobile resource software provider out there.

Avantages

The facility to invoice live and make cash flow through the business improve.

Inconvénients

The schedule does not have dynamic scheduling

Alternatives envisagées 

Joblogic, Commusoft et WorkflowMax

Pourquoi choisir BigChange 

How they promised they would adapt to suit my requirements, they did deliver!

Logiciel antérieur 

Joblogic

Pourquoi passer à BigChange

Same as above!

Réponse de BigChange

Delighted to hear about your amazing experience with the BigChange system. We designed it to be 'Revolutionary' for everyone, for you the business owner, for your team for your customers and your cashflow. Nothing gives us more satisfaction than hearing great success stories like this.
Thank you once again for taking the time to leave a review.

All the best,
Team BigChange

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BigChange - FAQs

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur BigChange.

Types de licences disponibles pour BigChange :

  • À partir de : 64,95 €/mois
  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Non disponible

Utilisateurs habituels du logiciel BigChange :

11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

Langues dans lesquelles BigChange est disponible :

anglais, français

Appareils pris en charge par BigChange :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à BigChange :

Google Maps, Microsoft Outlook, Microsoft Word, QuickBooks Online Advanced, SAP Business One, Xero, inspHire, what3words

Ressources d'aide disponibles pour BigChange :

Service client/courriel, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat/Clavardage

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