En savoir plus sur HotelFriend

HotelFriend est une solution tout-en-un de gestion des opérations pour hôtels et établissements de vacances, avec des outils pour gérer les réservations, la comptabilité, l'entretien ménager, les départements, les services, les promotions, etc. y compris les fonctions de communication et une application mobile pour interagir avec les clients. La solution cloud HotelFriend couvre l'organisation du travail, la vente directe de chambres et de services, et simplifie les processus de service aux clients, dans le but de rendre leur séjour à l'hôtel plus confortable. Elle permet aux entreprises de gérer leurs ventes en ligne depuis n'importe quel appareil dans le monde entier, d'analyser le comportement des clients et de proposer des promotions et des offres en fonction des besoins des clients.

HotelFriend combine différents modules afin de fournir une solution complète de gestion d'hôtel, un système de gestion d'établissement, une gestion des services hôteliers, du service d'entretien ménager, de la réception, du responsable des départements, du responsable commercial, une plateforme de messagerie en temps réel et un concierge mobile. Les réservations peuvent être gérées à l'aide du module de réception, qui offre des fonctionnalités comprenant notamment une vue du calendrier, un indicateur de disponibilité, une gestion des arrivées et des départs, etc. HotelFriend facilite également la facturation et l'envoi des factures en ligne, et permet aux employés d'appliquer des promotions et des remises sur les réservations, et d'ajouter des services et des frais aux réservations lors des arrivées ou des départs.

Les entreprises peuvent également utiliser HotelFriend pour gérer leurs opérations internes, comme les services d'entretien ménager et de conciergerie. Le module d'entretien ménager facilite le contrôle et la supervision des opérations en temps réel, avec des mises à jour sur l'état de chaque pièce, l'affectation des tâches, la hiérarchisation des priorités et des rapports quotidiens sur les tâches d'entretien ménager. Les clients peuvent utiliser l'application mobile HotelFriend pour iOS et Android, ainsi que la messagerie instantanée pour commander des services, y compris plats et boissons, activités de bien-être, des excursions etc., le tout depuis le confort de leur chambre.

Options de tarification dès :

64,00 €/mois

  • Version d’essai gratuite
  • Free Version
  • Subscription

Les 5 meilleurs logiciels similaires à HotelFriend

Appareils

Type d'entreprise

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Andorre, Albanie, Autriche, Australie, Belgique et 48 autres, Bulgarie, Canada, Suisse, Chypre, Tchéquie, Allemagne, Danemark, Algérie, Estonie, Espagne, Finlande, îles Féroé, France, Royaume-Uni, Géorgie, Gibraltar, Grèce, Croatie, Hongrie, Irlande, île de Man, Islande, Italie, Jersey, Liechtenstein, Lituanie, Luxembourg, Lettonie, Maroc, Monaco, Monténégro, Macédoine du Nord, Malte, Pays-Bas, Norvège, Pologne, Portugal, Roumanie, Serbie, Suède, Slovénie, Slovaquie, Saint-Marin, Turquie, îles mineures éloignées des États-Unis, États-Unis, îles Vierges britanniques, îles Vierges américaines

Langues

allemand, anglais

Options de tarification dès :

64,00 €/mois

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Images

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour HotelFriend : 86

  • API
  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Analyse visuelle
  • Automatisation du marketing
  • Base de données de clients
  • Booking Management
  • CRM
  • Calcul des taxes
  • Carte de fidélité
  • Chat et messagerie
  • Comptabilité
  • Comptabilité intégrée
  • Création des factures
  • Distribution multicanal
  • Données en temps réel
  • Définition des priorités
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Facturation en ligne
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion SEO
  • Gestion de l'expérience client
  • Gestion de l'expérience invité
  • Gestion de la configuration
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion de la réception
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des canaux
  • Gestion des commandes
  • Gestion des employés
  • Gestion des factures
  • Gestion des prix et des marges
  • Gestion des promotions
  • Gestion des remises
  • Gestion des restrictions
  • Gestion des réservations
  • Gestion des spas et des activités
  • Gestion des stocks
  • Gestion des taux
  • Gestion des tâches ménagères
  • Gestion des utilisateurs
  • Gestion multicanal
  • Historique des clients
  • Historique des factures
  • Importation et exportation de données
  • Indicateur de disponibilité
  • Intégration GDS et OTA
  • Intégration de sites web
  • Intégrations de tiers
  • Marketing multicanal
  • Messagerie instantanée
  • Mesure des performances
  • Mises à jour en temps réel
  • Modèles d'e-mails
  • Paiements en ligne
  • Paiements électroniques
  • Planification de la maintenance
  • Point de vente (PDV)
  • Portail des employés
  • Pour locations saisonnières
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Prise en charge de plusieurs langues
  • Prise en charge de plusieurs établissements
  • Programmation des tâches
  • Propriété unique
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche/Filtre
  • Réservation de chambres
  • Réservation de tiers
  • Réservation en ligne
  • Réservations de groupe
  • Suivi des statuts
  • Synchronisation de données
  • Synchronisation multicanale
  • Séjour prolongé
  • Tableau de bord d'activités
  • Tarification dynamique
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des commandes
  • Traitement des factures
  • Traitement des paiements

Alternatives

eviivo

3,8
Alternative n° 1 à HotelFriend
eviivo est un système de gestion des réservations et des canaux qui permet aux petites entreprises d'hôtellerie et de...

NewBook

4,7
Alternative n° 2 à HotelFriend
NewBook est une solution de gestion immobilière et un moteur de réservation universel conçu pour les locations...

Resly

5
Alternative n° 3 à HotelFriend
Resly is a property management system designed to help Australian hotels and resorts handle compliance, task...

Hostaway

4,6
Alternative n° 4 à HotelFriend
Hostaway est une solution de gestion de chaîne pour les locations de vacances qui synchronise automatiquement les...

Avis

Note globale

3,6 /5
(6)
Rapport qualité-prix
3,1/5
Fonctionnalités
3,6/5
Simplicité d’utilisation
3,4/5
Support client
3,8/5

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Florian H.
Note globale
  • Secteur d'activité: Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Good cloud based PMS

Publié le 2019-10-29

We had lots of positive feedback from our guests, since they are now able to check-in through the...

We had lots of positive feedback from our guests, since they are now able to check-in through the app and contact us without calling front desk. Another great point is the feature to rent our bikes through the app and offer bookings for our spa area.

Avantages

We liked that all data is cloud-based and can be accessed through a web browser from any device. The software is easy to use and there are a lot of instructions on how to use the program. The customer support representative also helped us out with a misunderstanding of a system. There is also an App, through which guests can contact us.

Inconvénients

The program should also be accessible while having no internet connection. Maybe this feature can be added in future versions.

Réponse de HotelFriend

Dear Florian, thank you for the feedback. We appreciate it.

Richard V.
Note globale
  • Secteur d'activité: Loisirs, voyage et tourisme
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Version d’essai gratuite
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Great software with many possibilities

Publié le 2019-05-03

I'm very satisfied. The cooperation is very good.

I'm very satisfied. The cooperation is very good.

Avantages

- all data is in the cloud, the software runs in the web browser
- the software is very easy to use, very intuitive, even fun
- there are many hints in the software for the operation, you can´t do anything wrong
- a series of tutorials to help you understand and great customer support
- there is a separate app and an own channel manager, which are included in the purchased package
- simple training of the staff (we looked at it together and since then there were no questions from the staff)

Inconvénients

We have not found anything yet. It is very convincing.

Réponse de HotelFriend

Thank you for the review, we appreciate it. Our support team continues to import your data into the system and will contact you soon.

Navid Y.
Note globale
  • Secteur d'activité: Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Weird Pricing, Suffering from bugs

Publié le 2020-01-05

We believe that HotelFriend could be a good option, if they make some major changes. The system is...

We believe that HotelFriend could be a good option, if they make some major changes. The system is really slow and suffers from many bugs. The app is not of any use, just for their own marketing purposes and believe me, you still need to pay for it, which is hilarious. The channel manager integration is so slow, sometimes it takes up to hours to sync the reservations and sometimes it even does not. Would not recommend at all, there are much better options which much cheaper pricing, or pay a bit more and enjoy the lead systems.

Avantages

We moved from Beds24 to HotelFriend, we are using this software for few months, even-though there has been many issues with the PMS, Channel Manager and Booking Engine, support will help you out, although sometimes we got disappointed.

- Well Designed UI
- Great Customer Support

Inconvénients

There are just so many issues with the software, the technical team responds so late and won't solve these issues. I will mark the main cons as under:

- Poor functionality | There are just many other solutions with much cheaper price which will give you much more useful functions, HotelFriend, I am sorry.

- Integrations | even the most basic PMS, will have some integrations with Zapier or mailchimp, but this one, no no no. They hate it.

- Poor integration with channel manager | They made us think that they have their own channel manager, but again, nope. They ask you to pay more to integrate the PMS with 3rd party softwares. If you want overbooking, or if you did not find the reservation from your OTAs, you asked for it, just so many issues.

- App | Nobody gonna use it. We tried to start our online check-in through the app that they provide, but seems it is not working in anyway, we asked support about the issue, and they told us they gonna release an update soon, which never happened.

- FrontDesk | This is just a pain, it is beautiful, not functional, not at all. You can barely make any changes if you made a mistake, even as a Hotel Admin, sometimes we needed to ask the support to remove a reservation or make some changes, which is super annoying.

- Accounting | They have no accounting system, not even a basic one as they promote, you can just download the guests invoices, which all of the most basic solutions do it for free and do not promote it like that.

Réponse de HotelFriend

Dear Navid,

We appreciate every client and are grateful for your feedback, regardless of whether they are positive or negative.

We're sorry your experience didn't match your expectations. Yet, it was an uncommon instance.

Over the past few months, we made every effort to improve the service: we have extended the trial period for 2 properties; you were provided with a discount price, even though the promo offer has ended; multi-property and Mobile Concierge has been provided for free; we implemented most of your requests which are now live, as well as helped you solve daily issues...

Unfortunately, this was not enough to keep you among our satisfied customers.

Thanks for your opinion.

Kind regards,
HotelFriend team

Musonda K.
Note globale
  • Secteur d'activité: Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise: 201-500 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

Hotel services at your fingertips

Publié le 2021-04-07

It is now easier to handle client's requests, especially during peak hours of business. Everything...

It is now easier to handle client's requests, especially during peak hours of business. Everything is digital so its easy to keep track of orders and requests.

Avantages

It eases the process of check in to the hotel. you no longer have to wait in a long queue just to get yourself a room.

Inconvénients

The app is not free, therefore users have to download on to their device but will in addition need to pay for it. Also their system is very slow.

Réponse de HotelFriend

Dear Musonda, we appreciate your feedback and continuously improve HotelFriend system to the highest standard.

With regards to Concierge App pricing, you can access majority of its functionality at no additional cost by selecting our Grow Package. Meanwhile, your guests can always use Concierge app for free.

Hüttermann R.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services et installations de loisirs
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

An practical and manageable Pms Tool

Publié le 2019-10-02

I met the owner of the program at the ITB (tourism fair in Berlin, March 2019). I take a look for a...

I met the owner of the program at the ITB (tourism fair in Berlin, March 2019). I take a look for a new hotel software for my little Hotel.
My old pms is not usable for my issue.I hat to use so many different programs that had to be operated side by side, that i did not look through. At least they are looking for a simple, intuitive solution to manage my Hotel. We have Bad an short demo with the rep, at which the program was presented. After that there was a test phase (14 days) in which the program could be tested.

Avantages

I see the payments of the guests,the management of daily tasks
I realise which guests have booked breakfast.
Analyzes for the finances of the hotel are live online and as lists to print

Inconvénients

I like the service an d that i could Print the analyze

Réponse de HotelFriend

Dear Rose, thank you for the feedback.

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HotelFriend - FAQs

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur HotelFriend.

Types de licences disponibles pour HotelFriend :

  • À partir de: 64,00 €/mois
  • Version d’essai gratuite: Disponible

Utilisateurs habituels du produit HotelFriend :

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles HotelFriend est disponible :

allemand, anglais

Appareils pris en charge par HotelFriend :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant au produit HotelFriend :

DATEV Audit, Event Temple, Freshdesk, GitHub, Intercom, Invoiced, Magento Commerce, Mailchimp, Marketo Sales Connect, MySQL, Netlify, Odoo, PayPal, QuickBooks Payments, SALTO KS, Shopify, The Receptionist for iPad, Vectron MobileApp, WooCommerce, WordPress

Ressources d'aide disponibles pour HotelFriend :

Service client/e-mail, Base de connaissances, Support téléphonique, Service de support 24/7 (réponse directe), Chat

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