En savoir plus sur Kukui

Kukui est une plateforme de marketing et de CRM tout-en-un conçue pour les entreprises de réparation automobile. Le logiciel offre des outils d'optimisation des taux de conversion, des intégrations aux systèmes de point de vente, des tableaux de bord de suivi des revenus, etc. Kukui propose également les services d'un directeur marketing dédié pour aider les utilisateurs à créer des campagnes marketing personnalisées, à mettre en œuvre des stratégies et à superviser leurs activités marketing.

Les campagnes e-mail de Kukui peuvent être utilisées pour entretenir de nouveaux leads et renforcer les relations avec les clients existants. Le succès des campagnes peut être suivi dans le tableau de bord qui inclut des indicateurs clés de performance et des informations sur le taux de conversion des leads et le revenu moyen par client. Des sites web personnalisés et optimisés pour les moteurs de recherche offrent aux utilisateurs une présence en ligne qui reflète l'image de marque et l'identité de leur entreprise.

Options de tarification dès :

Non fourni par l'éditeur

  • Version gratuite
  • Version d’essai gratuite
  • Abonnement

Clients typiques

  • Travailleurs autonomes
  • Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
  • Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
  • Grandes entreprises (500 employés minimum)

Déploiement

  • Basé sur le cloud
  • Sur site

Disponible dans les pays suivants

Canada, États-Unis

Langues

anglais

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Kukui : 16

  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • CRM
  • Devis
  • Décodeur VIN
  • Gestion des ordres de travail
  • Historique des services
  • Messagerie SMS
  • Mesure des performances
  • Planification
  • Planification de la maintenance
  • Planification des rendez-vous
  • Point de vente (PDV)
  • Recherche par NIV
  • Suivi des véhicules
  • Tableau de bord d'activités

Alternatives

Orderry

4,9
Alternative n° 1 à Kukui
Orderry est une solution cloud de gestion de services pour les entreprises de réparation, dotée d'une multitude...

Marketing 360

4,6
Alternative n° 2 à Kukui
Marketing 360 est une entreprise proposant un logiciel de marketing qui combine un logiciel intégré et des services de...

AutoServe1

4,4
Alternative n° 3 à Kukui
AutoServe1 est un outil numérique d'inspection des véhicules destiné aux ateliers de réparation automobile, aux garages...

EZ Auto Scheduler

4,9
Alternative n° 4 à Kukui
EZ Auto Scheduler est une solution de prise de rendez-vous basée sur le web pour les mécaniciens et le secteur...

Avis

Note globale

4,7 /5
(74)
Rapport qualité-prix
4,6/5
Fonctionnalités
4,6/5
Simplicité d’utilisation
4,7/5
Support client
4,8/5

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5 avis affichés sur 74
David
Note globale
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Kukui has been my partner for many years, both in CRM and in online marketing.

Publié le 2017-09-01

Online presence, and quick

Online presence, and quick

Avantages

Great SEO, website, and marketing ROI tracking. I like the ability to listen to past phone conversations and analyse our phone skills. I like being able to easily add new pictures and content to the website without calling someone. I like the follow-up feature, which is working great (a log for who gets a call, who got a call and what happened). I like the appointment reminder being sent by email and the thank you emails going out automatically and asking for a review.

Inconvénients

I think it would be great to have a more detailed and precise scheduled maintenance reminder going out to the customer, that is more tailored to the individual vehicle and customer driving profile. I think it would be great to implement a communication app or feature that show the shop to send and receive text messages to customers, and have it function the same as texting on the phone, except through kukui and allowing us to save The message thread...?

Réponse de Kukui

George thanks for being such a great partner we have learned a great deal from you as well. Thank you for the feedback too. You will see some of the things you mentioned appear in the platform soon.

Kenny
Note globale
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

It is great for follow up and facilitating appointments for the customer, but integration is...

Publié le 2017-09-01

Customer retention and perceived ease of use by new customers, so it probably helps with acquisition...

Customer retention and perceived ease of use by new customers, so it probably helps with acquisition. We are able to see where new leads come from and spend efforts improving those channels.

Avantages

Its easy to track where new customers are coming from (source), the web interface is fairly easy to navigate, and it follows up with customers regarding their upcoming service. I like the new follow up and "lost customer" reports.

It has functionality we have not tapped into and that is mostly due to capacity on our end. The product is continually improving and going in the right direction. Our marketer is great and provides good feedback and helps analyze reports on a regular basis.

Inconvénients

Existing customers end up using the phone number they started with, so it looks like they keep coming from Yelp, Google, etc. I'd rather all existing customers call in on the same number.

The system doesn't merge existing and new records consistently and it does not identify contact info the customer entered that doesn't match or doesn't exist in the shop management.

Integration to ShopKey/Mitchell calendar and cars is poor. It is inconsistent in identifying inbound contacts as existing customers and mixing the names of customers up.

Customers cannot identify that they want to unsubscribe just to notifications about a specific car, so they loose all notifications/reminders. Customers should be given an easy way to notify the system/us that they no longer own the car in the notification.

Recent changes dramatically increased the number of calls misidentified as "missed" when they were actually answered. (98% answer rate to reporting a 44% answer rate)

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Buyer Beware

Publié le 2019-10-03

Kukui provides a website for your clients to find you. They provide a dashboard that connects with...

Kukui provides a website for your clients to find you. They provide a dashboard that connects with many point of sale systems and tracks your clients and what they spend with you. This is incredibly dangerous when they start selling to your neighboring competitors because now they have all your information and can easily provide it to your competitors.

Avantages

Kukui will get you appointments on your calendar - that is a good thing they do.

Inconvénients

Kukui will lie to you in the sales process to get you to sign up for a more expensive plan and then when you cancel (because they duplicate your ad campaign for the shop 3 miles away), they will tell you there is a fee for what they promised for free in the beginning. Further, they will sell to everyone including your competitors next door. They duplicate your ads. Nothing is customized. If you have them posting to your social media pages, their posts are the same across all clients. This is not custom content. But you pay for custom content.

Scott
Note globale
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Aloha, We have had our Kukui website for over 6 years and we are very happy with our partnershi...

Publié le 2017-08-31

Avantages

Kukui has been very attentive to our request with our website, which is constantly growing as the #1 influence to help attract customers into our shops. The one feature that has had tremendous value; is our Kukui tracked phone numbers, on various web sites, where Kukui is integrated into our POS. As a result, we have been able to track our marketing to actual sales which has been very helpful for us to adjust our marketing to better react to constantly changing digital marketing environment. And the added bonus, we have the recorded phone calls to use for training. We are very pleased with our partnership and the value received! (We were part of the Beta on Kukui's auto shop development product.)

Inconvénients

Currently, our biggest negative, is the delay in response to request for support or changes with our website and the dashboard (But, we totally recognize we likely ask a lot more then most companies do! ;0) My interpretation is that this is growing pains with the growth of the company.

Robert
Note globale
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Very Good

Publié le 2017-09-06

Most of my website presence handled.

Most of my website presence handled.

Avantages

The dashboard is easy to maneuver and has many nice features. Having multiple landing pages has really helped us out a lot. Adwords works well and has generated us a reasonable about of leads and Online appointments. I really like the Visual Appeal and Navigation. It is great to be able to do so many things myself.

Inconvénients

Text messaging is weak and cumbersome, need some improvement with the usability of that. The SEO and content development is pretty much non-extent, and although that isn't your real focus, users like me need some options with that avenue to improve our SEO. Sometimes the sales representatives are nothing more than a sales person and do not have the product or marketing expertise that they should to really help us.

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Kukui - FAQs

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Kukui.

Types de licences disponibles pour Kukui :

  • À partir de :
  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Non disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Kukui :

2-10, 11-50, 51-200, 201-500

Langues dans lesquelles Kukui est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Kukui :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Nous n'avons pas d'informations sur les intégrations offertes par Kukui.

Ressources d'aide disponibles pour Kukui :

Service client/courriel, Support téléphonique, Chat/Clavardage

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