En savoir plus sur RepairQ

RepairQ est un logiciel de gestion de commerce de détail basé sur le cloud pour toute entreprise qui prend en charge les ventes, les réparations et/ou les rénovations de n'importe quel article, offrant des outils de gestion des ventes, des achats, des inventaires, du suivi des réparations, etc. Les utilisateurs peuvent vendre et échanger des appareils neufs, usagés et remis à neuf, ainsi que d'autres articles en stock et effectuer des échanges client en contrepartie d'une vente au détail, de services, de liquidités ou d'un crédit magasin. Les réparations peuvent être contrôlées grâce au suivi des pièces, de la main-d'œuvre et des délais d'exécution. Les clients peuvent être facturés pour les produits et services, les paiements traités et des rappels envoyés en cas de solde impayé. Les coûts, les performances des techniciens, les performances des équipes et la rentabilité peuvent être analysés via une gamme de rapports standard et avancés.

Au-delà des fonctionnalités de base, RepairQ offre une grande variété d'intégrations avec des fournisseurs de pièces et de fournitures, l'exécution de plans de protection, des outils d'engagement client étendus, la gestion de la réputation en ligne et le traitement des paiements. L'éditeur propose tous les outils dont vous pourriez avoir besoin pour commencer à réparer des téléphones portables, des armes à feu, des vélos, des saxophones ou des ordinateurs. Si vous pouvez réparer un produit, cette solution vous aide à gérer ces activités.

Options de tarification dès :

75,00 $ US/mois

  • Version gratuite
  • Version d’essai gratuite
  • Abonnement

Clients typiques

  • Travailleurs autonomes
  • Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
  • Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
  • Grandes entreprises (500 employés minimum)

Déploiement

  • Basé sur le cloud
  • Sur site

Disponible dans les pays suivants

Australie, Canada, Royaume-Uni, États-Unis

Langues

anglais, espagnol, français

Options de tarification dès :

75,00 $ US/mois

  • Version gratuite
  • Version d’essai gratuite
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RepairQ Logiciel - 1
RepairQ Logiciel - 2
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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour RepairQ : 61

  • Achats et réceptions
  • Alertes/Notifications
  • Automatisation du marketing
  • Avance par chèque
  • CRM
  • Caisse pour détaillant
  • Carte de fidélité
  • Catalogue de produits
  • Comptabilité
  • Comptes clients
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Devis
  • Emplacements multiples
  • Encaissement de chèques
  • Facturation
  • Gestion de codes-barres et d'étiquettes
  • Gestion de la trésorerie
  • Gestion des admissions
  • Gestion des articles mis de côté
  • Gestion des bijoux
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des commissions
  • Gestion des contacts
  • Gestion des factures
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des leads
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des prix
  • Gestion des prix et des marges
  • Gestion des prêts
  • Gestion des remises
  • Gestion des retours
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des évaluations
  • Historique des clients
  • Historique des services
  • Intégration comptable
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Marketing par courriel
  • Mesure des performances
  • Planification des rendez-vous
  • Point de vente (PDV)
  • Portail client
  • Prise en charge de plusieurs magasins
  • Rappels
  • Rapports de ventes
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports personnalisables
  • Recherche par NIV
  • Réparation
  • Signature électronique
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des paiements
  • Suivi des réparations
  • Suivi des éléments facturables
  • Taux de travail
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des paiements

Alternatives

Odoo

4,1
Alternative n° 1 à RepairQ
Odoo est une suite d'applications professionnelles en open source entièrement intégrée et personnalisable. La plupart...

LS Retail

4,3
Alternative n° 2 à RepairQ
Une solution logicielle de commerce ERP (Enterprise Resource Planning) + PDV (point de vente) unifiée basée sur la...

NetSuite

4,1
Alternative n° 3 à RepairQ
NetSuite est une solution ERP cloud adoptée par plus de 24 000 clients à forte croissance dans le monde entier pour...

KORONA

4,7
Alternative n° 4 à RepairQ
Le logiciel de point de vente KORONA fournit une solution avancée pour les commerces de détail, les services de...

Avis

Note globale

4,6 /5
(17)
Rapport qualité-prix
4,5/5
Fonctionnalités
4,2/5
Simplicité d’utilisation
4,5/5
Support client
4,6/5

Vous avez déjà RepairQ?

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5 avis affichés sur 17
Alicia
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Data Rich, User Friendly Repair Shop POS/CRM/Inventory Management System

Publié le 2019-04-23

Through reliance on best inventory practices utilizing solely RepairQ, we were able to asses and...

Through reliance on best inventory practices utilizing solely RepairQ, we were able to asses and ultimately make changes to increase our overall profit margin by 6% over the course of the last year. We've been with RepairQ for the history of our business, and have seen vast improvements in UI, features, integrations, reporting, etc over the past 6 years or so.

Avantages

Access to all the business data we need to track customers, repair type, inventory usage, transactions, etc over time. Very specific permission levels able to be set. Fantastic and responsive customer service. App that is optimized for and with feedback from the repair and buyback community.

Inconvénients

Takes time to develop new integrations/features both to launch and to then make improvements so it's broadly applicable and more intuitive. That means that new features are well tested though, and community feedback is valued. When teaching new users, I sometimes find myself pointing out things that we would intuitively do, but have to avoid in order to achieve the correct results.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise : 201-500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

RepairQ review

Publié le 2019-02-18

Overall, RepairQ is the best POS system available on the market, by far! I have used 2 other...

Overall, RepairQ is the best POS system available on the market, by far! I have used 2 other programs and really nothing comes close. As a company, we are very excited and enthusiastic of the direction RepairQ is going in terms of growth, development of features, and the on-going support. In a way, we wouldn't have been able to expand this quickly with RepairQ, so thank you and keep up the great work!! As always, I'm available for any feedback and would be happy to be a guinea pig for new releases :)

Avantages

- Very user friendly and easy to implement in a growing organization.
- fantastic ticketing system
- great workflow of inventory functions
- customer service and support is world-class
- Updates and new features at such a fast-pace is greatly welcomed

Inconvénients

- Ability to have more control over settings, making things mandatory as we see fit
- need better French support, not just customer facing language.
- Need ability to create "hierarchy" system for national companies (for regional settings, and reporting)
- Ability to organize alerts and have users "acknowledge" alerts
- Differentiate the look of sandbox and live environments to avoid confusion (a red bar at the top of the screen is all that's needed)
- Would appreciate if the you could take payment on all computers using the same VCT but not crucial

Ben
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 2.0 /10

Frustrating in every aspect

Publié le 2018-08-21

Avantages

RepairQ is relatively feature rich. Most of what you want you can accomplish in a repair ticketing software. A few inventory related things are slightly funky but once you get used to it can do most of what you want.

Inconvénients

Glitches, poor UI, and more glitches.

Some Examples:

First, RepairQ is web based and as such frequently slows down to hilarious levels due to their poor hosting. Have a customer come in and you need to look at their ticket? RepairQ has your back and will make an incredibly long awkward silence while you login and try to search for their ticket.

Second, inventory searching for attaching parts to tickets is very glitchy. You can type the SKU name, description or even the serial number in and it will start the little search spinning icon before deleting half of what you just typed in and saying nothing exists. It is incredibly infuriating having to type something in 6 times before it finally comes up because RepairQ deletes half your work. It feels like you are constantly fighting it.

Third, thought this might be more related to our exact setup more than others, there are glaring security issues that have been brought up and have not been fixed despite responsible reporting.

Réponse de ServiceCentral Technologies

Hi Ben, according to our records, you may have been using a unique version of our software severals years ago and for a short period of time. It's possible that some of your experience was due to your particular situation, never the less, it's unfortunate that you did not have a great experience with RepairQ. Our products team is always interested in user feedback and constructive recommendations. If you're ever interested in sharing more details about your experience and suggestions with our team, please reach out to us by phone and as for James in the Products Team!

Jeffrey
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Easy to use

Publié le 2019-02-15

Both issues above are very problematic. That stated, we have enjoyed the easy of use of the...

Both issues above are very problematic. That stated, we have enjoyed the easy of use of the system. The Bluefin integration has been great and at a lower cost than other solutions. Customization and the Qpop are used daily and great features.

Avantages

Easy of use. QPOP is great with customized forms and forward facing information.

Inconvénients

I believe not having the ability to take a CC payment on Invoices is crazy. This is a terribly inconvenient for locations that have large clients in their market space that want to pickup and pay. Secondly, if a device is invoiced, it should NOT stay in the queue. This is terrible from an overbite perspective. I understand if they stay listed for an admin, but not staff level. All this does is muddy up the queue with devices that are complete. If they are complete and invoiced, they should be removed.

Réponse de ServiceCentral Technologies

Jeffrey, thank you so much for your feedback! I'm glad to hear you've found our software simple to use for your business and enjoy our unique point of purchase tablet app, Qpop! Regarding your comments, we are pursuing several new features this year for invoicing and absolutely agree that payments online is important. We don't have a timeline yet, but it is on the list. Regarding how items like invoices show in a queue, we have a great new feature coming in the next few months that will allow you to customize views of many common queues and lists. If you have other ideas or feedback, please feel free to contact us directly through email or phone and ask for James on the Product Team. Cheers!

Elsa
Note globale
  • Secteur d'activité : Électronique grand public
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Great investment to my business!

Publié le 2021-04-15

Avantages

This software made it easy to track all repairs and orders in my shop. I liked that it makes it easy to write detailed notes on every repair ticket as well as upload photos. The Qpop companion is amazing! it makes it easy and fast for the customers to see their total and sign any waivers I need them to.

Inconvénients

I can't seem to log in on a mobile device, if I manage to do so it glitches making it impossible to do anything. I was excited to see it is integrated with mobile sentrix but there always seems to be an issue when trying to place an order. I end up having to order from the supplier directly which took me double the time to order and I cant add the purchase order to repair q because it tries to place the order again, when the order arrives id have to manually add the items.

Réponse de ServiceCentral Technologies

Hi Elsa, thank you for sharing your experience with RepairQ! We are so glad to have you as a customer. I'm sorry to hear you've experienced some issues using our app on your phone. Generally our application is best used on a tablet or desktop, however we are hoping to release improvements to mobile soon. There may be several reasons for the mobile browser and integration issues you reported, but I'd love to get to the bottom of it for you! Next time you call into support, please ask for Renee and reference this ticket 57184 and we'll review it with you. Thank you again for your business!

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RepairQ - FAQs

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur RepairQ.

Types de licences disponibles pour RepairQ :

  • À partir de : 75,00 $ US/mois Voir les tarifs
  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Disponible

Essential - $37 Per Location | Billed in USD Monthly Advanced - $62 Per Location | Billed in USD Monthly Professional - $75 Per Location | Billed in USD Monthly

Utilisateurs habituels du logiciel RepairQ :

Travailleur autonome, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

Langues dans lesquelles RepairQ est disponible :

anglais, espagnol, français

Appareils pris en charge par RepairQ :

Applications s'intégrant à RepairQ :

Heartland Payment Processing, Listen360, Quickbooks Online, Zapier, tracpoint

Ressources d'aide disponibles pour RepairQ :

Service client/courriel, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat/Clavardage

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