En savoir plus sur Paycor

Paycor Perform est une plateforme cloud de ressources humaines tout-en-un qui comprend des outils de gestion du recrutement, d'intégration, de dossiers des employés, de gestion du temps, d'avantages sociaux, de paie, de conformité fiscale, etc. Les solutions sont adaptées aux petites et moyennes entreprises, grandes entreprises et organismes à but non lucratif.

Paycor Perform Time permet aux utilisateurs de créer des plannings du personnel réguliers, de contrôler la répartition et les coûts de main-d'œuvre ainsi que de gérer les exceptions, telles que les cartes de pointage non approuvées et les alertes d'heures supplémentaires. Plusieurs méthodes de gestion du temps sont prises en charge, notamment des lecteurs biométriques, des terminaux à badges, des horodateurs sur navigateur web et le pointage mobile sur les smartphones des employés. Les employés peuvent également consulter leurs horaires et demander un congé via leur téléphone ou leur navigateur web. Les responsables bénéficient également d'un accès aux soldes de vacances et de congés maladie restants lors de l'approbation des demandes.

Le logiciel de paie de Paycor Perform comprend des outils de gestion des calculs et déclarations fiscales, des données d'invalidité, de rémunération des travailleurs, des fiches de paie, des formulaires W-2 et 1099, des paiements électroniques de pension, etc. Les employés peuvent se connecter pour mettre à jour leurs coordonnées ainsi que leurs informations fiscales et de dépôt direct ; les administrateurs sont informés automatiquement. La solution RH et d'administration d'avantages sociaux offre une fonction de recrutement ouvert en ligne ou une gamme d'avantages sociaux, de gestion des évaluations de performances, de partage des documents d'entreprise ainsi qu'une bibliothèque de modèles documentaires pour les RH.

Appareils

Type d'entreprise

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

États-Unis

Langues

anglais

Images

Paycor allows users to discover employee insights without having to import or export data
Payroll can be managed in Paycor
Users can create schedules, manage requests and stay on top of labor distribution
Paycor allows users to create postings, find recruits, and manage hiring & onboarding processes
Employees can punch in and out from their mobile device
Paystubs can also be viewed on employees' devices
Employees can be enrolled for a range of benefits, and view these on their mobile phones
The Paycor app also allows employees to request time off
Electronic onboarding reduces paperwork requirements
A range of charts and reports can be generated, with options for scheduled reporting
En voir 11 de plus
Vidéo de Paycor
Vidéo de Paycor
Vidéo de Paycor
Capture d'écran pour Paycor : Paycor allows users to discover employee insights without having to import or export data Capture d'écran pour Paycor : Payroll can be managed in Paycor Capture d'écran pour Paycor : Users can create schedules, manage requests and stay on top of labor distribution Capture d'écran pour Paycor : Paycor allows users to create postings, find recruits, and manage hiring & onboarding processes Capture d'écran pour Paycor : Employees can punch in and out from their mobile device Capture d'écran pour Paycor : Paystubs can also be viewed on employees' devices Capture d'écran pour Paycor : Employees can be enrolled for a range of benefits, and view these on their mobile phones Capture d'écran pour Paycor : The Paycor app also allows employees to request time off Capture d'écran pour Paycor : Electronic onboarding reduces paperwork requirements Capture d'écran pour Paycor : A range of charts and reports can be generated, with options for scheduled reporting

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Paycor : 84

  • Administration d'assurance vie
  • Administration de l'assurance invalidité
  • Administration de l'assurance maladie
  • Alertes/Notifications
  • Analyse en temps réel
  • Apprentissage et développement
  • Archivage et rétention
  • Autoinscription
  • Base de données des employés
  • Biométrie
  • Calcul des heures supplémentaires
  • Champs personnalisables
  • Conforme HIPAA
  • Conformité fiscale
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Demande de congés
  • Développement de carrière
  • Formulaire W-2
  • Gestion de l'apprentissage
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion de la déduction
  • Gestion de la formation
  • Gestion de la paie
  • Gestion des avantages
  • Gestion des avantages des employés
  • Gestion des candidatures à l'emploi
  • Gestion des congés
  • Gestion des documents
  • Gestion des dossiers
  • Gestion des délais
  • Gestion des employés
  • Gestion des feuilles de temps
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des incidents
  • Gestion des performances
  • Gestion des ressources humaines
  • Gestion des rémunérations
  • Gestion du recrutement
  • Gestion du travail
  • Graphiques
  • Impression de chèques
  • Inscriptions aux avantages en ligne
  • Intégration des collaborateurs
  • Intégration des employés
  • Intégration des médias sociaux
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles de documents
  • Modèles personnalisables
  • Piste d'audit
  • Pointage
  • Pointage à l'arrivée/au départ
  • Pointeuse
  • Portail des employés
  • Portail employés
  • Portail libre-service
  • Prise en charge de plusieurs états
  • Profils des employés
  • Rappels
  • Rapports administratifs
  • Rapports d'historique
  • Rapports de paie
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Rapports planifiés et automatisés
  • Rapports sur les coûts de main-d'œuvre
  • Saisie sur salaire
  • Scénarios possibles
  • Stockage de documents
  • Suivi 401(k)
  • Suivi de la progression
  • Suivi des candidatures
  • Suivi des congés maladie
  • Suivi des présences
  • Suivi des ressources
  • Suivi des ressources informatiques
  • Suivi des vacances/congés
  • Suivi du temps
  • Tableau de bord d'activités
  • Versement direct
  • Vérification des antécédents
  • Workflow configurable

Alternatives

Rippling

4,9
Alternative n° 1 à Paycor
Rippling est un excellent moyen pour les entreprises de gérer leurs ressources humaines et services informatiques, de...

UKG Ready

4,1
Alternative n° 2 à Paycor
Kronos Workforce Ready est une solution complète de gestion des effectifs de gestion du capital humain avec une...

Workzoom

4,7
Alternative n° 3 à Paycor
Workzoom est la solution tout-en-un de gestion des talents, de la main-d'œuvre et de la paie qui mobilise vos employés,...

Zenefits

4,2
Alternative n° 4 à Paycor
La plateforme Zenefits intègre tous les processus, applications et outils nécessaires, notamment la paie, les...

Avis

Note globale

4,4 /5
(2 053)
Rapport qualité-prix
4,2/5
Fonctionnalités
4,2/5
Simplicité d’utilisation
4,3/5
Support client
4,3/5

Vous avez déjà Paycor ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

Donnez votre avis !
Afficher 5 avis sur 2 053
Cesar C.
Note globale
  • Secteur d'activité: Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Paycor's a vital element for the efficient management of human talent from the web

Publié le 2018-12-20

The organization has optimized from the work per hour required in reality, as the development of...

The organization has optimized from the work per hour required in reality, as the development of data that allow you to optimize the preparation of the payroll and therefore the accounting and finance of the company. In addition to the Paycor applicant tracking system, the company has been able to optimize its recruitment and selection of qualified personnel.

Avantages

The software is very useful because its integrated tools provide me with a virtual environment to manage from its graphical interface the assistance of the staff, as their time of stay in the premises, in addition the graphics tool allows me to generate basic inputs for the construction of the reports that the other instances of the organization require in terms of the need for personnel and the preparation of the payroll. It is very good because it is also compatible with several operating systems such as Mac OS, independent operating system, Windows 8.

Inconvénients

The difficulty has been in reaching the precision levels of automating the tracking of employee hours based on their actual work hours in the company and although administrators can configure workflows and distribute permissions to several users according to the roles, his workstation is cumbersome at the system level to translate all those variations of the programming that the tool has with reality.

Danielle N.
Note globale
  • Secteur d'activité: Construction
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 1.0 /10

Stuck with disappointment

Publié le 2020-06-24

I am very torn. I do like the system and feel like there are a lot of functions to take advantage...

I am very torn. I do like the system and feel like there are a lot of functions to take advantage of, however because the customer service is so poor I can not get help to utilize them to the full extent. Also I am disgusted by their billing department, I don't understand why I cannot get answers on what I am expected to pay for and why it changes each week.

I honestly want to look for something different, but I feel stuck since we just went through the transfer last year. I have 150 employees and I don't want to put them through another change so quickly. I would change if I could and I would not recommend this to anyone.

This is my last hope to try to get someone's attention, 4 months ago I expressed all my frustration with the sales people and was hopeful for some change, but nothing has changed.

Avantages

I really like the payroll function of the software, it is very easy to set up and run payroll. Also the user side of things is very simple and available in Spanish.

Inconvénients

Billing is inconsistent and uninformative, you ask questions and cannot get a direct or clear answer, I think it is very fair to be asking what I am paying for. Which then leads to the other worst function for this company which is customer service, I have been working on a billing question about delivery fees for over a month now, I have now had to ask 3 different people which include the sales people that sold me on Paycor.

I have been working on getting a user simple access to review our time cards and it is taking 3 weeks now. I called the support team, they told me it was fixed (it was not). I then created a case number by reaching out to through their support email, a week later I had to follow up with another phone call and they told me they had not even started working on this, so I had to sit on the phone for an hour while they worked on it.

Réponse de Paycor

Thank you for taking the time to share your feedback! It is great to hear that you are enjoying your Paycor experience. Have a great day!

Tim S.
Note globale
  • Secteur d'activité: Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise: 201-500 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Software is nice but beware....

Publié le 2021-03-15

Frustrating. Implementation was pretty much us holding their hands.

Frustrating. Implementation was pretty much us holding their hands.

Avantages

The software is intuitive and easy to use. Payroll processsing is (usually) a breeze.

Inconvénients

Support is non-existent. We have had issues starting with implementation. The implementation team did not understand what we wanted and didn't set up the system properly. There were times when they did not even understand their software and how it worked (accruals). We have had 9 months of issues with payroll tax filings with Paycor.

Réponse de Paycor

Hi Tim - Thank you for taking the time to share your feedback. I just wanted to let you know that we value your insights and I have shared them with the team to help us improve. We understand and appreciate that the past months have not been easy, in fact it has been frustrating, please know our entire company is focused on righting the ship to deliver the customer support you deserve and expect. I can assure you this is 100% our entire companies focus from leadership all the way down.

Sara V.
Note globale
  • Secteur d'activité: Cabinets médicaux
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Mostly positive experience with NimbleSchedule

Publié le 2015-10-15

Avantages

In general, I am very happy with this product as the person putting together the schedules!
It is easy to see when requests are put in, and it is nice that our nurses can easily pick up shifts and we do not have to deal as much with filling in open shifts.
It is very helpful that we cannot double book an employee - I'm sure that has saved me countless times.
I have had a good experience with Nimble for the most part.

Inconvénients

Occasionally when our employees look at the month view of their schedule, the program switches days and patient accounts. This is the biggest flaw we have encountered.
It is also sometimes a pain to enter shift times, though that is becoming less of a hassle as I am becoming more comfortable with the program.
On holidays, it is great that they are all entered so we cannot forget what day the holidays are, but I have found that the system also blocks out all employees as "unavailable" on every holiday. This has caused some confusion and made those days a little bit harder to deal with.
I have also noticed that it is possible to double book a shift - something that we have to watch for closely but it is also helpful when we are setting up mentor shifts where we actually intentionally double book!
One last thing - it is hard (depending on account label colors) to print visible calendars.

Michael H.
Note globale
  • Secteur d'activité: Automatisation industrielle
  • Taille de l'entreprise: 201-500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Works well for employee access

Publié le 2021-04-20

Enjoy using, and think it's a great tool to have all of your employee-related information right at...

Enjoy using, and think it's a great tool to have all of your employee-related information right at your finger tips.

Avantages

Im an employee, not an admin for this software, but it works well for me. I'm able to very easily see all of my pay history going back years, and I'm able to manage employee time cards and requests easily. I also like the benefits enrollment tools.

Inconvénients

It's a little challenging finding employee PTO requests if you dont access them through the notification emails. Takes 4 or 5 clicks to find that area. But other than that, no complaints.

Réponse de Paycor

Hi Michael - Thank you for taking the time to share your feedback! It's great to hear that benefits enrollment is easy! Have a great day!

Afficher 5 avis sur 2 053 Lire tous les avis

Paycor - FAQs

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Paycor.

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Paycor.

Utilisateurs habituels du produit Paycor :

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles Paycor est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Paycor :

Android (mobile), iPhone (mobile)

Nous n'avons pas d'informations sur les intégrations offertes par Paycor.

Ressources d'aide disponibles pour Paycor :

Service client/e-mail, Support téléphonique, Chat

Catégories connexes

Consultez toutes les catégories de logiciels trouvées pour Paycor.