bLoyal

Solution de bout-en-bout de fidélisation et de récompense de la clientèle

En savoir plus sur bLoyal

bLoyal est une solution de programme omnicanal de fidélisation et de récompenses basé sur le cloud qui s'intègre à toute une gamme de plateformes d'e-commerce et de systèmes de point de vente. Le logiciel convient aux entreprises à tous les stades de leur croissance et peut être utilisé pour créer et gérer des programmes de fidélisation de la clientèle pour la vente en magasin, en ligne, par téléphone et via d'autres canaux.

bLoyal permet aux utilisateurs de créer une gamme de programmes, promotions et offres personnalisables, flexibles et personnalisables, avec options de points de fidélité, cartes de pointage électroniques, récompenses sous forme d'argent ou de remboursement, programmes de prix à plusieurs niveaux, promotions sous forme de cartes-cadeaux, offres deux pour le prix d'un, etc. Les clients peuvent s'inscrire à des programmes en magasin ou en ligne durant le processus de paiement, via des popups de sites web, des applications mobiles ou des messages SMS, ainsi que sur les médias sociaux. Il est possible de segmenter les membres du programme de fidélisation en fonction de tous les critères voulus, notamment les données démographiques, les intérêts, la méthode d'inscription et le magasin préféré, afin de pouvoir proposer des offres et des récompenses personnalisées et ciblées aux différents segments du marché.

bLoyal inclut un "CRM à 360 degrés" pour la gestion de la relation client, qui relie les achats des clients et leurs soldes de récompense dans un seul profil, qu'ils effectuent leurs achats en magasin, en ligne, par téléphone ou de toute autre façon. Les transactions de vente de tous les canaux sont enregistrées en temps réel et les membres du programme de fidélité peuvent se connecter pour compléter ou mettre à jour leurs informations personnelles en ligne. Les soldes et les transactions de cartes-cadeaux peuvent également être suivis dans le CRM. bLoyal comprend également toute une gamme d'outils de marketing qui permettent aux utilisateurs de créer et de gérer des campagnes d'e-mail, de SMS, de médias sociaux et de remarketing. Des modèles personnalisés peuvent être utilisés pour créer des lettres d'information par e-mail, des annonces d'événements, des sondages, du contenu exclusif, des campagnes promotionnelles, etc., le tout personnalisé pour chaque client. Les membres peuvent choisir à tout moment de recevoir ou non des messages. Les métriques d'engagement en temps réel permettent aux utilisateurs de savoir quel sont les canaux, les campagnes et les techniques qui sont les plus efficaces pour engager leurs membres.


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bLoyal ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

bLoyal

3,4 (8)
VS.
Le plus commenté

À partir de

29,00 $ US
mois
59,00 $ US
mois

Types de licence

Version gratuite
Version d'essai gratuite
Version gratuite
Version d'essai gratuite

Fonctionnalités

41
119

Intégrations

9
11

Simplicité

3,3 (8)
4,6 (95)

Rapport qualité-prix

2,7 (8)
4,5 (95)

Service client

3,1 (8)
4,8 (95)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives

Kangaroo

4,7
Alternative n° 1 à bLoyal
Kangaroo Rewards est un programme de fidélisation numérique doté d'une technologie de marketing automatisée qui permet...

FiveStars

4,6
Alternative n° 2 à bLoyal
Besoin d'un meilleur moyen d'atteindre vos clients ? Fivestars est une plateforme d'automatisation de la fidélisation...

Annex Cloud Loyalty Experience Platform

4,2
Alternative n° 3 à bLoyal
Annex Cloud est une solution cloud de fidélisation des clients qui fournit des solutions intégrées de fidélisation,...

Antavo

4,3
Alternative n° 4 à bLoyal
Antavo est une plateforme de gestion de la fidélité pour les marques et les commerces de détail B2C permettant de créer...

Avis

Note globale

3,4 /5
(8)
Rapport qualité-prix
2,7/5
Fonctionnalités
3,6/5
Simplicité d’utilisation
3,3/5
Support client
3,1/5

Vous avez déjà bLoyal?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 8
Kevin
Kevin
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Intuitive and easy to use application. Staffs are very easy to work with.

Publié le 2022-10-05

Good

Good

Avantages

We had a good experience working with bLoyal. The software is intuitive and easy to use. [SENSITIVE CONTENT] is experienced, knowledgeable, and very easy to work with. Highly recommend.

Inconvénients

There are many features contained in many different versions of the software so it was rather difficult to choose the right one.

Réponse de Bloyal

Thank you for sharing your positive review of bLoyal! We're delighted to hear that our platform has met your needs. Your support means a lot to us and we're grateful for the opportunity to work with you. Please don't hesitate to reach out if there's anything we can do to further improve your experience. Thanks again for your review!

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Robust Loyalty Platform for Those Looking to Build a Strong Customer Retention Strategy

Publié le 2023-04-20

bLoyal is a powerful way to build a loyalty marketing programs. The ability to connect to most...

bLoyal is a powerful way to build a loyalty marketing programs. The ability to connect to most major eCommerce and POS platforms lowers the barrier on enacting customizable consumer rewards programs. The platform is extremely customizable and supports points, frequent buyer, and subscription programs natively to ensure we're able to communicate the right message and right offer at the right time to each customer based on their journey.

Avantages

If you're looking for a powerful loyalty marketing program that allows marketers to tap into the full power of customer retention marketing, this is it. It's got all the bells and whistles that marketers hope for and seems to expand weekly.

Inconvénients

The setup and onboarding process can be a lot and is almost better tackled in pieces (which they were actually great about) I think this is mostly because they connected our website and our brick and mortar system. Plus, there's a lot of tools. That said, well worth it.

Alternatives envisagées 

Annex Cloud Loyalty Experience Platform et Antavo

Pourquoi passer à bLoyal

Deeper product expertise and one-to-one support.

Réponse de Bloyal

Thank you for taking the time to share your thoughts on bLoyal! We're thrilled to hear that you find our loyalty platform to be a powerful tool for building a strong customer retention strategy. We look forward to continuing to support your business's loyalty marketing initiatives.

Rene'
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Stay away from this awful company

Publié le 2021-08-06

Please avoid doing business with this company.
I was promised the moon and they fell short on many...

Please avoid doing business with this company.
I was promised the moon and they fell short on many levels. I can't tell you how disappointed I am in their customer service. I also feel like they were a bit sneaky. I used their frequent buyer program to integrate with Korona. They promised a smooth transition and that they would set up all of the different manufacturers specs that I needed. (It is not intuitive in the least). They did, but they left many things out and got many things wrong which resulted in me having to figure out how to fix it. Reaching out to customer service was awful with stretches of WEEKS before I'd get a reply or any help whatsoever. They would send me cryptic ways of fixing things when it would have been so much better for them to just fix it themselves. There program caused multiple integration issues with Korona and caused me to not be able to use many of the wonderful functions such as coupons and promos. bLoyal didn't record many customer sales and therefore I lost several customers who felt duped because they didn't accrue their free product when they were supposed to. bLoyal was very blase' about the whole situation. Horrible excuses when things didn't work. I had this account for over a year when all of a sudden I notice my rate went up. I reached out to them and they told me that because I had something attached on the back end that I never used, they were charging me for that thing that was not even connected. They did refund me for that and

Avantages

Extensive reporting features with tons of information.

Inconvénients

Customer service takes forever.
Reports are difficult to figure out.
They changed my subscription rate several times.
They often place blame on my POS company for their applications failures.
They told me it would be a seamless integration and that they would be able to set up my frequent buyer accounts but they did many of them wrong.

Heather
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

bLoyal helps Business in Belize to Elevate their Customer Loyalty Program

Publié le 2023-02-10

[sensitive content hidden] have been exceptional to work with. They are responsive to my...

[sensitive content hidden] have been exceptional to work with. They are responsive to my communications, quick to rectify issues, quick to provide me with meeting opportunities, quick to correct mistakes without question or push-back, open to supplying out-of-the box solutions to meet my business needs here in Central America. All our interactions have been professional and friendly. My bLoyal team really helps me to feel like they have my back and they are invested in helping my business to succeed and grow!

Avantages

This platform has allowed us to create unique developments for our Customer Loyalty program that specifically meet our needs in our market. We operate one of the busiest service stations in the country and focus 99% of our marketing efforts on keeping our current customers happy so that they spread the word for us and continue to build our business!

Inconvénients

The Director Platform design is outdated and a bit difficult to navigate, however, the functionality is solid. It took us as few tries to properly integrate the bLoyal developments into the Korona POS system to make them operational, but the bLoyal team worked very closely with us and Korona to get it fixed. There is a few-second time delay when the Korona has to act on a bLoyal action, which can be frustrating at the cashier on busy days.

Réponse de Bloyal

Thank you for taking the time to share your positive experience with bLoyal! We're committed to providing effective solutions to help businesses like yours succeed, and we appreciate your support.

Oniqueh
Note globale
  • Secteur d'activité : Vins et spiritueux
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Expensive & Frustrating Setup but Good Software Overall

Publié le 2019-07-22

We decided to transition to bLoyal primarily because it made managing wine club so much easier and...

We decided to transition to bLoyal primarily because it made managing wine club so much easier and has more data fields than other options making it easier to tailor the membership and orders for customers.

However, the customer service is extremely disappointing and frustrating. It took around 6 months to get the software live due to lack of communication or activeness from the deployment team at bLoyal. You could almost never get someone on the phone when issues would arrive, so I often was struck trying to figure out solutions on my own until I could schedule to talk to someone. We were promised training and some hand holding for our first club release after the transition, we did not receive either. Weeks after having our deployment was "finished" we still have issues that we are waiting to have addressed.

Avantages

bLoyal has a lot of great features that make it easy to track your customers and report on their purchase and membership history.

Inconvénients

It is not fully integrated with UPS which is hard for a company that ships in-house as we do. The reports pull incorrect or oddly formatted data.

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bLoyal - FAQs

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur bLoyal.

Types de licences disponibles pour bLoyal :

  • À partir de : 29,00 $ US/mois
  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel bLoyal :

Travailleur autonome, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

Langues dans lesquelles bLoyal est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par bLoyal :

Applications s'intégrant à bLoyal :

Clover, Datasym POS, KORONA POS, LSRetail, NCR Counterpoint, RMH Store, Shopify, WooCommerce, WordPress

Ressources d'aide disponibles pour bLoyal :

Service client/courriel, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique

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