
En savoir plus sur Onfleet
Onfleet est une plateforme SaaS de gestion des livraisons du dernier kilomètre adaptée aux grandes entreprises et aux PME.
Le logiciel d'Onfleet comprend des applications de pilote intuitives pour les appareils iOS et Android, des fonctionnalités de preuve de livraison robustes (capture de photos, de signatures et de codes-barres), une optimisation et une distribution automatiques des routes, un suivi des pilotes en temps réel, des notifications automatisées aux clients et des analyses puissantes.
L'API RESTful de Onfleet permet aux entreprises de s'intégrer de manière transparente à divers systèmes, tels que les interfaces de commande en ligne, les systèmes de gestion des stocks et des entrepôts, etc.
Options de tarification dès :
500,00 $ US/mois
- Version gratuite
- Version d’essai gratuite
- Abonnement
Clients typiques
- Travailleurs autonomes
- Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
- Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
- Grandes entreprises (500 employés minimum)
Déploiement
- Basé sur le nuage
- Sur site
Disponible dans les pays suivants
Afghanistan, Afrique du Sud, Albanie, Allemagne, Andorre et 168 autres
Options de tarification dès :
500,00 $ US/mois
- Version gratuite
- Version d’essai gratuite
- Abonnement
Images





Fonctionnalités
Nombre total de fonctionnalités pour Onfleet : 70
Alternatives
Route4Me

Tookan

OptimoRoute

Locus Dispatch Management Platform

Avis
Vous avez déjà Onfleet?
Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Just what we needed
Publié le 2018-01-22
Avantages
I like everything about it so far, up to the second etas is very important nowadays. Beautiful UI makes it very pleasant to my dispatcher's eyes.
Inconvénients
I dislike the fact that it wont sync offline, when my driver loose signal they have to wait until signal returns.
- Secteur d'activité : Transport routier/ferroviaire
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
What a great piece of software
Publié le 2020-12-12
Avantages
Onfleet is a fantastic program that has not only improved the routing of our drivers, but it allows us to be more accurate when making deliveries so our on-time rates have improved. There are a lot of great features with Onfleet, some of which are:
- The ability to build routes that tell us exactly when we should arrive at a location allowing us to hit a target delivery time over 95% of the time.
- The route building feature has allowed us to get creative with how we route our vehicles which is also allowing us to make more deliveries along certain routes and has greatly streamlined the route building process.
- We can see where our delivery crews are at all times and predicted ETA's which allows us to reach out to customers if we expect a delay in their delivery time frame which has lead to happier customers.
- The ability to notify our customers when we are arriving at their house with a live tracking link has improved the customer experience.
- The ability of our customers to leave reviews allows us to highlight issues with delivery personnel as well as take all of our 5-star reviews and compile them and showcase them on our website with actual testimonials and also allowed us to build a rating system.
Inconvénients
The biggest issue with Onfleet is a feature that sounds like it could be nice, but it has been nothing but a headache for us. This feature auto-fills a very small form, but it is just such an annoying problem because we have multiple orders with the same customer so all orders will get auto-updated to the newest entry erasing the data in the entry before it. That is really the only complaint that we have and it is a big one for us.
Réponse de Onfleet
Thank you so much for your feedback, Sean. We're glad to hear you're enjoying use of Onfleet and have noted your feedback regarding the auto-fill functionality. We really appreciate it and someone from our product team may follow up with you to learn more.
- Secteur d'activité : Production alimentaire
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Onfleet
Publié le 2018-09-09
Overall 8/10.
Overall 8/10.
Avantages
Organization, very easy to figure out. The efficiency for drivers when using it is perfect.
Inconvénients
When routing , I am constantly refreshing or changing time slot to complete the route. It can be much more efficient on the dispatch side .
Réponse de Onfleet
Thank you very much for your review, Jonathan! I will share your feedback re: route optimization dispatching with our product team for consideration.
- Secteur d'activité : Vente en gros
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Onsweet!
Publié le 2021-06-24
The amount of phone calls from customer to sales and from sales to the logistics desk have...
The amount of phone calls from customer to sales and from sales to the logistics desk have virtually disappeared. We use Onfleet as a value added proposition to target customers as one of our prime advantages over our competition. Love that we were up and running with the software in less than a month.
Avantages
Integration was very easy. Product is consistent with no downtime. Training is very easy for both drivers and dispatchers. The system API communicated easily with our ERP data. Customers love the real time information on where our drivers are at.
Inconvénients
Have reached out previously in regards to having a generic phone number setup so the customers can recognize one number from our fleet so they can start storing it in their cell phone and answer driver calls consistently. I know you guys have a solution but after having a few conversations with your techs it doesn't seem very easy to implement just yet because of lots of red tape.
Réponse de Onfleet
Thanks for the words - we are always working to improve our full customer experience
- Secteur d'activité : Produits alimentaires
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Onfleet is great to use it also give you the ability to multi task even when dealing multiple...
Publié le 2018-01-17
Effortless tracking of drivers and helps do give our customer the best service.
Effortless tracking of drivers and helps do give our customer the best service.
Avantages
The feature that notify the dispatchers when an order is running late, providing drivers with the order ETA and beang able to duplicate and re assign tasks.
The feature to give all the information for our customer and our drivers.
Inconvénients
The speed! Sometimes the speed can be extremely slow once too many tasks come through and also scheduling the tasks accordingly to driver some time it schedules only the pick up task and drops the drop off task on unassigned.
Scheduling task to one driver where as there is a lot of drivers available and have a perfect connection.
Réponse de Onfleet
Thanks for the feedback, Sandile! We're thrilled to be working with OrderIn and our customer success team will be in touch soon to hear more about your issues with performance and task auto-assignment.
Onfleet - FAQs
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Onfleet.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Onfleet?
Types de licences disponibles pour Onfleet :
- À partir de : 500,00 $ US/mois
- Type de licence : Abonnement
- Version d’essai gratuite : Disponible
Q. Qui utilise Onfleet?
Utilisateurs habituels du logiciel Onfleet :
2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000
Q. Dans quelles langues Onfleet est-il disponible?
Langues dans lesquelles Onfleet est disponible :
allemand, anglais, arabe, espagnol, français, hébreu, polonais, russe
Q. Onfleet prend-il en charge les appareils mobiles?
Appareils pris en charge par Onfleet :
Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)
Q. Avec quelles applications Onfleet peut-il s'intégrer?
Applications s'intégrant à Onfleet :
Airtable, Google Docs, Mi9 Retail Suite, Olo, Riptide Cloud, Riptide Elements, Shopify, Slack, Typeform, Wufoo, Zapier, mailparser.io, n8n embed, n8n.io
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Onfleet?
Ressources d'aide disponibles pour Onfleet :
Service client/courriel, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat/Clavardage
Catégories connexes
Consultez toutes les catégories de logiciels trouvées pour Onfleet.
- Logiciels de gestion de flotte automobile
- Logiciels de répartition de transport
- Logiciels de livraison à domicile
- Logiciels de logistique
- Logiciels pour transporteurs
- Logiciels de gestion des transports
- Logiciels de planification d'itinéraire
- Logiciels de livraison
- Logiciels de commande en ligne
- Logiciels de transport routier