En savoir plus sur Onfleet

Onfleet est une plateforme SaaS de gestion des livraisons du dernier kilomètre adaptée aux grandes entreprises et aux PME.

Le logiciel d'Onfleet comprend des applications de pilote intuitives pour les appareils iOS et Android, des fonctionnalités de preuve de livraison robustes (capture de photos, de signatures et de codes-barres), une optimisation et une distribution automatiques des routes, un suivi des pilotes en temps réel, des notifications automatisées aux clients et des analyses puissantes.

L'API RESTful de Onfleet permet aux entreprises de s'intégrer de manière transparente à divers systèmes, tels que les interfaces de commande en ligne, les systèmes de gestion des stocks et des entrepôts, etc.

Options de tarification dès :

500,00 $ US/mois

  • Version gratuite
  • Version d’essai gratuite
  • Abonnement

Clients typiques

  • Travailleurs autonomes
  • Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
  • Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
  • Grandes entreprises (500 employés minimum)

Déploiement

  • Basé sur le cloud
  • Sur site

Disponible dans les pays suivants

Andorre, Émirats arabes unis, Afghanistan, Antigua-et-Barbuda, Anguilla , Albanie, Arménie, Curaçao, Argentine, Samoa américaines, Autriche, Australie, Aruba, îles d’Åland, Azerbaïdjan, Bosnie-Herzégovine, Barbade, Bangladesh, Belgique, Bulgarie, Bahreïn, Bermudes, Brunei, Bolivie, Brésil, Bahamas, Bhoutan, Bélarus, Belize, Canada, Suisse, îles Cook, Chili, Chine, Colombie, Costa Rica, Cuba, Chypre, Tchéquie, Allemagne, Danemark, Dominique, République dominicaine, Équateur, Estonie, Espagne, Finlande, Fidji, Micronésie, îles Féroé, France, Royaume-Uni, Grenade, Géorgie, Guernesey, Gibraltar, Groenland, Guadeloupe, Grèce, Guatemala, Guam, R.A.S. chinoise de Hong Kong, Honduras, Croatie, Haïti, Hongrie, Indonésie, Irlande, Israël, île de Man, Inde, Irak, Iran, Islande, Italie, Jersey, Jamaïque, Jordanie, Japon, Kenya, Kirghizistan, Cambodge, Kiribati, Saint-Christophe-et-Niévès, Corée du Sud, Koweït, Îles Caïmans, Kazakhstan, Laos, Liban, Sainte-Lucie, Liechtenstein, Sri Lanka, Lituanie, Luxembourg, Lettonie, Monaco, Moldavie, Monténégro, Saint-Martin (France), Îles Marshall, Macédoine du Nord, Myanmar, Mongolie, R.A.S. chinoise de Macao, Mariannes du Nord, Martinique, Montserrat, Malte, Maldives, Mexique, Malaisie, Nouvelle-Calédonie, île Norfolk, Nigéria, Nicaragua, Pays-Bas, Norvège, Népal, Nauru, Nouvelle-Zélande, Oman, Panama, Pérou, Polynésie française, Papouasie-Nouvelle-Guinée, Philippines, Pakistan, Pologne, Saint-Pierre-et-Miquelon, Porto Rico, Territoires palestiniens, Portugal, Palaos, Paraguay, Qatar, Roumanie, Serbie, Russie, Arabie saoudite, Îles Salomon, Suède, Singapour, Slovénie, Svalbard et Jan Mayen, Slovaquie, Saint-Marin, Salvador, Syrie, Îles Turques-et-Caïques, Thaïlande, Tadjikistan, Timor-Leste, Turkménistan, Tunisie, Tonga, Turquie, Trinité-et-Tobago, Tuvalu, Taïwan, Ukraine, États-Unis, Uruguay, Ouzbékistan, Cité du Vatican, Saint-Vincent-et-les Grenadines, îles Vierges britanniques, îles Vierges américaines, Vietnam, Vanuatu, Wallis-et-Futuna, Samoa, Yémen, Afrique du Sud

Langues

allemand, anglais, arabe, espagnol, français , hébreu, polonais, russe

Options de tarification dès :

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Onfleet : 71

  • API
  • Accès mobile
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Alertes mobiles
  • Alertes/Notifications
  • Analyse en temps réel
  • Base de données de clients
  • Cartes géographiques
  • Codes-barres et RFID
  • Communication bidirectionnelle
  • Données en temps réel
  • Emplacements multiples
  • Enquêtes et feedback
  • Fonction de glisser-déposer
  • Fonctions pour restaurants
  • Fonctions pour services de messagerie
  • GPS
  • Gestion client
  • Gestion de la flotte
  • Gestion des commandes
  • Gestion des conducteurs
  • Gestion des employés
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des itinéraires
  • Gestion des transports
  • Gestion du territoire
  • Géolocalisation
  • Géolocalisation
  • Géorepérage
  • Heure d'arrivée estimée du chauffeur
  • Historique des clients
  • Historique des itinéraires
  • Importation et exportation de données
  • Intégrations de tiers
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Messagerie SMS
  • Mesure des performances
  • Mises à jour en temps réel
  • Modèles personnalisables
  • Monitoring
  • Notifications en temps réel
  • Optimisation des itinéraires
  • Planification
  • Portail libre-service
  • Preuve de livraison
  • Programmation des tâches
  • Rapports d'historique
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche/Filtre
  • Reconnaissance de code-barres
  • Routage
  • Répartition des livraisons de nourriture
  • Saisie de commande
  • Saisie de signature mobile
  • Signature numérique
  • Signature électronique
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de la progression
  • Suivi des activités
  • Suivi des commandes
  • Suivi des expéditions
  • Suivi des livraisons
  • Suivi des statuts
  • Suivi du conducteur en direct
  • Suivi du kilométrage
  • Suivi en direct
  • Surveillance en temps réel
  • Tableau de bord d'activités

Alternatives

Blue Yonder Supply Planning

4,6
Alternative n° 1 à Onfleet
Luminate Platform by Blue Yonder (formerly known as JDA Software) is a supply chain solution that uses AI and ML to...

Locus Dispatch Management Platform

4,6
Alternative n° 2 à Onfleet
Locus Dispatcher est un outil d'optimisation des itinéraires qui utilise des algorithmes et tire parti du machine...

Intelligent Delivery Orchestration Platform

4,6
Alternative n° 3 à Onfleet
La plateforme intelligente de gestion logistique de FarEye permet aux entreprises d'orchestrer, de suivre et d'optimiser...

bringg

4,8
Alternative n° 4 à Onfleet
Bringg aide les entreprises à rationaliser les opérations liées au traitement des commandes, à la gestion des coûts, au...

Avis

Note globale

4,7 /5
(82)
Rapport qualité-prix
4,6/5
Fonctionnalités
4,4/5
Simplicité d’utilisation
4,6/5
Support client
4,6/5

Vous avez déjà Onfleet?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

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5 avis affichés sur 82
Rajkishore
Note globale
  • Secteur d'activité : Logistique et chaîne d'approvisionnement
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Our Company without Onfleet is Cripple

Publié le 2021-07-24

We have integrated with our company to automate our delivery operations. It helped us to grow our...

We have integrated with our company to automate our delivery operations. It helped us to grow our business more and provide customers a well satisfied service with a limited time.

Avantages

Super easy onboarding process and easy user interface. With lots of features like dispatch management, driver management it optimises time, routes, costs as well. After importing tasks it automatically assigns dispatches to the right drivers with availability and location to save time and cost. Adding new drivers is easy and with Android apps it becomes easy to train new drivers in a short time period. With route optimization it avoids traffic, under construction roads to skip delay in deliveries. With driver management system we can communicate with drivers in the field , can give specific instructions provided by customers. Live tracking facility not only provides us live location of drivers but also provides customers real time data of their orders with estimate time of delivery. Ensures accuracy in POD by capturing signatures, otps , barcodes , photos etc and on spot feedback for customers. It is easy to integrate with existing software to manage delivery operations.

Inconvénients

In my experience I haven't found any issues with onfleet. They have fulfilled our all requirements. Some time due to maintainance it goes down. Pricing should be more cheaper according to features.

Réponse de Onfleet

Thank you for all of these product-specific details - this is great and helpful!!

Vinol Joy
Note globale
  • Secteur d'activité : Logistique et chaîne d'approvisionnement
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Great software for warehouses/ trucks - yet to step up for on demand delivery use cases

Publié le 2021-07-14

Its an amazing software easy to use, best pricing model of pay as per use and scale as you go, wish...

Its an amazing software easy to use, best pricing model of pay as per use and scale as you go, wish it could support driver pay integrations, ability for drivers to self pick up task s(especially when they are linked pick up and drop -off)

Avantages

- It comes with driver apps for Android and iOS out of the box
- Setup was quick and easy
- SMS and live notifications very well integrated
- Easy to use dispatch UI and drag and drop options
- Transparent pricing
- Amazing feature of multi brand support (especially when you scale)

Inconvénients

- Not the best for food delivery or on demand delivery services and there is no way to broadcast tasks and drivers to pick up tasks (Currently in beta but featureless)
- Allows communication between drivers , caused us potential trouble of drivers ganging against us
- No driver management of driver pay integrations
- Route optimization is made for truck or warehouse deliveries and not like on-demand deliveries, Eg.If you need 50 drops from one pick up location it takes a lot of workarounds to optimize
- Few downtimes of software when the entire communication went down since they were using twilio, sometimes route optimizations had issues

Pourquoi passer à Onfleet

Mostly for easy of access, clean and easy to use UI, simple plug and play model Also most importantly the pricing was at task level rather than at driver or dispatcher level

Réponse de Onfleet

Thank you for these details - pros and cons alike! We love that you appreciate the UI and ease of onboarding.

Kenny
Note globale
  • Secteur d'activité : Matériaux de construction
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Great tool for managing my fleet.

Publié le 2018-01-17

Helps me manage my fleet and monitor where my trucks are at at any given moment.

Helps me manage my fleet and monitor where my trucks are at at any given moment.

Avantages

Easy to use. Helps manage where my fleet is at. Gives me up to the minute updates. I also like the way our customer/s can track the progress of our truck to their job site. Easy to add or delete tasks. Or add or remove users.

Inconvénients

It would be great to be able to drill in farther and be able to get a street view (like google maps) of where my truck/s are located. Also, would be great to be able to go back and view history of previous days activity. Also, another idea is to be able to track miles driven per state. For reporting purposes for apportioned plates.

Réponse de Onfleet

Thanks for the feedback, Kenny! It's been great having you as a customer for so long. We discussed your feedback as a team today, and I'm happy to report that we're already working on task history improvements and have some ideas around the street view idea :) We'll be in touch as soon as we have more to share!

Abbey
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 3.0 /10

Honest review of Onfleet

Publié le 2022-06-04

I can operate it just fine, but feel that I have spent a lot of time learning its quirks and feel...

I can operate it just fine, but feel that I have spent a lot of time learning its quirks and feel that many people might not spend that much time and patience to do so l.

Avantages

I like a lot of the features that are offered with onfleet. I understand the motions behind all of the tech and set up. I enjoy being able to see on a map the deliveries that are going out and the color coded tasks in the bottom desktop view.

Inconvénients

There are many cons to this system as a dispatch associate. The integration is the worst part of the system. We use dispense with our company and it has caused a lot of tech issues that either party are not taking responsibility for. I wish that there was a cleaner view to the task bar for delivery. Additionally we discovered that all communications to customers are automatically checked to disabled which is unhelpful for delivery purposes and becomes a task for distance that costs on efficiency.

Ashli
Note globale
  • Secteur d'activité : Médecine douce
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Exceeds the simplicity that competitors dont!

Publié le 2021-06-28

As a cannabis distribution company, it is extremely important to track fleet and drivers, route...

As a cannabis distribution company, it is extremely important to track fleet and drivers, route multiple deliveries and scheduling the most efficient routes since we are carrying expensive products that must be left in cold temps.
We are able to track all our employees and more with OnFleet, and provide exact etas to brands that procure us to make their scheduled deliveries.
Best most simplified delivery platform on the market.

Avantages

I absolutely love the simplicity that this platform provides. Optimized routing and the option to see where our fleet/drivers are in real time.
The last feature that is very helpful is the eta text message.

Inconvénients

I liked the price point least, along with the way the scheduling auto-sets. It seems like it's a little redundant but it definitely still gets the job done.

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Onfleet - FAQs

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Onfleet.

Types de licences disponibles pour Onfleet :

Utilisateurs habituels du logiciel Onfleet :

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

Langues dans lesquelles Onfleet est disponible :

allemand, anglais, arabe, espagnol, français, hébreu, polonais, russe

Appareils pris en charge par Onfleet :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Onfleet :

Adobe Commerce, Google Docs, Mi9 Retail Suite, Olo, Shopify, Slack, Typeform, WooCommerce, Wufoo, Zapier, mailparser.io

Ressources d'aide disponibles pour Onfleet :

Service client/courriel, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat/Clavardage

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