En savoir plus sur ScheduleAnywhere

ScheduleAnywhere est une solution de planification du personnel en ligne qui permet aux utilisateurs de planifier les employés provenant de plusieurs services et sites, de gérer les besoins en personnel, d'effectuer le suivi de la couverture, de gérer les demandes de congé, de contrôler les heures supplémentaires, d'informer les employés des mises à jour de planification, etc. Le système est conçu pour les organisations de divers secteurs, notamment le commerce de détail, les services aux entreprises, les transports, les administrations publiques, l'énergie, la santé, la sécurité publique et la police.

Avec ScheduleAnywhere, les utilisateurs peuvent planifier et affecter des quarts de travail, des roulements, des modèles de quart et des congés, avec la possibilité de planifier plusieurs employés à la fois et de copier des horaires ou des roulements entiers pour supprimer le besoin de saisir plusieurs fois les mêmes horaires. Des exigences de dotation peuvent être saisies dans les emplois du temps pour donner aux utilisateurs un aperçu du besoin ou non en personnel pour un lieu, un service, un poste ou un quart particulier. Le nombre d'heures et les membres du personnel planifiés sont automatiquement suivis, pour que les utilisateurs puissent surveiller et contrôler les heures supplémentaires. Le personnel planifié pour plusieurs services apparait automatiquement sur plusieurs emplois du temps, ce qui permet à tous leurs responsables de voir quand et où l'employé est planifié.

Les utilisateurs peuvent gérer les autorisations des employés dans ScheduleAnywhere, contrôler si les employés peuvent voir les horaires individuels ou de l'équipe et effectuer des demandes de congé, d'heures supplémentaires et d'échange de quarts. La planification automatique peut également être mise en œuvre, avec revue du responsable et approbation des quarts de travail avant publication des emplois du temps. Les employés sont automatiquement informés des nouveaux emplois du temps, des demandes d'approbation et des changements apportés au calendrier par e-mail ou SMS, selon leurs préférences de communication. Des rapports personnalisés peuvent être générés dans ScheduleAnywhere, notamment concernant les emplois du temps par quart, poste, employé, compétence, tranche horaire, service ou site. Les utilisateurs peuvent créer des rapports relatifs aux absences des employés, demandes de congé, demandes de planification, heures totales travaillées, coûts estimés, compétences des employés, etc.

Options de tarification dès :

25,00 $ US/mois

  • Version gratuite
  • Version d’essai gratuite
  • Abonnement

Appareils

Type d'entreprise

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Canada, États-Unis

Langues

anglais

Options de tarification dès :

25,00 $ US/mois

  • Version gratuite
  • Version d’essai gratuite
  • Abonnement

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour ScheduleAnywhere : 40

  • API
  • Accès mobile
  • Alertes mobiles
  • Alertes par e-mail
  • Alertes/Notifications
  • Assignation de demandes
  • Base de données des employés
  • Calcul des heures supplémentaires
  • Calendriers d'équipe
  • Changement d'équipe
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Demande de congés
  • Distribution planifiée
  • Emplacements multiples
  • Gestion de la communication
  • Gestion des dossiers de formation
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des employés
  • Gestion des modèles
  • Messagerie
  • Messagerie SMS
  • Mises à jour en temps réel
  • Monitoring
  • Multi-département/projet
  • Notifications en temps réel
  • Planification automatisée
  • Planification du personnel
  • Portail des employés
  • Portail employés
  • Portail libre-service
  • Rapports de synthèse
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche/Filtre
  • Suivi des certifications
  • Suivi des compétences
  • Suivi des congés
  • Suivi des congés maladie
  • Suivi des vacances/congés

Alternatives

Workzoom

4,7
Alternative n° 1 à ScheduleAnywhere
Workzoom est la solution tout-en-un de gestion des talents, de la main-d'œuvre et de la paie qui mobilise vos employés,...

Connecteam

4,8
Alternative n° 2 à ScheduleAnywhere
Une application pour les employés tout-en-un à la fois performante, abordable et facile d'utilisation, particulièrement...

UniFocus

4,4
Alternative n° 3 à ScheduleAnywhere
La technologie de prise de décision UniFocus offre des outils de gestion de la main-d'œuvre qui aident les responsables...

Bizneo HR

4,3
Alternative n° 4 à ScheduleAnywhere
Bizneo HR est une suite RH basée sur le cloud composée de 11 modules conçus pour aider les utilisateurs à gérer...

Avis

Note globale

4,6 /5
(60)
Rapport qualité-prix
4,8/5
Fonctionnalités
4,3/5
Simplicité d’utilisation
4,5/5
Support client
4,6/5

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Tyler T.
Note globale
  • Secteur d'activité: Forces de l'ordre
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Review

Publié le 2021-05-25

Excellent

Excellent

Avantages

Using this product took minutes to complete an entire years worth of scheduling.

Inconvénients

Only wish there were more colors to use.

Réponse de Atlas Business Solutions

Hi Tyler: Wonderful! Thank you for the review. We're so happy to hear that ScheduleAnywhere has significantly reduced the amount of time spent on scheduling your team. Thanks again! Best regards, Jane

Rhonda R.
Note globale
  • Secteur d'activité: Forces de l'ordre
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Amazing Product!

Publié le 2021-05-25

[SENSITIVE CONTENT HIDDEN] helped me set up the system and was very patient and helpful. If I have...

[SENSITIVE CONTENT HIDDEN] helped me set up the system and was very patient and helpful. If I have issues, he answers no matter what day or time it is.

I used to spend up to 4 hours per day on hand-generated spreadsheets. It’s all I ever got accomplished. Now, I can Add employees, change schedules, and see years ahead within minutes or less!

Our staff loves this product! They can now submit for time off and view schedules from any pc or their phone.

This product has saved our Agency money and time.. I can now accomplish scheduling tasks in a fraction of the time freeing myself and other supervisors up to concentrate on other issues. It’s highly efficient and visually pleasing!

Schedule Anywhere is one of the best products our Agency has ever implemented. I highly recommend this to anyone whether you have 5 employees or 500.

Avantages

To be able to visually see our entire staffs schedules for a 6-week period with just a glance.

Inconvénients

Initial set up was a little too complicated for me to understand. For example, setting up Shifts and Coverage Watches, understanding when to use an Explanation, and understanding all of the features. Once set up, it was a breeze!

I’d like to be able to view more days spans instead of just 1, 7, 14 etc. for example I’d like to be able to view 2, 3, 4 .... etc.

I wish the app was more detailed and I could view the entire schedule instead of just one day at a time.

I’d like to be able to print all people on a shift daily as opposed to just the ones working.

Réponse de Atlas Business Solutions

Hi Rhonda: Wonderful! Thank you for such a great review. We are so happy to hear that ScheduleAnywhere has saved you so much time and money! I'll share your thoughtful comments with your sales executive. Thanks again! Best regards, Jane

Ralph H.
Note globale
  • Secteur d'activité: Forces de l'ordre
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Communication enhancing tool

Publié le 2021-05-26

ScheduleAnywhere has been an incredible addition to our agency. We were getting complaints about...

ScheduleAnywhere has been an incredible addition to our agency. We were getting complaints about communication between sections and changes to printed schedules that no one knew about. this program has greatly diminished the complaints. The availability to have notifications go out to affected officers and not every employee is great. We use the messaging function constantly.

Avantages

The availability to review or modify the schedule at anytime is worth the cost. Schedule change notifications to the affected officers keeps them informed without having to post multiple versions of a schedule. The messaging function is an effective way to communicate with a single employee, a specific department, or the entire agency.

Inconvénients

Tracking changes may be helpful for an administrator. Once the change has been posted to the schedule there is a note that states who made the change, if you know it was a change and place your cursor over it. The officer whose schedule was changed will be notified, but if a supervisor makes a change and fails to post it and I post the modified schedule, unless it was my schedule that changed and I received the notification, I have no idea what changes were made or by whom.

Réponse de Atlas Business Solutions

Dear Ralph: Thank you for the great review and feedback. I'll share your comments with our development team. We are always striving to make our product the best on the market. Thanks again!

Best regards, Jane

Jason A.
Note globale
  • Secteur d'activité: Forces de l'ordre
  • Taille de l'entreprise: 201-500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

Good product but not the easiest to work with

Publié le 2021-05-11

The program does its job for us. I wish it would speak with Google calendar and other scheduling...

The program does its job for us. I wish it would speak with Google calendar and other scheduling programs.

Avantages

We have several different shifts and units. Schedule Anywhere allows us to view yearly schedules for our essential employees.

Inconvénients

It can be difficult to use at times. The mobile version needs to be improved. It is basically useless as it stands now.

Réponse de Atlas Business Solutions

Dear Jason, Thank you for taking the time to review ScheduleAnywhere. I'm sorry to learn that you are finding the software difficult to use at times. I'll ask your account manager to get in touch. He'll be able to provide some tips and suggestions to provide support. We also have a number of helpful videos on our website (under the resource section) that you may find helpful. Thank you again for your feedback. Best regards, Jane

Lisa T.
Note globale
  • Secteur d'activité: Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise: 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Schedule anywhere

Publié le 2021-05-19

I have loved working in SA for 2 1/2 years....so much better than the old way we did scheduling!!...

I have loved working in SA for 2 1/2 years....so much better than the old way we did scheduling!! staff love being able to view work schedule from their phone and it is very easy to submit trades.

Avantages

admins can add information well into the future, no paper trail to keep track of like in past scheduling options at our facility, automatic opening of the timers, add and delete staff easily

easy for new staff to learn how to use, love being able to see the schedule on phone or work on from home

Inconvénients

recently our facility blocked staff from viewing future information on the schedule...this has been a huge dissatifyer for staff because they can't view future trades, holiday/weekend assignments, details on who they can trade with or not. They can only view a finalized schedule or during the timer for BID sheet they can view that 6 weeks.

I would love to be able to alphabetize the staff names in the messages area because sometimes I need to look up past messages sent to staff. right now it is set up to organize by submission date and time...which is great most of the time. maybe look at adding a box to choose alphabetize if we need to find a specific person.

would like to see an option to copy the same explanation for the entire row for the 6 week view.

is there a way to count specific shifts a person has scheduled for a 6 week period? example Sally works 6 nights and 12 day shifts.

Réponse de Atlas Business Solutions

Hi Lisa: Thank you for the great review! So happy to hear that your staff love being able to view work schedules from their phones and find it very easy to submit trades. I'll have your customer support representative get in touch with you about some of your questions.

Thanks again! All the best, Jane

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ScheduleAnywhere - FAQs

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur ScheduleAnywhere.

Types de licences disponibles pour ScheduleAnywhere :

  • À partir de: 25,00 $ US/mois
  • Type de licence: Abonnement
  • Version d’essai gratuite: Disponible

Utilisateurs habituels du produit ScheduleAnywhere :

Travailleur autonome, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles ScheduleAnywhere est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par ScheduleAnywhere :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Nous n'avons pas d'informations sur les intégrations offertes par ScheduleAnywhere.

Ressources d'aide disponibles pour ScheduleAnywhere :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Support téléphonique, Chat

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