FieldEdge Flat Rate Mobile
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Coolfront est un logiciel cloud de gestion des interventions utilisé par les prestataires des secteurs du CVC, de la plomberie et de l'électricité afin de gérer et remplir des ordres de travail. L'application mobile de Coolfront est dotée d'une base de données qui stocke les tarifs fixes et prédéterminés pour tous les services et réparations de produits. La base de données est mise à jour sur une base régulière afin de refléter les prix les plus récents des différentes pièces. Les prestataires peuvent également mettre leurs frais de service à jour quotidiennement via l'application mobile.
L'application mobile Coolfront prend en charge les modes d'opération hors-ligne et permet aux techniciens d'ajouter des informations client en tous lieux et en tout temps. Ces informations sont ensuite synchronisées avec le serveur de l'entreprise chaque fois qu'une connexion Internet est disponible. Les techniciens ont également la possibilité d'utiliser le catalogue de produits Coolfront qui contient les informations tarifaires de diverses pièces de rechange. Le catalogue est mis à jour tous les 90 jours et permet aux clients de comparer les tarifs des produits d'une entreprise par rapport aux autres.
Coolfront fournit des contrats de maintenance et des factures à tous les clients après l'achèvement de toute mission. Le logiciel fournit aux responsables de bureaux des mises à jour en temps réel concernant les missions réalisées par les techniciens sur une journée, tout en simplifiant l'affectation de missions aux sous-traitants et techniciens d'interventions. Les responsables de bureau peuvent également obtenir des informations sur les requêtes recherchées par les clients au sein de la base de données du produit.
Coolfront fournit une option d'onglet "historique des données" qui fournit aux techniciens une visibilité sur les tâches qu'ils ont effectuées antérieurement. L'application offre des fonctionnalités de gestion des flux de travail qui garantissent une transition harmonieuse des finances et des données techniques du site d'intervention au bureau. Coolfront s'intègre à QuickBooks Online pour permettre l'envoi de factures directement vers l'équipe comptable d'une entreprise, ainsi que le calcul de toutes les dépenses et recettes.
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Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Simplicité
Rapport qualité-prix
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Alternatives
Jobber
Housecall Pro
Commusoft
RazorSync
Avis
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- Secteur d'activité : Construction
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Love this free flat rate company
Publié le 2018-08-16
Avantages
It is free for the contractor! It is professional looking and can be used to sync with qb.
Inconvénients
Syncing to multiple locations would not sync with qb and would sometimes create a new job. There are work-arounds but this process could be easier.
- Secteur d'activité : Eau/gaz/électricité
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
perfect solution for field techs (creating work orders, pricing jobs, collecting payments)
Publié le 2019-04-30
The price database has helped us charge more accurately and profitably. Perfect solution for our...
The price database has helped us charge more accurately and profitably. Perfect solution for our techs to create professional, digital work orders, price jobs/quote jobs, receive customer authorization, and collect payments in the field; however, does not fully automate office (need to utilize separate software solutions for accounting, CRM, scheduling. email, creating service contracts, etc.)
Avantages
it's exactly what we needed for the field techs at service calls. it's the perfect solution for family business/ independent contractors to create professional, digital work orders, receive customer authorization and collect payments in the field. The parts database and ability to customize rates/add custom installs makes pricing jobs and quoting customers seamless. Integrates with quickbooks for invoicing/accounting and coordinates with google calendar (what we use for scheduling)
Also, it's affordable , it was something we could actually afford to try out with no huge comittment and ended up loving it (no subscription fees/pay per workorder). In addition, the price database has helped us charge more accurately and profitably)
Inconvénients
inability to add custom fields to work order template (i.e. there is no field to specify/enter model/sn# for equipment being serviced on the work order; we have to type it into the customer notes section.)
also, need a separate CRM. although we LOVE coolfront for the field techs, this software does NOT function like a CRM so do NOT think it's a 1-software solution to automate your office/completely go digital. we still keep a file drawer of paper files and use google contacts/google calendar (which is something we aim to go "fully digital" with, but now that we rely on coolfront for the field service software it's been challenging finding a CRM to add-on that allows us to keep using coolfront for the workorders, payments, and parts/pricing database.)
and, small thing, but when emailing a copy of the work order to the customer, it generates an auto email but does not let you type in a custom subject line or message into the actual email message (you have to add any notes into the customer notes section of the work order itself)
Réponse de Xplor Technologies
Hi John - thanks for the thoughtful feedback. We really appreciate you taking the time to write it all out. I'm glad you've reaped the benefits of more profit!! Stay Cool!
Kate @ Coolfront
- Secteur d'activité : Construction
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Probabilité de recommander le produit 0.0 /10
Coolfront Review
Publié le 2018-08-31
My overall experience with Coolfront has not been what I expected it to be. I was expecting to be...
My overall experience with Coolfront has not been what I expected it to be. I was expecting to be blown away with ease of access and have more time to spend on other projects. Instead of freeing up the dispatching and invoicing time it has added to our work load.
Avantages
The Coolfront software is easily accessible to technicians in the field and simplifies the billing process.
Inconvénients
I'm highly disappointed that the Coolfront team is not working on the reporting process. If you are someone that relies on reports you are out of luck. Searching is a manual process because the filtering process doesn't work well. It takes too long and you have to switch between Work Orders and Archived Work Orders, change the dates, and hope for the best. Although the Coolfront software is compatible with Quickbooks there is still manual retrieval involved to move invoices over to Quickbooks. It is time consuming. There is more focus from Coolfront on the paid advertising and takes up most of the screen on my computer monitor. There are only a few inches of the screen devoted to work orders, unless you pull up an actual work order. I don't want advertisements taking up my entire screen. I'm under the impression more time is spent on gaining advertisers than improving the software. The potential is there to be great but it's not anywhere near great.
Réponse de Xplor Technologies
Thank you for the feedback Jennifer! We appreciate the feedback of knowing where we stand with our users and where we can improve upon. This will be mentioned to our development team, along with our leadership team. Our goal is exactly what you stated, to have a solution that's easy to use and effective in managing your business. We'll do everything we can to ensure that happens!
- Secteur d'activité : Services aux consommateurs
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Coolfront is way beyond all others in every aspect of their products and services.
Publié le 2019-04-13
Awesome experiences all around. If feels good to know that I’ll never have to research into any...
Awesome experiences all around. If feels good to know that I’ll never have to research into any other programs because I’m at home with this one:
Avantages
Coolfront has been, without exception, has always been way above the top notch in all aspects of their products (Apps, Add-Ons) and their services (Their in house Cutomer Service and all of their ADD-On’s Custom Service Crews). They have all been, every time I’ve had a need, been only a phone call away. It most literally felt like I was the only one calling them, as if I am the only one that has any questions or needs. They have always gone way beyond my expectations. Keeping in mind that I am a very small company- this very small fish has always been treated to swimming in their very big pond. I am looking forward to getting started with other Add-Ons like their mobile payment solutions program.
Inconvénients
I’ve got nothing. I have not experienced any thing negative during my 4-5 years experience with Coolfront, To Your Success, and the Maintenance Program
Réponse de Xplor Technologies
Wow, Mike. What an incredible review. We shared your comments with the entire company!! Thanks for being a stellar customer.
Stay Cool!
Kate @ Coolfront
- Secteur d'activité : Services aux consommateurs
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 6.0 /10
We use it daily
Publié le 2017-10-06
It helped us integrate into a service based software for our techs to use in the field instead of...
It helped us integrate into a service based software for our techs to use in the field instead of using hand written invoices.
Avantages
It isn't complicated to use for my techs. The mobile app is easy. The customer must approve the repairs before work is done.
Inconvénients
1. Not enough spaces to enter my description and pricing (favorites).
2. Changes customer information randomly (we will change a phone number, then after saving it, it will revert back to what was previously automatically generated - addresses, names, etc.).
3. Expensive
4. Does not enter an invoice into quickbooks if there isn't an amount and when we do a service that is prepaid for then there isn't a dollar amount and it will not put it in my system so I am double inputing.
5. On the mobile app, every single time we use it, it constantly requests us to update, even if we just did the update.
FieldEdge Flat Rate Mobile - FAQs
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur FieldEdge Flat Rate Mobile.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour FieldEdge Flat Rate Mobile?
Types de licences disponibles pour FieldEdge Flat Rate Mobile :
- À partir de : 0,01 $ US
- Type de licence : Version gratuite
- Version d’essai gratuite : Disponible
Q. Qui utilise FieldEdge Flat Rate Mobile?
Utilisateurs habituels du logiciel FieldEdge Flat Rate Mobile :
Travailleur autonome, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500
Q. Dans quelles langues FieldEdge Flat Rate Mobile est-il disponible?
Langues dans lesquelles FieldEdge Flat Rate Mobile est disponible :
anglais
Q. FieldEdge Flat Rate Mobile prend-il en charge les appareils mobiles?
Appareils pris en charge par FieldEdge Flat Rate Mobile :
Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)
Q. Avec quelles applications FieldEdge Flat Rate Mobile peut-il s'intégrer?
Applications s'intégrant à FieldEdge Flat Rate Mobile :
Dropbox Business, Google Calendar, QuickBooks Online Advanced
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour FieldEdge Flat Rate Mobile?
Ressources d'aide disponibles pour FieldEdge Flat Rate Mobile :
Service client/courriel, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat/Clavardage
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