
Smart Service
En savoir plus sur Smart Service
Smart Service est un complément direct de QuickBooks qui ajoute des fonctions de planification et de distribution, entre autres, qui fait de QuickBooks un guichet unique pour tous les besoins administratifs d'une entreprise de maintenance sur site moderne. En outre, le système mobile Smart Service étend les capacités de QuickBooks avec la gestion client, les ordres de travail, le routage, le suivi du temps, l'inventaire, les estimations, les formulaires numériques, le suivi de la main-d'œuvre, les historiques de service et de nombreuses autres fonctionnalités simples d'emploi. Smart Service permettra de :
– Gérer les clients.
– Planifier les tâches.
– Traiter les documents papier.
– Distribuer les nouveaux ordres de travail.
– Optimiser les itinéraires.
– Suivre les progrès des employés.
– Surveiller l'utilisation des véhicules.
– Gérer les ressources.
– Analyser les marchés.
– Documenter le travail avec des images.
Étant donné que Smart Service fonctionne comme un add-on direct de QuickBooks, tout le travail effectué dans Smart Service est dupliqué dans QuickBooks en temps réel. Smart Service aide à éliminer les saisies de données superflues et permet aux entreprises de service de conserver tout leur travail dans un emplacement centralisé.
Des entreprises de CVC, de plomberie, d'électricité, de lutte antiparasitaire, de réparation d'appareils électroménagers ou de cheminées, de services informatiques, de construction, de destruction de documents, de protection contre les incendies, d'irrigation, d'entretien de jardins, de services de piscine, de gestion de biens ainsi que de nombreuses autres spécialisations de maintenance sur site utilisent Smart Service pour devenir mobile, s'organiser, augmenter leur efficacité et éviter les pertes.
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Smart Service ne vous convainc pas tout à fait ?
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Rapport qualité-prix
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Intuit Field Service Management

Avis
Vous avez déjà Smart Service?
Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.
- Secteur d'activité : Sécurité et enquêtes
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
ACI Smart Service Review 09-21-2016
Publié le 2016-09-21
We have been using Smart Service with the IFleet portion for our technicians in the field for about...
We have been using Smart Service with the IFleet portion for our technicians in the field for about 4 years now. Overall it is a very good system.
Avantages
The ease of entering customers, service tickets, time keeping and the GPS tracking are great benefits of this system. For the most part our technicians have been easily trained on the process and it has cut down on a lot of their processing time in the field.
Inconvénients
We have used the "Get Customer" or "Sync Customer" functions many times and since some of our office employees enter data directly into QuickBooks, we've lost a lot of email address and contact information on our customers. This information is critical to our database and it's very frustrating to try to rebuild.
We have several labor descriptions for our business and the work tickets can be set up correctly for the type of labor on a service call, the information transfers to the invoice in QB correctly, but defaults to ONE labor description on the time cards. So I end up having to revise nearly ever time card entry to correct the labor code. Also have to change the service or installation name from the sales rep's name to the actual technician that did the work. This has made the payroll processing a lot more time consuming than it used to be when it was entered directly through the time card entry in QB.
- Secteur d'activité : Machines
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Smart Service
Publié le 2020-03-25
Avantages
We really don't use the Software to its fullest. It We love the part we use
Inconvénients
We would love to use the Service agreement billing but we bull a month in advance and the way it is designed we can not use it.
Alternatives envisagées
ServiceMaxPourquoi choisir Smart Service
ReportingLogiciel antérieur
Intuit Field Service ManagementPourquoi passer à Smart Service
it had more of what we were looking for- Secteur d'activité : Construction
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 0.0 /10
My Service Depot is not a company that stands by its word, they tell you one thing and do...
Publié le 2017-12-22
Experience about what not to buy
Experience about what not to buy
Avantages
job entry is ok. The ability to drop & drag jobs between technicians is nice. Ifleet program worked ok
Inconvénients
When we purchased this software I purchased the dispatching add on called Ifleet for my field technicians. I was told and I quote "Ifleet purchase option _ iphone/ipad smart service add-on with no set up fees or ongoing monthly charges for service or support. That is off of my sales contract. They have turned off my Ifleet because I haven't paid my support fees. My agreement states there are no fees for support but somehow I owe them money, supposedly. Don't believe anything they say as they are just trying to get your money.
I also have issues with the program itself as you need to be able to write computer code to get any kind of reports from the software, the reporting feature is difficult to use. Its interface with QuickBooks is not great which makes tracking receivables and sales difficult. Overall I am very disappointed with this software and I would not recommend purchasing it.
- Secteur d'activité : Construction
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Smart Service for HVAC-R Application
Publié le 2020-04-03
The scheduling is very simple and the different views (time stamp, location, etc) are helpful in...
The scheduling is very simple and the different views (time stamp, location, etc) are helpful in keeping track of our technicians and communicating to customers. The time stamped notes are invaluable and help us to maintain a professional operation. The bookkeeping has been mainstreamed and our techs can now process credit/debit card transactions on-site which keeps collections down.
Avantages
I appreciate the ability to create different locations under one customer name. We have Home
Warranty companies that we contract with and we can neatly arrange their locations and jobs for ease of access. The ability to upload and store images of customers equipment has been invaluable for insurance claims and warranty coverage and keeping track of model and serial numbers. Being able to send emails and texts from within the program saves time and the message!
Inconvénients
Preparing reports that are specific to your needs. I have struggled with preparing a report that clearly shows what items we have sold and how many of them in a year. The screen flickers almost all the time when using Smart Service.
- Secteur d'activité : Services aux consommateurs
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Great program, excellent customer service
Publié le 2017-05-15
Linking it to our accounting program allows us to not have to log in customer information twice....
Linking it to our accounting program allows us to not have to log in customer information twice. Our old program we had to create a customer in the pest control program and then use that information to create them again in our accounting program. I like that we can post the work order and it automatically shows up in our QuickBooks.
Avantages
How easy it is to navigate through the work orders and customers. I like that you can post multiple invoices at one time if needed, or even skip multiple invoices at one time, simply by checking a box and then posting the first. I like that it connects so easily with our QuickBooks program.
Inconvénients
I wish it would automatically reset a customer's price information for the following month. We have to change the amount of rooms serviced each month in various hotels. Our previous program would set the amount of rooms back to the base amount of rooms, but this program leaves it at the amount you post each month, so the following month it will show the amount of rooms and price from the previous month. Sometimes our customers get confused.
Smart Service - FAQs
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Smart Service.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Smart Service?
Types de licences disponibles pour Smart Service :
- À partir de :
- Version d’essai gratuite : Disponible
Q. Qui utilise Smart Service?
Utilisateurs habituels du logiciel Smart Service :
Travailleur autonome, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000
Q. Dans quelles langues Smart Service est-il disponible?
Langues dans lesquelles Smart Service est disponible :
anglais
Q. Smart Service prend-il en charge les appareils mobiles?
Appareils pris en charge par Smart Service :
Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)
Q. Avec quelles applications Smart Service peut-il s'intégrer?
Applications s'intégrant à Smart Service :
Dropbox Business, Google Calendar, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Smart Service?
Ressources d'aide disponibles pour Smart Service :
Service client/courriel, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat/Clavardage
Catégories connexes
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- Outils de planification
- Logiciels de gestion des interventions
- Logiciels pour volets roulants et portes de garage automatiques
- Logiciels pour serrurerie et métallerie
- Logiciels d'affectation du personnel
- Logiciels de gestion des temps et des activités
- Logiciels de gestion de services CVC (chauffage, ventilation, climatisation)
- Logiciels de gestion des ordres de mission
- Logiciels pour plombiers
- Logiciels pour électriciens
- Logiciels pour entreprises de dératisation
- Systèmes de sécurité et logiciels d'installation
- Plateformes pour artisans
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