En savoir plus sur Preferred Patron Loyalty

Fondé en 2004, Preferred Patron Loyalty est un logiciel de programme de fidélité et de cartes-cadeaux destiné aux petites, moyennes et grandes entreprises de divers secteurs. Preferred Patron aide actuellement les entreprises des secteurs du commerce de détail, de l'automobile, de la santé, des jeux, de l'hôtellerie, des cosmétiques, des salons et spas, de la santé et du fitness, du golf et des centres de villégiature, cafés et pubs à accroître l'engagement et la fidélisation de leurs clients.

Preferred Patron recueille toutes les données client nécessaires, y compris les données démographiques, les comportements d'achat et les communications client pour aider à créer des règles commerciales centrées sur la fidélisation. Un outil intégré de gestion du marketing gère et coordonne les e-mails d'offres déclenchés par des événements en temps réel.

Les entreprises peuvent diffuser du contenu dynamique aux clients en temps réel, à la demande ou de manière programmée, en fonction des données de chaque client et des règles de fidélisation. Preferred Patron fournit divers programmes basés sur des mesures incitatives tels que l'appréciation, les coupons, la reconnaissance, la recommandation, les remises en espèces, etc.

Preferred Patron propose quatre éditions : Bronze, Silver, Gold et Platinum. Chacune d'entre elles comprend la compatibilité entre appareils, des services de marketing, des fonctions de gestion client, des méthodes de régularisation, un marketing omnicanal, un reporting et des données, une formation et une assistance, une gestion des données et des services d'hébergement.

Options de tarification dès :

99,95 $ US/mois

  • Version gratuite
  • Version d’essai gratuite
  • Abonnement

Clients typiques

  • Travailleurs autonomes
  • Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
  • Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
  • Grandes entreprises (500 employés minimum)

Déploiement

  • Basé sur le cloud
  • Sur site

Disponible dans les pays suivants

Australie, Bahamas, Canada, Espagne, Royaume-Uni , Croatie, Irlande, Philippines, Porto Rico, Portugal, États-Unis, Afrique du Sud

Langues

anglais, espagnol, français

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Preferred Patron Loyalty : 101

  • API
  • Accès mobile
  • Alertes de compte
  • Alertes/Notifications
  • Analyse des campagnes
  • Analyse en temps réel
  • Avis sur les programmes
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • CRM
  • Calendrier éditorial
  • Campagnes de drip marketing
  • Campagnes multicanales
  • Campagnes multiples
  • Carte de fidélité
  • Cartes de fidélité
  • Catégorisation/regroupement
  • Chat et messagerie
  • Ciblage du public
  • Collecte de données multicanal
  • Communication multicanal
  • Communications par lot
  • Communications à la demande
  • Comptes clients
  • Contenu interactif
  • Création de contenu
  • Distribution de courriels
  • Données en temps réel
  • Engagement des clients
  • Enquêtes clients
  • Enquêtes et feedback
  • Gamification
  • Gestion client
  • Gestion communautaire
  • Gestion de contenu
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion de la communication
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des avantages
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des canaux
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des cas
  • Gestion des commentaires
  • Gestion des commentaires négatifs
  • Gestion des comptes
  • Gestion des contacts
  • Gestion des courriels
  • Gestion des désabonnements
  • Gestion des enquêtes et sondages
  • Gestion des modèles
  • Gestion des promotions
  • Gestion des remises
  • Gestion des récompenses
  • Géolocalisation
  • Historique des clients
  • Historique des transactions
  • Importation et exportation de données
  • Intégration des employés
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Logiciels d'actions préventives et correctives
  • Marketing multicanal
  • Marketing par SMS
  • Marketing par courriel
  • Mesure des performances
  • Modèles personnalisables
  • Notifications en temps réel
  • Personnalisation
  • Planification
  • Planification de l'édition
  • Planification des campagnes
  • Portail client
  • Portail des membres
  • Profils de clients
  • Promotion sociale
  • Rappels
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche/Filtre
  • Score "health score"
  • Segmentation
  • Segmentation de la clientèle
  • Segmentation des campagnes
  • Stockage de documents
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi comportemental
  • Suivi de l'activité des clients
  • Suivi de l'engagement
  • Suivi de l'utilisation des références
  • Suivi des activités
  • Suivi des conversions
  • Suivi des interactions
  • Suivi des plaintes
  • Suivi des plaintes de clients
  • Suivi des problèmes
  • Suivi des références
  • Système de fidélité sans carte
  • Tableau de bord
  • Tableau de bord d'activités

Alternatives

Kangaroo

4,6
Alternative n° 1 à Preferred Patron Loyalty
Kangaroo Rewards est un programme de fidélisation numérique doté d'une technologie de marketing automatisée qui permet...

Zoho CRM

4,3
Alternative n° 2 à Preferred Patron Loyalty
Zoho CRM est un logiciel CRM cloud qui aide les entreprises de toutes tailles à conclure des transactions plus...

Spendgo

4,7
Alternative n° 3 à Preferred Patron Loyalty
Loyalty marketing platform built for businesses of all sizes that lets you reach your customers in-store, online, or...

Salesforce Experience Cloud

4,3
Alternative n° 4 à Preferred Patron Loyalty
Application communautaire pour grande entreprise qui permet aux organisations de créer des communautés pour connecter...

Avis

Note globale

4,9 /5
(85)
Rapport qualité-prix
4,8/5
Fonctionnalités
4,7/5
Simplicité d’utilisation
4,8/5
Support client
5,0/5

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5 avis affichés sur 85
Danell
Note globale
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Thank You, Preferred Patron!

Publié le 2019-02-05

Last year I began the search for a Loyalty Program (LP) for our Non-Profit Resale Boutique. We...

Last year I began the search for a Loyalty Program (LP) for our Non-Profit Resale Boutique. We have a great many followers and I wanted to offer my shoppers another opportunity to save money while they support a great organization. Originally I thought I had better speak to several LP because I wanted to ensure the correct fit. Being a faith based non-profit I wanted to confirm to our board members, donors, volunteers and supporters that we were associated with a respectable company.

When it came to the four other LP demos I participated in there were lots of LP that talk a good game, but Preferred Paton was the only company that was able to give me what I wanted. From their customer service to their tech support Preferred Patron has exceeded my expectations.

Our customers have really enjoyed their membership in Preferred Patron. In a short amount of time our membership in Preferred Patron has surpassed a thousand members. Members are excited about their points and redeeming to the extent that current members recruit new members in the store. I can in good conscience report that Preferred Patron has given our customers a fun interactive way to save money with us

Avantages

Being a faith based non-profit I wanted to confirm to our board members, donors, volunteers and supporters that we were associated with a respectable company.

Inconvénients

The tablet interaction with software isn't working like I had anticipated.

Alan
Note globale
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

I've been a client of Preferred Patron for a few years now, I have always had a positive...

Publié le 2018-04-17

Avantages

We are very happy with all of the features that Preferred Patron offers, they are up to date with current trends in marketing solutions, they offer excellent help and suggestions and work with you one on one if you should need it.
Preferred Patron allows for us to offer discounts of services and product to those who are supporting our business and weed out those who just want the "cheapest" price at the time.
Preferred Patron also allows us to reward people with additional and unique services that they might not otherwise try.
The automation aspect is particularly useful allowing me to focus my attention elsewhere.
Our clientele routinely receive their automated email and call the office to schedule, at least 65% end up with an additional product or service with little or no additional direct effort on our part!
My employees that utilize the system every day find that it is very quick and easy when assisting our clientele, they are also able to easily converse with them to set up goals to reach their next reward.
Most common things that we utilize include: Rewards Program (obviously), referral program, reminders, raffles and surveys. The text messaging is also very helpful and used very frequently.
Preferred Patron had really made a positive difference in my business and I couldn't imagine having to do with out it.

Inconvénients

I can't really think of any cons to speak of... if I have to say something it would be keeping up with all of the new innovative features that get added.

Michelle
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé Autre pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 1.0 /10

We switched away from them

Publié le 2021-03-31

grumpy and condescending

grumpy and condescending

Avantages

nothing really at all. At first they were helpful, but then...

Inconvénients

difficulty of creating newsletters, they were not flexible inworking with our needs.

COURTNEY
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Operations Director

Publié le 2018-08-14

Overall Preferred Patron is a great loyalty program. They have really spent time understanding how...

Overall Preferred Patron is a great loyalty program. They have really spent time understanding how retailers market and what they need to create effective marketing campaigns. This program is intuitive and easy to use solution and most importantly very pliable and customizable. Anytime I have a question or I think of something new I'm not sure how to do I pick up the phone and just ask. The team is always happy to answer my question or walk me thru a new process.

Avantages

I used to use a loyalty program that sent customer rewards via direct mail. Before deciding to sign up with Preferred Patron I was concerned about migrating to an entirely electronic based rewards program. My primary concern was that the direct mail our customers were receiving in their mailboxes weekly was driving their shopping frequency. After seeing a very personalized demo and realizing how helpful the team at Preferred Patron is I decided to go with Preferred Patron as our loyalty program. The onboarding process was simple and painless. They migrated our list from our last program into theirs very easily. Once our list was live I was walked thru basic training. Including the steps of creating a personalized automatically generated monthly email my customers receive telling them how many points they have. It has not decreased the shopping frequency at all, in fact, our frequency has increased because we are able to target specific customers categories and create targeted marketing campaigns. This system is so much easier than our last loyalty program. Our customers love that they do not have to keep track of paper cards and they can access their points when they are ready to make a purchase. The customer kiosk is easy to use for existing customers and makes it very easy to capture new customers right at the point of purchase in one step.

Inconvénients

I have not come across anything that has caused us issues.

Lori
Note globale
  • Secteur d'activité : Restaurants
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Solid Program Complemented with Great Service!

Publié le 2021-04-30

I’m using Preferred Patron for over 3 years now. From the start I’ve been happy. They have always...

I’m using Preferred Patron for over 3 years now. From the start I’ve been happy. They have always been by my side to help and guide me. I’m actually writing this because during my last call, I offered so many kudos, they asked I put them to good use here.

I’m a small business with limited resources. I owe these guys my thanks for working with me during this pandemic…not only financially but more importantly, they showed me how to use the system to get thru the lows. If only my other vendors were so helpful!

What I like is that the program always gets better, adding ideas I have to the program. They have delivered my ideas as well as many I never thought of, but find very helpful and am glad to benefit from. I think they are a good company who listens and always wants to help.

Avantages

Service is always great! I always get same day help from these guys, even if it’s Sunday! From the day I started, I had the system working in a few days. Since then, changing it as been a breeze. One of the recent updates I absolutely love is how simple the new page for email and texting is. Creating and sending emails that look great is so easy. It’s like what I once used with MailChimp, but here, it’s just seems easier as my customers are here and the results (I don’t know why) are much better.

Inconvénients

I wish I had known about Preferred Patron sooner and not wasted my time with any others.

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Preferred Patron Loyalty - FAQs

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Preferred Patron Loyalty.

Types de licences disponibles pour Preferred Patron Loyalty :

  • À partir de : 99,95 $ US/mois Voir les tarifs
  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Non disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Preferred Patron Loyalty :

Travailleur autonome, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

Langues dans lesquelles Preferred Patron Loyalty est disponible :

anglais, espagnol, français

Appareils pris en charge par Preferred Patron Loyalty :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Preferred Patron Loyalty :

Bandwidth, GloriaFood, IVision, Lightspeed Retail, Pxier Sales and Catering, Pxier Salon and Spa, SendGrid, Shopify, Shopify Plus, Square Point of Sale, Tango Card, Twilio, WebRezPro, Zipwhip, barnetPOS, bblsystems

Ressources d'aide disponibles pour Preferred Patron Loyalty :

Service client/courriel, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe)

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