En savoir plus sur MemberLeap

MemberLeap est une solution complète et flexible de gestion des adhésions pour les petites, moyennes et grandes organisations. Ce système tout-en-un de gestion des associations est bâti autour d'une base de données centrale avec :

un outil de gestion des membres, y compris un CRM (Customer Relationship Management) intégré ;
un outil de communication ;
un outil de gestion réactive du contenu des sites web ;
un outil de gestion d'évènements, y compris les appels d'offres, la gestion des stands d'exposition et la gestion des bénévoles ;
Vente en ligne
Collecte de fonds
Éducation
une application mobile ;
des services d'hébergement web.

Tous ses modules et leurs fonctionnalités respectives sont basés sur le web/cloud afin d'aider les organisations composées de membres à gérer efficacement leurs opérations quotidiennes.

Options de tarification dès :

Non fourni par l'éditeur

  • Version gratuite
  • Version d’essai gratuite
  • Abonnement

Clients typiques

  • Travailleurs autonomes
  • Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
  • Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
  • Grandes entreprises (500 employés minimum)

Déploiement

  • Basé sur le nuage
  • Sur site

Disponible dans les pays suivants

Australie, Canada, Mexique, Royaume-Uni, États-Unis

Langues

anglais

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  • Abonnement

Images

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour MemberLeap : 80

  • API
  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Application mobile
  • Base de données de contacts
  • Base de données de membres
  • Billetterie des événements
  • Calendrier des événements
  • Champs personnalisables
  • Communautés de membres
  • Communication avec les membres
  • Comptabilité
  • Comptes de membre
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Discussions/Forums
  • Facturation récurrente et des abonnements
  • Fonctions pour OBNL
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de contenu
  • Gestion de la communication
  • Gestion de site web
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des applications
  • Gestion des bénévoles
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des chapitres
  • Gestion des collectes de fonds
  • Gestion des comités
  • Gestion des contacts
  • Gestion des cotisations
  • Gestion des courriels
  • Gestion des donateurs
  • Gestion des factures
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des infolettres
  • Gestion des inscriptions
  • Gestion des listes
  • Gestion des listes d'attente
  • Gestion des présences
  • Gestion des événements
  • Importation et exportation de données
  • Inscriptions et intégrations
  • Intégration comptable
  • Intégration de sites web
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Logiciels CRM (gestion de la relation client)
  • Marketing par courriel
  • Marketing social
  • Modèles de courriels
  • Modèles personnalisables
  • Notifications poussées
  • Paiements électroniques
  • Partage des fichiers
  • Personnalisation
  • Planification des événements
  • Portail des membres
  • Portail libre-service
  • Pour associations d'anciens élèves
  • Publication d'offres d'emploi
  • Rappels
  • Rappels par courriels
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche/Filtre
  • Renouvellement d'abonnements
  • Répertoire de membres
  • Segmentation
  • Stockage de documents
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'engagement
  • Suivi des activités
  • Suivi des présences
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des paiements
  • Types de membres

Alternatives

GoDaddy Website Builder

4,2
Alternative n° 1 à MemberLeap
GoDaddy est une entreprise d'hébergement de site web et d'enregistrement de nom de domaine qui permet d'obtenir votre...

StarChapter

4,2
Alternative n° 2 à MemberLeap
Un logiciel de gestion d'association pour les branches locales qui combine gestion des membres, contenu de site web,...

Naylor AMS

4,1
Alternative n° 3 à MemberLeap
Naylor est une solution cloud AMS qui réunit les adhésions, la gestion des événements et comités et le web design.

WordPress

4,6
Alternative n° 4 à MemberLeap
WordPress est une plateforme de création et de publication de sites web et de blogs, dotée d'outils pour la conception...

Avis

Note globale

4,8 /5
(81)
Rapport qualité-prix
4,8/5
Fonctionnalités
4,6/5
Simplicité d’utilisation
4,6/5
Support client
4,9/5

Vous avez déjà MemberLeap?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 81
Shannon
Note globale
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Great association management web hosting!

Publié le 2019-02-12

Association management databases can be tricky; MemberLeap helped us customize the site to work...

Association management databases can be tricky; MemberLeap helped us customize the site to work with specific needs with different types of membership. They have also helped us figure out a way to merge and sync 3 different databases into one, each maintaining their own integrity.

Avantages

We used MemberLeap several years ago to custom build our association sites, and when the time came to add a new site, it was an easy decision. They have a great and attentive staff; their system is very user-friendly; issues and problems are resolved quickly; and any custom updates made are available to all clients.

Inconvénients

The only issue I've had (which MemberLeap staff helped me work through) was in figuring out the grid editor on our template. Other than that, the software is very easy to use.

Réponse de Vieth Consulting

Shannon, we have enjoyed working with the Oklahoma Restaurant Association, Oklahoma Hotel and Lodging Association, and Oklahoma Travel Industry Association over the years, and we are excited to present your new ORA Expo event website too.

Kermit
Note globale
  • Secteur d'activité : Forces de l'ordre
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Teaching an old dog new tricks

Publié le 2017-01-30

I am 79 years old and not very computer smart. I am FORBPO's Treasurer and the primary user of the...

I am 79 years old and not very computer smart. I am FORBPO's Treasurer and the primary user of the MemberLeap program. This whole project has been a challenging experience for me. The personnel at Vieth Consulting, who were involved with our project, have been very professional and patience with me which was greatly appreciated and gave me confidence to continue to go forward. The billing program has reduced much time and has resulting in a greater and more timely response from our members. The ability for members to review their personal data and make corrections or up date their information has reduced the time that I had to spent doing that task in the past. The Event part of the program was more of a challenge for me in setting up the event and the registration for our annual event. After some trial and error and assistance from Vieth, I was able to develop and put on line our annual convention program and registration. The one thing that the program did not accomplish, which was a disappointment, was the ability to produce a PDF Registration Form. FORBPO's member are mostly elderly. One third of our membership do not use computers. I had to develop a separate PDF registration form using another application program. I have to manually enter the information from the hard copy registration form into the Event program in order to trap all the event information that I need to track. There have been some minor cliches but the more a work with, and the better I understand the program, the more a like it. I have only been working with your/our program for less than 30 days. However, for the most part, it is fulfilling our business needs. I believe the more I work with and understand the program, the more I will learn the full potential of the program.

Avantages

It is a big time saver. It is good to have all our information in one integrated database were we had three different systems in the past.

Inconvénients

Can not produce a PDF Registration Form for our annual Convention , for mailing to members who do not have computers. There is such a wide variety of reports it is hard to keep track of what each report does. It would be nice to eliminate reports that I would never use.

Réponse de Vieth Consulting

Hi Kermit! We are so happy that you choose MemberLeap. I am checking with our event programmer to see what it would take to create a PDF of your event registration. We'll be in touch! Take care!

Diane
Note globale
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Still working for us 5 years later …

Publié le 2022-11-23

Avantages

Memberleap is easy to learn and provides us with the functions we need to handle a nearly 1,000 member association. Support staff are responsive. Prior to Memberleap, our website was hacked. We were using multiple systems and products. Being able to integrate nearly everything into one system was a relief, more effective, and allowed us to be more responsive to our members.

Inconvénients

There are a few things … support documents are not always clear; some show videos feature previous software versions; few communications about new options or updates.

Réponse de Vieth Consulting

Hi Diane! We have been honored to have you as a client for the past 5 years! All features integrated into one system is truly an efficient way to manage such a large organization. We will be releasing our updated training videos soon. Because our primary focus is on our clients and enhancements are made regularly, it doesn't leaves a lot of time to make the necessary updates, but the functionality is always relevant. We are brainstorming the best way to let our clients know about all of the new enhancements to our system in a timely manner. Please look for more to come on that. We look forward to serving you for the next 5 years and beyond. Take care.

Christine
Note globale
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Reliable assistance when you need it.

Publié le 2022-04-12

What everyone likes most is being able to get quick and professional assistance with issues and...

What everyone likes most is being able to get quick and professional assistance with issues and questions. MemberLeap team members have always been outstanding with this and we really appreciate that!

Avantages

Provides an administrator with more than enough tools to manage content and configure processing options.

Inconvénients

Just the overall layout, font and style of the Admin pages. It's perfectly fine but as far as the look and feel, it's not to my own personal taste. No biggie.

Réponse de Vieth Consulting

Thanks for the review Christine! It looks like you haven't taken advantage of some of our latest free enhancements that have an improved layout, look, and feel. I'll reach out to you directly to discuss this further. Take care.

Michael
Note globale
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

MemberLeap Review

Publié le 2019-09-11

We have immediate benefits from the first conference being on the website and the reports that...

We have immediate benefits from the first conference being on the website and the reports that we're able to pull up.

Customer service is very good and the response time is excellent. The only downside I've seen is that with my prior database, we had just 2 support people who were expert on everything with our old software and with MemberLeap people have specialites.

Avantages

We came from another association software that did not have all the features that MemberLeap offers. We were able to have one website connected with our database and that has been great.

Inconvénients

There are certain features that we wanted that we had to have the developer design for us. It took a while but we were happy with the end result.

Réponse de Vieth Consulting

MemberLeap does have a lot of amazing features.

We're glad that our designer was able to give you exactly what you wanted.

There is a lot of work that goes into managing a large conference, and we're so glad that our software could help you with that.

With so many software features, we provide the best support to our clients by having specialists for them.

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MemberLeap - FAQs

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur MemberLeap.

Types de licences disponibles pour MemberLeap :

  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel MemberLeap :

Travailleur autonome, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

Langues dans lesquelles MemberLeap est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par MemberLeap :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à MemberLeap :

Google Analytics 360, LinkedIn for Business, Meta for Business, PayPal, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, Twitter/X, authorize.net

Ressources d'aide disponibles pour MemberLeap :

Service client/courriel, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat/Clavardage

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