En savoir plus sur MemberPlanet

memberplanet se charge de la gestion des membres. Cette solution essentielle permet aux dirigeants individuels et aux groupes locaux et nationaux de toutes tailles de communiquer, de traiter les paiements et de gérer leurs membres. L'objectif de memberplanet est de vous faciliter la vie. Cela paraît simple, non ? Parce que ça l'est. Ce système est conçu pour vous aider à tirer le meilleur parti de votre temps limité. Accomplissez toutes vos tâches administratives sur une plateforme homogène et revenez à ce qui compte vraiment dans votre vie.

Grâce à la solution complète de memberplanet pour la gestion de votre groupe, vous pourrez, en tant que leader, organiser les membres de votre équipe et communiquer avec eux rapidement, facilement et efficacement. Les fonctionnalités incluent une application mobile personnalisée spécialement conçue pour votre groupe. Avec cette application, les membres et les administrateurs peuvent accéder aux cartes électroniques d'adhésion, effectuer des paiements et communiquer avec les autres membres du groupe. Parmi les autres outils incroyables de cette plateforme se trouvent la collecte des paiements de cotisations en ligne, les niveaux d'adhésion personnalisés et un répertoire interactif. L'équipe d'assistance constitue l'une des meilleures fonctionnalités de cette solution. Elle est composée de vraies personnes qui offrent une assistance concrète aux clients au quotidien avec un support téléphonique, e-mail et chat illimité, ainsi qu'une bibliothèque de supports d'assistance en ligne contenant des vidéos de démonstration, des guides de réussite et des FAQ. En 2015, memberplanet a été désigné premier site de Capterra ayant reçu le plus d'avis.

memberplanet est fier d'équiper actuellement plus de 24 000 groupes et 4 millions de membres, englobant un large éventail de secteurs à but lucratif et non lucratif. Les clients comprennent la United States Air Force, des organisations fraternelles à plusieurs niveaux, notamment la fraternité internationale Delta Gamma et Alpha Tau Omega, des branches d'organismes à but non lucratif, y compris United Way et la Children's Hospital of Michigan Foundation, des anciens élèves et d'autres associations, comme la Marietta Business Association, des organisations confessionnelles, des groupes éducatifs, par exemple des associations de parents d'élèves et des districts scolaires à l'échelle du pays, ainsi que des groupes communautaires locaux, notamment le Kiwanis Club of Safety Harbor.

Options de tarification dès :

0,00 $ US

  • Version gratuite
  • Version d’essai gratuite
  • Abonnement

Clients typiques

  • Travailleurs autonomes
  • Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
  • Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
  • Grandes entreprises (500 employés minimum)

Déploiement

  • Basé sur le cloud
  • Sur site

Disponible dans les pays suivants

Argentine, Australie, Belgique, Bolivie, Brésil , Canada, Chili, Colombie, Danemark, Équateur, Espagne, îles Malouines, îles Féroé, France, Royaume-Uni, Guyane française, Guernesey, Groenland, Guyana, Hongrie, Indonésie, Irlande, île de Man, Inde, Islande, Jersey, Monaco, Mexique, Malaisie, Norvège, Nouvelle-Zélande, Pérou, Philippines, Portugal, Paraguay, Suède, Singapour, Suriname, États-Unis, Uruguay, Venezuela, Afrique du Sud

Langues

anglais, français

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  • Version gratuite
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  • Abonnement

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour MemberPlanet : 63

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Base de données de contacts
  • Base de données de membres
  • Billetterie
  • Billetterie des événements
  • Calendrier des événements
  • Champs personnalisables
  • Communautés de membres
  • Communication avec les membres
  • Comptes de membre
  • Conférences/Conventions
  • Email Reminders
  • Enquêtes et feedback
  • Formulaires personnalisables
  • Forums en ligne
  • Gestion de la communication
  • Gestion de la liste de diffusion
  • Gestion de site web
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des applications
  • Gestion des bénévoles
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des chapitres
  • Gestion des collectes de fonds
  • Gestion des comités
  • Gestion des cotisations
  • Gestion des donateurs
  • Gestion des expositions et des fournisseurs
  • Gestion des factures
  • Gestion des infolettres
  • Gestion des inscriptions
  • Gestion des listes
  • Gestion des médias sociaux
  • Gestion des parrainages
  • Gestion des participants
  • Gestion des présences
  • Gestion des tickets de support
  • Gestion des élections
  • Gestion des événements
  • Gestion financière
  • Importation et exportation de données
  • Intégrations de tiers
  • Mariages et fêtes
  • Marketing par courriel
  • Modèles de courriels
  • Modèles personnalisables
  • Paiements électroniques
  • Planification des événements
  • Portail client
  • Portail des membres
  • Portail libre-service
  • Promotion sociale
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Renouvellement d'abonnements
  • Répertoire de membres
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des paiements
  • Types de membres

Alternatives

Glue Up

4,5
Alternative n° 1 à MemberPlanet
Glue Up (anciennement EventBank) est une plateforme d'engagement tout-en-un combinant les meilleurs outils de gestion...

VeryConnect

4,9
Alternative n° 2 à MemberPlanet
Des solutions tout-en-un pour gérer et mobiliser votre communauté.

CampusGroups

5
Alternative n° 3 à MemberPlanet
CampusGroups is a cloud-based community engagement software designed to help small to large higher education institution...

Raklet

4,7
Alternative n° 4 à MemberPlanet
Raklet est une plateforme de gestion communautaire qui inclut de nombreux outils tels que les contacts illimités, les...

Avis

Note globale

4,7 /5
(256)
Rapport qualité-prix
4,5/5
Fonctionnalités
4,4/5
Simplicité d’utilisation
4,5/5
Support client
4,9/5

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5 avis affichés sur 256
Gregg
Note globale
  • Secteur d'activité : Institutions religieuses
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Complete member management with room to grow

Publié le 2019-03-01

Memberplanet enabled our nonprofit to go from having completely manual member management to...

Memberplanet enabled our nonprofit to go from having completely manual member management to automated member management overnight. Regardless of the complexities our member structure, no other member solution has come close to helping to keep up-to-date with our membership as has Memberplanet.

Avantages

Memberplanet enabled me to quickly turn the spreadsheet member list I inherited into a complete member management system for my nonprofit organization. We went from doing renewals and information updates manually - read "via snail mail" or at best an email update - to automated renewals and updates. We've paid the minimal fee to use extra features for our small organization and there is yet more to unlock in the future as we grow. As an added bonus, the event management and integrated mailings helped us manage our convention registration and communications.

Inconvénients

While the software works as intended, I've had some difficulty in configuring the system to fit our membership structure which is primarily based on an organization and not an individual, as Memberplanet is programmed for. The ideal structure of us would be to have an organization with multiple contacts associated with the organization, including a "primary contact." I've created a workaround, but the built-in reporting doesn't account for this so custom reports are required for several processes I regularly use. Still, for the price and functionality, Memberplanet is very good.

Lisa
Note globale
  • Taille de l'entreprise : 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Member Planet is an excellent and customizable Content Management System.

Publié le 2018-04-20

MemberPlanet works for my organization because it keeps members information updated. It keeps the...

MemberPlanet works for my organization because it keeps members information updated. It keeps the members informed about scheduled events. I can create groups that communicate with each other. It has options for email campaigns, discussions, a mobile app, photo albums, document storage and the ability to take payments. There's not much else that you would need. And again, the FREE option is big plus.

Avantages

1. Two words – FREE option. My organization would like to keep its very hard-earned money to help our community. So, using a vendor with a free option is a HUGE plus for us. It also is good for organizations new to CMS because we can determine how much we actually use it.
2. The site is web based and user friendly – nothing to download. There are video tutorials, a support library with step by step instructions and phone coaching available. They have a Getting Started tutorial and all actions are walk throughs with descriptions. There are reps on standby to chat, or talk over the phone. I am truly blown away by all of the things I can do and customize with MemberPlanet. As I said, we aren’t a large organization and we definitely cant afford some of the other more expensive CMS’ available. But MemberPlanet understands what I want for the type of organization I have and they allow me to customize it. The site is also scalable for future growth and usage. I highly recommend them.

Inconvénients

The only thing I wasn’t too keen on is that there are a couple of outside vendor connections such as Box and PayPal that are integrated into the site. It all works ok though. Box and PayPal are a little odd as its dashboard is merged into your site. You can get MemberPlanet to handle taking your payments instead of using PayPal, but they keep a small percentage. Other than that, I don’t have any issues or complaints.

Joy
Note globale
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

Too complicated and not intuitive. Bells and whistles attractive IF you can get to them.

Publié le 2019-09-12

Overall, I had high hopes and possibly within the next 6 months (I've been using inside of 2...

Overall, I had high hopes and possibly within the next 6 months (I've been using inside of 2 months) it will improve. Right now I am very disappointed in the lack of ease, efficiency, and ability to get tech support instantaneously.

Avantages

The possibilities for mass communication, web functionality, and e-commerce all in one location as well as a CRM feature for members.

Inconvénients

There are just too many steps involved in the majority of functions I wish to do. Simply adding a member requires multiple steps to provide all contact information. Multiple sections must be clicked into and out-of to record basic profile information.

I have to go to 3 different sections of the navigation menu to enter a new member, record that member's status, print out their member ID card, and then record a payment. My last platform had everything in one screen and made data entry/recording of a contact take less than a minute. With this platform it takes me up to 4 times as long between all of the different tabs I have to get to. It is not intuitive and confusing for any database admin or data entry person. In order to change anything recorded in error, it takes an act of congress to get it changed and the real-time update is not real-time. Reporting features can be delayed making accounting reconciliation a nightmare.

Also, this database does not let you include someone without an email. Many of our members share an email with their spouse and do not want to include separate ones. Then the system does not let us enter them. The +name solution prior to the "@" symbol works for some email providers but not all and therefore we are left with a few members unaccounted for in our online portal.

The Creating a Packet Function seems good as well but again has such cumbersome features it is useless because I don't have hours and hours to research it, watch the tutorials.

Réponse de memberplanet

Hi Joy, we're so sorry to hear you have not had a great experience. Since your organization has a custom workflow, please reach out to our support team by phone at 888-298-8845 for immediate assistance. We can easily help resolve issues for anything recorded in error, and we can absolutely walk through features that you and your admins feel require additional assistance and find a way to expedite. We can also help you navigate to the platform's real-time reports. We understand how difficult it can be to transition from a different platform, and we can assure you, we're here to help!

Your comments are very helpful and we will pass them along to our development team to make the experience more intuitive. Many of the features you mentioned will be updated in the near future.

Greg
Note globale
  • Secteur d'activité : Production audiovisuelle
  • Taille de l'entreprise : 501-1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Amazing customer service and follow through

Publié le 2016-06-15

I am setting up a Premium Membership Club for The Sacramento Bee. Yes, I am tech savvy, but I...

I am setting up a Premium Membership Club for The Sacramento Bee. Yes, I am tech savvy, but I don't want to make the running of the web platform for the club my life's work. That being said, I still need flexibility and a robust set of tools for transactions, communications and promotions. MemberPlanet is all that, and more!

Avantages

Flexible, robust with every tool imaginable for the proper care of feeding of a membership club. Not only will it process payments, but has easy-to-use retention/reminder features to alert users when there membership is expiring. MemberPlanet supports video, photo, email, message boards and upcoming events. The standout was the customer support. Until you start to feel the work flow, some of the initial setup can be intimidating. No problem, phone support with an actual human is just a call away. Likewise with chat support.

Don't worry: friendly, knowledgeable people are there to help!

Inconvénients

As mentioned, the options and depth of the program can be a little overwhelming at first. The back end is fast and responsive, but the initial challenge of navigating to the correct screen was at first, a bit confusing. As mention above, tech support was there to save the day and within a couple of hours, I was marveling at my mastery of the MemberPlanet configuration screens.

Cousar
Note globale
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client

My experience with Memberplanet has been extremely professional and productive.

Publié le 2018-03-20

Avantages

What I like most about memberplanet is the templates that available to use when creating a form. The customer service is also a pro when it comes to using memberplanet. The reps return calls in a timely manner, assist you when you are unable to figure out what the problem is.

Inconvénients

What I like least about the software is that the app does not appear user friendly with my phone. I would like to be able to access my account by using the app. At this point, when I access the software using the app, I am not able to modify forms, etc. I would like to see this change.

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MemberPlanet - FAQs

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur MemberPlanet.

Types de licences disponibles pour MemberPlanet :

Utilisateurs habituels du logiciel MemberPlanet :

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

Langues dans lesquelles MemberPlanet est disponible :

anglais, français

Appareils pris en charge par MemberPlanet :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à MemberPlanet :

Meta for Business, Twitter

Ressources d'aide disponibles pour MemberPlanet :

Service client/courriel, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat/Clavardage

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