En savoir plus sur Tix

Tix est un logiciel de billetterie en ligne dans le cloud qui permet aux entreprises d'organisation et de gestion d'événements de vendre des billets de spectacles aux clients. Il permet aux clients de réserver des billets via des guichets, c'est-à-dire des billets vendus à partir de comptoirs de vente directe et de canaux de vente directe, via une configuration en ligne comprenant des billets vendus par appareils mobiles, kiosques et centres d'appel de Tix.

Tix offre des fonctionnalités telles que l'intégration simple aux passerelles de paiement par carte de crédit et de vente en ligne telles que Authorize.net, Cybersource et PayPal, ainsi que l'impression de billets électroniques, de billets préimprimés et des options d'impression thermique. La sélection des sièges permet aux utilisateurs de choisir ceux qu'ils préfèrent et leur offre une vue photographique de leurs sièges.

Tix s'intègre au logiciel de CRM pour saisir et analyser les informations client et l'historique de leurs achats. Il renforce également l'engagement client grâce à l'utilisation d'enquêtes, de campagnes sur les réseaux sociaux, de coupons de réduction et de renouvellements. Les fonctionnalités d'e-mail marketing de Tix peuvent être utilisées pour envoyer des notifications par e-mail de masse, tandis que l'abonnement saisonnier permet aux clients de sélectionner leurs propres sièges pour tous les spectacles inclus dans leur abonnement.

Tix fournit également aux utilisateurs des fonctionnalités supplémentaires telles que la lecture de code-barres, la promotion de marque, la billetterie mobile, les dons, les abonnements et les analyses.

L'entreprise répond aux besoins des écoles de danse, collèges, universités, événements sportifs, casinos, salons professionnels, expositions et organisations religieuses, entre autres.

Options de tarification dès :

0,25 $ US

  • Version gratuite
  • Version d’essai gratuite
  • Abonnement

Clients typiques

  • Travailleurs autonomes
  • Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
  • Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
  • Grandes entreprises (500 employés minimum)

Déploiement

  • Basé sur le nuage
  • Sur site

Disponible dans les pays suivants

Canada, États-Unis

Langues

anglais

Options de tarification dès :

0,25 $ US

  • Version gratuite
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  • Abonnement

Images

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Tix : 88

  • API
  • Accréditation des invités
  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Analyse de l'évolution des ventes
  • Analyse financière
  • Automatisation du marketing
  • Autorisations basées sur les rôles
  • Barcode/Ticket Scanning
  • Billetterie
  • Billetterie des événements
  • Billetterie en ligne
  • Billetterie mobile
  • Billetterie sur place
  • Borne de billeterie
  • Calendrier des événements
  • Cartes d'abonnement
  • Codes QR
  • Confirmations/Reminders
  • Conférences/Conventions
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Email Reminders
  • Enquêtes et feedback
  • Facturation
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion client
  • Gestion de site web
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des bénévoles
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des contacts
  • Gestion des courriels
  • Gestion des données client
  • Gestion des dons
  • Gestion des employés
  • Gestion des enquêtes et sondages
  • Gestion des expositions et des fournisseurs
  • Gestion des inscriptions
  • Gestion des listes d'invités
  • Gestion des promotions
  • Gestion des présences
  • Gestion des remises
  • Gestion des réservations
  • Gestion des tickets de support
  • Gestion des utilisateurs
  • Gestion des ventes
  • Gestion des événements
  • Historique des clients
  • Importation et exportation de données
  • Impression à domicile
  • Inscription en ligne
  • Inscription sur place
  • Installations multiples
  • Intégration de sites web
  • Logiciels CRM (gestion de la relation client)
  • Marketing par courriel
  • Modèles de courriels
  • Paiements en ligne
  • Paiements électroniques
  • Plan de salle
  • Plans et cartes de sol
  • Point de vente (PDV)
  • Pour festivals de cinéma
  • Pour festivals de musique
  • Profils des participants
  • Promotion sociale
  • Rapports de ventes
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Real-Time Analytics
  • Real-Time Data
  • Real-Time Monitoring
  • Real-Time Updates
  • Réservation en ligne
  • Réservations de billets
  • Segmentation des participants
  • Sièges réservés
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des présences
  • Suivi des événements
  • Tableau de bord d'activités
  • Third-Party Integrations
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des commandes
  • Traitement des paiements
  • Venue Management
  • Événements multiples

Alternatives

Brown Paper Tickets

3,7
Alternative n° 1 à Tix
Brown Paper Tickets est une plateforme de billetterie et d'inscription pour le marché de l'événementiel destinée aux...

Showpass

4,7
Alternative n° 2 à Tix
Intégrez des employés ou des bénévoles si nécessaire. Transformez n'importe quel appareil mobile en scanner. Attribution...

ThunderTix

4,8
Alternative n° 3 à Tix
Adapté aux salles de spectacles et de concerts avec des outils entièrement intégrés pour gérer efficacement votre...

AudienceView

4,5
Alternative n° 4 à Tix
OvationTix est une solution tout-en-un de billetterie, de collecte de fonds, de CRM et de marketing qui soutient la...

Avis

Note globale

4,8 /5
(167)
Rapport qualité-prix
4,9/5
Fonctionnalités
4,8/5
Simplicité d’utilisation
4,7/5
Support client
4,9/5

Vous avez déjà Tix?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 167
Shadoe
Note globale
  • Secteur d'activité : Art
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Thoroughly enjoy tix!

Publié le 2022-06-20

My overall experience with TIX has been a great one and Iris has been a wonderful human to work...

My overall experience with TIX has been a great one and Iris has been a wonderful human to work with.

Avantages

User friendly and ease of use and customizability to fit our needs.

Inconvénients

I don't have any cons for tix at this time.

Carleton
Note globale
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d’utilisation
  • Support client

Couldn't be more pleased with Tix, Inc.'s web based Box Office software!

Publié le 2016-04-05

After much research into the various vendors for on-line ticket sales, Zanesville Community...

After much research into the various vendors for on-line ticket sales, Zanesville Community Theatre, Inc., a small community theatre in Zanesville, Oh, made the leap into on-line and and off-line credit card sales in June 2004 with Tix, Inc. At the time, ZCT didn't have the CC transactions necessary to support our own merchant account. Tix, Inc. supported us with their merchant account.

Furthermore, our representative (Silvia Mahoney) since day one has been patient with us and helped us to go from a completely manual (and time consuming) method of selling tickets to a method using on-line sales and off-line box office sales. Picking their own seats is very popular with our customers. We print our tickets on-demand to mail to our customers or hold for pickup. The Tix, Inc. Box Office software interfaces well with the Boca Systems ticket printers we use.

Fiscal reports are much easier and take much less time than the manual method we used to use. Since June 2004, we now process over 80%-95% of our sales in CCs both on-line (card-not-present) and Box Office (card-present) using Tix, Inc.'s Box Office software. Due to our increased volume in CC sales, we recently switched to our own merchant account.

As the Tix, Inc. Box Office software is web based, ZCT's Box Office staff can work at home to process ticket orders. Once they arrive on-site, they can batch print the days tickets and have them all ready for the customers.

ZCT is an all volunteer community theatre, having no paid staff members. We seat 92 per performance and each of the 6 shows we present run for two consecutive weekends. Many shows are sell-outs and without Tix, Inc. at our side I think our customer's experience would suffer.

Thank you Tix, Inc!

Carleton Underwood, Treasurer
Zanesville Community Theatre, Inc.
http://zct.org/box-office/

Réponse de Tix

We appreciate your feedback, Carleton. Migrating from a manual ticket sales method to an online ticketing solution can be a time consuming process, and we're glad we were able to help you streamline your entire ticket sales process to ease your workload. We strive to provide the best overall experience for both you and your customers, and appreciate that you're completely satisfied with our system. Thank you for choosing Tix!

Silvia Mahoney | Tix, Inc.

Rita
Note globale
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d’utilisation
  • Support client

The Excellent Customer Service has made working with this system a breeze!

Publié le 2016-05-04

I have worked with these people and this system for seven years working for three companies. While...

I have worked with these people and this system for seven years working for three companies. While there are some glitches, overall the system is simple to use and the Customer Service is outstanding! They have enabled me to streamline processes that were consuming more time than humanly endurable with the automatic renewal system. They advise me of the system parameters and what it can do for me, and have educated me to use it proficiently throughout the years. They take ownership of my problems and resolve them by whatever it takes to get the job done, including being most accommodating customizing reports, seat maps, customer letters, emails, etc. as needed and adapting their programming to meet my unique needs, a rare option in this world! I have never experienced more concern for my issues and dedication to resolving them than I have with this staff of experts. They continually enhance and improve their system and incorporate my requests whenever possible. They are truly committed to excellence going above and beyond providing extraordinary Customer Service and are quick to respond to my often urgent needs and resolved issues I deemed hopeless. They listen to my problems, have eased my frustrations and spent hours and hours on the phone with me and my complications over the years. I have worked with other systems that had no one to talk with and no "phone a friend" option which I found unbearable. Although I have never met any of the staff, I regard them as my friends as I am the friend in need and they are the friends indeed!

Réponse de Tix

Rita, thank you for taking the time to provide your feedback. Your challenges are our challenges and we do what we can to ensure that our system helps you do things as efficiently and productively as possible. We appreciate you and hold you in kind regard as well. Thank you for choosing Tix!

Silvia Mahoney | Tix, Inc.

Sonya
Note globale
  • Secteur d'activité : Art
  • Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

The Whole Backstage

Publié le 2022-12-09

It's all good. If I have any issues, customer service [SENSITIVE CONTENT] is very quick with a...

It's all good. If I have any issues, customer service [SENSITIVE CONTENT] is very quick with a resolution response.

Avantages

It is very user friendly. When we switched ticketing agents, no issues uploading existing customer information. So far, has met most of our needs.

Inconvénients

One feature that would be helpful to me is, in the "sell" mode, when cursor is hovering over a seat, would show who purchased it.

Jennifer
Note globale
  • Secteur d'activité : Institutions religieuses
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

TIX is the answer we needed--Great support and patron experience

Publié le 2016-10-13

We wanted an easy-to-use system where patrons could select their own seats for events in a...

We wanted an easy-to-use system where patrons could select their own seats for events in a 1500-seat venue and our smaller 450-seat theater. Going from our old paper system to TIX was a great decision. We were looking for a reasonable fee structure and solid customer support--TIX has both. Another feature that was important for us was to be able to hide the fee for certain events and TIX makes that easy to do. Sales reports, customer data and back-end management are easy to use and the TIX help library is excellent--anything I have not been able to figure out has been quickly responded to from TIX support via phone or email. I've also been impressed by the personal rapport of my support specialist--when I call, she knows who I am and is familiar with our organization's venues and events. I'm sure she has many clients to attend to, but I have had excellent response to each call or email--always within the same day!
Many of our patrons are older and I have heard nothing but positive responses from those who have attempted to make online purchases through TIX. We have some who call or walk in for a "box office" experience, and those orders are easily handled. Since our TIX site is branded to look like our own website, many purchasers do not even recognize they have left our website to make their purchase.
TIX is exactly what we were looking for.

Avantages

Patron experience is excellent. Help library is great. Customer support is excellent.

Inconvénients

Sometimes the reports do not output to excel correctly, but the developer said this is a known issue and is being resolved.

Réponse de Tix

Jennifer, thank you for your glowing and comprehensive feedback! We're glad to hear that Tix has improved your ticket sales process and that our service and support team have made your experience with Tix overwhelmingly positive. Its nice to hear that your customers have enjoyed their online purchasing experience.

Thank you for choosing Tix!
Silvia Mahoney | Tix, Inc.

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Tix - FAQs

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Tix.

Types de licences disponibles pour Tix :

  • À partir de : 0,25 $ US Voir les tarifs
  • Version d’essai gratuite : Non disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Tix :

Travailleur autonome, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

Langues dans lesquelles Tix est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Tix :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Tix :

Forte, Mailchimp, Orbital Payment Gateway, PayPal, PayTrace, Payflow, Sage Payments, Square Payments, Stripe, SurveyMonkey, TouchNet Payment Systems, Trulioo, authorize.net, cybersource, ePay, goEmerchant Shopping Cart Software, iATS

Ressources d'aide disponibles pour Tix :

Service client/courriel, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat/Clavardage

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