En savoir plus sur Cin7

Cin7 est une plateforme de gestion des stocks automatisée destinée aux marques dont la croissance des revenus est de plus d'un million de dollars. Cin7 synchronise leurs stocks avec les ventes et commandes de tous les canaux de vente en ligne et physique, puis automatise le traitement des commandes pour en optimiser l'efficacité. Cin7 n'est pas idéal pour les entreprises de location ou de gestion des biens. Les marques qui vendent ou distribuent des produits s'aident de Cin7 pour réduire leurs coûts, leurs marges et leurs flux de trésoreries, tout en maintenant leurs stocks en toutes circonstances.

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Appareils

Type d'entreprise

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Brésil, Canada, Chine, Allemagne, Royaume-Uni, Inde, Japon, Mexique, Nouvelle-Zélande, États-Unis

Langues

anglais

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Images

Cin7 Logiciel - 1
Cin7 Logiciel - 2
Cin7 Logiciel - 3
Cin7 Logiciel - 4
Cin7 Logiciel - 5
Cin7 Logiciel - 6
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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Cin7 : 134

  • API
  • Accès hors ligne
  • Accès mobile
  • Achats et réceptions
  • Alertes/Notifications
  • Analyse de l'évolution des ventes
  • Analyse en temps réel
  • Archivage et rétention
  • Audit de l'inventaire
  • Automatisation des commandes
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Bons de commande
  • CRM
  • Caisse pour détaillant
  • Carte de fidélité
  • Catalogage/catégorisation
  • Champs personnalisables
  • Codes UGS et UPC
  • Codes-barres et RFID
  • Commandes récurrentes
  • Comptes clients
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Devis
  • Données en temps réel
  • EDI
  • Emplacements multiples
  • Entrée et sortie
  • Facturation
  • Fonction de glisser-déposer
  • Fonctions pour vente au détail
  • Gestion 3PL
  • Gestion Import/Export
  • Gestion SEO
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion de contenu
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion de la chaîne logistique
  • Gestion de la distribution
  • Gestion de la qualité
  • Gestion de projets
  • Gestion de site web
  • Gestion des achats
  • Gestion des applications
  • Gestion des articles mis de côté
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des canaux
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des commandes
  • Gestion des commandes spéciales
  • Gestion des commissions
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des exceptions
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des factures
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des marchandises
  • Gestion des nouvelles commandes
  • Gestion des promotions
  • Gestion des remises
  • Gestion des renouvellements de commande
  • Gestion des retours
  • Gestion des réceptions et entrées
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks de la vente au détail
  • Gestion des stocks pour la fabrication
  • Gestion des taxes de vente
  • Gestion des éléments
  • Gestion multicanal
  • Historique des clients
  • Historique des transactions
  • Identification des produits
  • Importation et exportation de données
  • Impression d'étiquettes
  • Impression de codes-barres
  • Intégration QuickBooks
  • Intégration comptable
  • Intégration de marketplace
  • Intégrations de tiers
  • Kitting
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Mises à jour en temps réel
  • Modèles
  • Modèles personnalisables
  • Monitoring
  • Nomenclatures
  • Optimisation des stocks
  • Paiements électroniques
  • Panier d'achat
  • Personnalisation
  • Planificateur de flux de travail
  • Planification des ventes et des opérations
  • Point de vente (PDV)
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Prise en charge de plusieurs formats
  • Prise en charge de plusieurs magasins
  • Prise en charge des bases de données
  • Protocole AS2
  • Prévision
  • Prévision de la demande
  • Prévision des ventes
  • Rappels
  • Rapports de ventes
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche/Filtre
  • Reconnaissance de code-barres
  • Réapprovisionnement
  • Saisie de commande
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des commandes
  • Suivi des coûts
  • Suivi des numéros de série
  • Suivi des statuts
  • Surveillance en temps réel
  • Synchronisation de données
  • Synchronisation en temps réel
  • Sécurité des données
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des commandes
  • Traitement des commandes
  • Traitement des paiements
  • Transformation des données
  • Vente par correspondance
  • e-mail marketing
  • Étiquetage
  • Étiquettes d'expédition

Alternatives

Unleashed

4,5
Alternative n° 1 à Cin7
Unleashed est un système web conçu pour que les entreprises gèrent leurs niveaux de stocks et leur inventaire.

NetSuite

4,1
Alternative n° 2 à Cin7
NetSuite est une solution ERP cloud adoptée par plus de 24 000 clients à forte croissance dans le monde entier pour...

QuickBooks Commerce

4,4
Alternative n° 3 à Cin7
La plateforme TradeGecko a été conçue pour les marques d'e-commerce à la croissance forte et qui pensent à demain, les...

DEAR Systems

4,3
Alternative n° 4 à Cin7
DEAR Inventory est une application cloud dédiée à la gestion d'inventaire et des commandes pour les PME. Celle-ci offre...

Avis

Note globale

4,3 /5
(455)
Rapport qualité-prix
4,1/5
Fonctionnalités
4,2/5
Simplicité d’utilisation
4,2/5
Support client
4,2/5

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David J.
Note globale
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Great Cloud based Software - Easy to use and lots of features

Publié le 2016-09-21

We were a loyal system based inventory software user for almost 3 years (Inflow), everything with...

We were a loyal system based inventory software user for almost 3 years (Inflow), everything with our previous software (Inflow) was good. As we have grown, we wanted multiple users and we looked at other options and decided we have to upgrade to a cloud based software. I personally did not want to go on the path of server, VPN etc.. We were very nearly about to sign in for another cloud based system and at the last minute we realised that it is not a special software for fashion industry.. We wanted a software that can cope with Size, Colour, Fabric, Style and Fit variations..

Thank God the other software people actually recommended Cin7 which is a Fashion Industry special software. We are so glad we made the move.. It makes our business day to day operation a breeze and our sales agents in multiple locations (Some offshore as well) entering orders directly into the system..

This cut down or data entry time dramatically.. also we are now able to see or "Out of stock items" by size.. Also the Web portal B2B is a God Send... Our customers love this feature..

I also have to say that the customer service experience I had is double 2 x 5 STAR... On Boarder Jeff made the whole operation so smooth that I never felt I was all alone in this journey...

This is genuinely a good product backed by good people.. I recommend this to any business who are looking to upgrade from system based software to cloud based programme..

Thank you guys.. we are still a long way to go with implementing this software in our business, but I am confident that we will get through this..

Avantages

Software specially designed for Fashion Industry.. Multiple Size, Style, Fit, Fabric etc.. No problem...

Many advanced features like B2B webportal, Xero Integration, Email Integration etc at no extra cost.

On-Board support is worth $$$$ of dollars.. They do this so well.. Thank you Jeff...

Pivot table reports - We were used to excel reports.. But this Pivot table stuff is out of this world..

Inconvénients

At times Crashes during log-ins.. I assume a bug... It is understandable considering cloud based system.. Not a major, but it will be great if they can rectify this soon.

Automatic email reports.. for example a weekly email to our customers on stock or sales report etc would be a great feature.

Simplified data entry short cuts (like Control + D - for entering same data for all lines) would be a great feature to add.

Rather than Xero or QuickBooks, a simplified inbuilt payment system in Cin7 will be beneficial for small businesses who don't want to use accounting packages.

Single user low cost (under $ 100 per month) version would benefit some small operators..

Réponse de Cin7

Hi David, thank you for the overall 5 star review! It's great to hear you think the product is awesome and the staff at Cin7 have been helpful. Thank you for the great feedback especially about Jeff your on-boarder. Thank you for the honest feedback we're always looking to improve for our customers and this has been passed onto support. We look forward to the continued support and value you as a customer.

Sean S.
Note globale
  • Industry: Produits alimentaires
  • Company size: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Extremely powerful inventory and order processing and logistic package

Publié le 2019-09-11

While challenging to learn and deploy, it's unique feature set and capabilities mean they don't...

While challenging to learn and deploy, it's unique feature set and capabilities mean they don't have any one direct competitor and you'd have to piece together multiple platform and cloud services to get the same level of features and functionality.

Avantages

Cin7 has allowed us to integrate and resolve most of our order processing, logistics, inventory and accounting functions into one platform. The API integration into Xero is critical for our business. The reporting capabilities are very powerful and can be used to resolve a number of sales, inventory and regulatory reporting requirements. There really isn't any product on the market that rolls all these features into one package.

Inconvénients

The price is very expensive and the learning curve is quite steep. The CRM functions are pretty light and need fleshing out. Of most concern were the surprisingly large number of bugs and errors in the reports. Support has been responsive and fixed most issues we have discovered in a timely fashion, but it has been surprising how many bugs we have identified and had to report. This left us feeling like we were paying to be a beta tester. As time goes on and the product matures, this should become less of an issue and I don't consider it a deal breaker, but Cin7 could really improve in this area.

Alternatives envisagées 

Unleashed

Pourquoi choisir Cin7 

Other platforms lacked full cloud and API support into accounting software.

Logiciel antérieur 

osCommerce Online Merchant

Pourquoi passer à Cin7

Unleashed is great for just inventory, but it didn't offer the same level of features we require.

Réponse de Cin7

Hi Sean,
Thank you for your review. We are glad to hear that you found value in our software system and support team.
We will share your feedback with the product team, as we are always looking for improvements.

Nick B.
Note globale
  • Industry: Mode et vêtements
  • Company size: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

OCC Apparel <-> Cin7 great teamwork!

Publié le 2021-12-13

Love Cin7. Been with them from the very very start. [SENSITIVE CONTENT] and the team were always...

Love Cin7. Been with them from the very very start. [SENSITIVE CONTENT] and the team were always hands on and very helpful.

Avantages

Simple to use and the customer service is great.

Inconvénients

Finding the time to implement all the benefits.

Alternatives envisagées 

DEAR Systems

Pourquoi choisir Cin7 

Cin7 was tailored to apparel.

Pourquoi passer à Cin7

Customer service and hands on support of the the founder.
Marnie H.
Note globale
  • Industry: Vente au détail
  • Company size: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Worst System Ever, Faulty, Zero Customer Support

Publié le 2021-12-14

Avantages

Nothing. When it was working it was fine but since then it has broken and they refuse to fix their product.

Inconvénients

A customer of many years and all I can say is they have gone downhill. They have a bug in their system that has meant all my quantities are showing as incorrect. It is Christmas time and I am losing thousands of dollars per day due to this bug. I reported the issue to them a month ago and they have done nothing. Daily phone calls to their "customer support" does nothing. They never have anyone in charge that can talk to you. Managers are always "in meeting and will call you back". Have I ever received a call back? No!
Absolutely useless, will take your money but not provide you with a working system!

Meagan G.
Note globale
  • Industry: Vente en gros
  • Company size: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Great inventory management system

Publié le 2021-09-20

Avantages

- The onboarding for the software was great. We had access to the Cin7 Academy which walked through most steps and our dedicated onboarding specialist [SENSITIVE CONTENT] helped us weekly with any other issues that required more knowledge. No pressure was given to speed up this process and onboarding was overall a very good experience.
- Cin7 has a lot of features that are helpful for a growing business such as contact logs and templates, linking orders to PO's and credit limits.

Inconvénients

- The software is somewhat 'clunky', not as intuitive as other softwares. An update in the overall users interface could help.

- Onboarding is expensive but if you have a great onboarding specialist it is worth it.

- Can be laggy

- Some features could be more fleshed out, especially in the B2B but they are working on that.

Alternatives envisagées 

Unleashed

Pourquoi choisir Cin7 

TradeGecko/Quickbooks Online announced in June that they would be sunsetting their software for customers outside of the US. We needed a new platform that could take over and have features that TG was missing.

Logiciel antérieur 

Quickbooks Online

Pourquoi passer à Cin7

We considered Unleashed as a potential software, and almost went with them as the B2B portal was outstanding. But ultimately choose Cin7 as the Unleashed did not have a seperate field for SKU and description, but rather combined them.
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Cin7 - FAQs

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Cin7.

Types de licences disponibles pour Cin7 :

  • À partir de : Voir les tarifs
  • Pricing model: Abonnement
  • Free Trial: Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Cin7 :

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles Cin7 est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Cin7 :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Cin7 :

3PL Warehouse Manager, Afterpay, Authorize.Net, BigCommerce, Capsule, EVO Payments, Google Drive, Inventory Planner, JAS 7.6, JOOR, Magento 2, Magento Commerce, Mailchimp, Maropost Commerce Cloud, Marsello, Microsoft Excel, NuORDER, OFX USForex, PayPal, Payability, Prospect CRM, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, Salesforce Sales Cloud, Senter, ShipBob, ShipHero, ShipStation, Shipedge, Shipfusion, Shippit, Shiptheory, Shipwire, Shopify, Starshipit, StockTrim, Streamline, Stripe, SyncHub, TransferMate, Windcave, WooCommerce, Wufoo, Xero

Ressources d'aide disponibles pour Cin7 :

Service client/courriel, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat/Clavardage

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