
Hippo CMMS
En savoir plus sur Hippo CMMS
Hippo CMMS est un outil logiciel de gestion de la maintenance destiné aux entreprises de toutes tailles. C'est une solution SaaS rapide et facile à mettre en œuvre. Hippo CMMS offre une interface personnalisée qui peut être conçue selon les besoins de maintenance opérationnelle des utilisateurs.
Depuis 2004, Hippo CMMS fournit un logiciel de maintenance convivial aux entreprises des secteurs suivants : fabrication, soins de santé, éducation, hôtellerie, sport et loisirs, gestion immobilière et municipalités. Hippo CMMS a conçu son logiciel GMAO dans le but de "simplifier la complexité". Hippo offre les fonctionnalités nécessaires aux entreprises afin de rationaliser leurs opérations, tout en étant conçu de manière intuitive. Hippo CMMS peut être utilisé par tous les membres d'une organisation, qu'il s'agisse d'un vice-président, d'un DSI ou d'un employé sans connaissances techniques. Le système permet à l'ensemble des employés (quel que soit le rang hiérarchique) de traiter les ordres de travail, de traiter les demandes de maintenance, de gérer la maintenance préventive et les pièces de rechange, ainsi que de générer des rapports.
Hippo CMMS est équipé de tous les modules et fonctionnalités nécessaires à la rationalisation des opérations de maintenance : portail de demande de maintenance, gestion des ordres de travail à la demande, maintenance préventive, gestion des stocks, maintenance de la flotte, gestion des ordres de travail mobile, reporting et outils d'extraction. Chaque abonnement offre un nombre illimité d'utilisateurs.
Le personnel de formation et d'assistance de Hippo CMMS permet de suivre l'intégration des clients du début à la fin et de les accompagner tout au long de leur abonnement. Hippo offre une gamme de services pour s'assurer que la mise en œuvre se déroule bien : audits de site, migration des données, personnalisation des logiciels, formation sur site et web.
Options de tarification dès :
35,00 $ US/mois
- Version gratuite
- Version d’essai gratuite
- Abonnement
Clients typiques
- Travailleurs autonomes
- Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
- Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
- Grandes entreprises (500 employés minimum)
Déploiement
- Basé sur le nuage
- Sur site
Disponible dans les pays suivants
Australie, Canada, Mexique, Royaume-Uni, États-Unis
Langues
anglais, espagnol, français
Options de tarification dès :
35,00 $ US/mois
- Version gratuite
- Version d’essai gratuite
- Abonnement
Images





Fonctionnalités
Nombre total de fonctionnalités pour Hippo CMMS : 69
Alternatives
mHelpDesk

FMX

DirectLine

SITE123

Avis
Vous avez déjà Hippo CMMS?
Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.
- Secteur d'activité : Biens de consommation
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
Affordable and Very Powerful Maintenance Management Software
Publié le 2015-12-04
Having used alot of CMMS software in my career, HIPPO CMMS definitely to me is the best there is,...
Having used alot of CMMS software in my career, HIPPO CMMS definitely to me is the best there is, not only is it very user friendly and ease of use, its also affordable, cloud based and very powerful.
You can have direct access to your data from anywhere in the world, and the floor plan layouts that house all your maintenance data is a great tool for Asset Managers.
Avantages
Updates and new releases of the software are free.
Customer Support is great.
Affordable pricing.
Powerful data extraction and reporting.
User friendly software for non tech savvy people.
Cloud Based allowing access to your data anywhere in the world.
3 types of Dashboards, Advanced, Std, Calendar view
Floor plan layouts with Asset data housed in one central location
Mobile App creates more efficient workers, less time stuck behind the computer
Inconvénients
None actually. The software is great and covers everything.
Réponse de Eptura
Thanks Tyrone for the encouraging feedback. We will continue to do our best to see our clients get the best support and CMMS software!
- Secteur d'activité : Machines
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
From Clipboard to Computer
Publié le 2018-12-19
Before HIPPO CMMS all of our maintenance records were paper and clipboard. With HIPPO CMMS we are...
Before HIPPO CMMS all of our maintenance records were paper and clipboard. With HIPPO CMMS we are able to keep track of the preventative maintenance in a more proactive way than before. HIPPO CMMS helps us to preform predictive maintenance that we were unable to do in the past because it allows us to keep all information pertaining to equipment in one place with better, faster searching capabilities.
Avantages
HIPPO CMMS gives us the ability to run individual reports for each piece of equipment. These reports help with capital expenditures when cost justification is needed.
Inconvénients
It would be nice to have some sort of text box linked to each piece of equipment where you could keep notes and helpful information instead of using the Documents tab. If I need to write a note about a piece of equipment I have to edit a document then reload it to the HIPPO system.
Réponse de Eptura
Hi Alexander,
Thanks for taking the time to leave us a review and your feedback. Nothing makes our team happier than hearing about another successful implementation.
We definitely have data fields associated with equipment for comments and notes. Our team will be reaching out to you in the new year to see how we can make your experience even better.
If you don't want to wait, drop us a line or send us an email and let us know of anything we can do to improve.
Daniel
- Secteur d'activité : Eau/gaz/électricité
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 3.0 /10
Functional for PM's reviewing
Publié le 2020-09-14
Frustrating!
Frustrating!
Avantages
The PM scheduling is helpful. It was difficult to use at first. The integration took a long time.
Inconvénients
History of work is lacking. Should be able to pull up all work performed in comments section for each individual piece of equipment. When scheduled work orders are sent out a history of that piece of equipment being attached to the work order would be extremely useful. At this time this does not meet what I need. I have been in the industry for 30+ years, hotels and HOA high rises, construction etc. have set up multiple pm's and this one lacks in the info I have mentioned.
Thanks,
- Secteur d'activité : Cosmétiques
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
with Hippo CMMS we create visibility and transparency
Publié le 2019-04-15
With Hippo in 2018 we were able to achieve about 90% of our total demand orders on time an in full,...
With Hippo in 2018 we were able to achieve about 90% of our total demand orders on time an in full, we know that there are a room to improve, but, at least now we can measure our progress. Inventory of parts that easily can be related to any machine activity helping us to keep the control of the parts purchased, creating alerts when replenishment is required just entering the threshold with the min and max desire.
Avantages
Equipment management, Scheduling preventive maintenance and creation of demand orders giving us an increase in productivity.
Inconvénients
For a regular use, non an IT person, the reporting is not flexible, export information from tables is difficult to relate the fields.
Réponse de Eptura
Hi Jeronimo,
Thank you for your kind review! I'm glad that using Hippo has helped Oxygen Development in reaching such a high completion rate of work orders. It's also great that you can keep track of the company's progress.
Thanks for your feedback regarding the reporting feature as well. Our Development Team is always looking for ways to improve the reporting feature, and your feedback is extremely valuable for improving the Hippo software.
If you need any further assistance, or you have more feedback, please don't hesitate to reach out to us!
Heidi Chin
Customer Success Adviser
p. 866-956-2859 ext. 227
e. [email protected]
- Secteur d'activité : Meubles
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
Hippo CMMS Software
Publié le 2015-12-02
Hippo CMMS software makes life as a maintenance supervisor much easier. At Haas Cabinet, we were...
Hippo CMMS software makes life as a maintenance supervisor much easier. At Haas Cabinet, we were looking a way to keep work orders organized and scheduled, while also keeping track of the costs per repair. Hippo software answered the bell. We are able to track all work orders, costs of each work order, parts inventory, and have scheduled preventative maintenance work orders automatically generate. Hippo helped bring our family owned business into the 21st century.
Avantages
Hippo has a really neat layout. They can use your floor plans and lay out the equipment you maintain so that you get the really cool visual experience that no one else brings. We really like the mobile app. Hippo desktop version syncs with your smartphone or IPad via the Hippo mobile app. Our maintenance guys can create, complete and modify work orders from anywhere they have internet service or mobile phone access.
Inconvénients
We rely on the email alert function to be fully functional. Our maintenance employee's are alerted about works order requests via email. Seems like from time to time Hippo's email servers go down, and we are not aware that work requests are being created.
Réponse de Eptura
Hi Tim, thanks for the great feedback and glad to hear Hippo is working well for Haas Cabinet. The e-mail issue should be resolved. If you experience any issues you know to call our tech support team. They are always there to help out when in a jam.
Hippo CMMS - FAQs
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Hippo CMMS.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Hippo CMMS?
Types de licences disponibles pour Hippo CMMS :
- À partir de : 35,00 $ US/mois Voir les tarifs
- Type de licence : Abonnement
- Version d’essai gratuite : Disponible
Q. Qui utilise Hippo CMMS?
Utilisateurs habituels du logiciel Hippo CMMS :
2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000
Q. Dans quelles langues Hippo CMMS est-il disponible?
Langues dans lesquelles Hippo CMMS est disponible :
anglais, espagnol, français
Q. Hippo CMMS prend-il en charge les appareils mobiles?
Appareils pris en charge par Hippo CMMS :
Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)
Q. Avec quelles applications Hippo CMMS peut-il s'intégrer?
Nous n'avons pas d'informations sur les intégrations offertes par Hippo CMMS.
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Hippo CMMS?
Ressources d'aide disponibles pour Hippo CMMS :
Service client/courriel, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat/Clavardage
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