Salesforce Service Cloud

4,4 (766)
Donnez votre avis!
Offrez un service client d'excellence

Note globale

4,4 /5
(766)
Rapport qualité-prix
4,1/5
Fonctionnalités
4,4/5
Simplicité d’utilisation
4,1/5
Support client
4,2/5

91%
des utilisateurs recommandent cette application
Classer par

766 avis

Rachid
Note globale
  • Secteur d'activité : Production alimentaire
  • Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Utilisateur sales force

Publié le 2023-07-20

Avantages

Système de planification et classification des données très performant

Inconvénients

Rien pour le moment que je peux qualifier comme aspects moins apprécié

Gabriel
Note globale
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Une référence en CRM

Publié le 2023-03-07

Salesforce Service Cloud est une plateforme de service client exceptionnelle qui offre une...

Salesforce Service Cloud est une plateforme de service client exceptionnelle qui offre une expérience client optimale sur tous les canaux. Bien que le coût puisse être élevé pour les petites entreprises et que la mise en place puisse prendre du temps, les avantages tels que l'automatisation des tâches, la gestion des cas et la personnalisation des interactions en font un choix idéal pour les entreprises qui souhaitent offrir un service client exceptionnel.

Avantages

Permet aux entreprises de fournir un service client exceptionnel sur tous les canauxÉconomise du temps et de l'argent grâce à l'automatisation des tâchesAméliore la résolution des problèmes grâce à une gestion de cas efficaceOffre une expérience client personnalisée pour fidéliser les clientsFacilite la collaboration entre les équipes de service client

Inconvénients

Le coût peut être élevé pour les petites entreprisesLa mise en place peut prendre du temps et nécessiter une assistance techniqueL'interface utilisateur peut être complexe pour les nouveaux utilisateurs

Bastien
Note globale
  • Secteur d'activité : Internet
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

outil de ticketing

Publié le 2023-09-18

Avantages

permet d'intégrer le ticketing avec la version de salesfroces. Très pratique si le reste de la suite est déjà déployée (contrairement à l'utilisation croisée avec Service Now)

Inconvénients

Temps de prise en main et de déploiement pour les équipes avec le reste de la suite

Jeannette
Jeannette
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Version d’essai gratuite
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Logiciel de centre d'appel

Publié le 2023-10-29

Avantages

Le produit est doté d'une grande fonctionnalités qui m'aide pour la gestion de services clients, très professionnel et simple.

Inconvénients

Bravo à l'équipe assistante de ce produit, je l'apprécie énormément et je ne reproche rien pour le moment.

Laurent
Laurent
Note globale
  • Secteur d'activité : Immobilier commercial
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Version d’essai gratuite
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Logiciel de Centre d'appel

Publié le 2023-10-30

Avantages

Simple et efficace pour la gestion clientèle grâce à ses fonctionnalités. Très cool et professionnel.

Inconvénients

C'est un top produit de messagerie et de centre d'appel. Je n' ai pas encore eu d'inconvénients. Je le recommande

Akou Kafui
Akou Kafui
Note globale
  • Secteur d'activité : Immobilier commercial
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Version d’essai gratuite
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Logiciel de Centre d’appel

Publié le 2023-10-29

Avantages

Très pratique et très performant pour apporter son aide aux entreprises. Avec de tte bonne fonctionnalités. Je le recommande.

Inconvénients

Super produit et simple à utiliser et très performant . Je n’ai pas d’inconvénient.

Marion
Note globale
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

Un excellent logiciel SAV

Publié le 2023-02-20

Avantages

Salesforce Service Cloud ne regorge pas de fonctionnalités mais permet de gérer facilement les tickets de support client, les interactions sur les réseaux sociaux, les connaissances clients, les chatbots et les analyses de performances dans notre cas. Le point fort réside pour nous dans la personnalisation de l'outil

Inconvénients

Dans un milieu / environnement restreint, Salesforce Service Cloud peut être plutôt onéreux. Nous envisageons d'ailleurs de changer de solution pour une moins chère. La courbe d'apprentissage est également longue et il faut le prévoir dans les ressources.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Version d’essai gratuite
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

CRM complet

Publié le 2022-11-21

Avantages

CRM vraiment complet et puissant. Les relances automatiques sont vraiment utiles pour les petites structures

Inconvénients

Logiciel vraiment très cher pour des petites structures. Difficile de le rentabiliser.

Lekmane
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Mon expérience avec Salesforce Service Cloud : un outil de service client exceptionnel

Publié le 2023-03-05

L'expérience globale d'utilisation de Salesforce est souvent très positive, offrant un ensemble...

L'expérience globale d'utilisation de Salesforce est souvent très positive, offrant un ensemble complet de fonctionnalités pour une gestion efficace du service client.

Avantages

J'ai apprécié la flexibilité, la personnalisation et la facilité d'utilisation de Salesforce, ainsi que son excellent support client et son évolutivité pour répondre à nos besoins.

Inconvénients

J'ai noté que le coût est un peu élevé pour les petites entreprises comme la notre, tandis que j'ai signalé des problèmes de performance.

Romy
Romy
Note globale
  • Secteur d'activité : Recrutement
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

SalesForce is the best web-based platform to do Sales, BD and Recruiting!

Publié le 2018-08-18

SalesForce is a great tool that will help small to big companies in driving revenue, and helping...

SalesForce is a great tool that will help small to big companies in driving revenue, and helping each company drive results and performance to each client in their business development, recruiting and lead generation efforts in just a short span of time.

Avantages

We've been using SalesForce for roughly 3 years now, and it helped us drive great ROIs due to its easy usage in terms of data entry, categorizing each client or candidate, and also the functionality it provides such as mass emails that we can add HTML codes to make it look personalized or targeted, and also the option that let us see if a client or candidate already opened the email we sent.

Our Academy, BD, and Recruiting department drove great revenue because of this, and SalesForce did a great job in helping us drive sales, and place candidates to our clients in a short span of time.

Inconvénients

What I least like about SalesForce is its downtimes. The only drawback I experience from SalesForce is the time to time down time it causes, but that was just minimal and not often so no harm really made.

Cassandra
Note globale
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Salesforce - A must for CRM

Publié le 2023-04-24

Overall, Salesforce service cloud is an incredibly powerful tool that has allowed me to understand...

Overall, Salesforce service cloud is an incredibly powerful tool that has allowed me to understand our company more than ever through the dashboards and reports I create to make data more than just data, but answers to my questions. The valuable insight I have gained is a game changer.

Avantages

Although Salesforce might seem a bit daunting at first, it overall is extremely customizable and can (and should) be built for you and your company's needs. This tool is so powerful and key in customer relationship management and has taken our CRM to the next level. Our data is all held in Salesforce and we are able to create reports and dashboards to keep track of the business and gain insights.

Inconvénients

I do sometimes wish Salesforce was a bit more user friendly however once you learn more about the program you do become quite comfortable and customer service will always be there to help you in a kindly manner

Alternatives envisagées 

HubSpot CRM

Pourquoi passer à Salesforce Service Cloud

We chose Salesforce over Hubspot due to its reputation. Salesforce is #1 for a reason. This tool is by far the most intelligent.
Justine
Note globale
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 4.0 /10

Good at first

Publié le 2021-11-10

We chose to move to a competitor after being a client for 7 years. Our reasons were based on poor...

We chose to move to a competitor after being a client for 7 years. Our reasons were based on poor communication and delivery in our region South Africa). The emphasis being on a really poor communication and implementation service experience over the period.

Avantages

At first it represented a really good customisable solution.

Inconvénients

Since its launch many more competitors have arrived. These competitors are offerring tailored solutions and proactive communication at far better prices. My feeling is Salesforce has fallen behind as a service and its pricing is no longer competitive. This is particularily noticable when you need to communicate with salesforce post implementation and you simply have a web interface rather than direct communication.

Joemar
Note globale
  • Secteur d'activité : Banque
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Salesforce Review

Publié le 2024-06-16

I am very impress with Salesforce since it can be used for incoming, outgoing calls and chat support

I am very impress with Salesforce since it can be used for incoming, outgoing calls and chat support

Avantages

The user interface is less complicated and the ticket are well organize

Inconvénients

It freezes during new changes are being implemented

Jeffrey
Note globale
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

A bit of an investment, but well worth it if fully utilized.

Publié le 2023-08-04

Once we decided to make the investment in Salesforce, we were 100% behind implementation for all of...

Once we decided to make the investment in Salesforce, we were 100% behind implementation for all of our CRM needs. There can be a learning curve but once learned, we can do everything we need to stay connected to our donors.

Avantages

The best thing about Salesforce Service Cloud is that it is fully customizable. It is the only CRM software we need.

Inconvénients

The upfront cost is more than other programs.

Alternatives envisagées 

HubSpot Marketing Hub, Amazon S3 et SAP Concur

Pourquoi passer à Salesforce Service Cloud

This software seemed more comprehensive, customizable and is the CRM standard.
Ami
Note globale
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Salesforce can work for you as a tech support executive

Publié le 2021-12-15

Really enjoy working with the service. It's easy to manage and integrations are great

Really enjoy working with the service. It's easy to manage and integrations are great

Avantages

Integrates well into existing Salesforce CRM
Very customizable
Great reporting tools
good email-to-case and web-to-case capabilities

Inconvénients

requires a salesforce administrator since nothing comes out of the box

Alternatives envisagées 

JIRA Service Management et ServiceNow

Pourquoi choisir Salesforce Service Cloud 

searched for a better solution that also integrates well with existing info in Salesforce

Logiciel antérieur 

Zendesk Suite

Pourquoi passer à Salesforce Service Cloud

already have info in Salesforce so it's a crucial aspect
Patrick
Patrick
Note globale
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Salesforce makes it easy to maintain a large group of sales prospects and integrates with...

Publié le 2018-05-04

I really like the ease of use with this CRM and the fact that it integrates with our other...

I really like the ease of use with this CRM and the fact that it integrates with our other softwares. We operate as a sales unit, so it is essential that we are aware of what other members of the team are doing at all times, and where they stand on different leads, territories, etc. It eliminates the need for additional forms of communication, documents, spreadsheets, you name it. This is essential for any sales team out there, regardless of industry.

Avantages

We are a sales and distribution company for a number of investment companies that run mutual funds, hedge funds etc. We have a GIANT list of prospects and trying to manage all of that in excel spreadsheets would be a nightmare when you consider that we operate as a team and not on an individual basis. It's easy enough to use and integrates well with outside software, such as outlook and excel. Great product for sales teams**.

Inconvénients

I'm really not a fan of the lack of a genuine support system. If you have any issues, your only option is to email the support team and they have not been very helpful in my experience. Unless you pay for the top tier of salesforce, there's no phone number that you can call. I wish they had a decent tutorial and moreover, there are some no brainer adjustments that could really improve the CRM, such as mass email integration. Perhaps there is a way, but the fact that I have not been able to figure it out or get a decent answer from support speaks to their support system.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Great for sales tracking not so good for customer management

Publié le 2024-03-25

Avantages

It’s great software to track sales due to its interfaces with other softwares and very customizable

Inconvénients

It’s not easy to use and a first time user will have difficulties setting up an account. Also hard to manage clients

Dawn
Note globale
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Sales Force comes with all the force!

Publié le 2024-06-25

Avantages

I love customer management as well as employee tasking and account detail

Inconvénients

There's not a whole lot I don't like about Salesforce it gives you every bit of information on every customer and every aspect of every customer account

Max
Note globale
  • Secteur d'activité : Immobilier
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

It’s not mobile responsive

Publié le 2024-06-08

I wish it could be responsive on mobile devices.

I wish it could be responsive on mobile devices.

Avantages

Contact database management is easy. You can keep track of clients.

Inconvénients

The system is not responsive on mobile devices.

Shalom
Note globale
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Sales Business brand

Publié le 2021-06-03

Avantages

You can manage all your needs according to your company and needs. and mainly it is that all the information is unified together in the same place

Inconvénients

Like all other systems, this is a platform that requires training to really know how to use it and get the most out of it.

Alternatives envisagées 

Zoho CRM et HubSpot CRM

Pourquoi choisir Salesforce Service Cloud 

This system is more complete and many more details

Logiciel antérieur 

Zoho CRM

Pourquoi passer à Salesforce Service Cloud

This system is more complete and many more details
Jennifer
Note globale
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Everything I need on one page

Publié le 2019-11-06

I love that I can manage our sales team's goals vs. actuals all in one place. I can see exactly...

I love that I can manage our sales team's goals vs. actuals all in one place. I can see exactly where each prospect/opportunity is in the sales process, who the contact is and information about the company all on one screen. With the links that let me get more information about each of those areas, it's a seamless process.

Avantages

I love that, compared to Salesforce Classic, I can see all of the information about the Prospect or Client that I need all on one page. I don't have to go from one page to another

Inconvénients

It's not like any of the other CRMs that our sales team has used so there was a bit of a training curve for some of them.

Alternatives envisagées 

Lead Gen & CRM (formerly SharpSpring)

Pourquoi passer à Salesforce Service Cloud

Salesforce is much more sophisticated, yet easier to use. It has a lot more features and allows the sales team to follow their prospects/opportunities from start to finish very easily.
Jose
Note globale
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Great SaaS solution

Publié le 2022-05-01

Avantages

Effortless installation, saved us almost a month of installation and deployment process.

Inconvénients

No free trial full of features, besides that the quality of the UI is awesome.

Aseel
Note globale
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Egypt

Publié le 2023-05-12

I found integration in Salesforce's business processes because it made it easier for us to use many...

I found integration in Salesforce's business processes because it made it easier for us to use many of the features it contains, which helped us a lot in the organization's work and helped in its success, development, and completion of its practical and functional tasks in a short and fast time, and also that it is easy to use and practice, and it contains easy windows and easy to learn and get used to After experiencing it, it is really something special ، great program.

Inconvénients

Salesforce has a rather high price, and we hope that its price will be reduced slightly, as it helps us a lot and is relied upon in various matters to carry out the functional process in the company and because it has facilitated the use of many of the features that it contains, which helped us a lot in the work of the organization and helped in its success and development.

Justin
Note globale
  • Secteur d'activité : Articles de sport
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Service Cloud Review

Publié le 2023-12-14

Overall, Salesforce Service Cloud has been a huge improvement for our company compared to our...

Overall, Salesforce Service Cloud has been a huge improvement for our company compared to our previously used CRM. There are an incredible amount of options available to you to get the most out of the tool and it has become a critical piece of technology for our organization.

Avantages

Salesforce Service Cloud is a one-stop-shop for our business. It provides a well-organized customer list, allowing us to quickly reach our customers with important business updates. It also provides us a central location to house all of our internal and external training documents, with the ability to quickly and easily update them as things change. We are able to customize the look and feel to meet our business needs and have access to incredibly important data on our productivity, customer needs and internal development needs.

Inconvénients

There is such a sheer amount of data available through Service Cloud, that it is best to have a team of knowledgeable Salesforce support teams members who are able to design the right layout and to access and share important information.

Weronika
Note globale
  • Secteur d'activité : Meubles
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Salesforce Service Cloud

Publié le 2023-05-27

My overall experience with Salesforce Service Cloud has been positive, as it provided a powerful...

My overall experience with Salesforce Service Cloud has been positive, as it provided a powerful and comprehensive solution for managing customer service operations. While there were challenges in terms of complexity and cost, it significantly improved our ability to deliver personalized and efficient customer support.

Avantages

One aspect I liked most about Salesforce Service Cloud was its comprehensive and centralized view of customer data, enabling efficient case management and personalized customer interactions. The platform's robust automation and AI-powered features, such as chatbots and knowledge base, greatly enhanced our customer service operations.

Inconvénients

One drawback I experienced with Salesforce Service Cloud was the complexity of the platform, requiring extensive configuration and customization to fully meet our specific business needs. Additionally, the licensing costs associated with certain advanced features and user licenses could be a barrier for smaller organizations.