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745 avis
- Secteur d'activité : Production alimentaire
- Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Utilisateur sales force
Publié le 2023-07-20
Avantages
Système de planification et classification des données très performant
Inconvénients
Rien pour le moment que je peux qualifier comme aspects moins apprécié
- Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
Une référence en CRM
Publié le 2023-03-07
Salesforce Service Cloud est une plateforme de service client exceptionnelle qui offre une...
Salesforce Service Cloud est une plateforme de service client exceptionnelle qui offre une expérience client optimale sur tous les canaux. Bien que le coût puisse être élevé pour les petites entreprises et que la mise en place puisse prendre du temps, les avantages tels que l'automatisation des tâches, la gestion des cas et la personnalisation des interactions en font un choix idéal pour les entreprises qui souhaitent offrir un service client exceptionnel.
Avantages
Permet aux entreprises de fournir un service client exceptionnel sur tous les canauxÉconomise du temps et de l'argent grâce à l'automatisation des tâchesAméliore la résolution des problèmes grâce à une gestion de cas efficaceOffre une expérience client personnalisée pour fidéliser les clientsFacilite la collaboration entre les équipes de service client
Inconvénients
Le coût peut être élevé pour les petites entreprisesLa mise en place peut prendre du temps et nécessiter une assistance techniqueL'interface utilisateur peut être complexe pour les nouveaux utilisateurs
- Secteur d'activité : Internet
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d’utilisation
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
outil de ticketing
Publié le 2023-09-18
Avantages
permet d'intégrer le ticketing avec la version de salesfroces. Très pratique si le reste de la suite est déjà déployée (contrairement à l'utilisation croisée avec Service Now)
Inconvénients
Temps de prise en main et de déploiement pour les équipes avec le reste de la suite

- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Version d’essai gratuite
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Logiciel de centre d'appel
Publié le 2023-10-29
Avantages
Le produit est doté d'une grande fonctionnalités qui m'aide pour la gestion de services clients, très professionnel et simple.
Inconvénients
Bravo à l'équipe assistante de ce produit, je l'apprécie énormément et je ne reproche rien pour le moment.

- Secteur d'activité : Immobilier commercial
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Version d’essai gratuite
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Logiciel de Centre d'appel
Publié le 2023-10-30
Avantages
Simple et efficace pour la gestion clientèle grâce à ses fonctionnalités. Très cool et professionnel.
Inconvénients
C'est un top produit de messagerie et de centre d'appel. Je n' ai pas encore eu d'inconvénients. Je le recommande

- Secteur d'activité : Immobilier commercial
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Version d’essai gratuite
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Logiciel de Centre d’appel
Publié le 2023-10-29
Avantages
Très pratique et très performant pour apporter son aide aux entreprises. Avec de tte bonne fonctionnalités. Je le recommande.
Inconvénients
Super produit et simple à utiliser et très performant . Je n’ai pas d’inconvénient.
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d’utilisation
- Probabilité de recommander le produit 5.0 /10
Un excellent logiciel SAV
Publié le 2023-02-20
Avantages
Salesforce Service Cloud ne regorge pas de fonctionnalités mais permet de gérer facilement les tickets de support client, les interactions sur les réseaux sociaux, les connaissances clients, les chatbots et les analyses de performances dans notre cas. Le point fort réside pour nous dans la personnalisation de l'outil
Inconvénients
Dans un milieu / environnement restreint, Salesforce Service Cloud peut être plutôt onéreux. Nous envisageons d'ailleurs de changer de solution pour une moins chère. La courbe d'apprentissage est également longue et il faut le prévoir dans les ressources.
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Version d’essai gratuite
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 5.0 /10
CRM complet
Publié le 2022-11-21
Avantages
CRM vraiment complet et puissant. Les relances automatiques sont vraiment utiles pour les petites structures
Inconvénients
Logiciel vraiment très cher pour des petites structures. Difficile de le rentabiliser.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
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Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Mon expérience avec Salesforce Service Cloud : un outil de service client exceptionnel
Publié le 2023-03-05
L'expérience globale d'utilisation de Salesforce est souvent très positive, offrant un ensemble...
L'expérience globale d'utilisation de Salesforce est souvent très positive, offrant un ensemble complet de fonctionnalités pour une gestion efficace du service client.
Avantages
J'ai apprécié la flexibilité, la personnalisation et la facilité d'utilisation de Salesforce, ainsi que son excellent support client et son évolutivité pour répondre à nos besoins.
Inconvénients
J'ai noté que le coût est un peu élevé pour les petites entreprises comme la notre, tandis que j'ai signalé des problèmes de performance.

- Secteur d'activité : Recrutement
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
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Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
SalesForce is the best web-based platform to do Sales, BD and Recruiting!
Publié le 2018-08-18
SalesForce is a great tool that will help small to big companies in driving revenue, and helping...
SalesForce is a great tool that will help small to big companies in driving revenue, and helping each company drive results and performance to each client in their business development, recruiting and lead generation efforts in just a short span of time.
Avantages
We've been using SalesForce for roughly 3 years now, and it helped us drive great ROIs due to its easy usage in terms of data entry, categorizing each client or candidate, and also the functionality it provides such as mass emails that we can add HTML codes to make it look personalized or targeted, and also the option that let us see if a client or candidate already opened the email we sent.
Our Academy, BD, and Recruiting department drove great revenue because of this, and SalesForce did a great job in helping us drive sales, and place candidates to our clients in a short span of time.
Inconvénients
What I least like about SalesForce is its downtimes. The only drawback I experience from SalesForce is the time to time down time it causes, but that was just minimal and not often so no harm really made.

- Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
- Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
It's fantastic that it's adaptable and customizable
Publié le 2022-05-18
Use this in my store to run my firm, and it provides a lot of amazing options and friendly customer...
Use this in my store to run my firm, and it provides a lot of amazing options and friendly customer support as well as an excellent program. Although the pricing structure can be a bit of a challenge to stomach at times, the customization and integration options are practically limitless, so that alleviates my concerns.
Avantages
The most appealing aspect of Salesforce Service Cloud to me is how simple it is to use. You don't need any support managing Your Salesforce environment after only a few minutes of training and a few tips. If You don't have the time or inclination to learn how to write difficult code, this tool will allow You to accomplish Your aim in a few of mouse clicks.
Inconvénients
Sales and Service cloud might be expensive, but buying them both at once can save you some money. Unless a former colleague serves as a mentor, it is difficult to learn the ropes.
- Secteur d'activité : Services financiers
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
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Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 4.0 /10
Good at first
Publié le 2021-11-10
We chose to move to a competitor after being a client for 7 years. Our reasons were based on poor...
We chose to move to a competitor after being a client for 7 years. Our reasons were based on poor communication and delivery in our region South Africa). The emphasis being on a really poor communication and implementation service experience over the period.
Avantages
At first it represented a really good customisable solution.
Inconvénients
Since its launch many more competitors have arrived. These competitors are offerring tailored solutions and proactive communication at far better prices. My feeling is Salesforce has fallen behind as a service and its pricing is no longer competitive. This is particularily noticable when you need to communicate with salesforce post implementation and you simply have a web interface rather than direct communication.
- Secteur d'activité : Services aux consommateurs
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Great
Publié le 2023-08-09
Avantages
The easy access and navigation , being able to use different tabs to navigate different accounts or info need it .
Inconvénients
Some of the tabs or functions need a bit of more work .
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Salesforce can work for you as a tech support executive
Publié le 2021-12-15
Really enjoy working with the service. It's easy to manage and integrations are great
Really enjoy working with the service. It's easy to manage and integrations are great
Avantages
Integrates well into existing Salesforce CRM
Very customizable
Great reporting tools
good email-to-case and web-to-case capabilities
Inconvénients
requires a salesforce administrator since nothing comes out of the box
Pourquoi choisir Salesforce Service Cloud
searched for a better solution that also integrates well with existing info in SalesforceLogiciel antérieur
Zendesk SuitePourquoi passer à Salesforce Service Cloud
already have info in Salesforce so it's a crucial aspect- Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Sales Business brand
Publié le 2021-06-03
Avantages
You can manage all your needs according to your company and needs. and mainly it is that all the information is unified together in the same place
Inconvénients
Like all other systems, this is a platform that requires training to really know how to use it and get the most out of it.
Pourquoi choisir Salesforce Service Cloud
This system is more complete and many more detailsLogiciel antérieur
Zoho CRMPourquoi passer à Salesforce Service Cloud
This system is more complete and many more details- Secteur d'activité : Services financiers
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d’utilisation
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Everything I need on one page
Publié le 2019-11-06
I love that I can manage our sales team's goals vs. actuals all in one place. I can see exactly...
I love that I can manage our sales team's goals vs. actuals all in one place. I can see exactly where each prospect/opportunity is in the sales process, who the contact is and information about the company all on one screen. With the links that let me get more information about each of those areas, it's a seamless process.
Avantages
I love that, compared to Salesforce Classic, I can see all of the information about the Prospect or Client that I need all on one page. I don't have to go from one page to another
Inconvénients
It's not like any of the other CRMs that our sales team has used so there was a bit of a training curve for some of them.
Alternatives envisagées
Lead Gen & CRM (formerly SharpSpring)Pourquoi passer à Salesforce Service Cloud
Salesforce is much more sophisticated, yet easier to use. It has a lot more features and allows the sales team to follow their prospects/opportunities from start to finish very easily.
- Secteur d'activité : Études de marché
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Perfect platform for multiple services!
Publié le 2023-01-21
So far, very happy with this software. It has been very useful in customer relationship management.
So far, very happy with this software. It has been very useful in customer relationship management.
Avantages
The best part of this platform is that it can be used for multiple services, whether it is critical case management, customer service or field service. Its smooth interface has helped us in resolving multiple cases and building a strong relationship with our customers.
Inconvénients
It is very expensive and its integration with other software can be a bit complex at times.
- Secteur d'activité : Internet
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
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Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
a beast of features for CS teams
Publié le 2023-02-24
Avantages
- It's so easy to keep track of all my customer interactions in one place-The automation features save me so much time and help me stay on top of everything-The knowledge base is a lifesaver - I can quickly find answers to common questions without having to look them up every time-The reporting and analytics give me valuable insights into our customer service performance-The integrations with other Salesforce products are really helpful for a seamless workflow
Inconvénients
-The setup process can be a bit overwhelming at first, especially if you're not used to using Salesforce products-The pricing can be a bit steep very quickly , especially for smaller businesses (as you pay per seat and per edition) -The interface can take some getting used to, but once you do, it's really intuitive
- Secteur d'activité : Externalisation/délocalisation
- Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 3.0 /10
big corporate machine to manage leads
Publié le 2023-08-21
I don't want to use it anymore.
I don't want to use it anymore.
Avantages
it took me a while to understand a fraction of function. I had only make calles and left comments, and moved leads in the progress line.
Inconvénients
difficult to find the right customers in borwser, to manage the task after long break. create pipeline of customers and reports. Without a lot of work and patience I would though out through widow the computer.
- Secteur d'activité : Comptabilité
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
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Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Egypt
Publié le 2023-05-12
I found integration in Salesforce's business processes because it made it easier for us to use many...
I found integration in Salesforce's business processes because it made it easier for us to use many of the features it contains, which helped us a lot in the organization's work and helped in its success, development, and completion of its practical and functional tasks in a short and fast time, and also that it is easy to use and practice, and it contains easy windows and easy to learn and get used to After experiencing it, it is really something special ، great program.
Inconvénients
Salesforce has a rather high price, and we hope that its price will be reduced slightly, as it helps us a lot and is relied upon in various matters to carry out the functional process in the company and because it has facilitated the use of many of the features that it contains, which helped us a lot in the work of the organization and helped in its success and development.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Salesforce is one of the best CRM out there!
Publié le 2018-09-10
Salesforce is the best platform out there to help you resolve your business problems! It is the...
Salesforce is the best platform out there to help you resolve your business problems! It is the best CRM that you can access anywhere; anytime!
Avantages
Salesforce helped us resolve one of the major problems in our firm. At first, we were using Excel as our Candidate and Client database, and most of the time we get troubles because of this.
There are times that we reach out a candidate who then turns out to be our client. There are times as well that we reach out to a candidate more than 5 times a day, and because of that we get a lot of "do-not-contact" requests.
With Salesforce, it helped us to create tailor-fit solution to our business problem. We were able to import all of our candidates and clients to Salesforce by just uploading our excel databases in the system. We were able to put do not contact provisioning to our clients, to candidates that are currently in process, and also those candidates who indicated that they are not actively looking.
Now, we were able to make a great relationship with our candidates and clients through Salesforce.
Inconvénients
What I least like about Salesforce is their customer support. Sometimes they are not that very good in resolving tech problems. Well, we seldom get problems so we barely need their help, but I hope Salesforce trains them well.
- Secteur d'activité : Meubles
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d’utilisation
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Salesforce Service Cloud
Publié le 2023-05-27
My overall experience with Salesforce Service Cloud has been positive, as it provided a powerful...
My overall experience with Salesforce Service Cloud has been positive, as it provided a powerful and comprehensive solution for managing customer service operations. While there were challenges in terms of complexity and cost, it significantly improved our ability to deliver personalized and efficient customer support.
Avantages
One aspect I liked most about Salesforce Service Cloud was its comprehensive and centralized view of customer data, enabling efficient case management and personalized customer interactions. The platform's robust automation and AI-powered features, such as chatbots and knowledge base, greatly enhanced our customer service operations.
Inconvénients
One drawback I experienced with Salesforce Service Cloud was the complexity of the platform, requiring extensive configuration and customization to fully meet our specific business needs. Additionally, the licensing costs associated with certain advanced features and user licenses could be a barrier for smaller organizations.
- Secteur d'activité : Urbanisme et architecture
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Timeless Timesaving
Publié le 2022-10-06
Generally very positive. It's expansive and customisable so with some planning and time you can get...
Generally very positive. It's expansive and customisable so with some planning and time you can get it to do just about anything.
Avantages
To be able to create your own fields, tables, and custom code calculations is a wonderful boon. It means your wish list can actually be catered for, and better you can keep adding or taking away as your systems develop and refine over time.
Inconvénients
It can get quite complex to integrate multiple third-party systems, but when it's done, and there is support, you have a fully integrated system that provides ALL the information you need on a client account and project at your fingertips.
- Secteur d'activité : Vétérinaire
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Great Veterinary Management Software
Publié le 2022-11-17
This system, being cloud based, allows me the flexibility to change schedules and appointments, as...
This system, being cloud based, allows me the flexibility to change schedules and appointments, as well as examine patient charts while being away from the office. I love this about the Salesforce Service Cloud.
Avantages
This software is very easy to set up and utilize. It is more intuitive and simpler to use than most of the other management software systems I have been exposed to in my 3 decades of professional work. It is also cloud based so it makes it easy to check my schedule or re-evaluate patient's charts even when I am away from the office.
Inconvénients
My least favorite part is the financial management aspect of the program. While it is not horrible, it has a few issues that can be hard to figure out. However, once you figure out the little issues, they are very easy to deal with in the future.
- Secteur d'activité : Immobilier
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
All about Salesforce
Publié le 2023-04-01
Avantages
Options to edit and analyze reports is an amazing featureUser friendlyCan be accessed from anywhere
Inconvénients
Customisation of view is difficult at times and limited options available