Salesforce Service Cloud - Avis

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779 avis
- Secteur d'activité : Production alimentaire
- Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Utilisateur sales force
Publié le 2023-07-20
Avantages
Système de planification et classification des données très performant
Inconvénients
Rien pour le moment que je peux qualifier comme aspects moins apprécié

- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Version d’essai gratuite
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Logiciel de centre d'appel
Publié le 2023-10-29
Avantages
Le produit est doté d'une grande fonctionnalités qui m'aide pour la gestion de services clients, très professionnel et simple.
Inconvénients
Bravo à l'équipe assistante de ce produit, je l'apprécie énormément et je ne reproche rien pour le moment.

- Secteur d'activité : Immobilier commercial
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Version d’essai gratuite
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Logiciel de Centre d’appel
Publié le 2023-10-29
Avantages
Très pratique et très performant pour apporter son aide aux entreprises. Avec de tte bonne fonctionnalités. Je le recommande.
Inconvénients
Super produit et simple à utiliser et très performant . Je n’ai pas d’inconvénient.

- Secteur d'activité : Immobilier commercial
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Version d’essai gratuite
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Logiciel de Centre d'appel
Publié le 2023-10-30
Avantages
Simple et efficace pour la gestion clientèle grâce à ses fonctionnalités. Très cool et professionnel.
Inconvénients
C'est un top produit de messagerie et de centre d'appel. Je n' ai pas encore eu d'inconvénients. Je le recommande
- Secteur d'activité : Internet
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d’utilisation
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
outil de ticketing
Publié le 2023-09-18
Avantages
permet d'intégrer le ticketing avec la version de salesfroces. Très pratique si le reste de la suite est déjà déployée (contrairement à l'utilisation croisée avec Service Now)
Inconvénients
Temps de prise en main et de déploiement pour les équipes avec le reste de la suite
- Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
Une référence en CRM
Publié le 2023-03-07
Salesforce Service Cloud est une plateforme de service client exceptionnelle qui offre une...
Salesforce Service Cloud est une plateforme de service client exceptionnelle qui offre une expérience client optimale sur tous les canaux. Bien que le coût puisse être élevé pour les petites entreprises et que la mise en place puisse prendre du temps, les avantages tels que l'automatisation des tâches, la gestion des cas et la personnalisation des interactions en font un choix idéal pour les entreprises qui souhaitent offrir un service client exceptionnel.
Avantages
Permet aux entreprises de fournir un service client exceptionnel sur tous les canauxÉconomise du temps et de l'argent grâce à l'automatisation des tâchesAméliore la résolution des problèmes grâce à une gestion de cas efficaceOffre une expérience client personnalisée pour fidéliser les clientsFacilite la collaboration entre les équipes de service client
Inconvénients
Le coût peut être élevé pour les petites entreprisesLa mise en place peut prendre du temps et nécessiter une assistance techniqueL'interface utilisateur peut être complexe pour les nouveaux utilisateurs
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Mon expérience avec Salesforce Service Cloud : un outil de service client exceptionnel
Publié le 2023-03-05
L'expérience globale d'utilisation de Salesforce est souvent très positive, offrant un ensemble...
L'expérience globale d'utilisation de Salesforce est souvent très positive, offrant un ensemble complet de fonctionnalités pour une gestion efficace du service client.
Avantages
J'ai apprécié la flexibilité, la personnalisation et la facilité d'utilisation de Salesforce, ainsi que son excellent support client et son évolutivité pour répondre à nos besoins.
Inconvénients
J'ai noté que le coût est un peu élevé pour les petites entreprises comme la notre, tandis que j'ai signalé des problèmes de performance.
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d’utilisation
- Probabilité de recommander le produit 5.0 /10
Un excellent logiciel SAV
Publié le 2023-02-20
Avantages
Salesforce Service Cloud ne regorge pas de fonctionnalités mais permet de gérer facilement les tickets de support client, les interactions sur les réseaux sociaux, les connaissances clients, les chatbots et les analyses de performances dans notre cas. Le point fort réside pour nous dans la personnalisation de l'outil
Inconvénients
Dans un milieu / environnement restreint, Salesforce Service Cloud peut être plutôt onéreux. Nous envisageons d'ailleurs de changer de solution pour une moins chère. La courbe d'apprentissage est également longue et il faut le prévoir dans les ressources.
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Version d’essai gratuite
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 5.0 /10
CRM complet
Publié le 2022-11-21
Avantages
CRM vraiment complet et puissant. Les relances automatiques sont vraiment utiles pour les petites structures
Inconvénients
Logiciel vraiment très cher pour des petites structures. Difficile de le rentabiliser.

- Secteur d'activité : Biens de consommation
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant Version d’essai gratuite
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Great for Call Centers
Publié le 2023-11-16
Avantages
I Like that it makes transferring calls, recording calls, and gathering call data very easy and in one place.
Inconvénients
I do wish it was just a little bit cheaper.
- Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Has helped incredibly!
Publié le 2024-08-19
My overall experience with Salesforce Service Cloud has been quite positive. The platform's...
My overall experience with Salesforce Service Cloud has been quite positive. The platform's customer service tools have greatly improved our ability to manage and resolve customer issues efficiently. The integration capabilities with other Salesforce products and third-party applications have made it a versatile solution for our business needs. The analytics and reporting features have provided valuable insights for improving our service operations. Overall, Salesforce Service Cloud has been a highly beneficial tool for enhancing our customer service capabilities.
Avantages
Salesforce Service Cloud offers numerous benefits for businesses. Its customer service tools enable efficient case management, allowing for quick and effective resolution of customer issues. The platform provides a 360-degree view of the customer, empowering businesses to deliver personalized and proactive customer service. Furthermore, its integration capabilities with other Salesforce products and third-party applications make it a versatile and scalable solution for businesses of all sizes. The robust analytics and reporting features further enable businesses to gain valuable insights and improve their service operations.
Inconvénients
The learning curve in the beginning stages was a little hard, but once we accomplished the beginning steps it was a breeze.
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d’utilisation
- Probabilité de recommander le produit 6.0 /10
Good if using Salesforce CRM
Publié le 2023-05-12
It was okay - great for us, terrible for clients.
It was okay - great for us, terrible for clients.
Avantages
The service cloud + CRM in Salesforce is a great combo to know everything you need to know about a client before contacting them!
Inconvénients
Even if you are using the CRM, the experience for the client is not great. It's almost like you need to know how to use Salesforce before you can use their service cloud, and most of our clients have never even heard of Salesforce, wildly enough.
- Secteur d'activité : Divertissement
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant Version d’essai gratuite
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Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 4.0 /10
Not to happy
Publié le 2024-11-21
I didn't really like salesforce. It didn't meet my expectations
I didn't really like salesforce. It didn't meet my expectations
Avantages
I like that Salesforce is innovative with their products and how they are used.
Inconvénients
I find that some things are a bit mundane.
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Excellent tool, when used correctly
Publié le 2024-07-14
When implemented appropriately for your size and business needs the tool is an excellent addition...
When implemented appropriately for your size and business needs the tool is an excellent addition to your CRM/analytics toolbox. Recommend
Avantages
Plenty of integrations, deeply adaptable to your business’ needs. Can be small and simple or greatly expand in sophistication as the business does. Adds order to a growing sales pipeline or team, helping ensure customers get the best of your service
Inconvénients
Put effort to keep it as lightweight as possible. I’ve seen the implementation being overdone in so many places - can make employees reluctant to use it properly and reduce the accuracy/benefits of the tool. Keep it simple and it will do wonders for your business - ask yourself ‘do we really need this field, what value do we get from it’ - if there’s no good answer - bin it.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Efficient and Comprehensive Service Management
Publié le 2024-08-05
My overall experience with Salesforce Service Cloud has been highly positive. It excels in...
My overall experience with Salesforce Service Cloud has been highly positive. It excels in streamlining customer service operations with its features, making it an invaluable tool for enhancing customer satisfaction and team productivity.
Avantages
Salesforce Service Cloud is great because it helps manage customer cases efficiently in the Dash, supports multiple communication channels or cases, and automates tasks to save time. It is also customizable and real-time analytics also make it easy to track performance and improve customer service.
Inconvénients
The complexity of Salesforce Service Cloud can be overwhelming for new users, requiring a steep learning curve. I my self took sometime to learn it
- Secteur d'activité : Banque
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Salesforce Review
Publié le 2024-06-16
I am very impress with Salesforce since it can be used for incoming, outgoing calls and chat support
I am very impress with Salesforce since it can be used for incoming, outgoing calls and chat support
Avantages
The user interface is less complicated and the ticket are well organize
Inconvénients
It freezes during new changes are being implemented
- Secteur d'activité : Eau/gaz/électricité
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Salesforce Service Cloud Has Been a Reliable and Effective Solution
Publié le 2024-04-11
Avantages
I like the accuracy of Salesforce Service Cloud.
Salesforce Service Cloud is amazing and super excellent to manage.
Inconvénients
No dislikes about Salesforce Service Cloud.
Salesforce Service Cloud works so well for us.
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d’utilisation
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Great for sales tracking not so good for customer management
Publié le 2024-03-25
Avantages
It’s great software to track sales due to its interfaces with other softwares and very customizable
Inconvénients
It’s not easy to use and a first time user will have difficulties setting up an account. Also hard to manage clients

- Secteur d'activité : Design
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Salesforce as a customer service representative
Publié le 2024-06-09
It was great to use for interaction with customers. I was able tot rack sales processes and also...
It was great to use for interaction with customers. I was able tot rack sales processes and also see how they integrated with marketing campaigns, and customer interactions.
Avantages
It has a great user interface. It is very intuitive and easy to learn.
Inconvénients
I felt a little limited when using the app
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d’utilisation
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Perfect CRM for a company
Publié le 2024-05-13
my overall experience is very positive with Salesforce and for sure I am still a learner as they...
my overall experience is very positive with Salesforce and for sure I am still a learner as they have lots of great tools still to be explored.
Avantages
What I love most are the reports that we can create based on the information that we want to see
Inconvénients
I think that could be very cool to create a feature for reminder that could pop up on our page when we log into Salesforce.
- Secteur d'activité : Automobile
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Sales Force comes with all the force!
Publié le 2024-06-25
Avantages
I love customer management as well as employee tasking and account detail
Inconvénients
There's not a whole lot I don't like about Salesforce it gives you every bit of information on every customer and every aspect of every customer account
- Secteur d'activité : Banque
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d’utilisation
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Love Service Cloud
Publié le 2023-07-14
Overall a tremendous fan of Service Cloud and all of the product offerings from Salesforce.
Overall a tremendous fan of Service Cloud and all of the product offerings from Salesforce.
Avantages
It's a great business solution when set up properly. We're able to use it as a single platform for all contact center needs as it fully integrates with our CTI system as well
Inconvénients
The ramp up period for users to adopt and fully use the platform can take some time. It's not always user friendly, but once the users get the grasp of it, it increases productivity
- Secteur d'activité : Internet
- Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
I like Salesforce very much, because it is simple to use and automation
Publié le 2023-02-25
the experience itself, is very good. it makes it very easy to automate contact with the customer,...
the experience itself, is very good. it makes it very easy to automate contact with the customer, especially when I want to update data. it helps me optimize my time, in my opinion there is little to improve
Avantages
I like the ease of changing the text I want to send to the customer, and the ease of automation of updating customer purchases
Inconvénients
i believe they could, verify if the client's number is in whatsapp or not, update the contact lists automatically, inform the quantity of available contacts in each list and a greater facility when searching for a specific contact. it is not so easy to filter the contact you want to contact. but i know that the platform is always being updated to improve the experience of its users
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Salesforce Service Cloud is by far the most customizable
Publié le 2023-11-27
Avantages
Salesforce Service Cloud is by far the most customizable solution I have tried.
Inconvénients
It takes a lot longer to configure/set-up because it is so customizable and it's expensive, but ultimately it's worth it being able to do whatever we want to leverage best-in-class partners.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Salesforce Service Cloud
Publié le 2023-07-12
It has improved our business in multiple ways.
It has improved our business in multiple ways.
Avantages
It allows us as an organization to be more organized when it comes to tracking work orders, clients, and accounts. The system also allows us to see where certain people are lacking in keeping data real time.
Inconvénients
The one item that could use improvement is reporting and some status fields for events. If we could get a little more creativity with the reporting it would be extremely helpful. In addition, being able to update a native status field for Events would be beneficial for our tracking.