Salesforce Service Cloud - Avis

Salesforce Service Cloud

4,4 (755)
Donnez votre avis!
Offrez un service client d'excellence

Note globale

4,4 /5
(755)
Rapport qualité-prix
4,1/5
Fonctionnalités
4,4/5
Simplicité d’utilisation
4,1/5
Support client
4,2/5

91%
des utilisateurs recommandent cette application
Classer par

755 avis

Rachid
Note globale
  • Secteur d'activité : Production alimentaire
  • Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Utilisateur sales force

Publié le 2023-07-20

Avantages

Système de planification et classification des données très performant

Inconvénients

Rien pour le moment que je peux qualifier comme aspects moins apprécié

Gabriel
Note globale
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Une référence en CRM

Publié le 2023-03-07

Salesforce Service Cloud est une plateforme de service client exceptionnelle qui offre une...

Salesforce Service Cloud est une plateforme de service client exceptionnelle qui offre une expérience client optimale sur tous les canaux. Bien que le coût puisse être élevé pour les petites entreprises et que la mise en place puisse prendre du temps, les avantages tels que l'automatisation des tâches, la gestion des cas et la personnalisation des interactions en font un choix idéal pour les entreprises qui souhaitent offrir un service client exceptionnel.

Avantages

Permet aux entreprises de fournir un service client exceptionnel sur tous les canauxÉconomise du temps et de l'argent grâce à l'automatisation des tâchesAméliore la résolution des problèmes grâce à une gestion de cas efficaceOffre une expérience client personnalisée pour fidéliser les clientsFacilite la collaboration entre les équipes de service client

Inconvénients

Le coût peut être élevé pour les petites entreprisesLa mise en place peut prendre du temps et nécessiter une assistance techniqueL'interface utilisateur peut être complexe pour les nouveaux utilisateurs

Bastien
Note globale
  • Secteur d'activité : Internet
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

outil de ticketing

Publié le 2023-09-18

Avantages

permet d'intégrer le ticketing avec la version de salesfroces. Très pratique si le reste de la suite est déjà déployée (contrairement à l'utilisation croisée avec Service Now)

Inconvénients

Temps de prise en main et de déploiement pour les équipes avec le reste de la suite

Jeannette
Jeannette
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Version d’essai gratuite
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Logiciel de centre d'appel

Publié le 2023-10-29

Avantages

Le produit est doté d'une grande fonctionnalités qui m'aide pour la gestion de services clients, très professionnel et simple.

Inconvénients

Bravo à l'équipe assistante de ce produit, je l'apprécie énormément et je ne reproche rien pour le moment.

Laurent
Laurent
Note globale
  • Secteur d'activité : Immobilier commercial
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Version d’essai gratuite
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Logiciel de Centre d'appel

Publié le 2023-10-30

Avantages

Simple et efficace pour la gestion clientèle grâce à ses fonctionnalités. Très cool et professionnel.

Inconvénients

C'est un top produit de messagerie et de centre d'appel. Je n' ai pas encore eu d'inconvénients. Je le recommande

Akou Kafui
Akou Kafui
Note globale
  • Secteur d'activité : Immobilier commercial
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Version d’essai gratuite
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Logiciel de Centre d’appel

Publié le 2023-10-29

Avantages

Très pratique et très performant pour apporter son aide aux entreprises. Avec de tte bonne fonctionnalités. Je le recommande.

Inconvénients

Super produit et simple à utiliser et très performant . Je n’ai pas d’inconvénient.

Marion
Note globale
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

Un excellent logiciel SAV

Publié le 2023-02-20

Avantages

Salesforce Service Cloud ne regorge pas de fonctionnalités mais permet de gérer facilement les tickets de support client, les interactions sur les réseaux sociaux, les connaissances clients, les chatbots et les analyses de performances dans notre cas. Le point fort réside pour nous dans la personnalisation de l'outil

Inconvénients

Dans un milieu / environnement restreint, Salesforce Service Cloud peut être plutôt onéreux. Nous envisageons d'ailleurs de changer de solution pour une moins chère. La courbe d'apprentissage est également longue et il faut le prévoir dans les ressources.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Version d’essai gratuite
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

CRM complet

Publié le 2022-11-21

Avantages

CRM vraiment complet et puissant. Les relances automatiques sont vraiment utiles pour les petites structures

Inconvénients

Logiciel vraiment très cher pour des petites structures. Difficile de le rentabiliser.

Lekmane
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Mon expérience avec Salesforce Service Cloud : un outil de service client exceptionnel

Publié le 2023-03-05

L'expérience globale d'utilisation de Salesforce est souvent très positive, offrant un ensemble...

L'expérience globale d'utilisation de Salesforce est souvent très positive, offrant un ensemble complet de fonctionnalités pour une gestion efficace du service client.

Avantages

J'ai apprécié la flexibilité, la personnalisation et la facilité d'utilisation de Salesforce, ainsi que son excellent support client et son évolutivité pour répondre à nos besoins.

Inconvénients

J'ai noté que le coût est un peu élevé pour les petites entreprises comme la notre, tandis que j'ai signalé des problèmes de performance.

Jordan
Jordan
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Awesome Ticketing System

Publié le 2019-08-08

Users are really more productive than previous tool

Users are really more productive than previous tool

Avantages

With Service Cloud, we have a complete overview on our Customers. From Lead to Case, we can log all customers activities and be proactive for their needs.

Inconvénients

Often, you must adapt your process to the tool, not the tool to your process and that's the hardest part of Salesforce implementation. Also, multiple administrators can destroy your organization.

Cassandra
Note globale
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Salesforce - A must for CRM

Publié le 2023-04-24

Overall, Salesforce service cloud is an incredibly powerful tool that has allowed me to understand...

Overall, Salesforce service cloud is an incredibly powerful tool that has allowed me to understand our company more than ever through the dashboards and reports I create to make data more than just data, but answers to my questions. The valuable insight I have gained is a game changer.

Avantages

Although Salesforce might seem a bit daunting at first, it overall is extremely customizable and can (and should) be built for you and your company's needs. This tool is so powerful and key in customer relationship management and has taken our CRM to the next level. Our data is all held in Salesforce and we are able to create reports and dashboards to keep track of the business and gain insights.

Inconvénients

I do sometimes wish Salesforce was a bit more user friendly however once you learn more about the program you do become quite comfortable and customer service will always be there to help you in a kindly manner

Alternatives envisagées 

HubSpot CRM

Pourquoi passer à Salesforce Service Cloud

We chose Salesforce over Hubspot due to its reputation. Salesforce is #1 for a reason. This tool is by far the most intelligent.
Harry
Note globale
  • Secteur d'activité : Réseaux informatiques
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

NOT a good SERVICE TICKETING SYSTEM

Publié le 2020-02-21

very clomzy and not effective.

very clomzy and not effective.

Avantages

its nice in its design. it can properly relate cases to client records

Inconvénients

This software lacks the necessary tools to properly communicate with your customers.

Customers can respond to closed tickets without getting notifications.
team isn't notified when a new ticket comes in.
overall lightening experience is a SLOW moving vehicle, wast's our teams time.
the list goes on and on

One answer to all of our issues is that we need a SALESFORCE DEVELOPER to customize the thing for us.

so unless you have a small fortune to spend on Developers to customize it to your need go with a normal ticketing system that was designed ground up for this purpose. similar to the product that salesforce bought and then killed DESK.com

Ami
Note globale
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Salesforce can work for you as a tech support executive

Publié le 2021-12-15

Really enjoy working with the service. It's easy to manage and integrations are great

Really enjoy working with the service. It's easy to manage and integrations are great

Avantages

Integrates well into existing Salesforce CRM
Very customizable
Great reporting tools
good email-to-case and web-to-case capabilities

Inconvénients

requires a salesforce administrator since nothing comes out of the box

Alternatives envisagées 

JIRA Service Management et ServiceNow

Pourquoi choisir Salesforce Service Cloud 

searched for a better solution that also integrates well with existing info in Salesforce

Logiciel antérieur 

Zendesk Suite

Pourquoi passer à Salesforce Service Cloud

already have info in Salesforce so it's a crucial aspect
Shalom
Note globale
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Sales Business brand

Publié le 2021-06-03

Avantages

You can manage all your needs according to your company and needs. and mainly it is that all the information is unified together in the same place

Inconvénients

Like all other systems, this is a platform that requires training to really know how to use it and get the most out of it.

Alternatives envisagées 

Zoho CRM et HubSpot CRM

Pourquoi choisir Salesforce Service Cloud 

This system is more complete and many more details

Logiciel antérieur 

Zoho CRM

Pourquoi passer à Salesforce Service Cloud

This system is more complete and many more details
Jose
Note globale
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Great SaaS solution

Publié le 2022-05-01

Avantages

Effortless installation, saved us almost a month of installation and deployment process.

Inconvénients

No free trial full of features, besides that the quality of the UI is awesome.

Jennifer
Note globale
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Everything I need on one page

Publié le 2019-11-06

I love that I can manage our sales team's goals vs. actuals all in one place. I can see exactly...

I love that I can manage our sales team's goals vs. actuals all in one place. I can see exactly where each prospect/opportunity is in the sales process, who the contact is and information about the company all on one screen. With the links that let me get more information about each of those areas, it's a seamless process.

Avantages

I love that, compared to Salesforce Classic, I can see all of the information about the Prospect or Client that I need all on one page. I don't have to go from one page to another

Inconvénients

It's not like any of the other CRMs that our sales team has used so there was a bit of a training curve for some of them.

Alternatives envisagées 

Lead Gen & CRM (formerly SharpSpring)

Pourquoi passer à Salesforce Service Cloud

Salesforce is much more sophisticated, yet easier to use. It has a lot more features and allows the sales team to follow their prospects/opportunities from start to finish very easily.
Shellene
Note globale
  • Secteur d'activité : Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 2.0 /10

Great for luxury brands

Publié le 2023-07-27

Avantages

I liked the fact that you could use it with other software so you don't have to put the same data in to multiple software one by one that feature was really time effective

Inconvénients

Well sometimes I had to refresh to ensure the data that I had had in the other system shows up I think its kinda good tho because if the data is incorrect or you made a mistake you'd see it by how its reflecting in salesforce

Magdalena Lidia
Magdalena Lidia
Note globale
  • Secteur d'activité : Externalisation/délocalisation
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 3.0 /10

big corporate machine to manage leads

Publié le 2023-08-21

I don't want to use it anymore.

I don't want to use it anymore.

Avantages

it took me a while to understand a fraction of function. I had only make calles and left comments, and moved leads in the progress line.

Inconvénients

difficult to find the right customers in borwser, to manage the task after long break. create pipeline of customers and reports. Without a lot of work and patience I would though out through widow the computer.

Karen
Note globale
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Super software

Publié le 2023-07-06

I have had a very good experience using salesforce and I would recommend it to others.

I have had a very good experience using salesforce and I would recommend it to others.

Avantages

I love that it is user friendly and easy to learn.

Inconvénients

Nothing it works well for what we needed it for.

Aseel
Note globale
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Egypt

Publié le 2023-05-12

I found integration in Salesforce's business processes because it made it easier for us to use many...

I found integration in Salesforce's business processes because it made it easier for us to use many of the features it contains, which helped us a lot in the organization's work and helped in its success, development, and completion of its practical and functional tasks in a short and fast time, and also that it is easy to use and practice, and it contains easy windows and easy to learn and get used to After experiencing it, it is really something special ، great program.

Inconvénients

Salesforce has a rather high price, and we hope that its price will be reduced slightly, as it helps us a lot and is relied upon in various matters to carry out the functional process in the company and because it has facilitated the use of many of the features that it contains, which helped us a lot in the work of the organization and helped in its success and development.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Salesforce is one of the best CRM out there!

Publié le 2018-09-10

Salesforce is the best platform out there to help you resolve your business problems! It is the...

Salesforce is the best platform out there to help you resolve your business problems! It is the best CRM that you can access anywhere; anytime!

Avantages

Salesforce helped us resolve one of the major problems in our firm. At first, we were using Excel as our Candidate and Client database, and most of the time we get troubles because of this.

There are times that we reach out a candidate who then turns out to be our client. There are times as well that we reach out to a candidate more than 5 times a day, and because of that we get a lot of "do-not-contact" requests.

With Salesforce, it helped us to create tailor-fit solution to our business problem. We were able to import all of our candidates and clients to Salesforce by just uploading our excel databases in the system. We were able to put do not contact provisioning to our clients, to candidates that are currently in process, and also those candidates who indicated that they are not actively looking.

Now, we were able to make a great relationship with our candidates and clients through Salesforce.

Inconvénients

What I least like about Salesforce is their customer support. Sometimes they are not that very good in resolving tech problems. Well, we seldom get problems so we barely need their help, but I hope Salesforce trains them well.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Administration publique
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Salesforce Service Cloud - Ready to go out-of-the-box

Publié le 2019-03-13

We have a service desk that was tracking their work through email and spreadsheets and it wasn't...

We have a service desk that was tracking their work through email and spreadsheets and it wasn't working for us. Salesforce Service Cloud let us move all of that to the cloud with easy case logging and tracking. We were able to integrate with Outlook so that support request emails get logged automatically and assigned to support personnel based on assignment rules we configured. We are responding to work requests and closing cases 47% faster than before and nothing gets lost or overlooked because the dashboards clearly show the status of cases and requests.

Avantages

Salesforce Service Cloud has so many features ready to use as soon as you get access. For basic service needs you could easily start using it day one and build out enhancements over time. Basic configuration is simple and quick and everything you need to track work requests and cases is pretty much there.

Inconvénients

Salesforce releases updates three times a year and they are huge. Release notes are getting over 600 pages per release and, at least for my work, we've had to change some of our custom configuration and code so that our system would work after the release came out. It's nice that they are working on enhancements but you definitely have to plan in time to thoroughly regression test everything when a release hits your lower level sandboxes.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

New Business Owner Tool!

Publié le 2018-10-19

I learned through this experience with Salesforce how to convert potential customers into regular...

I learned through this experience with Salesforce how to convert potential customers into regular customers. I always wondered how some small businesses stay afloat during economic times. They know how to connect with customers and they built a rapport with them overtime that they became a staple in the community. I used that knowledge and applied it to the platform and was blown away by the results.

Avantages

I could run my employers business from anywhere. This is what sold me on the job in the first place, and this software is what made it possible. It's a one-stop shop of everything you need to know about your business. I can view potential customers, how to win over current customers, get insights into how I can approve the customer experience, and so much more. I really thought this software was going to be hard to figure out or stop me from getting the job, but this software made it possible for someone to land a job and keep it. So, I applaud Salesforce for creating an amazing product and service for businesses.

Inconvénients

The only con I have about my experience with this software is the pricing, or at least what my boss have a problem with. My bosses infrastructure requires a lot of different products to make her business run more smoothly. I think it will help if there was a bundle deal for all the services she needs. I'm not exactly sure how she went about it, but I do know she wished she asked more questions as far as pricing and getting a better deal.

Nana Kwame
Note globale
  • Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Great for customer relation management

Publié le 2023-03-27

We run a survey a few months after switching to Salesforce Service Cloud and our clients are more...

We run a survey a few months after switching to Salesforce Service Cloud and our clients are more satisfied with our response rate

Avantages

Before we switched to Salesforce Service Cloud, our clients used to complain all the time about slow response to issues but now there is no lag since we can manage and track the issues from start to finish

Inconvénients

The software itself is great for large businesses but a bit too complicated to use

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

optimizes customer services

Publié le 2023-04-16

Avantages

Can help businesses optimize customer service processes and improve customer satisfaction and offers real-time monitoring and analytics to track customer behavior and sentiment

Inconvénients

Offers real-time monitoring and analytics to track customer behavior and sentiment and can be overwhelming to manage large volumes of customer data and interactions