Freshservice - Avis

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596 avis

- Secteur d'activité : Internet
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d’utilisation
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Freshservice
Publié le 2023-12-02
Avantages
Freshworks a bien conçu cet outil parce qu’il nous aide à gérer à distance des problèmes et des améliorations aux entreprises à qui notre entreprise gère les solutions informatiques. À côté du service d’assistance de cet outil, son interface facilite la compréhension des choses le plus possible
Inconvénients
Freshservice peu être un peu coûteux pour ceux qu’ils ont un budget un peu limité parce qu’il n’est q’une des services qu’offre freshworks donc parfois certains compléments nécessitent d’autres services

- Secteur d'activité : Biotechnologie
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d’utilisation
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Freshservice l'un des meilleurs
Publié le 2023-11-21
Mon expérience globale avec freshservice est bonne .
Mon expérience globale avec freshservice est bonne .
Avantages
Ce que j'ai le plus aimé chez freshservice est le faite que cela facilite le travail et est beaucoup plus accessible.
Inconvénients
Ce que j'ai le moins aimé chez freshservice est le faite que cela ne garantie pas toujours la capacité de paiement d'une partie .
- Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
- Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Version d’essai gratuite
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
L’un des meilleurs outils pour la gestion du service d'assistance
Publié le 2023-08-30
Avantages
Freshservice fournit un système de gestion de billets simple qui permet une communication facile avec les autres utilisateurs.Superbe outil de helpdesk qui permet une utilisation agréable et un support client réactif.
Inconvénients
La configuration initiale est complexe.La conception des flux est conviviale mais avec trop de règles ce qui est un peu pénible.Le système de gestion de stock est peu fiable,La fonctionnalité de recherche présente quelques problèmes parfois.
- Secteur d'activité : Machines
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Examen Freshservice du système de gestion interne des tickets de Gehan Homes
Publié le 2023-03-06
Nous sommes satisfaits des capacités de gestion des tickets et de suivi des actifs de FreshService,...
Nous sommes satisfaits des capacités de gestion des tickets et de suivi des actifs de FreshService, ainsi que de son prix abordable et de son excellent support client.
Avantages
FreshService fournit un système de gestion des tickets simple et convivial qui permet une communication aisée avec les utilisateurs finaux.
Inconvénients
Le système de gestion des stocks peut ne pas être fiable, avec des problèmes occasionnels avec la fonctionnalité de recherche.
- Secteur d'activité : Assurance
- Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
Gestion de parc informatique simple
Publié le 2023-02-06
Avantages
Superbe outil de gestion de parc informatique et de help desk. Utilisation intuitive, support client réactif
Inconvénients
Prise en main du logiciel difficile au depart
- Secteur d'activité : Administration publique
- Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Freshservice one to logiciel
Publié le 2023-01-13
Pour l'instant se correct, et j'espère que le service restera comme ça
Pour l'instant se correct, et j'espère que le service restera comme ça
Avantages
J'apprécie la façon que freshservice aidé les entreprises et protéger les produits
Inconvénients
Non pour l'instant je suis satisfait de freshservice

- Secteur d'activité : Internet
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
An excellent customer service tool, Freshservice
Publié le 2023-02-15
We primarily use this system as our IT support ticketing system. The process of getting set up was...
We primarily use this system as our IT support ticketing system. The process of getting set up was manageable, and their customer service has been fantastic. Even though we'd like to see more individualization in the HR/IT onboarding requests we've developed, we've already done a lot of the groundwork. We had previously invested in Asset Management but have now abandoned it. You get out of the knowledge base what you put into it in terms of content updates and documentation.
Avantages
Super simple for both IT managers and regular employees to learn and utilize. According on your membership plan, you have access to a wide variety of optional add-ons for your control panel. Extremely flexible, albeit occasionally annoying limitations surface.
Inconvénients
In comparison to the things it provides, Freshservice's price tag is a touch steep, and the company's support team has occasionally experienced technical difficulties that have slowed its response times.
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d’utilisation
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Great tool for ticket and sprint management
Publié le 2024-08-15
Avantages
Easy customizable ticket creation options with automated routing and responses. Good analytics for tracking ticket metrics.
Inconvénients
Ticket routing automation requires a lot of setup but worth it once complete.
- Secteur d'activité : Génie mécanique ou industriel
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 3.0 /10
Good Entry Level Ticketing and asset management System
Publié le 2023-09-11
As a ticketing tool, it is perfectly serviceable. All communication is done within the app, so...
As a ticketing tool, it is perfectly serviceable. All communication is done within the app, so records can be easily maintained.
Avantages
It was really easy to use. To Search for any tickets, or for an individual ticket.Has an API that it easy to use. It was used for inventory management. I believe it also has a network scanner.All communication with clients can be done within the App.
Inconvénients
Wasn't Azure compatible, or at least we didn't set up that way, so it was another password to remember.
- Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Helpful way to deal with issues
Publié le 2024-12-23
Very good and very helpful platform to have access to
Very good and very helpful platform to have access to
Avantages
Really helpful for enabling incident requests and service requests
Inconvénients
Sometime the merging of tickets can be a little confusing
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Effective and easy to use
Publié le 2024-10-30
Avantages
Effective and easy to work with. Able to easily work on any type of incident throughout departments
Inconvénients
Interface is not the most intuitive to navigate.
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
Good platform for case management
Publié le 2024-11-08
Very good platform for standard case management
Very good platform for standard case management
Avantages
Easy to use and our user seem to get along with it well.
Inconvénients
Lack of integration with some of our other applications.
- Secteur d'activité : Automobile
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Freshservice is my go-to software for managing all my IT tickets and requests.
Publié le 2024-11-13
Avantages
Easy to use interface with great ticket management functionality.
Inconvénients
Reporting and analytics features could be more robust and customizable.
- Secteur d'activité : Électronique grand public
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
Freshservice is a lifesaver for keeping track of IT issues and requests!
Publié le 2024-09-25
Avantages
Easy-to-use interface, great for ticket tracking and efficient team collaboration.
Inconvénients
Reporting features could be more robust, and it lacks some advanced customization options.
- Secteur d'activité : Externalisation/délocalisation
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
SLA Killer
Publié le 2024-06-11
very great, you can close the ticket within SLA, easy to monitor the tickets
very great, you can close the ticket within SLA, easy to monitor the tickets
Avantages
this toll is very easy to use and manage
Inconvénients
in my 12 months of use, none so far that I don't like
- Secteur d'activité : Biens de consommation
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
The Best IT Helpdesk Software
Publié le 2023-08-17
It has been an overall great experience and I highly recommend it.
It has been an overall great experience and I highly recommend it.
Avantages
I love how easy it makes it to manage support tickets and requests; while also being able to handle bug, change and release management for the IT Team.
Inconvénients
Despite having quite robust automations, some of the automations have limitations that require code or change requests to the FreshService team to be made.
- Secteur d'activité : Divertissement
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Review of Freshservice
Publié le 2023-08-21
Very good experience. But when our organization became bigger and more systems were buildt, we...
Very good experience. But when our organization became bigger and more systems were buildt, we found freshservice didn't have enough capability for integration. So it's hard to keep FreshService in our IT eco system
Avantages
Intuitive UI. Easy to self-study and self-deploy. Global wide search is very useful as well
Inconvénients
Not enough integration. Can't connect with other systems
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Version d’essai gratuite
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Awesome product for ITSM, ITAM and ITOM
Publié le 2023-08-21
Avantages
I like the Self service portal and Virtual Agent, With this requestor can easily make Service request through the portal and Virtual Agent helps our requestor on basic troubleshoot problem
Inconvénients
Improve the Customer support services , and provide a on site support is better to understanding more in this product
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Freshservice - Fresh thinking, fresh system.
Publié le 2022-06-14
The interaction with the account team and the ease of migration to the full-blown service was...
The interaction with the account team and the ease of migration to the full-blown service was seamless. A really impressive offering, that does what you expect and more.
Avantages
Its simplicity to deploy and customise to your needs is a real bonus for Freshservice, when compared with other offerings in the market.
Inconvénients
We have no real misgivings on Freshservice.
- Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
FreshService keeping ITSM fresh in modern systems
Publié le 2023-01-05
Over the course of a couple of years, we struggled to find the right ITSM solution that keeps it...
Over the course of a couple of years, we struggled to find the right ITSM solution that keeps it friendly for our end users to report issues while providing powerful tools for administrators to be ahead of the curve. FreshService brought a lot more than ITSM to the table. FreshService brings features for IT Operations, such as Service monitoring or alerts, to Asset management that integrates with our MDM solution—making the switch to FreshService has been easy, and adopting new best practices to provide an even better experience overall.
Avantages
The biggest pro that FreshService brings to our organization is having a single pane of glass for all the information I need. From keeping track of incoming tickets into the system to monitoring important assets, FreshService has made it easy and simple to move into the product.
Inconvénients
I feel that if I name any feature here that I don't like, the next month, they will have an update to make it better. That being said, because they are fast moving forward, that can interfere with workflows or automation you have in place since they introduce new ways to do "X Y Z," but it retires "A B C" in the process.
- Secteur d'activité : Services environnementaux
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
A Deep Dive into Freshservice Performance and Features
Publié le 2023-08-24
Overall Freshservice does the job that we needed but not allowing us to use the latest features...
Overall Freshservice does the job that we needed but not allowing us to use the latest features effectively. As the use cases differ from company to company this should be taken into consideration and have a 1 to 1 meeting to help users use the latest features effectively.
Avantages
1. Ticket Handling is Simple, effortless and straight forward.2. Automation of tasks can be done easily.3. Contract Management helping us a lot in digitalizing.4. Asset management and tracking is very helpful as we used to excel previously. 5. Build in Knowledge base help us prepare and save documents and procedures for repeated issues.6. SLA Management help us in providing better service to customers
Inconvénients
1. Customer service can be improved. Almost every time when i reach service with an issue, i get an answer that its not possible.2. No options to submit a feature request, Customer service is refusing to take a request.3. Some of the features like Team integration are not usable with the Customer service ID, that feature will help many customers.4. account managers take a lot of time to respond and they dont talk directly they redirect you to customer service without even discussing about the problem.
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
FreshService - Essential for Ticket Management and ITSM
Publié le 2023-08-18
Change and Release Management have simplified and reduced the number of issues we have had as a...
Change and Release Management have simplified and reduced the number of issues we have had as a business.One of the main benefits is the reduction in work duplication, using ticket assignation we have reduced the possibility of duplicating workloads across the teams.
Avantages
Ticket Management and Change Management are the two areas i appreciate the most. Over the years we have engaged with the Fresh Service support teams and community forums to provide feedback - which has been listened to and implemented in future updates.
Inconvénients
The alert management profiles and rules could do with an overhaul - at the moment we are having to setup multiple alert rules against a single Alert profile based on the content of the alert.Would be great to generate alert rules based on If / Or / And Statements.
- Secteur d'activité : Génie mécanique ou industriel
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d’utilisation
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
User-friendly and Organized
Publié le 2024-09-03
Avantages
Freshservice is how we submit requests for assistance to our IT department. It is extremely user friendly, and the department was able to create solutions that employees could search (like FAQ's) to troubleshoot their own issues prior to submitting a ticket. Once a ticket has been submitted, the IT employee receives an email and is able to respond via that email, shortening response time. Tickets are also able to be sorted/filtered easily, making everything feel organized. Personally, I always dread having to bother IT as I'm sure they are kept busy, so I was grateful the process seemed streamlined for them (from a non-IT perspective.)
Inconvénients
Luckily, I have not yet had many issues requiring me to submit IT tickets, so cannot say I have experienced a negative.
- Secteur d'activité : Machines
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Fresh service as a ticketing system
Publié le 2023-08-11
It has been top-notch. I have no major complaints
It has been top-notch. I have no major complaints
Avantages
It is one of the most easiest and user-friendly product I’ve seen on the market. It also works very well for new time employees coming into the IT
Inconvénients
I do wish the reports could be easier to generate. Coming from a system, Lan sweeper with SQL database and reporting.
- Secteur d'activité : Vente en gros
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
A good and powerful tool
Publié le 2023-08-25
Avantages
easy way to customize for our needs, All needed functions are in place, easy to handle
Inconvénients
a good an helpfull too in my role as a service desk Teamleader.