MYOB Business

3,9 (139)
Donnez votre avis!
Comptabilité et paie en ligne pour toute entreprise.

Note globale

3,9 /5
(139)
Rapport qualité-prix
3,5/5
Fonctionnalités
3,7/5
Simplicité d’utilisation
3,7/5
Support client
3,3/5

71%
des utilisateurs recommandent cette application
Classer par

139 avis

Hervé
Hervé
Note globale
  • Secteur d'activité : Production audiovisuelle
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Outil puissant de facturation

Publié le 2023-09-19

MYOB Business est un logiciel bien conçu qui facilite les activités de trésorerie et de paiement...

MYOB Business est un logiciel bien conçu qui facilite les activités de trésorerie et de paiement grâce à ses puissantes fonctionnalités

Avantages

Très pratique et facile pour la facturation, il est très simple et rapide avec des fonctionnalités innovantes

Inconvénients

MYOB Business n'est pas disponible en version d'essai gratuit, un peu cher pour les petites entreprises

Karim
Note globale
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Le meilleur

Publié le 2023-04-01

Avantages

C'est le moyen rapide et facile de gérer mes flux de trésorerie et mes exigences de conformité ATO.

Inconvénients

Ce n'est pas vraiment très facile à s'adapter avec mais une fois c'est fait c'est bon

Fifi
Note globale
  • Secteur d'activité : Compagnies aériennes/Aéronautique
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

la meilleure de la facturation

Publié le 2023-08-24

Avantages

depuis j'utilise ce logiciel ç'a rendu mes facturations plus simple et efficace

Inconvénients

Au départ j'avais du mal mais là aujourd'hui j'y suis parfaitement

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Assurance
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Compta facilité pour freelance et indépendant

Publié le 2023-05-13

Avantages

Super outil de gestion de facturation, TVA, facture aux particuliers et entreprises. Il est très complet

Inconvénients

Je regrette juste quelques bugs sur l'application et quelques fonctionnalités manquantes par rapport au concurrent

Serge Isidore
Serge Isidore
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Logiciel de facturation

Publié le 2023-07-04

Dans l'ensemble , MYOB Business est un logiciel très pratique dans la trésorerie , une diversité de...

Dans l'ensemble , MYOB Business est un logiciel très pratique dans la trésorerie , une diversité de fonctionnalité pour la facturation, et accepte également les paiements par carte crédit en apportant son aide aux entreprises . Ce logiciel est complet dans ce qu'il propose . Je le recommande

Avantages

Un très facile à utiliser dans la trésorerie, super outil de gestion de facturation et très avantageux

Inconvénients

Quelques bugs sur l'application mais dommage c'est pas disponible pour tout les pays

Ivan
Ivan
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

A Solid Piece Of Software

Publié le 2018-09-04

Avantages

I have used MYOB for years, it's perfect for getting the job done, and easy to use.

Inconvénients

Sometimes the ability to change or delete transactions is a little bit dangerous.

Daniele
Note globale
  • Secteur d'activité : Matériaux de construction
  • Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant Version d’essai gratuite
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

Best accounting software on market

Publié le 2023-11-19

At first it was hard to get my head around, but once I used the support it was easy to ise

At first it was hard to get my head around, but once I used the support it was easy to ise

Avantages

The depth of the accounting softwarealot more features than most

Inconvénients

The annual subscription fee is a tad bit high

Réponse de MYOB

Hey Daniele! Thank you for taking the time to share your thoughts, we really appreciate it. Cheers, Amanda.

Lachlan
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 3.0 /10

IT business management

Publié le 2023-08-21

MYOB allows simple business management but does not offer advanced simple integrations.

MYOB allows simple business management but does not offer advanced simple integrations.

Avantages

MYOB allows for client management and invoicing from one system.

Inconvénients

Using this system to manage an IT business is not the most innovative system and it has integration challenges from our PSA.

Brian
Note globale
  • Secteur d'activité : Événementiel
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

MYOB XO - API Integration A Game Changer

Publié le 2022-07-28

Valiant went through a 3rd party Kilimanjaro Consulting Pty Ltd for our set up and integration....

Valiant went through a 3rd party Kilimanjaro Consulting Pty Ltd for our set up and integration. They were excellent and their customer service is great.

Avantages

Due to the complexities of our business MYOB XO was the standout choice.

Inconvénients

No real downsides to the system. As we were using Viberent as a custom software piece there were some glitches with the API integration but this is to be expected.

Adam
Note globale
  • Secteur d'activité : Supermarchés
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

MYOB Easy

Publié le 2023-09-25

Avantages

Application layout makes it easy to navigate

Inconvénients

The upgrade feature needs to run in the background.

Ellsi
Note globale
  • Secteur d'activité : Divertissement
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 2.0 /10

Good to start but difficult with finer details.

Publié le 2023-01-14

It worked well as a start package for the small business and didn't cost anything for the first...

It worked well as a start package for the small business and didn't cost anything for the first year so was a great starting option. However it was difficult to learn and take further with lots of niggly issues.

Avantages

Good app availability to easily capture expenses and receipts. Simple to get started and underway with and often free with certain banks etc for the first year.

Inconvénients

Beyond some basic functionality it was difficult to understand how best to do many things. In addition it was very difficult to reconcile amounts where a bank fee had altered the incoming amount. Often resulting in adjusting the original invoice rather than simply applying a fee during reconciliation.

Alternatives envisagées 

QuickBooks Online et Xero

Pourquoi passer à MYOB Business

Ultimately it was offered free for a year so was a good starting point compares to paying.
Matthew
Note globale
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Don't start your business accounting with a regrettable decision, look elsewhere!

Publié le 2020-05-18

Underwhelming to say the least. I was partially sold on the fact that they have a customer service...

Underwhelming to say the least. I was partially sold on the fact that they have a customer service number to assist if need be, don't be fooled by this either, the call centre workers are rather unfamiliar with the MYOB product (unless I was unfortunate enough to speak with their newest member each time) and all my queries had to be looked up each time and they read answers from a screen which I could find on-line myself , they weren't able to elaborate nor answer any further questions I had outside of what was written in front of them.

Avantages

Reasonably easy to use but have found Xero to be much better in almost every way.

Inconvénients

Limited features and limited expandability compared to Xero. No was to have a back up of accounting file on your computer. If or once you decide Essentials ins't for you, they do not offer a way to transfer to their own Account Rite product nor do they off to export data to Xero. They will give you 1 month access as a read only before all data is deleted off their server unless you pay $25 Per month for the remaining 5 years you're required to keep the data

Alternatives envisagées 

QuickBooks Online

Pourquoi passer à MYOB Business

The only reason I foolishly chose MYOB was because of their time and name in the industry and I knew someone else who used MYOB and found them ok at the time but who is also now in the same situation as me and wanting to change over to Xero.
Paul
Note globale
  • Secteur d'activité : Biens de consommation
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé Autre pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 4.0 /10

Probably OK If you Are a Trained Accountant or Bookkeeper

Publié le 2019-09-29

We wasted a lot of time and resources using this software for our small business accounting needs....

We wasted a lot of time and resources using this software for our small business accounting needs. Whilst it did the job in the end we believe there are simpler options such as XERO for us non- accountants.

Avantages

As a small business owner not trained in the art of accounting there wasn't a lot we found easy about using MYOB Essentials. The reporting process at the end is probably our highlight.

Inconvénients

We found MYOB Essentials cumbersome to set up and use. The support team was basically of little help. Sending files to our Accountant at the end of the tax year was a pain. MYOB Essentials is better suited to those with a deeper knowledge of accounting than what we have in our business. That is why we switched to XERO which we find much easier and more efficient to use.

Alternatives envisagées 

QuickBooks Enterprise

Pourquoi passer à MYOB Business

We chose MYOB Essential based on their reputation as a simple inhouse accounting software solution.
Bruce
Bruce
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 2.0 /10

Need to be dragged into the new century

Publié le 2019-06-16

We have been stuck on it - and are currently planning our migration away from it.

We have been stuck on it - and are currently planning our migration away from it.

Avantages

Commonly used across small business which makes it easier to find bookkeepers who have experience in it

Inconvénients

Needs to have a major overview from a features, functionality and user experience perspective.
Nearly no new features in 15 years.
An upgrade in technology, but delivering using out-dated tech stacks and restrictive implementation.
Not a wonder people are moving in droves to other products.

Paul
Paul
Note globale
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé Autre pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

MYOB for Tradies

Publié le 2021-06-30

I had little to do with the software save reading my payslips and annual payment summary. These...

I had little to do with the software save reading my payslips and annual payment summary. These werre accurate and easy to read.

Avantages

I received my payslips from the office and they were done on MYOB. They were easy to read and showed everything necessary

Inconvénients

There was no app for my to use at the time to record timesheet activities. I had to make a google spreadsheet and email it. If I had an app then my pays would be uploaded and so less mistakes would have occurred.

George
Note globale
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Very capable software

Publié le 2023-11-28

Avantages

It feels very well though out, very responsive.

Inconvénients

I would like there to be a cheaper version for those with infrequent use

Réponse de MYOB

Hey George! Thanks so much for taking the time to share your thoughts! We really appreciate it. Cheers, Amanda.

Irina
Note globale
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Great for invoicing

Publié le 2023-11-28

Avantages

I have used myob for simple invoicing and it’s flawless. You can tell that it has more capabilities.

Inconvénients

There’s nothing negative about myob and the price is affordable

Réponse de MYOB

Hey Irina! We're so glad to hear you enjoy using MYOB. Thank you for taking the time to share your experience. Cheers, Amanda.

Shameel
Note globale
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 2.0 /10

MYOB review

Publié le 2023-01-25

It is used as a standalone reporting software for financial statements.

It is used as a standalone reporting software for financial statements.

Avantages

Provides an additional option for small businesses and sole traders with limited budget resources to consider.

Inconvénients

I find MYOB AO functions very rigid and not user friendly. For example, import function from other accounting softwares are not available.Unable to generate reports.Unable to download reports to excel.

Steven
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

If you find something good, stick to it.

Publié le 2022-09-08

It has been an essential tool in running our business effectively and maintaining legal compliance...

It has been an essential tool in running our business effectively and maintaining legal compliance since we started in business in 2011.

Avantages

The wide range of features and varied reports that can be produced to assist with trackingn expenditure , budgeting and forecasting.
Regular updates keep us compliant with tax law.

Inconvénients

I do not operate the software. Unable to answer.

Ian
Note globale
  • Secteur d'activité : Design graphique
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

MYOB Essentials

Publié le 2022-11-14

All good except for the slow support and issues with the product.

All good except for the slow support and issues with the product.

Avantages

Easy to use once you know how. I like that I can log on from anywhere top access the accounting software.

Inconvénients

MYOB ceased to support Account Edge on Mac so on recommendation by the sales team I transferred to MYOB Essentials. It is easy to use however because it's web based it hangs intermittently. MYOB added a feature to Item ID on invoicing, adding an information symbol without widening the column. This causes the Item ID to be partially obliterated. This makes it difficult when checking item numbers or picking the order. I have spoken to support who have failed to address the issue or even discuss it. The other issue is support. I have literally waited on for one and half hours before getting to the person I need to speak to.

Elizabeth
Note globale
  • Secteur d'activité : Produits alimentaires
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Upgrade of platform rubbish

Publié le 2021-08-23

Very frustrating, dissatisfaction and disappointment.
Will be looking at Xero.

Very frustrating, dissatisfaction and disappointment.
Will be looking at Xero.

Avantages

Nothing about the new upgraded platform, all information has to transferred over.
Too many gimmicks of cartoon characters , boxes with useless information and graphs taking up half of the dashboard. Support of myob is very inexperienced and wasted 3 hrs on the phone to resolve payroll issues.
Did not ask or want the upgrade now paying more for a useless product.

Inconvénients

Navigation is too complex, nothing is clear and simple.
Super is not calculated correctly, some of the information has not migrated over with the new platform had to re input details. A lot of wasted time.

matt
Note globale
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Version d’essai gratuite
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

A must for any small business

Publié le 2022-07-08

Avantages

its ease of use, Its simple. Everything is a click a way all bookkeepers and accountnats will have access in the back ground to pullt he data they need to complete tax things

Inconvénients

I would ideally like to see a scheduling app or component added which id desktop and phone friendly

Alternatives envisagées 

QuickBooks Online
Karen
Karen
Note globale
  • Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 4.0 /10

MYOB for business

Publié le 2019-01-16

Avantages

I used MYOB a few years ago. At that time MYOB seems the only one which is capable of doing accounting tasks in Australia

Inconvénients

I used MYOB a few years ago. At that time MYOB online version seems poorly designed, not suitable for multitasking

lynley
Note globale
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

MYOB Business review

Publié le 2021-11-10

Avantages

Bank feeds, scan bills, look up and search functions. Also the general ledger allows headings and subheadings (Xero does not)

Inconvénients

Could connect to more third-party software.

Edward
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

MYOB Review

Publié le 2021-12-08

Avantages

Ease of use. Pricing
Easy interface
Online storage

Inconvénients

Limited reporting and search functions
Limited customs report