Rooftop

Un logiciel de gestion de projets et d'e-mails pour les équipes modernes.

Note globale

4,4 /5
(11)
Rapport qualité-prix
4/5
Fonctionnalités
3,9/5
Simplicité d’utilisation
4,4/5
Support client
4,8/5

91%
des utilisateurs recommandent cette application
Classer par

11 avis

Mohamed
Note globale
  • Secteur d'activité : Génie mécanique ou industriel
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Bon outil

Publié le 2021-05-28

Mais en générale il fonctionne très bien , et très pratique pour gérer des emails

Avantages

simplicité, efficacité. bon support technique

Inconvénients

petit bug parfois , après les mises a jour parfois il y a des données ou choses manquante

Simon
Note globale
  • Secteur d'activité : Immobilier
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

.

Publié le 2021-06-01

Avantages

- Facilité d'utilisation
- Interface web
- Evolution du logiciel dans le temps

Inconvénients

Rien pour l'instant

Linda
Note globale
  • Secteur d'activité : Machines
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Mon quotidien a changé

Publié le 2021-05-31

Expérience plus que positive vu que mon travail au quotidien a largement été améliorer grâce à Rooftop

Avantages

L'utilisation de Rooftop dans le département de service après-vente dont je fais partie a radicalement changé mon travail au quotidien: rapidité, amélioration du suivi des dossiers, clarté. Mon travail a largement gagné en efficacité. L'interface est conviviale et facile à utiliser

Inconvénients

Le chargement de certaines tâches est parfois lent dû probablement à la quantité d'information à charger.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Rooftop Software Review: Streamline Operations and Improve Communication

Publié le 2023-03-29

Avantages

Cloud-based platform that offers project management and field service management solutions.Specifically designed for businesses that provide services such as HVAC, plumbing, electrical, and other home and commercial maintenance services.User-friendly interface that allows technicians to access job details and customer information from their mobile devices while in the field.Real-time updates on job status, inventory levels, and other metrics.Helps automate manual processes and improve communication between technicians and customers.Offers a free trial period for users to test the software before committing.

Inconvénients

May not be suitable for businesses outside of the home and commercial maintenance services industry.Limited customization options may not meet the specific needs of all businesses.Some features may require additional setup and configuration, which can be time-consuming.May not be cost-effective for small businesses or individual service professionals.

Preston
Note globale
  • Secteur d'activité : Génie mécanique ou industriel
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Very pleased

Publié le 2021-05-28

We have been able to bring our KPI of open topics from 30% down below 15% in less than one year after launching RoofTop in our After Sales Service department.
I get contentious remarks from team members of the ease of use and remarks of 'how did we work before?'

Avantages

Improved proactive follow-up & productivity.
More detailed analysis on closure delay of tasks & other details.

Inconvénients

Speed of the internal search engine needs improvement.
Mobile app functions can be improved with push notifications to function more like a mailbox for persons on the move.
It would be nice to have a more After Sales Service approach with functions like machine ID tags & checklists for team members.

Alternatives envisagées 

Jira, Vision Helpdesk, SolarWinds Service Desk, monday.com, Keap et Wrike

Pourquoi passer à Rooftop

User Interface - easy to use and quick start up Local company with quick service support

Réponse de EASI Traduire en Français

Hi Preston, thank you so much for your review and for your precious feedback!

Louis
Note globale
  • Secteur d'activité : Produits pharmaceutiques
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Most of the options are really useful, this app allows a very professional customer support

Publié le 2021-06-01

Avantages

Clarity, the fact that any user can have access to all the email, and especially the attachements (this is very important in technical fields). The fact that anyone can answer the emails, this help us to have quick feedbacks and professional supports.

Inconvénients

Waiting time when charging a discussion.

Musliah
Note globale
  • Secteur d'activité : Enseignement supérieur
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Rooftop is savior for project collaboration

Publié le 2022-07-05

It has it pro and cons, but overall, it helped us with our project in the communication and collaboration aspect without fail.

Avantages

Helped me and my coworker manage our projects and tasks with Rooftop's aid. Conferencing and a communication system are essential features for a collaborative project, and they has both built-in. It makes it easier for us to contact one another.

Inconvénients

It was challenging to use this software since it requires a steady connection to the internet to download all of the necessary materials. The emailing services on my smartphone also constantly malfunction whenever I attempt to modify the template.

James
Note globale
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Collaboration email in an organized way

Publié le 2023-01-25

Helped our team to develop an entire project, all in a home office.

Avantages

Works via the web; no need to install programs, helps the team to work as a team through tasks; helps to organize the inbox in an effective way, creating filters and giving importance to real objectives

Inconvénients

I believe it needs new integrations with other tools; Search tool is a bit slow, could be improved.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Entreposage
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

Rooftop, Is it for you?

Publié le 2021-08-13

This was one of our first experiences with this type of software. overall we were happy with this choice and it taught us a lot about what we needed so we were able to increase our workflow and keep everyone up to speed.

Avantages

All liked that I could see all of my email accounts in one simple application. I like how you can set it up so every time you send an email to a particular client you can also automatically send it internally to only the people you need it to go to without all that cc and bcc. That really helped to streamline our flow of information.

Inconvénients

It can be a little slow to load and I would like it to have more mobile function

Sean
Note globale
  • Secteur d'activité : Machines
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Overall it is quite useful, but sometime it maybe quite slow.

Publié le 2021-05-31

No comment from me, it is very useful overall

Avantages

The product is easy to use and the most important, me and my colleague will able to look at the same topic while we are having discussion.

Inconvénients

Some time it might very slow in terms of loading

Chris
Note globale
  • Secteur d'activité : Machines
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Great tool to capture every step of the journey

Publié le 2021-05-29

Ability to track interactions with clients and quickly revert to previous discussions or promises.

Avantages

One location to stare and document your daily interaction with clients

Inconvénients

Find that the dates do not reflect properly when making changes.