Bigin by Zoho CRM

Système CRM centré sur le pipeline conçu pour les petites entreprises.

Note globale

4,7 /5
(386)
Rapport qualité-prix
4,7/5
Fonctionnalités
4,4/5
Simplicité d’utilisation
4,7/5
Support client
4,5/5

96%
des utilisateurs recommandent cette application
Classer par

386 avis

yves
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

tres bon

Publié le 2022-10-06

top

top

Avantages

Très bon logiciel pour la gestion des client dans les TPE ou PME.

Inconvénients

on ne peut pas le connecter à une page facebook

Alternatives envisagées 

Zoho CRM
Valery
Valery
Note globale
  • Secteur d'activité : Capital risque et capital-investissement
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Bigin au top

Publié le 2022-12-05

Avantages

Application très bien conçue, simple à utiliser et idéale pour les petites entreprises. Bien personnalisable avec de nombreuses fonctionnalités indispensables pour le suivi des négociations.

Inconvénients

Le service client est en anglais et parfois nous oriente vers des plateformes qui ne nous profite guère. Il est compliqué de changer les appels en appels entrants.

Gildas Douglas
Gildas Douglas
Note globale
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Outils de CRM

Publié le 2023-10-24

Avantages

Ce logiciel est logiciel basé sur les outils du CRM il est très bon dans la gestion clientèle dans les TPE et les PME

Inconvénients

J'ai du mal à intégré d'autre logiciel ce qui n'est pas trop agréable

Guillaume
Note globale
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Un CRM Efficace

Publié le 2022-04-21

De la prise de contact à la vente, je pilote mon activité dans Bigin. Etant indépendant ce CRM...

De la prise de contact à la vente, je pilote mon activité dans Bigin. Etant indépendant ce CRM adapté pour une petite entreprise me permet de presque tout faire. Sa connexion avec Zoho mail et Zoho meeting est un plus pour moi qui utilise également ces deux solutions.

Avantages

J'aime particulièrement la simplicité d'utilisation et l'interface claire et efficace.

Inconvénients

Une integration directe avec Zoho booking serait un plus.

Pascal
Pascal
Note globale
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

Logiciel de gestion d'entreprise

Publié le 2023-10-10

Avantages

Un bon moyen pour la gestion des clients dans les entreprises et facile à utiliser.

Inconvénients

La non intégration avec zoho Books pour pouvoir faire des documents est mon projet

Ramanathan
Ramanathan
Note globale
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Awesone experience with Bigin CRM by Zoho

Publié le 2022-04-14

Awesome experience with Bigin CRM. Great reliable customer support provided by Bigin CRM Team....

Awesome experience with Bigin CRM. Great reliable customer support provided by Bigin CRM Team. Bigin CCRM is a must use for all start up entrepreneurs and small business owners.

Avantages

The deal pipeline feature is the best of all. Deal management is very essential for keeping an eagle eye on all the accounts so that we can maximize our sales closings month after month, so that no sales slips through the cracks. Kudos to Zoho.

Inconvénients

Not much cons at these price points. Probably more number of pipelines in the pricing plans would have been a great sweetener.

Alternatives envisagées 

Pipedrive

Pourquoi choisir Bigin by Zoho CRM 

Bigin CRM provides Better Value for money. More features packed inside reasonable prices.

Logiciel antérieur 

Pipedrive

Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM

Great Value for money provided by Bigin CRM.
Francis
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente en gros
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Simple and easy to use system

Publié le 2024-01-15

I really liked. Most probably I will start using other systems from Zoho ecosystem.

I really liked. Most probably I will start using other systems from Zoho ecosystem.

Avantages

It is very simple and easy to onboard. I was able to use the system within 1 week including self learning.

Inconvénients

For contact name, they have kept second name as system default (Mandatory) which cannot be changed. I would like to keep First name as a mandatory field and keep second name as not Mandatory field.

Max
Note globale
  • Secteur d'activité : Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

They need to remove the ajax query function from the search bar and the search article bar

Publié le 2023-10-15

great

great

Avantages

pretty much all you need on a crm.

Inconvénients

Having ajax in a tool like that does give an excellent impression at first glance, not having to pop-up to a different window each time you do a search the sad part is this search bar function fails more than often to the extent I have to delete and start over or even as bad as refreshing the screen. I never put reviews but i will appreciate the team looking into this or at least having a button to switch from ajax to normal opening another window to load data.

Benjamin
Note globale
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Version d’essai gratuite
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Best CRM for Small Businesses

Publié le 2023-12-05

So far, I’m very happy with Bigin CRM and what they offer. A very flexible tool that allows me to...

So far, I’m very happy with Bigin CRM and what they offer. A very flexible tool that allows me to keep my track records for all my clients.

Avantages

Finally a simple but yet very powerful CRM for small businesses! I’ve been looking so long for a CRM that’s not only made for teams, or for bigger sales corporations, and stumbled upon Bigin. I like how much you can modify it so it’s suits you and how you want it to look like.

Inconvénients

I work from my iPad Pro, and the app is good, but still not as powerful as I would like it to be. So I prefer to work through a web browser instead.

Alternatives envisagées 

monday sales CRM, Pipedrive et HubSpot CRM

Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM

Much better interface. Easier to understand. Esthetically more beautiful.
Asher
Note globale
  • Secteur d'activité : Médias en ligne
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

Efficient and easy to use CRM

Publié le 2024-01-24

Avantages

Easy to add content
Easy to update
Dashboard is helpful and easy to manage

Inconvénients

Setup of new workflows might be a bit challenging for a simple user.
Tech support wasn't the best

Mbuyoti
Note globale
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Version d’essai gratuite
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Most affordable CRM

Publié le 2024-02-11

Avantages

The CRM is very affordable and easy to use.

Inconvénients

Limit with data fields. For example by defaualt th system on customer filed it requires surname and its non negotiable to change.

Phil
Note globale
  • Secteur d'activité : Conseil en gestion
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Bigin by Zoho

Publié le 2024-02-14

Avantages

Easy to set up, simple, intuative and above all a great platform to stay organised

Inconvénients

WhatsApp Business integration doesn't allow you to then use WA4B on your phone app

Gregory
Note globale
  • Secteur d'activité : Services environnementaux
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Version d’essai gratuite
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Great tool for small business

Publié le 2024-02-07

Avantages

It was super easy to setup.
and beside lead management let you have a workflow after closing

Inconvénients

Could be integrated with Zoho workplace will make it perfect

Mir Moinuddin
Note globale
  • Secteur d'activité : Externalisation/délocalisation
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Best CRM for Small Business.

Publié le 2024-02-09

Avantages

I like the most the way we can design our own layout for leads and adding contact.

Inconvénients

The lead notification which we add in pipeline.

Daniele
Daniele
Note globale
  • Secteur d'activité : Relations publiques et communications
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Good CRM software

Publié le 2024-02-19

Avantages

app
sync to calendar
easy to use
easy to start

Inconvénients

i start my work in 2 hour set up. realy easy

Stephen
Note globale
  • Secteur d'activité : Services environnementaux
  • Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Excellent

Publié le 2022-11-23

I've used nearly every CRM and this lightweight offering from ZOHO is excellent, highly recommended

I've used nearly every CRM and this lightweight offering from ZOHO is excellent, highly recommended

Avantages

I've used nearly every CRM and this lightweight offering from ZOHO is excellent, highly recommended

Inconvénients

I would like contacts on a map for routing

Alternatives envisagées 

Insightly, Pipedrive et HubSpot CRM

Pourquoi choisir Bigin by Zoho CRM 

Ease of use

Logiciel antérieur 

HubSpot CRM

Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM

It suited my use better than the rest and ease of use
Charles
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Bigin CRM is perfect for our Small Business

Publié le 2022-09-08

Avantages

The Sales Pipeline is very intuitive and simple. We always pull up the Bigin Sales Pipeline on our weekly sales call as the team discusses current sales opportunities.

Inconvénients

Little tricky to find things sometimes. For example, today I tried to figure out how to merge multiple contacts into one contact to eliminate duplicates. Was pretty intuitive in ZoHo CRM, but not as easy to do in Bigin.

Vivek
Note globale
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Version d’essai gratuite
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Excellent Small Business CRM. Highly Recommended

Publié le 2023-07-30

It is working great for my business. Sales funnel automation is going great.

It is working great for my business. Sales funnel automation is going great.

Avantages

Easy to use, easy to implement, great lead & contact management.

Inconvénients

Would like to see reduced limitations on records. They are charging for each attribute, like, records, workflows, templates etc.

Alternatives envisagées 

Zoho CRM

Pourquoi choisir Bigin by Zoho CRM 

HubSpot free version have lot of limitations.

Logiciel antérieur 

HubSpot CRM

Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM

Inexpensive, easy to use and multiple integrations.
Eduardo
Note globale
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

CRM that delivers a lot for a fair price

Publié le 2023-04-17

Briefly my total experience was great. In 3 months I tested at least CRM's for my company, which is...

Briefly my total experience was great. In 3 months I tested at least CRM's for my company, which is small and Bigin was the most assertive of all. It helped me a lot the days I used it, and I intend to continue using it.

Avantages

What I liked the most were the automations. They critically optimize my time and help me control my funnels of different prospecting strands.

Inconvénients

I think the only two issues I miss the most are more integrations to the CRM and the slightly more laborious way of exporting lists to the system. Nothing too complicated either, but it makes a slight difference.

Mili
Note globale
  • Secteur d'activité : Conseil en gestion
  • Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Version d’essai gratuite
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

A easy to adopt CRM for small business

Publié le 2023-01-04

A sound quality cloud-based software with the flexibility and the most attractive is its pricing.

A sound quality cloud-based software with the flexibility and the most attractive is its pricing.

Avantages

It's inexpensive and easy to use and a good buy for first-time users and non-technical companies.

Inconvénients

The number of pipelines, inbuilt workflows are limited.

Alternatives envisagées 

Zoho CRM

Pourquoi choisir Bigin by Zoho CRM 

Costly for Indian market.

Logiciel antérieur 

HubSpot CRM

Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM

As first time user it is good choice to start.
Tarun
Note globale
  • Secteur d'activité : Banque
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

The best CRM for MSME and Startups.

Publié le 2022-08-23

I have been using Bigin since year along with all my Employees and Business Consultants in India, i...

I have been using Bigin since year along with all my Employees and Business Consultants in India, i am highly Impressed with the User experience.

Avantages

I being the director of a financial Institution, highly recommend Bigin Zoho CRM for all startups and SMES, it gives you ease of your data and sales pipeline management.

Inconvénients

Nothing as such i can say i did not like.

Alternatives envisagées 

Bitrix24

Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM

The cost effective and great user experience.
Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Produits alimentaires
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

How you manage your CRM

Publié le 2023-02-25

I benefited a lot from the experience of working with this program, it facilitated a lot of my work...

I benefited a lot from the experience of working with this program, it facilitated a lot of my work and saved a lot of time.

Avantages

A program with good features for CRM management, suitable for small and large companies, offers a free trial and a free version, easy to operate, and facilitates the management of reports and data.

Inconvénients

It is a good platform, but it needs to improve its work on mobile. Adding new options will make the program faster and more suitable for companies with a large number of employees.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Loisirs, voyage et tourisme
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Extremely satisfied with Bigin for small business use

Publié le 2023-02-08

Very satisfied.

Very satisfied.

Avantages

The integration was super easy and self-explanatory. Bigin works well with our accounting and marketing systems and there are no data silos.

Inconvénients

The data synchronization with Zoho Books sometimes stops working.

Alternatives envisagées 

HubSpot CRM

Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM

Ease of use, integration with the other applications in the Zoho suite, and affordable price.
Carleen
Note globale
  • Secteur d'activité : Formation et accompagnement professionnel
  • Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Great for small business

Publié le 2021-04-18

Easy to set up and learn how to use If you are new to CRM and need one, this is a great starting...

Easy to set up and learn how to use If you are new to CRM and need one, this is a great starting point, and you can add features you need as you grow.

Avantages

Love that I can customize workflows, and store e-mail templates to reduce the time cost of doing everyday things with more precision.

Inconvénients

Would be great if the tasks sent reminders for the day they were due rather than on the day they are set.

Alternatives envisagées 

Less Annoying CRM et Keap

Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM

Bigin had the features I needed (e-mail templates) at the price point I needed them. Others, the feature I wanted was at a higher price point AND came with all kinds of features I didn't need, but would have to learn to get the most out of the 1 feature I did.
Chris
Chris
Note globale
  • Secteur d'activité : Eau/gaz/électricité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Bigin does everything we need with ease

Publié le 2023-12-12

Time should be spent on delivering your business products and services, not on understanding...

Time should be spent on delivering your business products and services, not on understanding complex sales platforms and tools, and carrying out extensive admin. This is what Bigin does well.

Avantages

We wanted a simple yet powerful CRM system that underpins all of our sales activity. After a lot of searching, trials and comparisons, we settled on Bigin and haven't looked back. Bigin does everything we need with ease, including sending emails, advancing sales and keeping a track of trends. For small businesses, this is one contender to seriously consider.

Inconvénients

Less sophisticated email integration means that there are better alternatives out there if you want to use email functionality