Smoobu - Avis
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184 avis
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Commentaire
Publié le 2024-05-18
Avantages
Le fait d'administrer les chambres et la maison au complet
Bref, je loue une chambre et la maison au complet n'est plus disponible et vis versa
Inconvénients
Pas d'accès téléphonique (boîte vocale) a partir de l'Amérique
- Secteur d'activité : Immobilier
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 1.0 /10
Tres bien au debut, mais beaucoup de bug non resolus depuis quelques mois
Publié le 2024-03-29
Avantages
Le guide voyageur est super.
Facilité de connecter des applications tierces
Inconvénients
Impossible de connecter plusieurs comptes stripe
Pas d appli pour les femmes de menage
Imprecisions sur les données tarifaires des resas sur l export
- Secteur d'activité : Équipements publics
- Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Un logiciel utile
Publié le 2023-02-08
Avantages
Après 15 jours de période d'essai du Channel Manager et un soutien sans faille du service support technique notamment Antoine et Marie, j'ai décidé de faire confiance a Smoobu. Logiciel simple d'usage et qui se paramètre facilement. Au début je me suis posé la question si Smoobu valait le coup pour seulement 1 appartement. En faite il faut résonner en nbr de plateforme sur lequel se trouve votre appartement. Moi c'est 4 et c'est vraiment utile. Je suis a 1 semaine d'utilisation et je ne regrette pas mon choix c'est pour cela que je souhaite partager mon point de vue de jeune client.
Inconvénients
Le temps d'adaptation avant de maitriser le logiciel. Sans aide cela aurait été dur.
Réponse de Smoobu
Hi Guy, we are so pleased you're enjoying Smoobu and thrilled to hear how much you love our technical support department. Please let us know if there is anything else we can help you with. We look forward to helping you with your vacation rental business in the future!
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Indispensable !
Publié le 2023-01-12
D'un rapide coup d'oeil, je vois mes réservations, disponibilités, tarifs + taux de remplissage et...
D'un rapide coup d'oeil, je vois mes réservations, disponibilités, tarifs + taux de remplissage et plein d'autres statistiques. Je peux également exporter le fichier au format Excel pour récupérer les coordonnées de mes clients.
Avantages
La gestion de plusieurs biens simultanément sur des plateformes différentes (Booking, Airbnb, Abritel...)Facilité d'utilisation incroyableSupport d'aide réactif et compétent
Inconvénients
Il manque la possibilité (par le biais d'une ligne "note" sur le planning) de pouvoir inscrire les événements, animations, activités, de la ville où se situe le bien et qui influent sur le prix des locations.Cela faciliterait le choix des tarifs en amont de la saison (Fête du lac, Festival du Film d'Animation, Congrès des Médecins, Maxi Race ...).
- Secteur d'activité : Loisirs, voyage et tourisme
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
Bon logiciel fonctionnel !
Publié le 2023-01-09
Gain de temps, permet d éviter les doubles réservations.
Gain de temps, permet d éviter les doubles réservations.
Avantages
Synchronisation des plannings avec les plateformes
Inconvénients
Impossibilité de répondre avec l adresse gmail.
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 4.0 /10
augmentation de 64%
Publié le 2022-11-30
logiciel bien conçu .....très pratique ..... qui demande toutefois un certain niveau pour pouvoir...
logiciel bien conçu .....très pratique ..... qui demande toutefois un certain niveau pour pouvoir s'en servir..... quelques points sont à part faire comme les systèmes de paiement.....certaines choses sont un peu compliquées aussi sur le logiciel au quotidien mais dans l'ensemble je serai restée chez smoobu si il n'avait pas pratiqué une augmentation vertigineuse de leur tarifs..... voilà un an que j'y suis ..... et voilà trois mois que mes TARIFS ont AUGMENTES de 64% ..... une excellente technique pour moi afin d'apprendre a s'en passer .....maintenant l'avantage c'est qu'on peut résilier du jour au lendemain.... dommage de réduire à néant tout le travail nécessaire à la mise en place de ses locations sur Smoobu.mais dans mon cas ces nouveaux tarifs ne sont bsolument pas rentabilisés .
Avantages
le principe même pouvoir gérer sur une seule plate-forme les plannings de chacun des logements
Inconvénients
beaucoup de choses sont compliquées à utiliser et à modifier.les règlements clients sont laborieux
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 0.0 /10
Smoobu a des problèmes financiers
Publié le 2021-11-19
Personne s'occupe des clients
Personne s'occupe des clients
Avantages
Simple et efficace, bon marché mais pas de support ni d'assistance, ils vous envient des emails avec des tutos.
Inconvénients
PAS DE SUPPORT EFFICACE
Smoobu a des problèmes financiers car depuis 2 ans que je travaille avec eux leur effectifs diminuent sans cesse. Maintenant il ne répondent plus au téléphone. Répondent uniquement par email et envoient des tutos et des videos. NE PAS TRAVAILLER AVEC EUX.
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Client satisfait
Publié le 2021-10-11
Avantages
Facilité d'utilisation, gain de temps pour la gestion des clients et le SAV
Inconvénients
Le temps de tout bien paramétrer, cela m'a mis 1 semaine.
- Secteur d'activité : Sports
- Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
génial
Publié le 2021-06-22
Avantages
smoobu est simple, facile et pratique
intuitif
Inconvénients
rien.........................................
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Tourist villas user
Publié le 2022-02-25
Excellent work tool and really good support
Excellent work tool and really good support
Avantages
For me who manages tourist villas in Greece is the most productive tool. Easy, fast, and economical. I recommend it.
Inconvénients
More developments to connect all the possible online travel channels
- Secteur d'activité : Immobilier
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 3.0 /10
Good Customer Service
Publié le 2023-01-11
Average experience. I am also a bit disappointed that the price is only for one listing and I will...
Average experience. I am also a bit disappointed that the price is only for one listing and I will have to pay more for a second listing. I don't really think the benefits justify this.
Avantages
Very good customer service. And for the most part easy to navigate.
Inconvénients
I don't like the way the messaging works. The messages to VRBO bookings are sent via email and not entered into the VRBO app. And VRBO booking is not downloaded like Airbnb with all the details. I was disappointed with this. I think it is a bit outdated.
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 0.0 /10
Too many bugs
Publié le 2023-01-07
Avantages
Intuitive to setup and useApp for mobile Analytics
Inconvénients
Too many bugsNew errors - developers make changes on running systemsDouble bookings occur - not usable as channel managerIntegration with payment service buggy, especially paypal did not work
Réponse de Smoobu
Hi Edgar, Sorry to hear! We have no tickets about this and want to help. Please do email us at [email protected]
Leaving a review is not the first point of call for assistance, we must recommend our support channels for this. Hope to hear from you soon!
- Secteur d'activité : Loisirs, voyage et tourisme
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Smoobu Is a valuable tool
Publié le 2020-12-22
It is always a pleasure to work with the Smoobu team. I have even managed to contribute to the...
It is always a pleasure to work with the Smoobu team. I have even managed to contribute to the upgrades in features with some of my suggestions....which shows that the dev team is dedicated to producing a product that suits their client's needs.
Avantages
I love that you are able to create a booking tool and website from the portal, and customise the bookings from various portals that are clearly identifiable by colour coding.
Inconvénients
It would be great if there was more API integrations automatically available to all portals - especially in South Africa.
Pourquoi choisir Smoobu
I found it far too cantankerous and clunky to work with. Smoobu is super simple and effective for my needs. I have more than one cottage on one property and quite a few other properties, all owned by different owners. It's been easy to put them all onto one portal so that I have an eye of everything happening in my short term holiday rentals and cleaning businessPourquoi passer à Smoobu
I liked Smoobu because of the versatility and ease of use. Also, Smoobu provided payments and invoicing in my local currency.- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Tokeet to Smoobu
Publié le 2021-03-15
Overall, our experience has been great. We have lost a couple of features, however what we have...
Overall, our experience has been great. We have lost a couple of features, however what we have gained far outweighs this.
Customer support also very kindly offered to import existing direct bookings which was very helpful.
Avantages
The features that drew us to Smoobu were the automated messaging, Igloohome integration, the guest guide/portal and the additional option selling.
Inconvénients
I would say the only negative point we have so far is the handling/recording of invoices.
Payments need to be recorded manually, whereas Tokeet would handle this automatically and made it very easy to schedule invoices, and track sent, outstanding and paid invoices.
Pourquoi choisir Smoobu
To improve integration with third party services, improve our automation functionality and provide a better customer experience for our guests.Logiciel antérieur
TokeetPourquoi passer à Smoobu
Price was the main motivation, as I feel Smoobu provides the best level of functionality in the price bracket.- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
Opinion Costebelle Conciergerie
Publié le 2021-06-23
Very good exchanges with the team in place, especially [SENSITIVE CONTENT] who manages the French...
Very good exchanges with the team in place, especially [SENSITIVE CONTENT] who manages the French clientele.
Avantages
sharing schedules with the teams and the booking site
Inconvénients
No PMS. Technical difficulty in setting up certain data (booking engine, and connectivity with platforms)
Pourquoi passer à Smoobu
Because of the fixed price and not the commission- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Great channel manager!
Publié le 2021-06-10
with previous channel manager, I have used in the past, there were missing one most important think...
with previous channel manager, I have used in the past, there were missing one most important think for me, mobile compatibility, which smoobu has and its working perfectly
Avantages
Mobile friendly and customer support where the key factor for me
Inconvénients
do not have it at the moment, its working perfectly for me
Pourquoi choisir Smoobu
user friendly and mobile compatibilityPourquoi passer à Smoobu
customer support, more clear fees, and personly more user friendly.- Secteur d'activité : Immobilier
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Good Value, useful for expanding channels
Publié le 2022-01-11
Avantages
Easy to integrate channels, stable, good app and good value. Update all channels in 1 place.
Inconvénients
Remembering to make changes such as blocks only in Smoobu is tough and you risk double bookings.
Alternatives envisagées
Hostfully Property Management PlatformPourquoi passer à Smoobu
Cost and functionality. Still use hostfully for guestbook.- Secteur d'activité : Loisirs, voyage et tourisme
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
The best customer service
Publié le 2020-04-04
Avantages
The team in charge of customer service is very professional and they always give a solution of any problem that you can have with the platform.
Inconvénients
We would like more functions in the future, also more personalization
- Secteur d'activité : Services aux consommateurs
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Smoobu is exactly the Channel Manager that we need
Publié le 2019-05-27
The first month with the binding to the OTA was easy and we did not have any trouble to quit the...
The first month with the binding to the OTA was easy and we did not have any trouble to quit the previous Channel Manager and to connect with Smoobu.
Now we use it daily with entire satisfaction.
Avantages
It is easy to learn and to configure, you can phone to the customer service and they answer...
Inconvénients
The French translation is not perfect but I can use it
Réponse de Smoobu
Hi Yves, thanks for the review. Will be working on the French version. Any input you have is appreciated.
Best
Philipp
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Highly recommended channel manager!
Publié le 2023-06-08
I would highly recommended Smoobu to run your holiday lets with your other team members with relief...
I would highly recommended Smoobu to run your holiday lets with your other team members with relief of mind.
Avantages
Easy to set up, instant syncing, create team members and check your finances.
Inconvénients
Nothing major. Sometimes we cannot reach the customer service during day time but other than that it is really effective.
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Excellent customer service
Publié le 2023-02-03
I enjoy using Smoobu a lot, it’s very clearly laid out and easy to use. I don’t often need help as...
I enjoy using Smoobu a lot, it’s very clearly laid out and easy to use. I don’t often need help as the product itself is very intuitive, but I am also very impressed with the customer service. Every time I have contacted them, they have been helpful, communicative and proactive.
Avantages
Smoobu is very intuitive and easy to use even for someone with no prior experience of tools like this. The customer service and support is also excellent.
Inconvénients
The cost has increased significantly in 2023 although it is still competitively priced compared to similar tools.
Réponse de Smoobu
Thank you so much for your trust, Kathryn. Your satisfaction with our services makes us very thrilled. Your review is greatly appreciated, and we hope to be of assistance again soon!
- Secteur d'activité : Immobilier
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Smoobu is the best
Publié le 2021-09-16
Smoobu is the best software I ever had. The management are considerate enough to waive my fees...
Smoobu is the best software I ever had. The management are considerate enough to waive my fees because I forgot to temp stop the subscription due to pandemic. That the total value of money, trust and confidence to smoobu and the management.
Avantages
I have tried a lot of software but I lasted for more than two years in smoobu. Easy to use software and no limitations to connect in all channels. Synching the room rates and blocking and unblocking the dates were so easy too. Management of Smoobu are easy to deal with, as well. I highly recommended smoobu software.
Inconvénients
Change the daily rates is still manual. I would like to recommend to just a click and it will apply to the certain period.
- Secteur d'activité : Immobilier
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Excellent software and great support!
Publié le 2023-01-05
Avantages
It's soooo easy to use and the team are so responsive when trying to figure out the day2day runnings!
Inconvénients
Nothing is difficult with this it's so easy.
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 0.0 /10
This product is geared towards Europeans
Publié le 2021-04-16
I have had a terrible experience with Smoobu and do not recommend this product to anyone
I have had a terrible experience with Smoobu and do not recommend this product to anyone
Avantages
The guest app was a nice feature. This product was less expensive than others
Inconvénients
The customer service for this product is terrible. It is difficult to speak to anyone by phone and if you are able to finally get through it has to be during European hours so if you can't talk first thing in the morning you are out of luck. Many features on the included booking website are geared towards Europeans and cannot be fixed. For example, Sq meters instead of sq ft, the format for the date is day/month/year, the website has the word domicile as a tab which should say home but they have yet to fix, I never could get the website to work properly for direct bookings (whenever I tried certain dates it said that those dates weren't open even though they were). I also could not get PayPal to work with the booking website and when I asked customer service for help with they asked me to send them a screenshot of the problem (that's usually what they wanted for everything). Lastly, the most frustrating thing about this program is that after the free trial I decided to pay for a year upfront and now that I have discovered how much I don't like the program and want to cancel they won't give me a prorated refund.
Réponse de Smoobu
Hi heidi,
thanks for your feedback. Let me apologize for your experience. We are a Europe based company, indeed. We are still adapting some minor issues for the US market (exactly these 2), but we have +1000 happy clients in the US already.
The PayPal issue that you were having must be a setup issue, happy to get it fixed with you. The fact that you did not have any days available were because you had not yet set your prices. No prices = no availability.
Indeed we do not pro rate refunds. You had the choice to opt in for the monthly subscription, no questions asked. Plus you had a 14 day trial without any obligations whatsoever.
Happy to hear your thoughts.
Best regards
Philipp
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Excellent Starter channel manager
Publié le 2022-08-10
Good for a good start.
Good for a good start.
Avantages
The friendly dashboard is incredibly easy to use.
Inconvénients
They have to upgrade more functionality like reports and finance intergrations. expenses on every listening.