Avantio

Système complet de gestion de location de vacances

Note globale

4,7 /5
(166)
Rapport qualité-prix
4,5/5
Fonctionnalités
4,6/5
Simplicité d’utilisation
4,6/5
Support client
4,6/5

95%
des utilisateurs recommandent cette application
Classer par

166 avis

Olivier
Note globale
  • Secteur d'activité : Immobilier
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Plus qu'un logiciel: une équipe !

Publié le 2019-11-28

Les échanges avec les confrères de différentes régions nous ont permis d'adapter notre modèle et de...

Les échanges avec les confrères de différentes régions nous ont permis d'adapter notre modèle et de nous ouvrir par exemples aux courts-séjours que nous ne faisions pas. Nous allons aussi dorénavant travailler avec de nouveaux portails comme Booking ou intégrer la passerelle directe avec Airbnb que nous avions l'habitude de gérer séparément. Mais nous avons aussi découverts le revenue management via Pricelabs que nous adopterons surement bientot ou la gestion des cautions avec Swikly...

Avantages

Beaucoup de points forts: un écran d'accueil qui récapitule les arrivées, départs, demandes en cours etc.., synthétique. De nombreuses passerelles vers tous les plus grands portails: Booking, Homeaway, Airbnb, Holidu et pleins d'autres en fonction des profils recherchés. Des modèles et des moyens d'automatiser les réponses aux locataires, les confirmations aux propriétaires etc... et dans de nombreuses langues.Possibilité de paiement en ligne. Nous avons aussi notre propre site de réservation en ligne...
Mais au-delà de cela c'est une équipe qui vous emporte dans son projet de start-up en vous permettant de découvrir les nouveautés du secteur, qui sait se mettre à votre portée et qui organise des évènements une ou 2 fois par an permettant de rencontrer des confrères du secteur et d'échanger les expériences avec eux. Du coup, la croissance est au rendez-vous !

Inconvénients

Beaucoup de projets en cours de développement, du coup, il peut y avoir du retard pour certains d'entre eux notamment si les évolutions de la législation obligent à revoir les priorités. Il est vrai que développer un outil à visée mondiale ce n'est pas facile. Nous avions par exemple espéré l'intégration de la signature électronique, qui commence à peine. La comptabilité a pris pas mal de retard aussi mais cela arrive maintenant et nous soulagera par rapport à nos obligations légales.

Lorenzo
Note globale
  • Secteur d'activité : Immobilier
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Je ne recommande pas aux Conciergerie Française

Publié le 2024-02-15

Passer chez Avantio nous a fait perdre beaucoup d'argent et de nombreux clients. L'utilisation...

Passer chez Avantio nous a fait perdre beaucoup d'argent et de nombreux clients. L'utilisation quotidienne nécessite un poste à temps plein uniquement pour le logiciel, alors qu'il était censé nous faire gagner du temps. Rien n'est simple, intuitif et facile à réaliser avec Avantio. Mon conseil à mes confrères en conciergerie qui ont moins de 150 lots : ne choisissez pas Avantio si vous n'avez pas les moyens d'investir dans la création d'un autre logiciel pour pallier à tous les manquements de celui-ci.

Avantages

Au début, j'étais ravi du prix mensuel et de la promesse d'un accompagnement pour le lancement et le suivi permanent, ainsi que de la simplicité d'utilisation au quotidien. Cependant, ce ne fut pas du tout le cas.

Inconvénients

Non responsive sur téléphone (inacceptable pour une société qui a plus de 10 ans !). Interface complexe et peu intuitive, nécessitant de nombreux clics ou retours en arrière pour effectuer des tâches essentielles et quotidiennes dans la location courte durée. Modèles d'e-mails envoyés aux clients mal conçus, fournissant de mauvaises informations et présentant un aspect visuel amateur et non professionnel du secteur. Annonces presque invisibles sur les plateformes lorsque publiées via ce canal (par exemple, publiées dans une autre langue que le français). Tickets au support inutiles, avec des réponses absentes ou non résolutives. Impossible de gérer les équipes (prestataires, ménages, etc.).

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Un des meilleurs du secteur

Publié le 2023-02-16

Avantages

Équipe réactive, logiciel facile d'utilisation et complet.Après plusieurs années d'utilisation, Avantio va toujours en s'améliorant et supporte bien techniquement la charge importante de travail en temps réel avec plus de 80 appartements.

Inconvénients

On apprécierait un peu plus de possibilité de personnalisé à la carte certains rapports et de développer un peu plus la connectivité avec les portails et le marketplace.

Alternatives envisagées 

Guesty

Réponse de Avantio

We appreciate receiving this review. It makes us feel greateful and motivated to evolve together in this industry.
We wish you continued success always, it makes us proud see your business growing and Avantio being a good support to your team.
Please feel free to share your feedback, thoughts, and your achievements with us.

Alain
Note globale
  • Secteur d'activité : Immobilier
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

AVANTIO, le logiciel de référence

Publié le 2023-02-11

Plus que les mots, les chiffres parlent d'eux-mêmes : croissance annuelle entre 50% et 100% chaque...

Plus que les mots, les chiffres parlent d'eux-mêmes : croissance annuelle entre 50% et 100% chaque année depuis que nous utilisons AVANTIO !!!

Avantages

Très facile d'utilisation, équipe performante et dynamique et très à l'écoute, facilité d'intégration des plateformes et des services associés (paiements).

Inconvénients

Prévoir juste de sécuriser les acquis, car il y a de temps en temps des bugs, mais c'est un peu la rançon du dynamisme d'AVANTIO

Réponse de Avantio

Hi Alan,

Thank you for this review. We appreciate that our efforts are recognised and bring great results to your business. We enjoy working with you and we will make sure we make every effort to adapt our product to your needs and continue providing you great tools and a great service.

You can count on us every step of the way!

Emmanuel
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Idéal pour une structure de 60/100 logements comme chez mou

Publié le 2023-03-10

Avantages

L’état pure, l’ergonomie. Le développement constant du produit

Inconvénients

Jamais assez rapide , le guest restant trop exigeant

Réponse de Avantio

Hi Emmanuel,
Thank you for your feedback. We continuously strive to make sure our product performs great for our customers. We are happy that you can see the contact developments that we are making. We are always happy to support you and hear your thoughts and achievements - we are partner in this journey!

Valerie
Note globale
  • Secteur d'activité : Loisirs, voyage et tourisme
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Une collaboration reussie

Publié le 2023-03-11

Avantages

Une équipe dynamique, soudée et soucieuse de ses client

Inconvénients

Pas toujours evident de l utiliser à 100%

Réponse de Avantio

Hi Valerie,
Thank you for sharing your thoughts, we trully appreciate it. We are always here to support you in this journey! Whenever you need any additional support, please contact us: your dedicated account manager and our customer care team. We will continue in this project together and supporting you to succeed!

Cecilia
Note globale
  • Secteur d'activité : Loisirs, voyage et tourisme
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Satisfait

Publié le 2023-10-05

Avantages

Personnel accueillant et souriant. J’ai tout de suite était à l’aise avec leur equipe. L’organisation au top

Inconvénients

Le temps de réponse des tickets est parfois un peu long

Réponse de Avantio

Dear Cecilia,
We appreciate receiving your review!
We are glad to help your business. Please feel free to always share your feedback, thoughts, and your achievements with us.

Perel
Note globale
  • Secteur d'activité : Immobilier commercial
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Parfait

Publié le 2023-10-05

Avantages

La simplicité du logiciel L’ergonomie Les sujets connectés

Inconvénients

L’espace propriétaire Le procès de recherche de disponibilité Le multi compte

Réponse de Avantio

Dear Perel,
We appreciate receiving your review!
We are glad to help your business. Please feel free to always share your feedback, thoughts, and your achievements with us.

Marion
Note globale
  • Secteur d'activité : Immobilier
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

logiciel très intuitif !

Publié le 2020-03-10

Avantages

facilité d'utilisation et accessible partout.
Service clients très réactif et toujours à l'écoute pour permette l'amélioration du logiciel.
logiciel très intuitif et facilité d'intégration dans nos processus.

Inconvénients

les fonctionnalités manquantes sont entrain d'être intégré et je ne vois aucun point faible.

Johann
Note globale
  • Secteur d'activité : Immobilier
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Excellent

Publié le 2021-02-24

Avantages

Solution complète et efficace pour la gestion de locations saisonnières. Channel manager très performant. CRM au top

Inconvénients

Le coût de certaines fonctionnalités est élevé (mais le résultat est toujours au rendez vous)

ALAIN
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

BRAVO A L'EQUIPE AVANTIO

Publié le 2020-09-21

Grâce au logiciel AVANTIO nous avons très fortement développé notre niveau de location, avec...

Grâce au logiciel AVANTIO nous avons très fortement développé notre niveau de location, avec pourtant un nombre de mandat en baisse.

Avantages

Logiciel très facile d'utilisation (inductif) et très puissant; accompagnement et soutien permanent de l'équipe.

Inconvénients

L'option compta qui n'est pas encore opérationnelle.

Manuel
Manuel
Note globale
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Avantio does 98% of Everything we were looking for - and does it well!

Publié le 2017-11-30

This is allowing to us to grow our business. The learning curve might be slower than many other...

This is allowing to us to grow our business. The learning curve might be slower than many other softwares, but it packs plenty of features to fully customize your business needs.

Avantages

This is by far the overall best professional Vacation Rental Management Software. Its not as flashy , colourful or as easy to use on the first day as most of its competitors, but it does pack more features, options, configurability, reports and more than all its competitors. We know because we spent over 9 months evaluating all options on the market, and time after time were frustrated. Each competitor was impressive in one or two areas, but very weak in others. Avantio impressed us in most of the categories that were important to us: Channel Manager, Calendar Sync, Reservation Manager, Multiple Calendar Views, Customizable Templates, Autoresponders, Owner Login area, accounting , Customisable rates, Mobile Friendly web booking modules, Credit Card Processing, Online Booking and much more!

Inconvénients

Currently no Phone App - for admin or for Guests.
The software is not 100% configurable to every business, but I imagine thats impossible!
Does not handle prebooking communications within the software
Accounting module does not sync to Quickbooks

Réponse de Avantio

Hi Manuel, thanks for leaving us a review! We're very pleased that your agency is benefiting from the features and tools that our team of technicians have developed!
One feature that you may have missed is the Guest Area; a customer log-in, which is completely mobile friendly and has lots of time-saving and profitable features which are great for your guests and your agency, including the Online Check-in, property and local area information and re-book features. Check out our blog for more details.
Best wishes,
The Avantio Team

Chris
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Probably the best holiday villa management platform out there.

Publié le 2021-02-24

I used my previous booking platform for almost 10 years and encountered numerous issues as the...

I used my previous booking platform for almost 10 years and encountered numerous issues as the system was constantly revised and the results were very much hit and miss. The most frustrating experiences were encountered when raising a support ticket and receiving an answer pointing to an obvious solution which I had already tried to no satisfactory conclusion. Eventually the system came to a halt when I realised it was creating more issues than solving them such as taking about an hour to check an owner statement prior to making payment. I was reluctant to change as the time frame involved would have meant loss of time and revenue but the final straw came when I was asked to pay to the software provider an additonal 1% in fees for all bookings generated via the OTA's which I thought was unacceptible.
I investigated several platforms and shortlisted several and then had a one to one presentation. I was attracted to Avantio as the presentation was great and I received deffinitive answers to my querries. Now here is a word to the wise, if you are considering Avantio (and I suggest that you do) then go for the full package to include the website as you can control the contents via the Avantio console very easily and to maximum effect. The help ticket system is excellent and you receive a reply and if necessary an update very quickly, as is the training which is one to one and the presenters are willing to listen.

Avantages

Very efficient and easy channel connection which pleasantly surprised me as our previous platform wasn't too good at this. Excellent front page and very efficient all in one system, particularly the uploading of properties. Particularly useful feature is the unified inbox which allows for quick and easy communication with the guests, housekeepers, and owners without the need to specify guest name, property, booking details. New great feature is the search section on the front page which makes working quicker and easier.

Inconvénients

Owner statements take some getting used to as they are based on generating a settlement first. Also, the replying to guest inquiries could be made a little easier as it is based on filling in a detailed form first which could be avoided. Currently no mobile app and this should be rectified asap. However, the main features of the system are light years ahead in terms of simplicity and integration and the points mentioned are very minor.

Gustavo
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

It needs urgently technological improvement

Publié le 2023-02-21

Avantages

Integration with other apps its a strong asset, but needs to improve two ways integration.

Inconvénients

Technology is not reliable. Now and then there's a mayor feature that stops working, which makes our company lose money and provide a poor guest experience.

Alternatives envisagées 

Guesty For Hosts

Pourquoi passer à Avantio

Price

Réponse de Avantio

Hi Gustavo,
Thank you for your feedback. We continuously strive to make sure our product work excellent with solid 2 way API and with no disruption.
Whenever you need our support please do not hesitate to contact us, we are constantly in reach. We would love to hear more in detail how we could support your business better.
We wish you continued success, always! We are very glad to support your business and be part of your success.

Michael
Michael
Note globale
  • Secteur d'activité : Loisirs, voyage et tourisme
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Excellent

Publié le 2019-07-04

We are really exited about the seriousness Avantio puts in their products and how they constantly...

We are really exited about the seriousness Avantio puts in their products and how they constantly develops new features. They are very aware of the legal challenges that the rental industry is passed on these days, but Avantio adapts this regionally, which we highly appreciate. Their team and customer service are great and we are really grateful of how time saving the system is.

Avantages

It's a complex tool that covers several daily tasks. The company adds new features as our industry evolves. Couldn't live without it today.

Inconvénients

As it is a complex software it takes some time to get an overview and to know all of its functions. But that's really not a "cons" and should be something you should expect.

Réponse de Avantio

Hi Michael! Thank you for custom & comments - we are very happy to hear & pleased to say there are some great new things coming very soon! It is one of our core values to help customers with local challenges, as well as a global level, and we will always develop the necessary features for them to cope with the increased regulation/legal needs.

Antonia
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Useful tool

Publié le 2023-10-05

Helps me in my everyday working

Helps me in my everyday working

Avantages

Easy to use, you can process any aspect related to holiday rentals, from the information to send to potential guests to the payment to the owners afterwards easily

Inconvénients

There should be possible to add notes in the bookings without having access to the charges

Réponse de Avantio

Dear Antonia,
We appreciate your feedback!
We are glad to help your business. Please feel free to always share your thoughts and achievements with us.

Ales
Note globale
  • Secteur d'activité : Immobilier
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Avantio review

Publié le 2023-10-05

Avantages

Could improve the graphic design to make it mote user friendly. Hard to navigate sometimes between functionalities, hard to find them

Inconvénients

Hard to navigate, could be more user friendly graphically, functions hard to find

Réponse de Avantio

Dear Ales,
We appreciate receiving your review!
We are glad to help your business. Please feel free to always share your feedback, thoughts, and your achievements with us.

Victor
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

One of the best PMS for vacational rentals

Publié le 2023-10-06

Good

Good

Avantages

Super easy to use and plenty of options for customizarion. Nice interface.

Inconvénients

Expensive, especially with all the modules active.

Réponse de Avantio

Dear Victor,
Thank you for this great review.
We are glad to help your business. Please feel free to always share your feedback, thoughts, and your achievements with us.

Filipa
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Great software

Publié le 2023-10-05

Avantages

I use Avantio for my management company since 2019 and recommend to all users

Inconvénients

The Portuguese invoicing can be improved

Réponse de Avantio

Dear Filipa,
We appreciate receiving your review!
We are glad to help your business. Please feel free to always share your feedback, thoughts, and your achievements with us.

Alessandra
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Domus Rental

Publié le 2023-10-05

Avantages

Easy and friendly to use. I like how i can manage everything

Inconvénients

Nothing - all is very perfect. I just enjoyed it .

Réponse de Avantio

Dear Alessandra,
Thank you for this 5 star review.
We are glad to help your business. Please feel free to always share your feedback, thoughts, and your achievements with us.

Joao
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Best Short Term Rental Channel Manager

Publié le 2023-10-05

Perfect

Perfect

Avantages

All in one program that as everything you need in one place

Inconvénients

Templates could be more user friendly to edit

Réponse de Avantio

Dear Joao,
We appreciate receiving your 5 star review!
We are glad to help your business. Please feel free to always share your feedback, thoughts, and your achievements with us.

Nuno
Note globale
  • Secteur d'activité : Loisirs, voyage et tourisme
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Best option for short rental management

Publié le 2023-02-25

Game changer, motivation for the whole team and focus on the business

Game changer, motivation for the whole team and focus on the business

Avantages

Comprehensiveness, reliability and excellent customer support. Ease of synchronization with revenue management tools

Inconvénients

Weak responsiveness for mobile, technology still in the process of updating

Réponse de Avantio

Hi Nuno,
Thank you for this great 5 star review. We appreciate it. It makes us feel motivated to continue evolving and providing you with a great service.
We are woking on new developments including responsiveness for mobile, thus we trust you will be able to see a positive impact on this.
We are proud to be your technological partner and support you in this journey!

Clara
Note globale
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client

Intuitive, easy to use and very effective

Publié le 2017-07-07

Avantages

It's been almost 2,5 years since we are using Avantio and it simplified a lot our daily property management. The simplicity of use and the range of services Avantio offers for your business development is essential for the growth of the business. The company expanded significantly during the last years and the reason we never changed Avantio to any other software was it's ability to adapt to our needs and offer effective and fast solutions. In a blink of an eye you can change and edit pictures and descriptions of properties as in your web as on the other channels, group them and constantly follow their occupancy in a selected period of time.

Inconvénients

Nothing, as before till today Avantio adapts perfectly to all our needs and we hope to continue this collaboration in the future.

Réponse de Avantio

Good morning Clara,
Thank you for taking the time to review Avantio Software.
We work very hard to provide the best service, and we are very happy to hear that you are pleased with our work.
Please do not hesitate to contact us if you need anything.
Kind regards, the Avantio team.

Magnus
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 3.0 /10

Overselling a uneven product

Publié le 2023-04-21

Avantages

The front end booking system works well, however the system is to slow and a bit inconsistent in the layout.

Inconvénients

Back-end such as settlement to owners, statistics and invoicing are rudimentary. Hard to get hold of people at Avantio, the staff is not allowed to give out their phone numbers, believe it or not ;-)

Réponse de Avantio

Hi Magnus,
We appreciate receiving your opinion. We are constantly working on evolving our products. In the recent month we have been introducing quite a few improvements and launching new features, this may be the reason why the system itself may have had experienced some delays. We take into account your feedback and will work on this immediately.
At Avantio we offer constant customer service: a dedicated account manager and customer care team that are here to support you every day. You can always reach out to them by submitting a ticket or requesting a call.
Please feel free to always contact us if you need any support and share your thoughts, we are available for you and your team.
We are glad to help you growing your business!

Alessandro
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Trusted and reliable Partner

Publié le 2021-03-30

My experience is undoubtedly positive, since the beginning I could appreciate the irreplaceable...

My experience is undoubtedly positive, since the beginning I could appreciate the irreplaceable presence of the assistance (Customer Support) which responds promptly to any type of problem with very fast response times. In addition to this, the attitude of all the people working at Avantio is always aimed at "solving the problem" with pragmatism and effectiveness. Therefore, even though there are some small limitations (especially on the Booking Engine side), having such an efficient Customer Support makes Avantio a perfect partner!

Avantages

Among the various features present in Avantio, certainly the ease of connection with almost all the online booking portals is the most appreciable. The user interface is very easy to use and allows access to any type of KPI useful for performance evaluation.

Inconvénients

There are a few small aspects that are improvable on the user side, including having the VRMS responsive so that it can be used with mobile devices.

Réponse de Avantio

Thank you for your review Alessandro. Your feedback is very valuable to us to continue improving the user experience.