NinjaOne - Avis
Note globale
Filtrer par
Taille de l'entreprise
Temps d'utilis.
236 avis
- Secteur d'activité : Matériel informatique
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Ninja RMM, un produit en constante evolution
Publié le 2023-05-17
Au déla du produits qui fonctionne tres bien, nous avons découvert une équipe réactive et a...
Au déla du produits qui fonctionne tres bien, nous avons découvert une équipe réactive et a l'écoute de nos demande, plus qu'un fournisseur Ninja est un partenaire fiable
Avantages
Une prise en main rapide pour l'assistance de nos clients, un tableau de bord qui concentre l'essentiel pour faciliter la vie des techniciens, et l'automatisation des taches récurrentes qui nous fait gagner énormément de temps.
Inconvénients
L'acces pour les clients lorsqu'ils veulent prendre la main sur leur parc est tres limité.
- Secteur d'activité : Cabinet d'avocats
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d’utilisation
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Excellent outil de gestion des billets
Publié le 2024-03-04
Nous avons remplacé l’utilisation du courriel pour l’ouverture des billets et nous avons que de...
Nous avons remplacé l’utilisation du courriel pour l’ouverture des billets et nous avons que de bons commentaires. Il est facile d’utilisation et j’adore la fonction de capture d’ecran
Avantages
Facile d’utilisation, permet de créer un billet pour une autre personne que soi et d’y ajouter des captures d’écran
Inconvénients
Aucun, je n’ai que du positif à dire sur cet outil!
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Rc Group
Publié le 2022-12-20
Avantages
A chaque mise à jour des évolutions pertinentes
Inconvénients
Un seul endroit pour gerer mon parc informatique, il manque plus que bitdefender GravityZone dans la console
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Répond aux attentes
Publié le 2021-07-14
Le support technique est très réactif, le commercial est également présent lorsqu'on en a besoin....
Le support technique est très réactif, le commercial est également présent lorsqu'on en a besoin. Super équipe dans l'ensemble !
Avantages
Le produit est simple d'utilisation. La plateforme cloud qui héberge la solution est réactive. NinjaRMM est un outil bien optimisé !
Inconvénients
Toutes les fonctionnalitées ont été mises à l'épreuve, et se sont intégrées parfaitement dans les parcs informatique de nos clients.
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Simple et efficace
Publié le 2020-08-18
Avantages
Les licences intégré de TeamViewer et de Bitdefender sa simplicité d'utilisations sa rapidité de mise en production et de déploiement..
Inconvénients
Je trouve qu'il n'y a rien à lui reprocher les évolutions du logiciels sont rapide.
- Secteur d'activité : Services aux consommateurs
- Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Excellent remote IT management and monitoring platform
Publié le 2024-02-11
Avantages
One of the most complete solutions on the market, with excellent functionality and easy to use. Very easy for Device Management, Remote Support, IT Security. Excellent for improving the efficiency of the IT team and reducing costs.
Inconvénients
It was difficult to start using because there was no price transparency, that is, they could very well make prices available without having to contact the company.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
NinjaOne is the NumberOne RMM for MSPs
Publié le 2024-04-10
Outstanding. I love NinjaOne and couldn't do my job efficiently without it.
Outstanding. I love NinjaOne and couldn't do my job efficiently without it.
Avantages
Ease of use, ease of deployment, the GUI is simple yet gives you everything you need at a glance, simple patching functionality and asset organisation. NinjaOne is incredible.
Inconvénients
I honestly can't of any shortcomings of NinjaOne. It's an incredible product and must have for any MSP.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 5.0 /10
It wasn't bad, but users bounced off it for interface reasons and support issues so we left
Publié le 2023-09-06
Overall it was ok. The software seemed like it was on its way, but the amount it cost had me...
Overall it was ok. The software seemed like it was on its way, but the amount it cost had me feeling like we were paying to be beta testers
Avantages
Cleanliness of design was nice. Actively developed
Inconvénients
Things that were not present were described as forthcoming, but no roadmap at the time.
- Secteur d'activité : Électronique grand public
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
NinjaOne helps me keep track of my tasks and stay on top of deadlines easily.
Publié le 2024-08-09
Avantages
The interface is user-friendly and the automation features save me time.
Inconvénients
I wish there were more customization options for task organization and labeling.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
NinjaOne - NumberOne!
Publié le 2023-10-06
Ninja is one of if not the best platform I use daily. Of the 20-odd platforms and tools I regularly...
Ninja is one of if not the best platform I use daily. Of the 20-odd platforms and tools I regularly use, Ninja is the most user-friendly, robust, dynamic and comprehensive. If you're in the market for an RMM - Go with NinjaOne.
Avantages
Ninja RMM is so simply and straight forward to use, however is jam-packed with vital features any serious MSP utilises. I live in Ninja and would be hard-pressed to find a better tool to replace it.
Inconvénients
The only issue I have come across is that I had a little bit of trouble changing the display mode. Such a minor, almost non-issue, that is how great this RMM is.
- Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
NinjaOne Has Been a Reliable and Easy to Use Solution
Publié le 2024-05-01
Avantages
The capabilities of NinjaOne are excellent.
NinjaOne makes work easier for us.
Inconvénients
I do not have dislikes for NinjaOne.
NinjaOne is superb.
- Secteur d'activité : Construction
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
NinjaOne Has Been an Effective IT Management Tool
Publié le 2024-05-01
Avantages
NinjaOne has been a superb IT management solution.
I like the reliability and ease of use of NinjaOne.
Inconvénients
NinjaOne makes work easier.
No dislikes about NinjaOne.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Great Product - Continuing to add features
Publié le 2023-12-05
Consolidating our tools and having a single pane of glass for our operations center to work from,...
Consolidating our tools and having a single pane of glass for our operations center to work from, no longer are we missing alerts because a monitoring page is minimized or covered by another one of our tools.
Avantages
As an MSP getting the tool deployed quickly, efficiently and leveraging the work we've put into our configuration has been a huge time savings.
Inconvénients
The gap is being closed with every release, our biggest issue with MDM which we are looking forward to trying out soon.
- Secteur d'activité : Équipement et fournitures de bureau
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
My Experience With NinjaOne
Publié le 2024-04-30
Avantages
The tool comes with great remote support features
It makes IT management easy
Inconvénients
With NinjaOne, all has been seamless. It is affordable too.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Best RMM so far
Publié le 2024-08-13
Avantages
Quickdeployment, easy to use, quick response on support questions, good boarding policy
Inconvénients
Pricing not direct available only via accountmanager
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Ninja saves the day
Publié le 2023-08-31
Improve overall management of endpoints, centrally patch and deploy software within the same...
Improve overall management of endpoints, centrally patch and deploy software within the same platform.
Avantages
ease of use and support is responsive and prompt
Inconvénients
there is anything that i can think of!!!
Alternatives envisagées
ManageEngine Patch Manager PlusPourquoi passer à NinjaOne
having a trial on both product and the alternative product just could cut it, Ninja One is way better in terms of feature and ease of use.- Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Must read for anyone exploring RMM options in the marketplace... Look no further!
Publié le 2020-09-23
The uncanny thing about how Ninja caught our eye is that the technical ability of the platform was...
The uncanny thing about how Ninja caught our eye is that the technical ability of the platform was the last thing that sealed the deal for us, it was our experience dealing with Ninja as a company that really won us over. Merely reading through Ninja's website and social media content made us feel as if they were speaking directly to us, they seemed to know the pain & struggles we were feeling with our incumbent and purportedly had the answer - we had a good feeling, but the proof would be in the pudding... I submitted a query via their website and awaited contact.
In the not too distant future I got a call from one of their Account Executives to follow up. [SENSITIVE CONTENT HIDDEN], (who I still deal with on a regular basis) from the outset knew that a deal of this size could be easily lost, so no pushy sales techniques or hard-play negotiations here. After about 2 months or so of discussions, technical demonstrations and aggressive testing by ourselves Ninja made us an offer. All I'll say is that they suggested a 12 month term, but we were that confident that we asked for longer.
Avantages
Having spoken to other Ninja partners that have similar numbers of devices under management we have all deployed ninja in vastly different ways so that it slots perfectly into our day to day operations, but unilaterally agree that Ninja's RMM is the best foundation we have found for our needs. Key to this being it's flexibility for you to adapt it, or to adjust your working processes to complement it. Day to day we see that the Ninja RMM causes us less work, updates are released without breaking features that worked before and in general we are a more efficient team because of it.
Inconvénients
We were trying to replace an RMM system that we'd worked with for almost 8 years, it would be too easy to draw comparisons between the two. Short of the obvious learning curve associated with working within a new dashboard and the retraining of "muscle memory" for us, there aren't really any "cons" to speak of.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Migrating to NinjaOne was the best choice for our firm
Publié le 2022-01-25
We use a majority of the functionnalities (monitoring, scripting, remote control, update management)...
We use a majority of the functionnalities (monitoring, scripting, remote control, update management) on a daily basis, but still have the pleasant feeling of discovering new ways to deploy, retrieve information on the clients park and save time on time-consming tasks.
On the human level, discussing with the NinjaONe team has always been a real pleasure, as they are accessible, from the commercial team to the back office team (support & expert team) . After more than a year and a half working with their tool and having regular exchanges with the NinjaOne team, I have never experienced the classic and destestable one way relationship : provider to client. I can truly say that the relationship with the NinjaOne team represents a real collaboration between two companies.
Avantages
Compared to the RMM Platform we used for more than 4 years (which was a must in the market), I discovered with NinjaOne a complete tool bringing a real sense of modernity in this RMM sector. I'm still wondering how their team managed the difficult task of combinging a fully developed tool with and an interface easy to apprehend.
Inconvénients
So many functionalities that it was sometimes frustrating for my team to figure out how to totally manage the tool.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
The Best RMM pour IT
Publié le 2022-11-08
have up-to-date computer equipment, management of PC windows updatesnotification in case of PC...
have up-to-date computer equipment, management of PC windows updatesnotification in case of PC problems, automation of tasks (bitlocker, disk cleaning)
Avantages
Time saving, transparency towards the customer, ease of management of a computer park, proactivity
Inconvénients
Integration with MalwaresBytes EDRPossibility to save Office 365view hp pc warrantiesView computer's network drives
- Secteur d'activité : Réseaux informatiques
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Reviews of product
Publié le 2024-04-02
Avantages
It's very easy to use it was. It was even easier to train somebody how to use it.
Inconvénients
It could always be user-friendly or more. Also the price too
- Secteur d'activité : Entreposage
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Ninja is good quality product
Publié le 2023-12-11
Avantages
It's been 2 years that I am using Ninja. I changed job in that time span and ask to implement it in my new place and we did.
Inconvénients
I think Ninja can add more support for network equipment: for example, rebooting switches would be convenient.
- Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Ninja one review
Publié le 2023-06-21
This tool has changed how I run the network at several locations. It has made managing our network...
This tool has changed how I run the network at several locations. It has made managing our network much easier and the response time is much higher . I see issues before the end user even knows there is a problem.
Avantages
This tool has revolutionized my job. I can travel less and get more done, saving time and money.
Inconvénients
None, I have not found any cons to this software yet.
- Secteur d'activité : Institutions religieuses
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Could not think of a different solution
Publié le 2023-05-01
We were looking for a Remote access tool replacement, but encountered that NinjaOne's features will...
We were looking for a Remote access tool replacement, but encountered that NinjaOne's features will do other things we needed to resolve as well, like patch management and inventory.
Avantages
NinjaOne was extremely easy to setup and deploy within our organization. Using ESET to pus the installer, in a matter of minutes the computers were being populated in the dashboard.Easy to remote login to computers using either Splasdot, NinjaRemote or TeamViewer if you have the license to incorporate it. Installing/modifying programs, registry changes, ps scripts is very easy to do, and their knowledge base articles are very helpful
Inconvénients
We have only used this platform for about 5 months, but have not encountered a problem that could be resolved.
- Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Reliable remote management
Publié le 2023-07-27
Our experience with NinjaOne has been a positive one, the staff are all friendly and will ben over...
Our experience with NinjaOne has been a positive one, the staff are all friendly and will ben over backwards in trying to help you.
Avantages
NinjaOne's patch mangement is reliable and allowed us to streamline our software updates in a hybrid working environment.
Inconvénients
The notifications telling users to reboot their machines after software updates has been called "Annoying" by our end users (it "nags" them every hour to reboot until they do so)
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant Version d’essai gratuite
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
IT professionals love it.
Publié le 2023-06-20
Avantages
Offers a variety of features.Has a sleek modern UI.It enables your IT team to resolve tickets efficiently.Best suited for managed service providers and small IT departments.
Inconvénients
No pricing listed on the website.The functionality needs to be improved.