Housecall Pro

4,7 (2 823)
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Application de gestion des interventions

Note globale

4,7 /5
(2 823)
Rapport qualité-prix
4,6/5
Fonctionnalités
4,5/5
Simplicité d’utilisation
4,6/5
Support client
4,7/5

95%
des utilisateurs recommandent cette application
Classer par

2823 avis

Oluwa Locheyi
Oluwa Locheyi
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

L'idéal pour les services a domicile

Publié le 2023-10-05

Avantages

HouseCall Pro est un logiciel qui facilite un agrandissement et un développement à votre entreprise. Ces fonctionnalités m'ont aidé à planifier mes activités de façon efficace. Ces services sont utiles pour les petites entreprises.

Inconvénients

HouseCall Pro a un coût élevé et cela ne permet pas l'accès des Petites Moyennes Entreprises

Réponse de Housecall Pro

Hi Oluwa Locheyi, Thank for the review! We are happy to hear that is helping you with your business by planning efficiently and that the software is useful! If you have any other feedback, feel free to reach out to [email protected]. Have a great day!

Douglas
Douglas
Note globale
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Gestion d'entreprise

Publié le 2023-09-14

Avantages

Un logiciel qui vous permet de développer votre entreprise Les services qu'ils proposent sont vraiment d'une grande aide pour gérer les petits entreprise Ça m'a permis de construire de belles choses et idées

Inconvénients

Ça coûte trop cher à mon avis il faut revoir les choses C'est pas disponible dans tous les pays !

Réponse de Housecall Pro

Thanks for the review! Happy to see you are enjoying it and its helping your business grow and helps you manage! We hope to soon be available in other countries, however you can access the desktop version anywhere :) If you have any other feedback, feel free to reach out to [email protected]. Have a great day!

Laureine Claire
Laureine Claire
Note globale
  • Secteur d'activité : Agriculture
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Housecall Pro gère notre agenda différemment du conventionnel

Publié le 2023-09-25

Avantages

Les réservations en ligne sont notées et bien structurées

Inconvénients

L'accès mobile de Housecall Pro n'est pas efficace et devrait être amélioré

Réponse de Housecall Pro

Hi Laureine, Thanks for the review! We are happy to see that you are enjoying it! Happy to hear that you think the online booking its well structured! We would love to hear more about the mobile access not being effective, if you could send us an email at [email protected] We will be happy to dig in here for you.

Hervé
Hervé
Note globale
  • Secteur d'activité : Production audiovisuelle
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Meilleur logiciel pour les domiciles

Publié le 2023-09-27

Avantages

C'est un bon logiciel et facile à utiliser. Il permet l'amélioration et l'évolution de mes activités, l'efficacité du service offert ainsi que le bon fonctionnement des petites entreprises

Inconvénients

C'est un bon logiciel mais qui ne prend pas en compte tous les services

Réponse de Housecall Pro

Hi Hervé, thank you for the review! We love hearing that has been easy to use, and is efficient with your business needs! We would love to hear what services we are taking in to account and see what we can do help here! If you can send us an email at [email protected] with your company name, login email and phone number? Hope to hear from you soon, have a great day!

Akou Kafui
Akou Kafui
Note globale
  • Secteur d'activité : Immobilier commercial
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Version d’essai gratuite
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Logiciel de Calendrier

Publié le 2023-11-11

Avantages

Top produit de marketing et programmation des calendriers des rendez-vous tte simple et professionnel. Je le recommande

Inconvénients

Facilite l’établissement des calendriers très professionnel et facile à utiliser. Je le recommande

Réponse de Housecall Pro

Hi Akou, Thanks for the review! Happy to see you are enjoying it and its helping your business making scheduling appointments simple and professional! If you have any other feedback, feel free to reach out to [email protected]. Have a great day!

Abdelaziz
Abdelaziz
Note globale
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Logiciel facile et fiable

Publié le 2023-10-05

Mon expérience avec Housecall Pro est satisfaisante et je le recommande.

Mon expérience avec Housecall Pro est satisfaisante et je le recommande.

Avantages

C'est un logiciel facile et fiable doté des fonctionnalités intéressantes. La planification des activités en temps réel est ce que j'apprécie le plus.

Inconvénients

C'est un logiciel très fiable mais coûte un peu cher. Ce qui freine son utilisation chez les petites entreprises

Réponse de Housecall Pro

Hi Abdelaziz, thank you for the review! We are happy to hear that is easy and reliable for you. If you have any other feedback, feel free to reach out to [email protected]. Have a great day!

Christine
Christine
Note globale
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

Outils de nettoyage

Publié le 2023-08-07

Avantages

La version gratuite en essaie qui nous permet de maîtriser

Inconvénients

La non disponibilité dans tout les paysLa non adaptation de certains téléphone

Réponse de Housecall Pro

Hi there, thank you for your review. at this time HCP is only available in the US and Canada, We are sorry!

Joyce
Note globale
  • Secteur d'activité : Mode et vêtements
  • Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Logiciel efficace

Publié le 2022-12-13

Je garde une très bonne expérience de ce logiciel.

Je garde une très bonne expérience de ce logiciel.

Avantages

Ce logiciel est vraiment un don, il m'as permis de planifier mes activités de manière efficace. Les services y afférents sont vraiment d'une grande aide quand vous gérer une petite entreprise.

Inconvénients

Le nom de ce logiciel ne prends vraiment pas en compte tout les services qui y sont. Son coût est vraiment élevé pour les PME.

Réponse de Housecall Pro

Hi Joyce, thank you so much for taking the time to leave us a kind review. We really appreciate your rating and value you greatly as a Housecall Pro. Pro Advocate Team

Jeremy
Jeremy
Note globale
  • Secteur d'activité : Équipement et fournitures de bureau
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Housecall pro for cleaning company

Publié le 2024-09-04

Very positive as the app did the best with setting up house calls to be able to get the house...

Very positive as the app did the best with setting up house calls to be able to get the house cleaned inside and out

Avantages

The software is very easy to use and it allows that's to customize each order specifically to the house is going to

Inconvénients

The only time I can say about it is I wish there was more to do with that

Vicki
Note globale
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Good software

Publié le 2024-12-06

It's been good. Need better support. When they don't have an answer or the problem or issue has...

It's been good. Need better support. When they don't have an answer or the problem or issue has not been addressed, they promise to bring it to the attention of ....

Avantages

Able to enter important information to help office and field techs alike

Inconvénients

Time sheets, needs more choices. PTO, breaks etc
While it allows for property profile information and attaching that information to an Job, that information does not appear on invoice

Adam
Note globale
  • Secteur d'activité : Agriculture
  • Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Horrible company

Publié le 2024-08-20

Horrible company

They want to lock you in on monthly contract and not give you a way out .

These...

Horrible company

They want to lock you in on monthly contract and not give you a way out .

These guys robbed me for 1600$ before I caught on.

Keep an eye on your credit statement after talking with these guys .

Avantages

The sneaky sales teams ability to snatch dollars from
My account .

Inconvénients

The sneaky sales tactics by their team.

Alternatives envisagées 

Jobber

Pourquoi passer à Housecall Pro

I did not Jobber is simple and honest
Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Compared to other applications, this is really the best application.

Publié le 2024-07-02

After moving recently, I updated my business address in my profile a couple of months ago. However,...

After moving recently, I updated my business address in my profile a couple of months ago. However, during this update, some profane words were mistakenly entered into the license box and saved. Consequently, every PDF invoice sent to customers now displays these profane words at the bottom. HCP informed me they cannot determine the exact date of the change or provide copies of emails sent to customers during that period. This complicates how I can manage disclosure to affected customers, especially since not all of them check the PDFs. It's baffling that HCP lacks email history retrieval capability; this raises concerns about using Twilio in the future. While I take responsibility for the profanity's origin, it was HCP's system that propagated it to customer emails, potentially exposing them to legal liability. If a customer does view the PDF, I will promptly provide them with HCP's contact details."

Avantages

Ideal for new companies aiming to go paperless.
I've never seen such an innovative application before. I recommend it to everyone
I'm sure anyone will use this app and not regret it. It's the best choice.

Inconvénients

HCP is shifting focus towards marketing, moving away from serving professional clients to targeting warranty companies.
There's no efficient way to search for jobs and clients using keywords on the main page, a feature that's commonplace on Google platforms.
My main grievance: Emails sent to clients are done through HCP without providing the pros with copies of what's been sent. This lack of traceability compliance means jobs can be edited post-client billing, with no way for our office to confirm what clients have received, as HCP can't retrieve it beyond 7 days

jeremiah
Note globale
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

house call pro for pros

Publié le 2024-10-08

It was well. it made us look like we were very professional early on in our company

It was well. it made us look like we were very professional early on in our company

Avantages

how it keeps all your jobs lined out for you

Inconvénients

the way it would connect to quick books

Tyler
Note globale
  • Secteur d'activité : Équipements publics
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Should have stayed with Quickbooks

Publié le 2024-03-04

Probably the worst most complex decisions I've made with my business. Its easier to work with a...

Probably the worst most complex decisions I've made with my business. Its easier to work with a government agency then it has been working with Housecall.

Avantages

Nothing the whole experiences has been horrible. I was promised so much and got so little.

Inconvénients

After all this mess I should have just stayed with Quickbooks. Now I'm stuck with housecall.

Alternatives envisagées 

QuickBooks Online

Pourquoi passer à Housecall Pro

The integration and importing of all my customers took so much time. Now I'm stuck with this over priced junk Housecall app.
Tiffany
Note globale
  • Secteur d'activité : Équipements publics
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Would Recommend

Publié le 2024-09-27

Excellent, I would recommend this product. It's changed my small business.

Excellent, I would recommend this product. It's changed my small business.

Avantages

The billing systems makes it easy to see who has paid and who is past due.

Inconvénients

The don't like the credit card fees to accept payments

Daniel
Note globale
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

False Advertising

Publié le 2024-10-22

I am quite sure I said it all above but I hope to provide lots of advertising for Housecall Pro...

I am quite sure I said it all above but I hope to provide lots of advertising for Housecall Pro going forward!

Avantages

They have good sales people who do not know the limitations of what they are selling.

Inconvénients

They did not perform and waisted a lot of our time trying to make it work with our needs and did not offer to refund our money when they could not perform as they claimed they could during the sale!!

Matt
Note globale
  • Secteur d'activité : Eau/gaz/électricité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Housecall Pro is a winner

Publié le 2024-10-07

Overall this product has given us a super positive experience. Works well with Quickbooks and they...

Overall this product has given us a super positive experience. Works well with Quickbooks and they have been very easy to work with when we have suggested changes.

Avantages

Feel like this product was designed just for us.

Inconvénients

A little challenging to implement at first.

eleanor
Note globale
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Housecall pro activist

Publié le 2024-10-04

Everything has been great I have found it very helpful

Everything has been great I have found it very helpful

Avantages

The ease of integration that it brings by combing so many of my company's needs to one platform

Inconvénients

The pricing is a little iffy but it is everything I need in one so I guess it may be worth it

Isaac
Note globale
  • Secteur d'activité : Équipements publics
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

The Consolidated Payment Solution.

Publié le 2024-04-16

Housecall Pro has elaborate invoicing solution for companies.

Housecall Pro has elaborate invoicing solution for companies.

Avantages

Housecall Pro has incredible billing procedures that maintains accountability.

Inconvénients

Housecall Pro is ideal and fruitful in managing payments.

Monique
Note globale
  • Secteur d'activité : Relations publiques et communications
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Racks review

Publié le 2024-11-08

Great people , great system, who actually fulfill their promises !

Great people , great system, who actually fulfill their promises !

Avantages

Easy access the ability to sign people up into later payments for your business

Inconvénients

I love everything about house call pro especially the owners GREAT people !

Michael
Note globale
  • Secteur d'activité : Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Worst sales team - 0 responsibility

Publié le 2024-07-29

Sales team doesn't do what they proposed.

Sales team doesn't do what they proposed.

Avantages

I used to work with Housecall Pro before, decent product.

Inconvénients

3 moths ago I received a marketing call from Housecall Pro to go through their demo session in exchange of Amazon card. Spent my time, never received what was offered, already received 5 more calls trying to sell me again. That's the worst start of any relations possible and they never tried to fix that.

Alternatives envisagées 

ServiceTitan et Jobber
Antonio
Note globale
  • Secteur d'activité : Biens de consommation
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Housecall Pro has made managing my home service business so much easier!

Publié le 2023-12-26

Avantages

The scheduling and invoicing features are a game-changer for me.

Inconvénients

I wish the mobile app had more customization options for my business needs.

Réponse de Housecall Pro

Hello Antonio! Glad to hear that Housecall pro has made your business easier. That you are enjoying the invoicing and scheduling features. If you have any other feedback, feel free to reach out to [email protected]. Have a great day!

Avery
Note globale
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 1.0 /10

They keep spamming me

Publié le 2024-11-09

So frustrated with this company. They keep calling even after they assure me that I will no longer...

So frustrated with this company. They keep calling even after they assure me that I will no longer be on their call list, even last time I demanded that they remove me from their database and they didn't.

Avantages

I think it worked when I used it, but it wasn't for me. Now they won't stop calling me no matter what I do

Inconvénients

They keep spamming me. I can't get them to stop calling no matter what I do. It's been 5 years and they still keep calling meit's been 5 years and they still keep calling me

Brandon
Note globale
  • Secteur d'activité : Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 4.0 /10

Robust in some ways, not so much in others

Publié le 2023-09-26

Avantages

Ease of scheduling and field staff accessibility.

Inconvénients

Reporting, billing, quickbooks connection.

Réponse de Housecall Pro

Hey Brandon, thanks for the review! We are happy to hear that you find the ease of scheduling and the tech accessibility good! We would like to hear more about the reporting, billing and quickbooks connections that you don't like or find helpful! We would also like to hear about the ways we are not robust for you, if you could email us at [email protected] with your company name, login email and phone number! Wanted to see how we can help here, look forward to speaking with you. Have a great day!

SAROJBEN
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Review of Housecall Pro

Publié le 2024-05-15

Avantages

Housecall Pro has a successful integration within our QuickBooks Platform where we can communicate with customers regarding payment, invoicing, and scheduling matters.

Inconvénients

Least likeable feature is tailored around is its lack of ability to add customizable features around invoicing and reporting needs.