Housecall Pro - Avis

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2823 avis

- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d’utilisation
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
L'idéal pour les services a domicile
Publié le 2023-10-05
Avantages
HouseCall Pro est un logiciel qui facilite un agrandissement et un développement à votre entreprise. Ces fonctionnalités m'ont aidé à planifier mes activités de façon efficace. Ces services sont utiles pour les petites entreprises.
Inconvénients
HouseCall Pro a un coût élevé et cela ne permet pas l'accès des Petites Moyennes Entreprises
Réponse de Housecall Pro
Hi Oluwa Locheyi, Thank for the review! We are happy to hear that is helping you with your business by planning efficiently and that the software is useful! If you have any other feedback, feel free to reach out to [email protected]. Have a great day!

- Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d’utilisation
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Gestion d'entreprise
Publié le 2023-09-14
Avantages
Un logiciel qui vous permet de développer votre entreprise Les services qu'ils proposent sont vraiment d'une grande aide pour gérer les petits entreprise Ça m'a permis de construire de belles choses et idées
Inconvénients
Ça coûte trop cher à mon avis il faut revoir les choses C'est pas disponible dans tous les pays !
Réponse de Housecall Pro
Thanks for the review! Happy to see you are enjoying it and its helping your business grow and helps you manage! We hope to soon be available in other countries, however you can access the desktop version anywhere :) If you have any other feedback, feel free to reach out to [email protected]. Have a great day!

- Secteur d'activité : Agriculture
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
Housecall Pro gère notre agenda différemment du conventionnel
Publié le 2023-09-25
Avantages
Les réservations en ligne sont notées et bien structurées
Inconvénients
L'accès mobile de Housecall Pro n'est pas efficace et devrait être amélioré
Réponse de Housecall Pro
Hi Laureine, Thanks for the review! We are happy to see that you are enjoying it! Happy to hear that you think the online booking its well structured! We would love to hear more about the mobile access not being effective, if you could send us an email at [email protected] We will be happy to dig in here for you.

- Secteur d'activité : Production audiovisuelle
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Meilleur logiciel pour les domiciles
Publié le 2023-09-27
Avantages
C'est un bon logiciel et facile à utiliser. Il permet l'amélioration et l'évolution de mes activités, l'efficacité du service offert ainsi que le bon fonctionnement des petites entreprises
Inconvénients
C'est un bon logiciel mais qui ne prend pas en compte tous les services
Réponse de Housecall Pro
Hi Hervé, thank you for the review! We love hearing that has been easy to use, and is efficient with your business needs! We would love to hear what services we are taking in to account and see what we can do help here! If you can send us an email at [email protected] with your company name, login email and phone number? Hope to hear from you soon, have a great day!

- Secteur d'activité : Immobilier commercial
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Version d’essai gratuite
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Logiciel de Calendrier
Publié le 2023-11-11
Avantages
Top produit de marketing et programmation des calendriers des rendez-vous tte simple et professionnel. Je le recommande
Inconvénients
Facilite l’établissement des calendriers très professionnel et facile à utiliser. Je le recommande
Réponse de Housecall Pro
Hi Akou, Thanks for the review! Happy to see you are enjoying it and its helping your business making scheduling appointments simple and professional! If you have any other feedback, feel free to reach out to [email protected]. Have a great day!

- Secteur d'activité : Comptabilité
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Logiciel facile et fiable
Publié le 2023-10-05
Mon expérience avec Housecall Pro est satisfaisante et je le recommande.
Mon expérience avec Housecall Pro est satisfaisante et je le recommande.
Avantages
C'est un logiciel facile et fiable doté des fonctionnalités intéressantes. La planification des activités en temps réel est ce que j'apprécie le plus.
Inconvénients
C'est un logiciel très fiable mais coûte un peu cher. Ce qui freine son utilisation chez les petites entreprises
Réponse de Housecall Pro
Hi Abdelaziz, thank you for the review! We are happy to hear that is easy and reliable for you. If you have any other feedback, feel free to reach out to [email protected]. Have a great day!

- Secteur d'activité : Services financiers
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 5.0 /10
Outils de nettoyage
Publié le 2023-08-07
Avantages
La version gratuite en essaie qui nous permet de maîtriser
Inconvénients
La non disponibilité dans tout les paysLa non adaptation de certains téléphone
Réponse de Housecall Pro
Hi there, thank you for your review. at this time HCP is only available in the US and Canada, We are sorry!
- Secteur d'activité : Mode et vêtements
- Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Logiciel efficace
Publié le 2022-12-13
Je garde une très bonne expérience de ce logiciel.
Je garde une très bonne expérience de ce logiciel.
Avantages
Ce logiciel est vraiment un don, il m'as permis de planifier mes activités de manière efficace. Les services y afférents sont vraiment d'une grande aide quand vous gérer une petite entreprise.
Inconvénients
Le nom de ce logiciel ne prends vraiment pas en compte tout les services qui y sont. Son coût est vraiment élevé pour les PME.
Réponse de Housecall Pro
Hi Joyce, thank you so much for taking the time to leave us a kind review. We really appreciate your rating and value you greatly as a Housecall Pro. Pro Advocate Team

- Secteur d'activité : Équipement et fournitures de bureau
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Housecall pro for cleaning company
Publié le 2024-09-04
Very positive as the app did the best with setting up house calls to be able to get the house...
Very positive as the app did the best with setting up house calls to be able to get the house cleaned inside and out
Avantages
The software is very easy to use and it allows that's to customize each order specifically to the house is going to
Inconvénients
The only time I can say about it is I wish there was more to do with that
- Secteur d'activité : Construction
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Good software
Publié le 2024-12-06
It's been good. Need better support. When they don't have an answer or the problem or issue has...
It's been good. Need better support. When they don't have an answer or the problem or issue has not been addressed, they promise to bring it to the attention of ....
Avantages
Able to enter important information to help office and field techs alike
Inconvénients
Time sheets, needs more choices. PTO, breaks etc
While it allows for property profile information and attaching that information to an Job, that information does not appear on invoice
- Secteur d'activité : Agriculture
- Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 0.0 /10
Horrible company
Publié le 2024-08-20
Horrible company
They want to lock you in on monthly contract and not give you a way out .
These...
Horrible company
They want to lock you in on monthly contract and not give you a way out .
These guys robbed me for 1600$ before I caught on.
Keep an eye on your credit statement after talking with these guys .
Avantages
The sneaky sales teams ability to snatch dollars from
My account .
Inconvénients
The sneaky sales tactics by their team.
Alternatives envisagées
JobberPourquoi passer à Housecall Pro
I did not Jobber is simple and honest- Secteur d'activité : Comptabilité
- Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Compared to other applications, this is really the best application.
Publié le 2024-07-02
After moving recently, I updated my business address in my profile a couple of months ago. However,...
After moving recently, I updated my business address in my profile a couple of months ago. However, during this update, some profane words were mistakenly entered into the license box and saved. Consequently, every PDF invoice sent to customers now displays these profane words at the bottom. HCP informed me they cannot determine the exact date of the change or provide copies of emails sent to customers during that period. This complicates how I can manage disclosure to affected customers, especially since not all of them check the PDFs. It's baffling that HCP lacks email history retrieval capability; this raises concerns about using Twilio in the future. While I take responsibility for the profanity's origin, it was HCP's system that propagated it to customer emails, potentially exposing them to legal liability. If a customer does view the PDF, I will promptly provide them with HCP's contact details."
Avantages
Ideal for new companies aiming to go paperless.
I've never seen such an innovative application before. I recommend it to everyone
I'm sure anyone will use this app and not regret it. It's the best choice.
Inconvénients
HCP is shifting focus towards marketing, moving away from serving professional clients to targeting warranty companies.
There's no efficient way to search for jobs and clients using keywords on the main page, a feature that's commonplace on Google platforms.
My main grievance: Emails sent to clients are done through HCP without providing the pros with copies of what's been sent. This lack of traceability compliance means jobs can be edited post-client billing, with no way for our office to confirm what clients have received, as HCP can't retrieve it beyond 7 days
- Secteur d'activité : Construction
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
house call pro for pros
Publié le 2024-10-08
It was well. it made us look like we were very professional early on in our company
It was well. it made us look like we were very professional early on in our company
Avantages
how it keeps all your jobs lined out for you
Inconvénients
the way it would connect to quick books
- Secteur d'activité : Équipements publics
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 0.0 /10
Should have stayed with Quickbooks
Publié le 2024-03-04
Probably the worst most complex decisions I've made with my business. Its easier to work with a...
Probably the worst most complex decisions I've made with my business. Its easier to work with a government agency then it has been working with Housecall.
Avantages
Nothing the whole experiences has been horrible. I was promised so much and got so little.
Inconvénients
After all this mess I should have just stayed with Quickbooks. Now I'm stuck with housecall.
Alternatives envisagées
QuickBooks OnlinePourquoi passer à Housecall Pro
The integration and importing of all my customers took so much time. Now I'm stuck with this over priced junk Housecall app.- Secteur d'activité : Équipements publics
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Would Recommend
Publié le 2024-09-27
Excellent, I would recommend this product. It's changed my small business.
Excellent, I would recommend this product. It's changed my small business.
Avantages
The billing systems makes it easy to see who has paid and who is past due.
Inconvénients
The don't like the credit card fees to accept payments
- Secteur d'activité : Construction
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 0.0 /10
False Advertising
Publié le 2024-10-22
I am quite sure I said it all above but I hope to provide lots of advertising for Housecall Pro...
I am quite sure I said it all above but I hope to provide lots of advertising for Housecall Pro going forward!
Avantages
They have good sales people who do not know the limitations of what they are selling.
Inconvénients
They did not perform and waisted a lot of our time trying to make it work with our needs and did not offer to refund our money when they could not perform as they claimed they could during the sale!!
- Secteur d'activité : Eau/gaz/électricité
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Housecall Pro is a winner
Publié le 2024-10-07
Overall this product has given us a super positive experience. Works well with Quickbooks and they...
Overall this product has given us a super positive experience. Works well with Quickbooks and they have been very easy to work with when we have suggested changes.
Avantages
Feel like this product was designed just for us.
Inconvénients
A little challenging to implement at first.
- Secteur d'activité : Automobile
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Housecall pro activist
Publié le 2024-10-04
Everything has been great I have found it very helpful
Everything has been great I have found it very helpful
Avantages
The ease of integration that it brings by combing so many of my company's needs to one platform
Inconvénients
The pricing is a little iffy but it is everything I need in one so I guess it may be worth it
- Secteur d'activité : Équipements publics
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
The Consolidated Payment Solution.
Publié le 2024-04-16
Housecall Pro has elaborate invoicing solution for companies.
Housecall Pro has elaborate invoicing solution for companies.
Avantages
Housecall Pro has incredible billing procedures that maintains accountability.
Inconvénients
Housecall Pro is ideal and fruitful in managing payments.
- Secteur d'activité : Relations publiques et communications
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Racks review
Publié le 2024-11-08
Great people , great system, who actually fulfill their promises !
Great people , great system, who actually fulfill their promises !
Avantages
Easy access the ability to sign people up into later payments for your business
Inconvénients
I love everything about house call pro especially the owners GREAT people !
- Secteur d'activité : Services aux consommateurs
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 0.0 /10
Worst sales team - 0 responsibility
Publié le 2024-07-29
Sales team doesn't do what they proposed.
Sales team doesn't do what they proposed.
Avantages
I used to work with Housecall Pro before, decent product.
Inconvénients
3 moths ago I received a marketing call from Housecall Pro to go through their demo session in exchange of Amazon card. Spent my time, never received what was offered, already received 5 more calls trying to sell me again. That's the worst start of any relations possible and they never tried to fix that.
- Secteur d'activité : Biens de consommation
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 0.0 /10
Housecall Pro has made managing my home service business so much easier!
Publié le 2023-12-26
Avantages
The scheduling and invoicing features are a game-changer for me.
Inconvénients
I wish the mobile app had more customization options for my business needs.
Réponse de Housecall Pro
Hello Antonio! Glad to hear that Housecall pro has made your business easier. That you are enjoying the invoicing and scheduling features. If you have any other feedback, feel free to reach out to [email protected]. Have a great day!
- Secteur d'activité : Construction
- Taille de l'entreprise : Travailleur autonome
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 1.0 /10
They keep spamming me
Publié le 2024-11-09
So frustrated with this company. They keep calling even after they assure me that I will no longer...
So frustrated with this company. They keep calling even after they assure me that I will no longer be on their call list, even last time I demanded that they remove me from their database and they didn't.
Avantages
I think it worked when I used it, but it wasn't for me. Now they won't stop calling me no matter what I do
Inconvénients
They keep spamming me. I can't get them to stop calling no matter what I do. It's been 5 years and they still keep calling meit's been 5 years and they still keep calling me
- Secteur d'activité : Services aux consommateurs
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 4.0 /10
Robust in some ways, not so much in others
Publié le 2023-09-26
Avantages
Ease of scheduling and field staff accessibility.
Inconvénients
Reporting, billing, quickbooks connection.
Réponse de Housecall Pro
Hey Brandon, thanks for the review! We are happy to hear that you find the ease of scheduling and the tech accessibility good! We would like to hear more about the reporting, billing and quickbooks connections that you don't like or find helpful! We would also like to hear about the ways we are not robust for you, if you could email us at [email protected] with your company name, login email and phone number! Wanted to see how we can help here, look forward to speaking with you. Have a great day!
- Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d’utilisation
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Review of Housecall Pro
Publié le 2024-05-15
Avantages
Housecall Pro has a successful integration within our QuickBooks Platform where we can communicate with customers regarding payment, invoicing, and scheduling matters.
Inconvénients
Least likeable feature is tailored around is its lack of ability to add customizable features around invoicing and reporting needs.