
Note globale
Filtrer par
Taille de l'entreprise
Temps d'utilis.
826 avis
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Bon outil de travail
Publié le 2022-11-11
Très bon outil pour manager son equipe et les horaires des salariés
Avantages
Facilité pour changer les plannings, accès des salariés facilement via leur portable, calcul des heures par semaine et par mois ce qui aide pour le calcul des variables de paie
Inconvénients
Quand je veux voir les heures par mois d'un salarié sur une année, il faut que je sélectionne mois par mois
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Satisfait
Publié le 2022-10-18
Je l'utilise depuis 5 ans pour mes plannings d'équipe.
Avantages
Le logiciel reste facile à utiliser pour effectuer des plannings.
Inconvénients
Avoir une description plus complète sur l'ensemble des choses qui peuvent être faite, autre que les planning avec des tutos.
- Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
gestion du personnel
Publié le 2022-11-07
Positive, je le recommande pleinement. D'ailleurs, je vais prendre l'abonnement à l'année.
Avantages
Le rapport qualité/ prix est correcte. L'utilisation nécessite un peu de savoir-faire mais globalement ça passe très bien ensuite. Les équipes sont présent et s'auto-discipline, un vrai bonheur !
Inconvénients
La connexion est parfois lente ou difficile pour les équipes sur leur téléphone. Est-ce notre wifi ou bien le logiciel en tant que tel...
- Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Efficacité de déploiement - confort pour l'équipe
Publié le 2022-12-07
Avantages
Facilité de mise en oeuvreLe personnel plébiscite l'outil
Inconvénients
gestion de l'accès du comptable qui ne voit pas les mêmes choses. résolu en donnant mon accès personnel.
- Secteur d'activité : Logistique et chaîne d'approvisionnement
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 6.0 /10
Un logiciel qui répond à nos besoins!
Publié le 2021-12-28
Avantages
Les nombreuses possibilités de personnalisation, le service client réactif et efficace, la visibilité claire, les exports de pointage
Inconvénients
L'ergonomie / expérience utilisateur pourrait être rendue plus agréable. Les mises à jour de l'appli génèrent souvent des bugs.
- Secteur d'activité : Formation et accompagnement professionnel
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Utilisation
Publié le 2021-08-27
j'arrive a suivre le planning de mes collaborateur en un temps record ce qui me permet de répondre vite a mes clients
Avantages
facilité d'utilisation, rapidité d'ouverture, possibilité de créer des postes
Inconvénients
lenteur de l'enregistrement, lien envoyé trop vite obsolète
Réponse de Findmyshift B.V.
Thanks for the review, Sacha!
- Secteur d'activité : Transport routier/ferroviaire
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
planning au top
Publié le 2023-01-10
Avantages
un outil pratique avec un super rapport qualité prix. Tous les travailleurs se sont habitués facilement
Inconvénients
Je n'en connais pas, peut-être au niveau de la mise en forme, de sauvegarde non-automatique.
- Secteur d'activité : Recrutement
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Invaluable
Publié le 2016-12-13
We use FindMyShift daily, it is an invaluable service. There is so much that you can do with it and it is so versatile. The support is also great and they are always willing to show you how to best utilise all of it's functions.
Avantages
Quick and easy. Support is great. So many different things you can do.
Inconvénients
It would be good to be able to put all of the hours you need covered into a system and you work out a rolling rota for a team.
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Comprehensive but requires work
Publié le 2017-02-10
FindMyShift is excellent for getting everything done that you need - scheduling a lot of employees, flexible and easy to change pay rates, reporting and budget views. I even use it as a notice board - part of employee shifts I can leave notes with instructions for my workers, which is excellent.
The downside, and what may eventually push me to another service, is that I make all of the shift changes myself. Employees email me when they'd like to swap shifts and unfortunately this leaves me at the center of an ever increasing employee base that needs me to make detailed changes.
There is a Timesheet feature but it seems pretty complicated and wouldn't serve our purposes, although I'm considering taking a third look at this to see if it's really not possible for us to use.
Réponse de Findmyshift B.V. Traduire en Français
Thanks for the review Alexander. Get in touch if you'd like us to walk you through the way swaps and timesheets work.
- Secteur d'activité : Génie mécanique ou industriel
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d’utilisation
- Probabilité de recommander le produit 6.0 /10
WS Swift review
Publié le 2023-01-16
Easy to use
Avantages
Time off reporting, colour coding for specific tasks
Inconvénients
Would like it to be easier to apply bulk time off (check boxes to select which employees to auto populate)
- Secteur d'activité : Vente en gros
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Plant Nursery Task Management has been a breeze.
Publié le 2021-09-06
Has streamlined the management of tasks and different departments. See at a glance the staff required to fill roles for the day.
Avantages
I can chose to use the different features or not. Affordable.
Inconvénients
Did take a bit to get the hang of the rostering of times and tasks. (but I am old school). Font of default print outs too small to display on one page as there are so many spaces in report so I always export data to an excell document.
Réponse de Findmyshift B.V. Traduire en Français
Thanks for the review, Robynne!
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Effective easy to use and manage staffing requirements in a business.
Publié le 2022-11-17
It really has eased operation in the business. We are confident in Findmyshift and are very pleased we gave it a go.
Avantages
Logic process. Simple language, At the start I did contact support by chat and they were responsive, efficient and quickly got us processing our information. I was really impressed. We have had no need to contact support since we first implemented find my shift.
Inconvénients
I would like to be able to block some information from managers, for example pay rates. Notes on staff. It would be better that all managers could not see all staff and other mangers information.
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Rostas
Publié le 2023-01-30
Good
Avantages
This is very easy for myself and shop managers to use.
Inconvénients
Nothing really we are quite happy with this software as ease of use is very good.
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d’utilisation
- Probabilité de recommander le produit 6.0 /10
An ok time scheduling tool
Publié le 2023-02-15
Avantages
Distribution of scheduling is easy once employees register to use the app
Inconvénients
Very buggy... the changes I make disappear or revert back to an older version all the time especially if I am opening across different devices over time (e.g. on my phone in the morning, on the laptop in the afternoon)
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Brilliant.
Publié le 2023-01-19
I am not using all of the benefits that Findmyshift offer which is something I will be looking to do in the next 12 months!
Avantages
The training I was given to use this product was great and has worked well for me over the last few months.
Inconvénients
For what I use it for, it has been brilliant,
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Excellent software
Publié le 2023-01-31
Use for weekly rotas, time clock is really usefull
Avantages
Very ease to use both as the manager for scheduling and staff for accepting shifts clocking in etc
Inconvénients
HJaving to switch to desktop to see full rota on mobile app
- Secteur d'activité : Services et installations de loisirs
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Find My Shift is a game changer
Publié le 2023-02-17
Avantages
System is so easy to set up - integrates with Xero.Easy to use.Good value for money.Integral part of our productivity toolset.
Inconvénients
I havent found any issues with FindMyShift
- Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Happy using Findmyshift
Publié le 2021-04-06
Really happy - easy to use. We have Full time part time casual and contractors. Very functional for us.
Avantages
Web based - and easy for staff to log in
Inconvénients
Adding exceptions to pay rates, take's me a while.
Alternatives envisagées
DeputyPourquoi passer à Findmyshift
Visually easy to look at. Staff happy with app use. Functional for multiple types of employees and contractors.Réponse de Findmyshift B.V. Traduire en Français
Thanks for the review, Rebecca!
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Best value for money scheduling app out there! Simple but has all the features you need.
Publié le 2018-01-03
More efficient scheduling (than using Excel spreadsheets) - cost saving
Easy to manage staff requests, holiday and time off
Avantages
We have been using findmyshift for scheduling in our business (hostel, 30 employees) for a year now - having previously only used excel spreadsheets for our rota. This software has helped us schedule more accurately according to our business level which helped us save hours as well as relieving our team during the busier periods. It's use is very straightforward and does pretty much anything you need it to with a bit of fiddling. The customer support team are very quick to respond to your queries with a live chat as well. On top of that it is pretty much the cheapest in it's category (compared to Deputy or WhenIWork) although it might not look as snazzy or have all the functionalities these have. We will definitely be continuing to use this software for the next year.
Can also connect to your google cal or ical which helped me personally organise my life better :)
Inconvénients
It is a bit fiddly at times, and does seem more catered towards office businesses (9 to 6, Monday to Friday) than a 24 hours, 7 day a week business like ours.
The app (for phones, Android and Apple) is a great plus but could be improved upon - The way the shifts are displayed is not super clear, the filter is hit & miss, and how you navigate the app is not the best.
Réponse de Findmyshift B.V. Traduire en Français
Thanks for the review Cal!
- Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Does what we need for managing 30 staff across 10 locations
Publié le 2017-06-23
We have 15+ 'rooms' (8 surgeries and a number of shared admin offices) and around 30 staff. Some staff (e.g. dentists) not only need a room allocating to them they also need a nurse allocating to work with them. Other staff may just need space to work - for example allocating receptionists to one of 3 receptions, allocating admin staff to an office to work in, etc. We used to do this with spreadsheets but as we expanded it became unwieldy and prone to errors. FindMyShift has proved to be an economical way of us both planning who is where on any particular day but also communicating this easily to the staff.
Avantages
The ability to access the software from anywhere with just a browser is the biggest plus for us. Clear easy to understand graphical interface goes a long way too. The support from FindMyShift has always been fast and helpful.
Inconvénients
Sometimes screens can be a little 'busy' - for example the time off planner. However it is hard to think quite what could be done better - there is inherently a lot of information to display.
Réponse de Findmyshift B.V. Traduire en Français
Hi Russell! Thank you for your positive comments.
A tip for the time off planner, if you look under options you can narrow it down to just specific types of time off. It will make it less busy and much easier to see.
If you ever have any questions or issues, please let us know, we are happy to help!
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
beautiful app to manage employees from anywhere
Publié le 2018-05-16
Avantages
findmyshift is a friendly app with a very nice and easy to use interface where you can manage employees from anywhere and any device from your web browser.
allows real-time monitoring of employees either in a single company or in several at the same time. where you can monitor with your clock application the hours that employees are working and automatically generate automated reports to calculate payroll and manage costs.
very easy to program, we can manage perzonalizables database and configure reminders of daily changes, notifications by email, text messages or push notification.
As if that were not enough, it allows deducting personnel breaks and making smart calculations to generate a payroll.
and all this we can store it in a completely secure way in the cloud with backups.
findmyshift can use it totally free of charge up to 5 employees and provides us with enough documentation to see everything you can do. and with a very low price we can manage an unlimited number of employees, perfect for large companies and with several branches
Inconvénients
It is very difficult to see something negative in this application, since it has several years in development and improvement.
the only negative would be his dependence on the Internet to manage. since if the Internet fails, we could have administrative control problems.
It should be developed in more languages.
Réponse de Findmyshift B.V. Traduire en Français
Thanks for the review!
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 5.0 /10
exceptional value for money - Mobile app needs improvement
Publié le 2016-12-06
We're a cafe/bar employing a team of 20+. We use the back office constantly - amending hours and shifts is a daily chore made simple and easy with Find My Shift. The ability to have a working calendar months in advance at our staffs fingertips is priceless. Barely having scratched the surface in regards to reporting functions, from an administrative point of view it is exceptional. The only issues we've faced are in regards to our staff accessing and using it themselves. The mobile site isn't great and the last time I checked the app to help a staff member out, it was awful.
Avantages
We love having access across our management team to the reporting features. It cuts our work time down dramatically being able to see all of our figures laid out.
Inconvénients
Our staff find it difficult to use the app - most being quite young, won't open find my shift in a browser: they will go straight to the app. Even when opened in a browser, if they're using the mobile-site it is still not easy enough for them to see who is working and when. We also have a problem with the "reject shift" feature every time a new staff member starts with us: they tend to believe that working is optional as a result of seeing the option.
Réponse de Findmyshift B.V. Traduire en Français
Thanks for the honest review!
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d’utilisation
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Creating test rotes on FMS
Publié le 2020-01-07
great way to communicate with staff at once and generally very satisfactory.
Avantages
ability to email and sms staff excellent.
Inconvénients
Editing rota on mobile device not an option (useful for on the fly changes when administrator is not at desk.)
After selecting new date range, page goes to end of date range selected rather than start, so have to scroll up to continue making rota on most current date.
Apparent inability to make test or dummy rota other than using publish/unpublish function on live rota. We have complex shift patterns in order to try to give staff certain days off without this resulting in too many consecutive days worked before getting to those days off and it would be good to have a dummy rota to work on to see an overview of potentially workable patterns before committing to live rota.
Réponse de Findmyshift B.V. Traduire en Français
Thanks for the review, Verity! Take a look at the "Templates" area of the schedule. Here's you can add/edit shift patterns without assigning them to the schedule itself. It's a good place to test your patterns before publishing them out to your staff.
- Secteur d'activité : Cabinets médicaux
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
We manage our contracted hours and zero hours staff through this system for the last few years.
Publié le 2017-07-24
Avantages
Web access makes it easy for multiple managers to access. Fairly easy to set-up, customisation of filed names and fairly simple to use.
Inconvénients
Rows and columns don;t stay in alignment when scrolling. No easy way of inputting blocks of shifts. We have a 6 and 8 week rota system and have never managed to make the template bit work for us so we copy and paste lines for the year (takes about 3 days to programme half a years rota) / No edit or audit trail to see when a manager Added, moved or changed a shift. Awful interface on touch screen devices and the overview on mobile devices is no good for management purposes.
Réponse de Findmyshift B.V. Traduire en Français
Thanks for the great review Barry!
Lines can get misaligned if the browser zoom function has been adjusted. We suggest hitting "Ctrl + 0" on your keyboard fix alignment issues.
Templates are best used for repeating shifts and can easily be applied to multiple cells. To apply a template to your rota, select the cells you'd like to apply the template to, then click "Templates" then the week (or weeks) you'd like to apply.
I hope this helps!
- Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d’utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Great online rota solution
Publié le 2019-01-03
I think this is our 5th year renewing with findmyshift. One of the biggest reasons for sticking with them is that you can always get hold of their support, they always want to help and will often go above and beyond to advise, tweek or fix anything that we are struggling with in terms of functionality or potential bugs in the code.
Avantages
We've been using findmyshift for years to manage the staff rota for our carehome. Being able to access it anywhere with an internet connection, make changes etc has been invaluable.
Inconvénients
The holiday management within the software doesn't suit our industry very well, great for straightforward hourly rates for staff with hours that never change and where additional payments aren't a consideration but doesn't account for the fact that employees must be paid an average wage for their time off taking into account regular overtime, flat rate bonuses for shifts etc. As such, i need to keep a separate spreadsheet for this.
Réponse de Findmyshift B.V. Traduire en Français
Thanks for the review Tyrone!