Findmyshift

4,6 (1 055)
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Planification du personnel simple en ligne

Note globale

4,6 /5
(1 055)
Rapport qualité-prix
4,4/5
Fonctionnalités
4,4/5
Simplicité d’utilisation
4,5/5
Support client
4,5/5

96%
des utilisateurs recommandent cette application
Classer par

1055 avis

Aurelie
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Bon outil de travail

Publié le 2022-11-11

Très bon outil pour manager son equipe et les horaires des salariés

Très bon outil pour manager son equipe et les horaires des salariés

Avantages

Facilité pour changer les plannings, accès des salariés facilement via leur portable, calcul des heures par semaine et par mois ce qui aide pour le calcul des variables de paie

Inconvénients

Quand je veux voir les heures par mois d'un salarié sur une année, il faut que je sélectionne mois par mois

Paul
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Simplifie la vie de l'équipe

Publié le 2023-08-28

Avantages

Simple, efficace et facile à installer, toute l'équipe peut y avoir accès facilement.

Inconvénients

Les rapports de temps de travail sont limités. On ne peux pas facilement avoir une vue sur le nombre d'heures travaillés. Les demandes de congés et absence ne sont pas facile à gérer.

Christophe
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Satisfait

Publié le 2022-10-18

Je l'utilise depuis 5 ans pour mes plannings d'équipe.

Je l'utilise depuis 5 ans pour mes plannings d'équipe.

Avantages

Le logiciel reste facile à utiliser pour effectuer des plannings.

Inconvénients

Avoir une description plus complète sur l'ensemble des choses qui peuvent être faite, autre que les planning avec des tutos.

alban
Note globale
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

gestion du personnel

Publié le 2022-11-07

Positive, je le recommande pleinement. D'ailleurs, je vais prendre l'abonnement à l'année.

Positive, je le recommande pleinement. D'ailleurs, je vais prendre l'abonnement à l'année.

Avantages

Le rapport qualité/ prix est correcte. L'utilisation nécessite un peu de savoir-faire mais globalement ça passe très bien ensuite. Les équipes sont présent et s'auto-discipline, un vrai bonheur !

Inconvénients

La connexion est parfois lente ou difficile pour les équipes sur leur téléphone. Est-ce notre wifi ou bien le logiciel en tant que tel...

Jean
Note globale
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Efficacité de déploiement - confort pour l'équipe

Publié le 2022-12-07

Avantages

Facilité de mise en oeuvreLe personnel plébiscite l'outil

Inconvénients

gestion de l'accès du comptable qui ne voit pas les mêmes choses. résolu en donnant mon accès personnel.

Cecile
Note globale
  • Secteur d'activité : Logistique et chaîne d'approvisionnement
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

Un logiciel qui répond à nos besoins!

Publié le 2021-12-28

Avantages

Les nombreuses possibilités de personnalisation, le service client réactif et efficace, la visibilité claire, les exports de pointage

Inconvénients

L'ergonomie / expérience utilisateur pourrait être rendue plus agréable. Les mises à jour de l'appli génèrent souvent des bugs.

sacha
Note globale
  • Secteur d'activité : Formation et accompagnement professionnel
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Utilisation

Publié le 2021-08-27

j'arrive a suivre le planning de mes collaborateur en un temps record ce qui me permet de répondre...

j'arrive a suivre le planning de mes collaborateur en un temps record ce qui me permet de répondre vite a mes clients

Avantages

facilité d'utilisation, rapidité d'ouverture, possibilité de créer des postes

Inconvénients

lenteur de l'enregistrement, lien envoyé trop vite obsolète

Réponse de Findmyshift B.V.

Thanks for the review, Sacha!

Olivier
Note globale
  • Secteur d'activité : Transport routier/ferroviaire
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

planning au top

Publié le 2023-01-10

Avantages

un outil pratique avec un super rapport qualité prix. Tous les travailleurs se sont habitués facilement

Inconvénients

Je n'en connais pas, peut-être au niveau de la mise en forme, de sauvegarde non-automatique.

Sylvie
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

plannings plus rapides à concevoir

Publié le 2024-01-08

Cet outil m'a permis de mieux planifier, contrôler et cumuler en fin de mois les heures réalisées...

Cet outil m'a permis de mieux planifier, contrôler et cumuler en fin de mois les heures réalisées ou pas, d'afficher et faire signer les suivis des heures

Avantages

plannings plus rapides à concevoir , à plannifier, à contrôler , à valider

Inconvénients

je n'utilise pas toutes les fonctions des paramètres, ne sachant pas comment faire

Sabrina
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

organisation planning personnnel

Publié le 2023-08-21

en gloabal j'aime beaucoup le concept

en gloabal j'aime beaucoup le concept

Avantages

la facilité du planning le personnel peux verifier chaque jours leurs horaire

Inconvénients

les pause qui sont differente pour chaque personne

Tony
Tony
Note globale
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client

Simple to use, easily accessible

Publié le 2017-11-21

Avantages

Ability to use it anywhere anytime, ease of use. Ability to communicate with staff members and trace all updates and changes

Inconvénients

Its incompatibility with Apple devices. Makes it difficult to make changes on the move sometimes and it isn't always easy to use with touch screen

Réponse de Findmyshift B.V.

Thanks for the review Tony. Get in touch with our support team so we can work through the issues you're having on your touch screen devices.

Alistair
Note globale
  • Secteur d'activité : Musées et institutions
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Stick with it, it gets better

Publié le 2024-06-18

It's not the best rota software I have used, but for the price, its really good value for money.
The...

It's not the best rota software I have used, but for the price, its really good value for money.
The back end is complicated and difficult to get your head around, but once you do, you can truly use it as a one stop shop for everything. The front end for the user is wonderfully simple.

Avantages

The mobile app simplicity really was key for us. We are a museum who work with a large number of volunteers, many of whom aren't computer literate and don't use their phones for anything other than calls or texts. We had to ensure that they could access the schedules easily and understand them
The messaging system is a lovely surprise and works well - as does the notice board.
We also like its flexibility to store extra facts and info, so over time it has changed from being just our scheduling software to our HR hub, with all our staffing information (vehicle info, references etc) and policies and procedures stored alongside our weekly team updates.

Inconvénients

Some of the menus and reports are unnecessarily complicated with way too many options. Some of the office staff have struggle to gain access to the information they need. The reporting side is clumsy and difficult to use.
Some really simple, obvious changes can make a big difference but these changes don't seem to be being considered in any software changes to the program. For example, when looking on the mobile app, shifts are listed by the alphabetical order of first names rather than the actual times (or even the area!) of the shift. This is pretty ludicrous for a scheduling program.

Pal
Note globale
  • Secteur d'activité : E-learning
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Great value for price

Publié le 2024-04-05

Good for the purpose we are using, but very difficult to integrate other administrative services....

Good for the purpose we are using, but very difficult to integrate other administrative services. You need multiple softwares to do an HR admin.

Avantages

A relatively easy to use employee management and scheduling solution for a reasonable price. Ideal for small remote teams and for office environment.

Inconvénients

Outdated platform design, some features are challenging to use. It is costly to use for multiple departments of the same company. No API connection to my understanding and no mobile access which makes it impossible to adapt in non-office like environment. Some reporting features missing, others are not useful for remote operations.

Alternatives envisagées 

Humanity et Deputy

Pourquoi passer à Findmyshift

More reasonable pricing for the features that we are already using.
Alexander
Alexander
Note globale
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Comprehensive but requires work

Publié le 2017-02-10

FindMyShift is excellent for getting everything done that you need - scheduling a lot of employees,...

FindMyShift is excellent for getting everything done that you need - scheduling a lot of employees, flexible and easy to change pay rates, reporting and budget views. I even use it as a notice board - part of employee shifts I can leave notes with instructions for my workers, which is excellent.

The downside, and what may eventually push me to another service, is that I make all of the shift changes myself. Employees email me when they'd like to swap shifts and unfortunately this leaves me at the center of an ever increasing employee base that needs me to make detailed changes.

There is a Timesheet feature but it seems pretty complicated and wouldn't serve our purposes, although I'm considering taking a third look at this to see if it's really not possible for us to use.

Réponse de Findmyshift B.V.

Thanks for the review Alexander. Get in touch if you'd like us to walk you through the way swaps and timesheets work.

Philippa
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Fabulous find my shift.

Publié le 2024-08-19

Time saving. Easy to use, easy to understand

Time saving. Easy to use, easy to understand

Avantages

Easy to operate .Staff access fantastic and economical billing.

Inconvénients

Nothing. I love using it. Saves me countless hours of fluffing around

Nalinda
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Great app, would recommend

Publié le 2024-09-05

Great app; staff were able to access their shifts

Great app; staff were able to access their shifts

Avantages

Very easy to use, would recommend to anyone

Inconvénients

The price, but it is worth is, very good app

Irfan
Note globale
  • Secteur d'activité : Produits pharmaceutiques
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Review of Find My Shift

Publié le 2024-07-25

Avantages

It was easy to use. straight forward and easy to access with staff members.
Clocking in features are also good

Inconvénients

Sometimes there is a lag when saving shifts

Blessing
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

review of app

Publié le 2024-08-02

Avantages

Nice app. the rota system and time shifts

Inconvénients

Not applicable in this as the app is working

Tea
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Meets our requirements well

Publié le 2024-08-08

Perfect for our small business - does exactly what we need.

Perfect for our small business - does exactly what we need.

Mariam
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Can't believe its free

Publié le 2024-08-19

Easy to use, this helps manage different homes

Easy to use, this helps manage different homes

Avantages

User-friendly
Use for free, great for small business

Inconvénients

None found yet, there is so many features to explore

Gurpreet
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Good software overall but not getting regular updates

Publié le 2024-05-07

Great product minimum issues, but UI is old and new features non existant.

Great product minimum issues, but UI is old and new features non existant.

Avantages

Familiarity, solves 80% of my issues. We use time clock, scheduling, time off management, and some basic reporting.

Inconvénients

No regular updates, we have been on this system for 4 years and now it has started to look old compared to more contemporary softwares.

Alternatives envisagées 

7shifts

Pourquoi passer à Findmyshift

Slack integration was important for us, we did select the software over others because of it. However, after using slack integration the use case has not worked out as we expected and now aren't using this feature.
brenda
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Best addition to any business !

Publié le 2022-11-24

We have used Fingerpick My Shift for several years, no hesitation to keep renewing.

We have used Fingerpick My Shift for several years, no hesitation to keep renewing.

Avantages

Love the ease of scheduling shifts and for staff to request leave. Permissions allow you to streamline your scheduling options to your company needs.

Inconvénients

No consolidation in reports in the hours section. When entering information into the notes section in employee details, when you update profile the information can sometimes disappear from the notes.

Alternatives envisagées 

ADP Workforce Now

Pourquoi passer à Findmyshift

It was down to price and overall Find My Shift had what we needed.
Robert
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Best Scheduling tool, I have come across

Publié le 2024-03-18

Having used FMS now for over 5 years, I think its great.

Having used FMS now for over 5 years, I think its great.

Avantages

So easy to use and love the reports too.

Inconvénients

I prefer the desktop site to the mobile app.

Alternatives envisagées 

Sling

Pourquoi passer à Findmyshift

Ease of use and looks great. Recommended by others.
Wolfgang
Note globale
  • Secteur d'activité : Restaurants
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Decent and easy to use solution for flexible shift planning

Publié le 2023-01-06

It solved our problem immediately, and employees get along with it from the start. For me as an...

It solved our problem immediately, and employees get along with it from the start. For me as an admin, I have found out how the inputting works mostly through trial and error, which was not always intuitive. I think the system is more easy for end-users than for the admin to learn.

Avantages

The software has considerable ease of use, and solved our flexible planning needs immediately. It is visually very intuitive, and I think our employees simply like the system.

Inconvénients

I think / know that there are so many more features of the software that I - if at all- discover by accident. The switching between facility view and employee view should be intuitive as well, however, I regularly fail to input elements that work on both representations - I've therefore resorted to using facility view exclusively. I get the impression I'm using merely some 5% of the systems capabilities.

Alternatives envisagées 

Workday HCM

Pourquoi passer à Findmyshift

Pricing, as I had virtually no experience what we needed, and what is out there. Initially, it was about not making a costly mistake, but FindMyShift looks to be a good choice regardless.
Cal
Note globale
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d’utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Best value for money scheduling app out there! Simple but has all the features you need.

Publié le 2018-01-03

More efficient scheduling (than using Excel spreadsheets) - cost saving
Easy to manage staff...

More efficient scheduling (than using Excel spreadsheets) - cost saving
Easy to manage staff requests, holiday and time off

Avantages

We have been using findmyshift for scheduling in our business (hostel, 30 employees) for a year now - having previously only used excel spreadsheets for our rota. This software has helped us schedule more accurately according to our business level which helped us save hours as well as relieving our team during the busier periods. It's use is very straightforward and does pretty much anything you need it to with a bit of fiddling. The customer support team are very quick to respond to your queries with a live chat as well. On top of that it is pretty much the cheapest in it's category (compared to Deputy or WhenIWork) although it might not look as snazzy or have all the functionalities these have. We will definitely be continuing to use this software for the next year.
Can also connect to your google cal or ical which helped me personally organise my life better :)

Inconvénients

It is a bit fiddly at times, and does seem more catered towards office businesses (9 to 6, Monday to Friday) than a 24 hours, 7 day a week business like ours.
The app (for phones, Android and Apple) is a great plus but could be improved upon - The way the shifts are displayed is not super clear, the filter is hit & miss, and how you navigate the app is not the best.

Réponse de Findmyshift B.V.

Thanks for the review Cal!